¨¨*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 6~*¨¨

täällä on melkein onnellinen, melkein miniläppärin omistava ihminen ;)
Käytiin äsken tilaa mulle miniläppäri nettitikulla :D Saan sen ihanuuden perjantaina.
Mies vie sitten mennessään tän meidän "isonkoneen", ja sen tikun... mulle jää kuitenkin seinänetti.

Vähän parempi fiilis kuin eilen... mutta ei nyt mitenkään super onnellinen ole... eikä varmaan hetkeen tule oltua...
Puhuttiin aamulla, että toivottavasti mies saa nyt oman asunnon... niin voitais sit pyrkiä siihen että kerran kuussa me oltais viikko siellä... saatais olla edes vähän enemmän yhdessä ja mieskin sitten vauvan kanssa :D
Tosin tää ajatus voi olla kaukaa haettu jos joutuu jakamaan asunnon jonkun muun kanssa :(

Kävin minäkin lindeksillä äsken...
ja pakko oli ostaa kolme bodyä... yks lyhyt hihanen ja pari pidempää... ostin sitten ensimmäisen Bamse bodyn...
Tarjouksessa kun olivat niin ei rahaakaan mennyt kuin 10...
Sit siel oli ihana lasten nahkatakki minkä olisin halunnut ostaa... mutta tilin kate on valitettavasti vasta maanantaina parempi :D kun tulee palkka.

Onnittelut HanTa Miniläppäristä.. Ihanaa voit sit kesällä makoilla pihalla ja palstailla samalla
:D
Ei haluta kertoa vielä. Mie haluaisin et pystyttäis salaamaa tää raskaus mahollisimman pitkälle, ettei tarttis sit kaikille ilmottaa myös niitä huonoja uutisia jos semmoisia tulisikin.

Ja oon nyt jo yritys aikana saanu ihan lippaa asti noit kyselyitä et ootko raskaana ku oot lihonu ja lopettanut polttamisen yms, tuntu sillon välil vähä pahalta jos vaik oli just sinä aamuna tehnyt nega-testin.
Mut tämmöstähän tää on...

jenninho tohon ei varmaa oo muuta vaihtoehtoa kuin olla kertomatta.

Meillä mies ei halunnut kertoa suvulleen ennen kriittisen ajan päättymistä.
Ja se teki sitten sen että, jätin monta vierailua väliin ja bileitä...
milloin milläkin syyllä Työt / sairaus jne jne...
koska, minäkin lopetin tupakoinnin kuin seinään... moni olisi kyllä kysellyt, ja mene nyt sitten jonnee "nuoriso"juhliin, ja sano että kiitos, ei minulle nyt maistu alkoholi ajan autolla mielummin... Siis alkomaholi ei liiemmin ole minulle maistunut, mutta kyllä sitä aina juhlissa on lasi ja toinen juotu.
Muutama sukulainen oli aavistellut kun kerrottiin... suurin osa oli iloisia ja sitten oli niitä että just joo kommentteja.

mulla meni mönkään töissä se että, töissä olivat aavistelleet raskautta ennen kun edes itse tiesin... "mummoilla" on jotkut tuntosarvet tässä asiassa...
ja kun sitten saatiin raskaus tietää... ei mennyt kun pari päivää kun multa tultiin suoraan kysymään, Oletko raskaana... siinä ei voinut oikein muuta vastata kuin kyllä... koska ei sanominen olisi ollut valehtelua jo ihan suoranaisesti.

kiitos onnitteluista!

alleylle onnea poksuista kans. :)

Jenniho tervetuloa ja ONNEA!!! :heart: :D Onnea vauvasta ja myös tulevasta rouviintumisesta!! :flower: Jaa-a, vaikeaahan sitä on salata jos on normaalia et välillä juo vähän punaviiniä.... hmm... keksi joku sairaus et oot lääkekuurilla et ei saa juoda. :D Tai sit vaan sanot että oot päättäny pitää tipattoman toukokuun ja huhtikuunkin... :whistle:

(.) Mul on uus tukka. :D Ihanaa!

HanTa Meillä oli kanssa serkun häät pari päivää sen jälkeen kun oltiin tehty plussa-testi. Veljen vaimo ja siskon mies kanssa "näki" kuulemma että olen raskaana. Kerrottiin vasta np-ultran jälkeen ja ne oli vaan, että juu kyllä he on tiennyt jo monta viikkoa :D
Kukaan ei ihme kyllä ihmetellyt sitä, että en juonut mitään. Yleensä kuitenkin otan edes ruuan kanssa viiniä ja muutaman lasin boolia. Mulla oli vaan silloin niin tosi huono olo, että lähdettiin flunssa-tekosyyllä aikaisin pois.

Täytyy vaan sanoo et haluun muistaa omista häistäni muutakin ku dokaamisen, ja siskon häissä vetoon siihen et mun pitää hoidella asioita.
Kait sit vois sanoo myös että en tykkää enää juua ku sit rupee tekee miel tupakkia.
Kiva ois kuitenkin anoppilassa mökillä olla kesällä, mut siel on aina viinii ja aina tietty tarjoo ni saa nyt nähä kuin rupee utelee.
Mulla ei kyl varmaa pokka pidä jos joku kysyy.. punastun ja rupeen hihittelee ku oon niin onnellinen :saint: :heart:

jenninho onnea ja tervetuloa palstailemaan :flower:

teddybear siitä se sitten alkaa.. ihmisten arvostelut sun valinnoista ja omien "parempien" mielipiteiden tuputus... en nyt tarkoita masentaa tai olla ilkeä tms, mut neuvoni: tässä vaiheessa kannattaa rakentaa tuonne aivoihin se kommentinsuodatus-filtteri. sitä tuut meinaa tarvii :D pääasia on, että sulla ja sun miehellä on hyvä olla ja olette toistenne tukena :hug:

mä päätin sillon ku alettiin kertoa sukulaisille+ystäville, että jos tulee yksikin poikkipuolinen kommentti meiän halusta perustaa perhe, ni ei tartte olla sit yhteydes ollenkaan. toisin sanoen, tukea ja meidän puolesta iloitsemista otetaan vastaan, mut mitään napinoita en ala kuuntelee. oletin siis pahinta koska meiän kihlajaisis rivien välistä jotkin sukulaiset oli sitä mieltä että ei mitään vauvoja koska mulla opiskelut vielä kesken eikä olla naimisissa (?). mutta ihanaksi yllätyksekseni kaikki on ollu iloisia meiän puolesta :heart: miehen äiti oli aika puusta pudonnu ku kuuli, mut hän ei kyl vilpittömästi vaan osannu odottaa sitä, on kyllä innoissaan tulevasta lapsenlapsesta.

"mummoantureista" puheenollen, mun mummon reaktio oli iloinen mut jotenki "harjoitellun" oloinen. mä oon ihan satavarma että se tiesi siitä tai oli arvellu asiaa ennen kuin kerrottiin. heh :D

vähän on vieläkin nuutunu olo. :/ en oikee jaksa mitään muuta kommentoida, mitä nyt oma napa tuli kerrottua tarkkaan :D

ai niin, vielä päivän paras kommentti koulukaveriltani:
- Oletteks te harrastanu raskausaikana seksiä?
... se on vähän erikoinen tapaus. =)

Talvis ja rakas möykky 32+2

Heippa hei!

Työpäivä onnellisesti takana, kiitos EM tsemppauksesta :heart: Mutta kotiin kun tulin niin perhana että alko kyrsimään. Sieltä kirranpäivystyksestä oli tullut mun epikriisi perjantailta ja oli kyllä niin päin hanuria kirjoitettu kuin olla ja voi. Siinä luki, että pissa oli puhdas, mitä se ei ollut ja raskausviikot oli myös väärin. Kerrottiin myös minun saaneen kotona lääkkeistä hyvän vasteen vaikka nimenomaan siksi menin kun en saanut kipua kotona laukeamaan enää. Mitään ei mainittu myöskään paineentunteesta, joka oli osasyy sinne hakeutumiseen. Lääkäri oli myös loppuun heittänyt, että keskusteltu asiasta potilaan kanssa ja tultu siihe tulokseen, että kipuilun syy saattaa olla myös raskaus. WTF!!! Mitään tuollaista en ole sen kanssa puhunut ja sitäpaitsi synnärin epikriisissä lukee nimenomaan, että raskaus ei kipuja selitä.

No joo, tulihan tilitettyä, oikein henkeen otti :LOL:

Onnea kaikille poksuttelijoille, erityisesti täysiaikaiselle Dodoliinalle äiteineen :heart:

Oikein paljon tervetuloa Jenninho joukkoomme iloiseen ja onnea plussasta :heart:

vilma soita ja kysy että anteeksi onko tämä nyt ihan totta????

tultiin just kotiin käytiin ravintolassa syömässä... nyt pitäis alottaa tuo miehen kamojen pakkaus... itku on silmissä koko ajan... mutta koitan pysyä vahvana vielä hetken :)
itkun aika on sitten myöhemmin...

Onnea poksuttelijoille ja :flower: Em:lle täysiaikaisuudesta! Kiitti ku vastailit mun kyssäreihin... :p -ja tosiaan mul se hikottelu tuntuu aivan alavatsalla

(.) ei oo mitään kovin rentouttavaa olla ruuan tekijänä/kahvinkeittäjänä/mitä lie tekijänä ku meil on remontti käynnissä. väliseinää kaatuu ja uutta tulee. ei sitä osaa itte relata yhtään sillä aikaa. no kyllä uni tulee illalla helposti :) -ja huomenna ois se tutustuminen synnärille =)

Jenninho: onnittelut sinulle ja tervetuloa löpisemään :flower: meillä näyttäs olevan sama synnäri... -ja noi muitten kommentit on aikas mielenkiintosia välillä. just kävi täs miehen kaveri joka totesi loppuraskauden ja synnytyksen olevan peace of cake ja sit ku on se vauva ni elämä on vaan tyyliin pelkkää hyssyttämistä yötä päivää. huoh...
Ja onnittelut muuten etukäteen rouviintumisesta! millaiset juhlat teille on tulossa?

Vilma: ei muuta kun reklamaatioo vaan tommosista puppu-puheista.

Jenninho Tervetuloa ja Onnea :heart:

Onnea poksuista EM, Sannya ja Alleyn

Sannya olet tehnyt tosi hienon verhon sängyn päälle.

Vilma sun kannattaa ottaa yhteyttä polille ja pyytää oikaisemaan lausunto.

Kävin kans tänään Lindexillä. Ostin itselleni pari paitaa, kun on maha kasvanut. Vanhoista paidoista alkaa maha näkymään, eivätkä taida kauaa mahtua päälle. Katselin kyl vauvan vaatteitakin. Viikonloppuna käytiin katsomassa miehen kans vaunuja, kun oltiin kaupungil käymässä. Vielä ei ole tarpeellista ostaa mut oli silti kiva käydä katsomassa vaihtoehtoja.

Nasuli 14+5

Heips kaikille.. :)
Tervetuloa Jenninho ja onnea plussasta.. :)
Onnea kaikille poksuttelijoille.. :hug: erityisesti EMlle täysaikaisuudesta.. :)

Kiitos kaikille jotka vastasivat..Talvis,Sompio,vilma,HanTa,EM ja alley ainekin.. :) Niin olenkin tehny, antanu kommentin mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.. tietty sillä hetkellä kun sen kuulin niin sattus, mut ei voi mitää.. Olemme miehen onnellisia perheenlisäyksestä, se on pääasia.. :) Ja taitaa miehen siskoa hiertää sekin ku meillä on miehen kaa tuota ikäeroa.. mies siis on se nuorempi meidän suhteessa, mutta yhdessä tästä päätettiin.. :) tuli kai aika puun takaa miehen perheelle, mutta mies itse on sanonu et meinaa perheen perustaa nuorena ja niin tekikin.. :) Johan oli sepustus.. :D
Toisaalta mummini soitti eilen ja oli tosi iloinen vauvasta,sanoi et hän neuloo pienelle kaikennäköistä ja minun vanha vauvankehto on vielä tallella, jos sen haluan.. :) Tulipas omaa napaa vaihteeks.. :D
Kiitos kaikille tuesta, olette kyl niin ihania.. :hug:

HanTalle :hug: ja tsemppiä.. kyllä te pärjäätte..

TB 11+1 :heart:

kiitos kiitos teddybear, vilma, nasuli ja sompio ja johanna ja muut!! :heart:

Tuntuu aika ihanalta ajatella että meille oikeasti tulee vauva! Ja jotenkin kyllä on mennyt tosi nopeesti tämä aika... vaikka nythän se ODOTUS vasta alkaakin... :LOL:

teddybear noniin... se ehkä vaatii hiukan sopeutumista suvulta mut kyllä se siitä. :)

Vilma no hohhoijaa taas.... ompas taas ammattitaitoista porukkaa. ihme juttu... :x

EM ja Dodoliina 37+0 POKS! :heart:

Iltoja ihanille mammoille! :flower:

EM Oi kun söde masu sulla :heart: Nii ja onnea poksuista,jos en viel muistanu onnitella.

(.) Mie tulin just kävelyltä,heti tuli pirteempi olo.Mutta kertaakaan ei supistanut,outoa :D Ai niin tuli tässä mieleen,että onko kellään muulla,joka on nyt yli puolen välin raskautta ollut sellaista pistävän vihlovaa kipua masussa.Eli silleen,aivan kuin olis haava mahassa jota vihloo.Mulla tuntuu tossa navan seudulla isolla alueella sellasta.Ja mietinkin että johtuuko siitä,jos vauva on painautunut tiettyyn kohtaan ja sit siel sisällä hinkkautuu niin että alkaa vihlomaan ym.Nimittäin kun missään muussa kohti ei tunnu samaa.Hmm.

Nyt vois mennä virkkailemaan lisää.Nyt oon virkkaamassa kukkasia,teen verho pidikkeet :p

Voi kiitos naiset kun jaoitte raivoni :D :heart: Ajattelin, että kunhan menen äippäpolille siihen munuaiskontrolliin niin aion kyllä sanoa niille, että en löydä itseäni tuosta epikriisistä vaan tuntuu kuin olisi jostain muusta puhuttu. Voihan se olla että kiireessä lääkäri on sen kirjoittanut eikä ole ihan loppuun miettinyt tai ei vaan ymmärretty toisiamme tms. mutta jotenkin jäi itselle sellainen olo, että mua on pidetty vaan hysteerisenä ensiodottajana, joka ei kestä kipua yhtään :ashamed: Vaikka siellä kyllä vastaanottivat mut tosi ihanasti. Hitto soikoon en mä ihan idiootti kuitenkaan ole ja kyllä lääkäreiden jos joidenkin pitää tietää se, että ne kivet on helvetillisen kipeät kun tulevat. Hirveesti huolettaa vaan kun mun Hb on laskenut viikonlopun aikana 116 ->109... :( Voihan se tietysti vaikuttaa että olin koko viikonlopun kipeenä, mutta mutta..

Heipsistä vain...

Sannya: tuo "napakipu" kuulostaa ihan tyrältä. Tai tuli ainakin ensimmäisenä mieleen...

Vilma: Mie kans sain lukea epikriisin nyt neuvolassa (en ymmärrä miksi en saa sitä kotiin) siltä ajalta, kun olin tän raskauspahoinvoinnin takia siellä tiputuksessa. Sinne oli kans kirjoitettu paljon kaikkea soopaa; mm. että olin oksentanut kolme viikkoa putkeen yli 10 krt päivässä (olin sinä päivänä kun sinne menin oksentanut yli 10 krt), olin tiputtanut painoa yli 7 kiloa (heille puhuin alle 5 kilosta) ja jotain muutakin siinä oli mikä pisti silmään. Ainiin; lähtiessä olin kuulemma erittäin hyvävointinen ja reipas (heille sanoin, että edelleen pahoinvointia, mutta lähden kyllä jo mielellään kotiin lepäämään)... Näillä ei onneksi ollut niin väliä... Että ne taitaa aikalailla runoilla omiaan noihin epikriiseihin, elä välitä. Toki jos tuo epikriisi vaikuttaa tuleviin hoitoihin, niin kannattaa pyytää oikaisua!

EM onnea täysiaikaisuudesta! Hui, kohta siekin poistut meidän odottajien pinosta...

Ja tervetuloa lämpimästi uusille ja onnea plussasta!

(.) Mie alan olla lopen kyllästynyt jatkuvaan pahoinvointiini! Rasittaa, kun kaikki yrittää lohduttaen kysellä, että "eikös sen pitäisi kohta olla ohi"... Pitäisi joo, mutta minkäs minä sille mahdan, että ei vielä tunnu ohi olevan! Itse kun en tähän olotilaan pysty näköjään mitenkään vaikuttamaan... Mie haluaisin jo päästä nauttimaan tästä raskaudesta, tai ainakin päästä liikkumaan ja tekemään jotakin; nämä neljä seinää on aika raskaasti jo kaatunut niskan päälle...

DsariaL ja nökerö 14+5

DsariaL: täältä saat ainakin myötätuntoa. mulla nimittäin se oksentaminen kesti rv:lle 20 ennen ku loppu (alkoi jo rv 5) . se on pirun pitkä aika kun suurimmat selviytymisen kohteet päivässä on, että kykenee työpaikalle, pysyy siel jotenkin hengissä ja pääsee kotiin. nukkumaan käydessä tuli kyl helposti tippa silmään ja tunne, että ei tätä jaksa kun kukaan ei ymmärrä tai voi mua auttaa.
-ja mä muistan kans kaikkien hokeneen et viimestään rv15 loppuu... joopa joo. ei siinä voi kun elää päivä kerrallaan, valitettavasti :|

Mä olen vasta rv30 saavutettuani alkanu nauttimaan raskaudesta. Ainoa mikä harmittaa, niin muitten kauhistelut mun suuresta vatsasta ja kun sitä verrataan esim. sellaisten masuihin kel la aikasemmin ku mul. Ite kyl tiedän, että se suuri masu selittyy lyhyellä varrellani-->kaikki pakkautuu ainoastaan eteen, mutta silti tuntuu kurjalle välillä nuo hämmästelyt.

DsariaL Mie tuossa lueskelin siitä,mutta ei minulla tunnu minkäänlaista pattia masussa.Vaan ihan on sileä pinta.Eikä noustessakaan pattia tule.Hmm,no onneks mulla on huomenna neuvola,niin voin sielä selittää tilanteen.Jospa ne siel osais jotain keksiä.

hei vaan kaikille!
kaksi viikkoa sairaalassa ja tänään vihdoinkin kotiuduttu pienen prinssin kanssa.
Olipa rankka kokemus mutta lahja siitä sitäkin ihanampi. :heart:
vieläkin raskausmyrkytyksen oireita on eli verenpainetta ja nyt
pitääkin ottaa iisisti...väsyttääkin ku en sairaalassa saanut
nukuttua yhtään. En nyt jaksa enempää menen sohvalle
makoilemaan kohta pikku prinssikin heräilee syömään. :heart:

TA, tätä uutista onkin jo odotettu! Onnittelut koko prinssin perheelle :heart: Ja jaksamista sinulle :hug:

Dsarial, voi sinua :hug: Voin vaan kuvitella kuinka kamalaa tuollainen on :( Kyllä mullakin välillä huumoria koettelee kun ihmiset hokee, että elokuu on pian kyllä sä jaksat kipujen kanssa siihen asti.. Moniin asioihin on helppo kommentoida vailla oikeaa tietoa asiasta. Mullakin muuten luki kans epikriisissa että potilas kotiutuu hyväkuntoisena :LOL: Paskat, sanoin sille vielä lähtiessä että olen huojentunut, mutta aika perhanan väsynyt tähän touhuun. :heart:

Yhteistyössä