¤Esikoishaaveista Plussanneet Vol 9¤

bubunen :heart: hyvä että vannot! oikein rentouttavaa lomaa siis! Ja kiitos kommentista, säkin vaikutat fiksulta ja sustakin tulee mahtava äiti. :heart: :hug:

Kertokaa jos näette jossain alessa ne keltaiset happyt! Mä juoksen heti kyseiseen paikkaan vinguttamaan Visaa. :D Ja joo, sit vaan kantoliinailen jos en niitä saa. :p :LOL:
 
Siili :heart: ps. Lupaan pitää silmät auki keltaisille Happy -vaunuille, vaikka Turussa asti ne sit on jos ne bongaan. Sit täytyy varmaan pitää vaunumiitti :D

Millaisia alavatsa/kohtukipuiluja teillä on ollut ja missä vaiheessa raskautta niitä on ollut eniten? Tahtois tietää? :) :)

Mulla oli jo 4. viikolla monta päivää kunnon vihlaisuja munasarjoissa ja alavatsassa, mut nyt on ollut sen jälkeen sellaista menkkamaista jomotusta ajoittain, ja nyt viime yönä taas vihlaisuja oikein kunnolla. Kuulemma (kiitos neuvolassa työskentelevä sukulainen) ihan normaalia, mutta olisin vaan utelias kuulemaan muiden kokemuksia... ja myös siitä, et kuinka kauan ne on teillä jatkunut? Onko teillä muuten rintojen kipeys mennyt ohi jossain vaiheessa?

Kiittäen bubunen ja pikku-toukka 5+2
 
bubunen mulla noita mekkajuilintoja on edelleen. Hyvin hentoisia, mutta kun on ko. kivuista 10 vuotta kärsinyt, niin tunnistaa samanlaisiksi. Repäiykipuja on ollut välillä, lähinnä jos aivastaa, mutta ne on varmaan kahden käden sormilla laskettavissa. Välillä juilii nivusta ja välillä tuntuu pakotusta ikään kuin häpyluun alla. Pääasiassa olen kuitenkin ollut täysin kivuton (mistä jo yhdessä vaiheessa kehitin paniikin). Ihan hyvä niin, kun pahoinvointia on ollut sitten senkin edestä. Ja rintojen kipeys hävisi varmaan joskus 8 viikolla..tai niillä main. Turvotus jäi, mutta kipu katosi. Ja nännit on aika arat nykyään.

Siili mulla myös ajatuksissa noi Brion Happyt. Väriä en ole niin miettinyt. Värilliset olis kyllä kivat, mutta saa nähdä. Netissä ei ainakaan ollut kovin kummoiset värivaihtoehdot. Keväällä sitten varmaan Joensuuhun vaunuja katselemaan.
 
bubunen mulla oli ihan silloin plussauksen aikoihon tosi kovia alavatsakipuja. Sellaisia repiviä ja jomottavia, vähän niin kuin menkkakipuja. Ne kivut oli parina yönä niin kovia, että pelkäsin jo, että koko sikiö repii itseään irti ja haluaa tulla ulos. Rintojen arkuus oli yksi ensimmäisiä merkkejä raskaudesta, ja se kipu hävisi joskus ehkä viikolla 10-12, mutta nännit on olleet kipeät oikeastaan koko raskauden ajan. Ja nyt viime aikoina kun rinnoista on tullut maitoa päivittäin, on seuraksi tullut taas erilainen rintakipu. Että tissejä on ainakin kolottanut tässä matkan varrella.

sasuma mulla sellainen pieni kuvottava olo taisi alkaa melkein heti plussauksen jälkeen, mutta ensimmäisen kerran halailin pönttöä rv 7+0 (muistan, kun kyseessä oli ensimmäinen työaamu loman jälkeen) . Sitä pahoinvointia kesti enemmissä määrin jonnekin viikolle 11 saakka, mutta sen jälkeen halailin pönttöä vielä muutaman yksittäisen kerran rv 16 saakka. Tuossa vaiheessa sitä siis tapahtui ehkä kerran viikossa.

Noista alavatsa ja menkkamaisista kivuista tulikin mieleeni, että mulla ei ole ollut ikinä menkkakipuja ilman pillereitä, mutta pillereiden kanssa kivut oli kyllä ihan helvetillisiä. Kokeilin kolmea merkkiä, eikä mikään tuntunut sopivan. Nyt olen jo vähän kauhuissani siitä, että mitäs ehkäisyä sitä sitten alkaa käyttää, kun tarvetta taas on.

Pari päivää sitten mentiin autolla kylään meidän ystävien luo. Mies parkkeerasi melko lähelle lumikinosta ja mä urheasti yritin päästä autosta ulos. Tuloksena se, että ovea kiinni paiskatessa lensin suoraan selälleni siihen hankeen. Onneksi lunta oli paljon ja lasku erittäin pehmeä, mutta oma kömpelyys nauratti. Ja lunta oli yllättäen kaikki paikat täynnä. :LOL: Onneksi ei käynyt pahemmin. Täällä on ollut nyt parina päivänä niin liukasta, että kävellen ei uskalla kovin kovaa tahtia pitää.

Mitenkäs, oletteko alennusmyynneissä käyneet? Mä kävin ihan äkkiä Lindexiltä nappaamassa muutamat vauvanvaatteet ja eilen kierreltiin huonekaluliikkeitä ja löydettiin ihana sohvapöytä. Muuten taitaakin nuo alet jäädä väliin, kun ei ole yhtään energiaa jonotella mihinkään sovituskoppeihin ja ne ryysikset ei muutenkaan erityisesti houkuttele.

Enkä minkälaisia uudenvuoden suunnitelmia teillä on? Meille on kaksi kaveria tulossa huomenna illalla yökylään, suunnitelmissa saunoa ja tehdä hyvää ruokaa ja pelailla lautapelejä. Hyvin rauhalliset ja pienimuotoiset suunnitelmat siis, ja ihanaa kun on omassa kodissa, niin voi painua unille vaikka puolilta öin jos huvittaa. :) En ole koskaan ollut erityisen hyvä valvomaan, ja näin raskaana ollessa on ihanaa, kun ihmiset tuntuu ymmärtävän paljon paremmin unen tarpeeni kuin normaalisti. Tosin olen jouluaaton jälkeen valvonut joka yö aamukolmeen... En ymmärrä mitä unirytmilleni on tapahtumassa, kun valvon aamuyöhön asti ja heräilen aamulla kuitenkin kohtuullisen ajoissa.
 
Oon nyt tämän viikon kokonaan sairaslomalla. Työterveydessä sanoivat että olisi vattatautia kun tää mun pahoinvointi oli ympärivuorokautista. 4 päivää tässä nyt on kituutettu itteensä, mikään ei ole pysynyt sisällä, tänään ekan kerran sain syötyä jogurtin eikä oo tullu pois. En tiedä sitten olisko syynä ollut terveyskeskuksesta saadut pahoinvointilääkkeet auttaneet asiaa. Mutta joo, eipä täälläkään suunnilla saa valittaa, on tätä niin kauan toivottu myös :heart: :)
 
bubunen :heart: Me ollaan melkein samassa vaiheessa raskautta, joten mun kokemuksista ei varmaan ole paljon apua mutta kerron silti. :D Eli mulla on myös ollut 4. viikolta asti niitä vihlaisuja munasarjoissa ja alavatsassa, välillä juilii mahaa niin että oon varma että menkat alkaa. :D Ja repäisykipuja on ollut muutaman kerran, viimeksi tänään kun aivastin. Tissit on toosi turvonneet ja kireät, siksi myös vähän kipeät. Lisäksi niihin sattuu, jos niitä vähänkään painaa.

Marta, olin tosi pettynyt Brion 2010 värivalikoimaan. Vain harmaata, ruskeeta, mustaa.. Ja kirkas punainen. Täytyy nyt miettiä jos ostais sit jotkut muut.. Mulla ei onneksi ole vielä "kovin" kiire vaunujen kanssa. :LOL:

ikuisuus tuosta ehkäisystä.. Monet mun ystävät ovat vaihtaneet e-pillerit ehkäisyrenkaaseen ja kovasti kehuvat ratkaisua. Oletko sitä harkinnut?

:LOL: Hauska tuo sun lumihanki-kokemus. :LOL: Onneksi ei käynyt mitään! Ja vielä siihen aikaisempaan keskusteluun kesä- tai talviraskaudesta: oon kyllä koko ajan enemmän iloinen siitä, että kuljen sitten kesällä isomahaisena (jos kaikki menee hyvin, pakko vielä lisätä :D ), kun mietin talven liukkautta, toppavaatteiden pukemista sun muuta. Huh! Kesällä sitten vaan varvassandaalit jalkaan ja joku ihana trikoomekko päälle. :heart:
Tsemppiä sulle masun kanssa liukkailla taiteiluun, älä nyt vaan kaadu! :heart:

Alennusmyynneistä: En ole vielä käynyt kun odotan palkkapäivää ensin. :LOL: En muutenkaan tiedä kuinka paljon ostettavaa keksin, kun en viitsi vaatteita hankkia kun ne ei pian mahdu päälle. Äitiysvaatteita en vielä viitsi ostaa, vasta kun on vähän mahaa. Vauvanvaatteita ja -tarvikkeita uskallan hankkia vasta rv 12 jälkeen. Tosin voi olla, että saatan "vahingossa" ostaa alesta muutaman söpön potkupuvun tms. jos löytyy halvalla. :D

Sun uuden vuoden suunnitelma kuulostaa kovin hyvältä! :) Me ollaan ilmeisesti kotona kaksin, todennäköisesti juodaan lasilliset alkoholitonta kuoharia ja syödään jotain hyvää, katotaan alle 20-v. MM-lätkää ja mennään kävelylle. :D

sasuma :hug: pahoinvoinnista. Toivottavasti se nyt on vatsatautia, ettet seuraavaa 10 viikkoa joudu jatkuvasti olemaan noin pahoinvoiva! hug:


Kuulkaas, mä joudun varmaan luopua siitä haaveesta, että pääsisin työntelemään keltaisia Happyjä. Se väri onkin vuoden 2008 mallistosta! :/ Mutta kyllä mä voin hyväksyä jotkut toisetkin vaunut. Tai toisen väriset Happyt. *huokaus* :D

Mulla on ollut tänään toooosi kipeät hartiat, särky leviää ihan poskilihaksiin asti. Lihakset on kivikovat ja muljuu. :/ Oon yrittänyt lievittää kipua lämpöhauteella, kevyellä keppijumpalla, niska-hartiaseudun lihasten venyttelyllä ja miehen antamalla hieronnalla, mutta mikään ei auta. Luulen, että tää johtuu siitä kun en ole moneen viikkoon päässyt kuntoilemaan + olen joutunut toimimaan tosi yksikätisesti kun toinen käsi on ollut paketissa. Hartiakivusta tietysti tuli myös pelko, että onko tää nyt sit kohdunulkoisen raskauden oire.. :/ Mutta ilmeisesti siinä hartiakipu on aivan erilaista. No, nyt vaan peukut pystyssä että tää tosiaan on vaan jostain liikkumattomuudesta tms. johtuvaa.

Ai niin, yöunet pitenee koko ajan. Viime yönä nukuin 12 tuntia, en millään meinannut päästä ylös sängystä! Ja nyt jo väsyttää. :D
 
KIITOS Marta, Ikuisuus ja Siili! :heart: :heart: Tää oli todella helpottavaa tietoa. Mä en ole noista vihlaisuista ollut huolissaan, ne on niin erilaisia, mutta nää menkkamaiset kivut hermostuttaa mua välillä, kun tuntuu ihan samanlaisilta ja sit tulee tunne et jos se enteileekin vuotoa. Siitä huolimatta että oon lukenut menkkamaisten kipujen olevan raskausoireita, mut se tuntuu paremmalta kun joku muukin sanoo kokeneensa niitä. Mä niin mainostin haluavani olla rento odottaja, ja oon rento kuin viulunkieli... :D

Ikuisuus Siili tuolla jo ehdotti ehkäisyrengasta, ja mulla on siitä oikein hyviä kokemuksia. Käytin Nuvaring -merkkistä pari vuotta. Halusin jonkun vähähormoonisen, ja siitä päätellen sitä todella oli, että keho palasi heti lopettamisen jälkeen normaaliksi ja tulinkin heti raskaaksi. Mä käytin aikanaan pitkään ehkäisypillereitä, ja niistä keho kesti palautua ikuisuuden (2 vuotta). Mulla oli myös pillereistä jonkun verran sivuvaikutuksia, joita ei renkaasta tullut. Ainut huono puoli renkaassa oli, että se valitettavasti kuivatti mun mielestä jonkun verran limakalvoja tuolla alapäässä.

Onneksi lumihanki otti sut pehmeästi vastaan! :D :D

Sasuma nyt on ainakin paljon vatsatautia liikkeellä! Parempaa oloa!! :hug:

Alennusmyynnit tuli hyödynnettyä eilen... Ostin villatakin ja venyväisen aluspaidan, nyt ei kauheasti mitään oman kokoisia vaatteita viitsi ostella, kun toivottavasti niille ei kohta enää ole käyttöä vähään aikaan. Ja sitten ostin mun Nomination -rannekoruun tutin tän pikkutoukan kunniaksi :heart: :heart: Toivottavasti kaikki menee hyvin, ja jos ei menisi niin haluan aina muistaa kuitenkin tämän pikku taimen. Ja kaikista ajoittaisista skitsahteluistani huolimatta haluan uskoa, että kaikki menee hyvin. Faktahan on, että suurin osa raskauksista päättyy onnellisesti :heart:

Uutena vuotena päätettiin olla ihan kahdestaan. Mies ehdotti sitä, ja mä olin vähän yllättynyt mutta iloinen. Ajattelin, että hän varmaan haluaa meidän menevän kaveripiirinsä uuden vuoden bileisiin, ja se ei nyt tällä kertaa houkutellut mua niin paljon sattuneista syistä :) :) Varattiin pöytä ravintolasta ja mennään syömään kahdestaan, sit ostetaan varmaan pari sädetikkua ja nautitaan rennosta olosta. Tykkään.

Siili :hug: :hug: Varmasti se on on yksikätisyydestä ja liikuntatauosta johtuvaa!! :heart: Kirjoittelinkin sulle tästä jo (taas) itseeni ja omiin pelkoihini liittyen toiseen pinoon, kun luin siitä sieltä ensin...

Onnellista odotuspäivää ja ihanaista uutta vuotta!! :heart: :heart:
 
bubunen, tiedän ton kun miettii, että enteileekö menkkamaiset kivut vuotoa. Mutta ei ne enteile. :) Älä huoli. :heart: Mä aivastelin eilen kovasti ja aivastaessa oli kunnon repäisykivut, se oli ihan kamalaa kun tuntui että nyt sieltä varmasti repee kaikki irti kun vihlaisi niin paljon. Yritin sit aina ehtiä ennen aivastuksen tuloa sellaiseen asentoon, jossa ei satu. :D

Kiva että sulla on nyt nomination-korussa pysyvä muistutus toukasta. Ei pääse unohtumaan että siellä masussa kasvaa joku. ;) :D

Meidän piti olla uusi vuosi kaksin kotoisalla, mutta miehen yksi kaveri sitten soitti ja kyseli josko nähtäis. Lähdettiin sitten siellä käymään, oltiin kyllä vaan pari tuntia ja sitten mulle tuli nälkä ja väsy. :D Loppuilta vietettiinkin sitten kotona alkoholitonta kuohuviiniä maistellen (Prismasta jotain rose-kuoharia, oli yllättävän hyvää!) ja raketteja ihaillen.
Mies kertoi kaverille jo puhelimessa meidän uutisen ettei sitten paikan päällä kaveri ihmettele miksi oon ihan kuivin suin. Mies vaan vannotti sitten ettei tää kaveri kerro vielä muille kavereille. Mutta taas siis tietää yksi ihminen enemmän meidän Toukasta.. :)
Että näin meidän vuoden vaihtuminen, oli ihan mukavaa ja ainakin rentoa. :D

Ai niin, hartiakipu meni ohi, joten rento odotus jatkuu. Ainakin seuraavaan paniikkiin saakka. ;) :LOL:

IHANAA VUOTTA 2010 KAIKILLE!! :heart:
 
Moi kaikki.
Nopsaa päivitän vaa et kaikki ok, ei ole masukki viel syntyny, kotona ei vaa ole konetta ja kännykäl ei jaksa paljoa kirjottaa. Tiistaina on aika sairaalaa yliaika kontrolliin.

Jenninho+masukki 40+5
 
Heippa!

Tännehän on tullu kivasti tekstiä.

Uudet mukaan tulleet!
Voisitteko laittaa mulle yksityisviestinä tiedonne niin saan varmasti kaikki tiedot tuonne etusivulle oikein. Kiitos =)

Hyvää alkanutta vuotta kaikile! =)

Niisku- ja rakas 18+2 :heart:
 
Heippa vaan tännekin pitkästä aikaa!

Mukavaa, että ootte saanu lisää aktiivista porukkaa juttelemaan.

Jenninholle tsemppiä loppurutistukseen :)

Paljon tarrasukkia niitä tarvitseville ja kaikille voimia odotukseen! :hug:

Tässä kuva meidän prinsessasta, kuva otettu ennen joulua, kun oli 7 vko mittarissa. 12pvä oli ristiäiset ja tytöstä tuli Niia Helga Maria.



Hyvät uudet vuodet kaikille!

Alley ja Niia 2kk
 
Hyvää alkanutta vuotta! Täällä vuosi vaihtui oikein mukavissa merkeissä. Oli kyllä rankka vuodenvaihde, kun alkoholiton kuoharipullokin jäi puoliksi juomatta. :LOL:

alley onpa suloinen kuva ja aivan mieletön tukka pienellä!

siili meillä oli myös jotain tollasta prismasta ostettua alkoholitonta kuoharia. Mä taisin olla seurueesta ainoa, jonka mielestä maku oli ihan hyvä.

Jenninholle jaksamista loppuaikaan ja paljon voimia loppurutistukseen! Tule kertomaan kuulumisiasi viimeistään sitten, kun vauva on syntynyt. Siihen ei kyllä enää kauaa mene. :heart:

bubunen ja siili olitte tuota ehkäisyrengasta ehdottaneet. Mullakin on muutama kaveri sitä käyttänyt ja sitä kehunut, mutta mua jotenkin epäilyttää se, kun olen kuullut myös tarinoita, että se rengas valuu ja pyörii vähän miten sattuu. Ja sen paikalleen laittaminen tuntuu jotenkin kauhean hankalalta. Onneksi tässä on vielä aikaa miettiä, täytyy neuvolassa ottaa asia puheeksi.

Alennusmyynneistä tekisi mieli ostaa vaikka mitä, mutta en uskalla ostaa itselleni vaatteita. Mulla on tällä hetkellä erittäin pieni arsenaali käyttökelpoisia vaatteita, muutama pitkähihainen t-paita, yksi t-paita, yksi kiinni menevä huppari ja sitten on neuleita, joita voi pitää päällä napit/vetoketju auki. Niin ja kahdet äippähousut löytyy, mutta muuten vaihtoehtoja ei juuri ole. Ärsyttää kierrättää paria vaatekertaa, mutta en enää halua tuhlata vaatteisiin, joita käytän puolentoista kuukauden ajan. Normaalikokoisia vaatteita en uskalla ostaa, kun en tiedä, kuinka nopeasti synnytyksestä palautuu normaaleihin mittoihin vai palaudunko ensinkään. :D Niin ja bubunen mikä toi nomination-rannekoru on?

Oletteko muuten nähneet mitään raskauteen liittyviä unia? Mä olen nähnyt yhden unen, jossa näin vastasyntyneen vauvan ja vauva oli poika ja sillä oli aivan miehen piirteet. Toissayönä taas näin unta, että tulin kotiin ja mies ilmoitti, että meidän vauva on syntynyt. "Vauva" oli noin 2-vuotias tyttö, ja mulle tuli ihan kauhea hätä ja ahdistus siitä, että olen missannut koko vauva-ajan, ja että mulla on kaapissa vain vauvan tarvikkeita. Tajusin siinä unessa kuitenkin, että mulla on edelleen vauvamaha ja vauvan pääkin tuntui ihan selkeästi tuosta vatsanpeitteiden läpi ja aloin huutaa, ettei tämä voi olla meidän vauva. :D

Apua, laskettuaika on jo ensi kuussa. Pitäisi varmaan alkaa pitää kiirettä hankintojen kanssa, ettei käy niin, että mies joutuu yksin lähteä ostoksille. Yritän henkisesti varautua siihen, että täällä ollaan vielä maaliskuussakin, mutta silti salaa toivon, että äitini arvaus olisi oikeassa ja vauva syntyisi kaksi viikkoa etuajassa. :heart:

Ikuisuus ja Kerttu 33+2
 
Jenninho, sulla on kohta pieni nyytti sylissä.. Ihanaa. :heart:

Niiskuneiti Hyvää vuotta 2010 sulle! :)

Alley awwww, onnea suloisesta tytöstä! Helga on muuten ihana nimi! Se ois meilläkin nimiehdokkaissa, mutta ei sovi sukunimeemme yhtään. Mutta onnea onnea onnea! :flower: :heart:

sasuma kiva että sait sen neuvola-ajan! Mulla eka neuvola 14. pvä, tuntuu että sinne on vielä ikuisuus. :)

ikuisuus :LOL: Muuttaako raskaus jotenkin myös makuhermoja? Meillä miehen mielestä kuohari oli "juotavaa", mun mielestä tosi hyvää. :LOL:
Neuvolasta kannattaa tosiaan kysellä noista ehkäisyvaihtoehdoista ja onneksi sulla ei ole vielä kova kiire asiaa päättämään. :D
Hassu tuo sun raskausuni. :) Mä oon nähnyt muutamia vauva-/raskausaiheisia unia, mutta en mitään sellaista mieleenpainuvaa.. Mutta mulla on vielä hyvin aikaa nähdä niitä. ;)
Sulla alkaa jo viikot olla vähissä! Ootko miettinyt yhtään synnytystä, onko mitään toiveita tms.? Pelottaako?
Ihana tuo sun masu! :heart: :heart:

Me mietittiin että olis kiva mennä kesällä etelään lomailemaan, kun ei olla ikinä käyty missään espanja/italia/kreikka/tms. -kesäkohteessa, vaan ollaan matkailtu talvisin jolloin joutuu lähtemään vähän kauemmas jos kaipaa lämpöä. Nyt siis mietittiin, että jos saan kesäloman niin, että jään siitä suoraan äitiyslomalle (oletuksena tässä siis, että odotusaika menee hyvin ja "ohjekirjan mukaisesti"), niin voitais ottaa äkkilähtö etelään joskus kesäkuun puolessa välissä, todennäköisesti rv:ja olisi 30-33. Vois sitten viikon pulikoida vedessä ja ottaa aurinkoa, ladata energiaa synnytystä ja syksyä varten. :D Täytyy nyt katsoa miten odotus menee jne., mutta tällainen ois haave. Ikuisuus, voisitko kuvitella lähteväsi nyt (tai pari viikkoa sitten) rantalomalle jonnekin n. neljän tunnin lentomatkan päähän? Eli kannattaako haave unohtaa nyt heti? :)
 
Siili kyllä raskaus taitaa jotenkin makuhermoihinkin vaikuttaa, jos meillä molemmilla on tää sama kokemus tuon kuoharin kanssa. :LOL:

Ja kyllä mä voisin kuvitella tässä lähteväni rantalomalle, jos joku kantaisi mun kamat ja hotellilta ei olisi pitkää matkaa sinne rantaan. Toi makoilu ja vaakatasossa oleminen kun on tätä nykyä mun erikoisalaa. :D Tosin lentokoneessa istuminen ei olisi kovin mukavaa, kun pitkään istuessa sattuu selkään ja kylkeen. Mutta lentoyhtiöthän vaatii lääkärintodistuksen jossain vaiheessa raskautta, muistaakseni rv 28 eteenpäin. Eli raskaudessa ei käsittääkseni saa olla mitään erityisen poikkeavaa ja tilanteen pitää olla sillä tavalla vakaa, että lääkäri katsoo, ettet ainakaan synnytä koneeseen. En ole kuullut keneltäkään tutulta kokemuksia, että kuinka helposti lääkärit noita lupia myöntää, ja mitä kaikkea siinä otetaan huomioon.

Synnytykseen suhtaudun tällä hetkellä hyvinkin rauhallisesti. Jotenkin on sellainen olo, että kun tässä mennään kuitenkin kohti tuntematonta, eikä sitä kipua voi kuin kuvitella, niin en ole mitään suunnitelmia tehnyt siitä, miten haluaisin synnytyksen menevän. Olen ajatellut, että niin kauan mennään ilman kivunlievitystä kuin olo tuntuu edes jonkin verran siedettävältä, mutta jos avautumisvaihe venyy ja paukkuu ja kipu vie voimat ja järjen, olisi epiduraali varmasti ihan miellyttävä. Tässä vaiheessa kun puhun näin, olen varmaan juuri se äiti, joka tulee synnärin ovista sisälle ja huutaa jo siinä vaiheessa kaiken mahdollisen kivunlievityksen perään. :LOL:

Eilisillasta asti kiusana ollut närästys, joka ei laannu sitten millään. Kurkkua ja ruokatorvea korventaa ihan järjettömästi, enkä keksi mitään kotikonstia tähän avuksi. Tämän lisäksi käytiin miehen kanssa parin kilometrin kävelyllä tuolla pakkasessa, eka kilometri meni mukavasti, mutta loppumatkan ajan jouduin pysähtelemään ja edettiin kuin etanat, kun koko maha veti kovaksi ja sattui alavatsalle ja kohdunsuulle. :ashamed: Maanantaina oliskin taas neuvola.
 
Mäki voisin liittyä seuraan :wave: Mulle lapsi on jo toinen, mutta olen ollut tässä pinossa täällä ja kuumeilupuolella, ja viellä syntyneissä..joten jos ei haittaa nii tulisin tähänki odotteleen teidän kanssa.

Eli LA on 24.8.2010 ja synnäri OYS :wave:

Huomena olis sitten varhaisultra :D Toivotaan että kaikki on hyvin :saint: Kotidopplerilla oon yrittäny bongata sydänääniä, mutta en oo saanu sillä muuta irti ku istukan ja oman sykkeen =)

Esikoisen 1 vuotis synttäritki olis ensviikolla, joten alku viikko onki sitte vääntämistä :p

vauvis ja öttiäinen 6+6 :heart:
 
Nyt on kuulkaa naiset ongelma iskenyt! Mulle on tullut ihan mahdoton halu päästä ostamaan vauvan vaatteita, vaunuja, kestovaippoja ym. vauvatavaraa. Eilen oltiin ostoksilla ja lupasin itselleni, että jos alennuksesta löytyy kietaisubodeja, niin niitä ostan. Ei ollu alennuksessa, mutta yksi tarttui mukaan, kun se oli niiin ihana, enkä halunnut ottaa riskiä, että ne häviää Lindexiltä. Ostin kokoa 62, niin ei se ihan vastasyntyneelle vielä mene, mutta mahtuu jossain vaiheessa. Siellä oli niin kivoja vaatteita ja ihan neutraaleja, joita olisi voinut ostaa jo. Olisipa jo kevät!!! Ajattelin alkaa kahlaamaan kyllä kirppareita kohta, koska meidän kaupungissa valikoima on ihan surkea niiden suhteen.

Meinaako teistä kukaan käyttää vauvalla kestoja? Ajattelin tuossa keväämmällä suunnata Helsinkiin kavereita tapaamaan ja samalla sitten käydä kestoja myyvissä kaupoissa vähän kyselemässä. Mä olen jotenkin onneton tän netin kanssa siinä mielessä, että jotenkin saa tolkkua asioista jos en pääse itse tutkimaan omin käsin. Ei paljoa kestovaippafoorumi tai kantoliina-sivut auttaneet eteenpäin.

Olo on ollut nyt viime päivinä oikein hyvä :) Josko ne pahoinvoinnit vihdoin olisi selätetty *ristii sormet*. Uuden vuoden lupauksena päätin aloittaa taas käydä uimassa ja pohdin josko sitä innostuisi mammapilateksesta. Voisi olla ihan hyvää treeniä keskivartalon lihaksille. Masu alkaa jo vähän näkyä, mutta ei siitä vielä arvaa mitä pitää sisällään jos ei tiedä. Ekat mammavaatteetkin tuli tilattua h&m:ltä, mutta housuja ei ole vielä. Saa nähdä koska se aamu koittaa, kun ei omat farkut menekään kiinni. Ja tässä meidän kaupungissa ei tosiaan ole yhtään kauppaa, joka myisi äitiysvaatteita. Mietittiin jo kaverin kanssa, että alettaisiin yrittäjiksi ja perustettaisiin sellainen :)
 
Ikuisuus, ok hyvä tietää ettei vielä tarvitse haudata etelä-haaveita. :D Jos nyt sinne asti kaikki menee hyvin ja matkaan tosiaan lähdetään, niin pitää vaan sitten valita hotelli, josta on toooosi lyhyt matka rantaan. ;)

Joo, mäkään en tiedä miten helposti noita lupia lääkäreiltä saa ja ilmeisesti lentoyhtiöt ei ota kyytiin enää rv 36 jälkeen.

Hyvä että synnytykseen suhtaudut rauhallisesti! Turhahan sitä on stressata kun se on joka tapauksessa edessä ja eihän se ikinä melkein mene suunnitelmien mukaan.. Mulla on haaveena myös että pärjäisi mahdollisimman pitkälle ilman kivunlievitystä, mutta toisaalta turha sitä on sitten itseään kovasti kiduttaa, kun kerran kivunlievitystä on tarjolla.

Marta malta vielä hetki niiden vauvanvaatteiden kanssa - tai älä ainakaan ostaa kaikkia kerralla niin saat pidempään nauttia niiden shoppailusta! :) Paitsi jos alesta löytyy, niin aina kannattaa ostaa. ;) Ymmärrän kyllä hyvin sun innon, mäkin haluaisin jo mennä ostelemaan.. Jos vaikka huhti-kesäkuuhun asti malttaisin odotella..

Mä olen päättänyt kestovaippailla, paitsi ehkä kesämökillä jossa ei ole juoksevaa vettä. En oo vielä kovin paljon kestoiluun perehtynyt, mutta ois kyllä kiva päästä niitä vaippoja hypistelemään kauppoihin, eikä vaan tilailla netistä kun ei niistä vielä tajua kaikkea. Onneksi Kelan pakkauksessakin on varmaan kestovaippoja, ainakin tänä vuonna oli! Vaikka eihän ne vielä riitä, mutta niillä ehkä pääsee alkuun. Aikooko kaikki muuten ottaa äitiyspakkauksen vai ottaako joku sen rahasumman mielummin?

Mammavaateliikettä sitten vaan perustamaan, kannatan! :D Saakos kysyä, että missä päin sä asut? Ehkä olet sen jo tuolla vauvakuume-puolella kertonutkin, mutta en muista. Eikä ole pakko kertoa jos ei halua! :)
 
Kyllä mä ainakin meinaat ottaa tuon äitiyspakkauksen. On se kuitenkin arvokkaampi kuin 140? rahaa..

Huomenna sitten olis taas työpäivä pitkän lomailun jälkeen. Tässä nyt on ollu taas 2vko putkeen kotona, melkeen jo tottunu tähän liikaakin :LOL:
 
Siili kiitos!! :heart: :heart: Hyvä kun pääsit taas rentoon odotustahtiin takasin, ja sun uusi vuosi kuulostaa mukavalta!!

Alleylla aivan hurmaavan ihana pieni tyttönen!! Oi miten suloinen, ONNEA! :flower: :flower:

Ikuisuus mahtava vauvavatsa ja laskettu aika sen kuin lähestyy, ihanaa :heart: :heart: Kyselit noista unista... Mä oon nyt raskaana ollessa nähnyt tosi hurjia unia, huhhuijaa vaan!!! Näyttää mielikuvistus toooodella lentävän mulla yöaikaan :D Vauvauniakin oon nähnyt... Ekassa synnytin kaksoset, jotka tippui syntyessään mutalammikkoon. Ne oli ikään kuin pieniä aikuisia syntyessään, mut vauvan kokoisia. Ja jostain syystä toinen oli sininen ja toinen punainen..? Toisessa olin synnytyksessä ja se päättyi sektioon. Ja kolmannessa minkä muistan oli vauva, ja hirveästi kissoja... Aika villi kyllä tuo sunkin uni :) :)

Ikuisuus mietit sitä ehkäisyrengasta... Mulla se ei kyllä valunut eikä pyörinyt ollenkaan. Käytin pari vuotta, ja tais pari kertaa olla sellainen olo että tarvis käydä vessassa työntämässä sitä ylöspäin. Yleensä en edes muistanut sen olemassaoloa. Ja laitto oli parin ekan kerran jälkeen tosi helppoa. Nää siis mun kokemuksista. Ja sit siitä korusta, Nomination -koru on sellainen rannekoru, missä on aluksi teräksenvärisiä pieniä laattoja. Sitten siihen saa hankkia vaikka millaisia laattoja, joita sitten vaihdetaan siihen alkuperäiseen. Niitä saa jokapuolelta maailmaan ja vaikka minkälaisia. Siihen voi kerätä muistoja ja mä oon ainakin saanut niitä lahjaksi. Esim. nyt ostin tästä raskaaksi tulemisesta muistuttamaan tutin. Mä tykkään ihan hirveästi.

Marta äitiysvaateliike kuulostaa hyvältä! Tuumasta toimeen vaan äippäloman jälkeen! :) :)

Mäkin aion ottaa äitiyspakkauksen. Kävin Kelan sivuilla katsomassa, ja se on tosi hyvä, siis pääsee hyvin alkuun. Tekisi kanssa mieli ostella vauvan vaatteita jo nyt, mut odotan kevääseen asti (heh, alkoihan se kevätlukukausi jo... :D ) No, yritän nyt päästä selkeästi pidemmälle, ennen kuin alan ostella. Äiti tuossa jo sanoi, että hän oli käynyt kanssa katsomassa tulevalle lapsenlapselle vaatteita, mut ei ollut ostanut mitään, kun ei ollut niin hienoja... Aika liikuttava tuo tuleva mummi, kun on niin innostunut ja onnellinen :heart:

Millaisia tulevia isovanhempia teillä muuten on?
 
vauvahaaveita tervetuloa mukaan vaan!

bubunen raskausajan unet on kyllä ihan mahtavia. :LOL: Yhdessä unessa mulla ei noussut maito ollenkaan, kun vauva oli jotenkin syntynyt, mutta mä en ollut synnyttänyt sitä. Muutenkin hyppään näköjään unissa aina tuon synnytyksen yli. Ehkä olen alitajuisesti niin kauhusta kankeana, että toivon, että vauva vaan tippuisi syliin, eikä sen eteen tarvitsisi ponnistella lainkaan. :LOL: Niin ja kiitos tuosta tiedoista koskien tuota ehkäisyrengasta ja nomination-korua!

Marta toivottavasti pahoinvointi olisi tosiaan selätetty! Uudenvuoden lupauksesikin kuulostaa oikein hyvältä, tommonen mammapilates olisi ihanaa. Katsoin työväenopiston sivuilta, että täällä alkaisi tammikuussa äitiysjooga, mutta en ehtisi käydä siellä kuin puolet ajasta, niin en viitsi mennä. Harmittaa todella paljon, etten ole mihinkään tuollaisiin mammaryhmiin tietäni löytänyt. Liikunta on muutenkin jäänyt viimeisen kolmen kuukauden aikana aivan minimiin, vaikka sitä ennen kävin kuntosalilla ja jumpassa vähintään kolmesti viikossa. Sitten tuli vaivaksi tämä selkä, joka estää aika tehokkaasti kaikenlaisen liikkumisen. Olen kuitenkin pyrkinyt siihen, että joka päivä tekisin puolen tunnin kävelylenkin.

sasumalle tsemppiä töihin paluuseen pitkän loman jälkeen!

Tulevista isovanhemmista. Meillä mun äiti ja miehen vanhemmat tulee kaikki ensimmäistä kertaa isovanhemmiksi. Intoa siis piisaa ja kaikki on hirveän onnellisia tästä tulevasta pienokaisesta. Miehen äiti hössöttää kuin hullu ja oli jo joskus rv 14 ostanut jotain vauvan bodeja (olin silloin ihan kauhusta kankeana, että entä jos jotain tapahtuukin). Mun oma äitini suhtautuu vähän eri tavalla, eikä ole mitään hankintoja tehnyt. Tosin äitini sanoi, että odottaessaan minua hänellä ei ollut suunnilleen mitään kaapissa odottamassa ennen mun syntymää, mun isä sai hakea vaunuista lähtien kaikki tarvikkeet kaupoista silloin, kun äiti oli sairaalassa. Eikä mua haittaa tuo erilainen tapa käyttäytyä, kun tiedän, että kaikki on kuitenkin aivan yhtä onnellisia ja innoissaan, ihmisillä vaan on erilainen tapa toimia. Toisaalta myös pidän äitini rauhallisuudesta, kun tuo anoppi höösää jatkuvasti jotakin. Olen todella läheinen miehen vanhempien kanssa ja olen heidän luonaan toista kuukautta taannoin asunutkin, kun tein harjoittelua heidän kotinsa lähellä olevassa sairaalassa.

Minäkin otin äitiyspakkauksen. Näin ensimmäistä odottavalle siinä on kyllä ihan hurjasti kaikkea tarpeellista, eikä sillä 140 eurolla varmasti kaikkea sitä tavaraa saisi hankittua. On kuitenkin sellainen olo, että jos tässä joskus vielä toisen lapsen saisi, ja esikoiselta olisi pakkauksen sisältö hyvässä kunnossa, en välttämättä toista pakkausta ottaisi.

Kestovaippailua olen miettinyt ja todennut, ettei musta siihen ole ainakaan täyspäiväisesti. Jonkin verran olen kirpparilta kestoja ostellut, ja äitiyspakkauksen mukana niitä myös tuli, mutta nähtäväksi jää, tuleeko käytettyä. Vaikka muuten olenkin "kierrätysihminen", olen päättänyt antaa itselleni armoa tässä asiassa. Jos vauva-aika tuntuu muutenkin raskaalta ja kestovaippailu hankalalta, jätän kestovaippailun mielelläni niille, jotka sitä rumbaa jaksavat. :ashamed:

Tunnin kuluttua onkin neuvola, tulen illemmalla kertomaan niitä kuulumisia.
 
Toinen neuvola takana ja myyrän sydänäänet kuului hienosti :) Tyttösyke vanhan kansan uskomusten mukaan, mutta ehkä en sille sen enempää painoarvoa anna. Kaikki oli muutenkin hyvin. Kohdun koko vastasi alkuperäisiä viikkoa enemmin kuin näitä uusia. Saa nähdä, mitä rakenneultrassa sanotaan. Se on 4.2 ja seuraava neuvola sitten 18.2. Terkka sanoi, että jos haluan, niin voin tulla kuunteluttamaan sydänääniä tässä välillä jos meinaa usko loppua kesken :) Vähän silmä kyllä kostui, kun se pieni höyryveturi siellä alkoi jumputtaa :heart:

Äitiyspakkauksen otan kyllä ehdottomasti. Jännittää vähän, että kerkeääkö se vaihtua 2010 pakkaukseen vai vieläkö jakavat vanhaa.

Kestovaippailun olen minäkin tosiaan ajatellut aloittaa, mutta en siitä itselleni stressiä meinaa ottaa. Pyrin siihen, että pääsääntöisesti niillä, mutta teemme kuten parhaalle tuntuu. Ja voi olla, että ihan alussa mennään kertseillä, kun muutenkin on varmasti ekojen viikkojen aikana vaikka mitä ihmettä ja hässäkkää. Ja jos asiaa ajattelee puhtaasti ekologisesti, niin pienikin kestoilu on iso asia :)

Isovanhemmat on kovin innoissaan pikkuihmisestä. Mun äiti kävi jo aleista ostamassa pikku vaatteita (joita ei kyllä suostu mulle näyttämään..mokomakin) ja isä odottaa pientä torikaveria :) Sen ensimmäinen kommenttikin oli, kun asiasta kuuli, että joko se ensi kesänä pääsee hänen kanssa torille. Voin vain kuvitella ylpeän ukin ja pienen ihmisen sinne yhdessä pullakahville :LOL:

Unia olen nähnyt kyllä, sekä tyttö että poikaunia ja yhdessä unessa synnytin tiikerin pennun :)

Siili Savonlinnassa asustelen :)
 

Yhteistyössä