¨¨*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 6~*¨¨

nauttikaahan sanya miehen kanssa piirakasta :D
ja jos jaksatte ja pystytte niin myös siitä toisesta piiraasta ;)

Minä lähden nyt ulos taapertamaan... sain kaverinkin... niin varmaan mieli vähän piristyy ainakin hetkellisesti

tälläinen siitä sitten tuli.Elämäni ensimmäinen mansikkarahka piiras.Tuli vähän härskin näköinen tuosta rahka päällysteestä,kun se maitorahka on niin hankala levittää siihen.Mutta toivottavasti maistuu.Lisäks heittelin nomparellejä päälle :p

Sannya Mikäson vointi nyt?

HanTa Ihanaa, että työt alkoi lyhyellä viikolla ja teillä on pitkä viikonloppu yhdessä :heart: Koita järjestää aina ensimmäiselle yksinäiselle päivälle paljon ohjelmaa niin ei se lähtö tunnu ehkä niin pahalta. Tsemppiä :)

Jenniholle onnea rouviintumisesta :heart:

Oliko Vilmalla synttärit vai poksupäivä :whistle: Onnea kuitenkin :heart:

(.) Tulin vasta palstalle kun olin miehelle aamusta niin kiukkuinen :kieh: Meidän piti tänään mennä synnärikierrokselle, mutta selkä on niin kipeä, että ei pystynyt lähtemään. Siirrettiin sitä kahdella viikolla. Ensi viikon kierrokselle ei ollut tilaa. Enkä halunnut yksin mennä. Sinänsä se ei haittaa, koska me ei tuonne sairaalaan päästäisi synnyttämään ennenkuin vasta kahden viikon päästä. Sitä ennen ohjataan Taysiin, koska siellä on paremmat valmiudet hoitaa pikkuisia. Mutta sitten se voi mennä haravoimaan ja ehdottaa ostoksille lähtöä :kieh: Eikä se pönttö tajunnut, että miksi minä itkin koko aamupäivän :|

Onnea TA pienestä prinssistä! Olisi ihana kuulla jotain synnytyksestä, jos jaksat kertoa myöhemmin...

Tuo näyttää tuo Sannyan mansikkarahka piirakka oikein hyvältä... namsk...

Mie taidan teiltä kysellä samaa, kuin tuolla lokamassujen puolella, eli:
Joko teillä muuten on mielessä kuva siitä, kuinka kauan aiotte olla pienen lapsen kanssa kotona? Miusta tuntuu, että itse haluaisin olla kotona sinne asti, kun lapsi täyttää kaksi vuotta, mutta en todellakaan ole varma, jaksanko kotona niin kauaa. Ehkä jos jotain virikkeitä ja harrastuksia hankkisi itsellekin (sitä ihan omaa aikaa), niin ei nämä neljä seinää niin pahasti kaatuisi niskaan. Entä onko teillä suunnitelmissa hankkia lisää lapsia heti perään, tai ylipäätään, oletteko vielä harkinneet kuinka monta lasta haluaisitte?

On taas tarpeeksi virikkeetön aamupäivä ollu itellä, niin mielessä pyörii moni asia...

Dsarial ja Nökerö 14+6

TA paljon onnea pojasta :hug:

Herkullisen näköinen tuo Sannyan mansikkapiirakka. Mun on tehny pitkään mieli mokkapaloja ja on kaikki aineetki kotona, mutta ei oo vaan jaksanu illalla enää alkaa leipomaan. Ja sitte yritän hiukan katsoa kilojeni perään ettei tulis heti kauheeta määrää raskauskiloja. Karkkilakkoakin olen aloittanut jo monta kertaa, mutta jos menee nälkäisenä kauppaan ni aina tulee otettua jotain pientä tai sitten on vaan tapa hakea jotain kun on kaupassa, vaikkei niin tekis mielikään...

Serkku soitti tuossa päivällä ja pyysi pojalleen kummiksi. Se onkin ensimmäinen kummilapsi sitten. Meille sattui vielä niin hassusti, kun meitä on 3 serkusta suvussa, kaikki naisia, niin saadaan jokainen tänä vuonna vauva. Vanhin serkku sai siis jo maaliskuussa ja minulla on silloin lokakuussa LA ja toisen serkkuni LA on pari viikkoa omani jälkeen. Ehkä nyt sitten tulee pidettyä enemmän yhteyttä ni pääsee sitten muksut leikkimään keskenään.

DsariaL Mä haluaisin jäädä kokonaan kotiin ja jättää työnteon :D Mutta meidän elämäntilanne nyt heitti tässä häränpyllyä miehen irtisanomisen ja välilevyn pullistuman takia. Itse olin jäämässä aluksi ½ vuodeksi hoitovapaalle. Pidemmäksikin, jos olisi pystytty jatkamaan lainanlyhennystä mun kotonaollessa. Nyt ei noista miehen töistä tiedä ja kuinka selkä paranee. Voi olla, että on vielä uudelleenkoulutus edessä, jos ei pysty palaamaan noihin hommiin. Eli voikin olla, että mä palaan ensi keväänä töihin ja mies hoitaa Nuppua. Hoitoon ei ainakaan haluta viedä ennenkuin aikaisintaan syksyllä, kun olisi sitten reilun vuoden. Ei silloinkaan, jos ei ole pakko.
Meillä on todennäköisesti vain yksi lapsi tulossa. Tai minä toivoisin varmaan toista, mutta mies ei oikein vielä ainakaan lämpiä ajatukselle. Mutta en haluaisi heti perään, vaan esikoinen saisi olla esim. 3-vuotta, mutta minulla itsellä alkaa olla ikää sen verran, että toinen pitäisi tehdä kyllä sitten aika pian perään :whistle:
Vaikeita asioita eikä helppoja selittää lyhyesti. En mieti enään liikaa tulevaa kun siitä hajoaa vain pää :D Katsotaan ensin rauhassa nyt miten nämä asiat etenee ja pitää ottaa päivä kerrallaan.

DsariaL Meillä ei oikeestaan oo noita asioita kovin paljon mietitty, mutta varmaankin oon sen vuoden verran äippälomalla ja palaan sitten töihin, mikäli löydetään hyvä hoitopaikka siihen mennessä. Tuosta hoitopaikasta se on aika paljon kiinni. Ja töihin palaan pian sen takia, että olen töissä vanhempieni firmassa ja yritys on niin pieni, että pelkästään se että olen jäämässä pois aiheuttaa isohkoja ongelmia henkilöstön suhteen.

Lapsien lukumäärästä ei olla keskusteltu, mutta luulen että kaksi olisi hyvä maksimissaan kolme. Haluaisin enenmän kuin yhden lapsen, koska olen itse kasvanut ainoana lapsena ja koen jääneeni paitsi jostain, kun minulla ei ole sisaruksia.

sompio onko parempi fiilis jo?

tulevaisuus näyttää miten tämä yksin elämä alkaa sujua...
Tällä hetkellä ei tunnu kovin kaksiselta... ja aijemmin ollaan oltu samassa tilanteessa, silloin vain minäkin tein 16 tuntista työpäivää... joten yksin oleminen ei tuntunut niin pahalta, kuin nyt.
Ja paljon on kiinni myös siinä mihin mies on päässyt asumaan, kuinka siellä voi vierailla jne jne...

kysely tuokio
Joko teillä muuten on mielessä kuva siitä, kuinka kauan aiotte olla pienen lapsen kanssa kotona?
Ajatus on että siihen kun muksu täyttää vuoden, mutta koska hän täyttää vuoden juuri pk.den kesäpäivystyksen alkaessa... niin sitten elokuulle 2010 asti... eli poika saisi olla vielä kotona kesän.
Tämä tosin riippuu täysin siitä että miten tuo mies saa olla töissä, ja minkälaiset tulot on...
Veronpalautukset oli onneksi sen verran hulppeaa luokkaa, että laskin niillä voivani olla 4 kk kotona (siis saisin oman osuuteni lainasta ja vastikkeesta maksettua)
sitten pitäisi vielä kaksi kuukautta keksiä kärvistelyä :D

Entä onko teillä suunnitelmissa hankkia lisää lapsia heti perään, tai ylipäätään, oletteko vielä harkinneet kuinka monta lasta haluaisitte?
toisesta pienestä on ollut puhetta... mutta milloin on asia kaks... miehen mielestä voi odotella pidempäänkin... minä taas toivoisin tuota max 3 vuoden ikäeroa.
eli suhkot nopeasti kumpainenkin...
kuitenkin niin että voisi edes hetken olla välissä töissä.

nyt keittämään peruna... jotta saa ruokaakin tänään. :D

Vieläkös Sannya on kotosalla? :) Vai joko lähit synnyttään? :D Hienon näköinen oli piirakka.

Sompio sanohan suorat sanat sille miehelles! :kieh: Mokomakin...

Dsarial kyseli että kauan meinaa olla kotona... varmaan siihen elokuuhun 2010 saakka. Jos sitten vaikka löytäisi töitä... katsellaan. :) Voi olla että meen jo aikasemminkin jos mies jäis sit vaik koti-isäksi. Katotaan vähän sen mukaan miten noita töitä on tarjolla sitten... :) Ja mä oon kyllä sitä mieltä että hoitopaikassa lapsista tulee ihan tosi ihanan omatoimisia ja sosiaalisia! Ehottomasti haluan mun lapsen jossain vaiheessa päiväkotiin, en tiiä viel että milloin. Se selviää... Toisen lapsen haluaisin kyllä joskus mut hoidetaan nyt tämä ulos ensin... :p

Neuvola

rv 37+1
paino 70,3 kg
painonmuutos +1120 :LOL: oho
turvotus -
RR 128/74
sf-mitta 33 (viime perjantaina oli muka 31)
tarjonta RT
syke 145

Maha on alhaalla ja vauvan pää on kiinnittynyt!! :D :D
Hyvä homma - tervetuloa vauveli maailmaan vaan... :p
Th sanoi kyllä että mitenkään ei pysty ennustamaan että milloin vauva tulee, mut sanoi et uskoo kuitenkin et viel menee aikaa... :)

Kysyin et minkä kokoinen vauva olis niin sain vaan vastauksen et hyvä kokoinen. Ei jättiläinen kuitenkaan... mitähän tarkoittaa, jaa-a. :D

EM ja Dodoliina 37+1 :heart:

HanTa ja EM Juu, on tässä jo paremmat fiilikset. Vaikka itkuhanat ei kyllä mene tänään kiinni :| Itkettää joka asia. Mutta mies on yrittänyt pitää hyvänä =) Ja kyllä mä sen ymmärrän, että selkä on kipeä ja synnärikierros tekisi matkoineen n. 4 h keikan. Mutta kun se ei ymmärrä miltä musta tuntuu :kieh: Vaikeeta silläkin on, kun selkä vain ei parane ja synnytys lähenee yms. Ja sitä rassaa jo se, että ei ole tietoa töistä yms., kun mies niin haluaisi tarjota mulle sen mahdollisuuden jäädä kotiin ja hän elättäisi perheen. Mutta eiköhän se tästä :D

Vitsit, tiedättekö mitä mä tein :D Suutuspäissäni lähdin postiin ja kirjastoon. Vein kummipojalle nimpparipaketin postiin. Nyt rauhoituttuani mä tajusin, että mä taisin kirjoittaa kuoren päälle etunimen ja toisennimen :LOL: En siis sukunimeä. Ainakin on aika vahva tunne, tarkistaahan en voi. Toivottavasti menee osoitteen perusteella perille :whistle:

Hyvät neuvolakuulumiset EM, onnea!!

Sannya, nam mikä piirakka :p

Kyselyihin, ollaan ajateltu, että lapsi menee aikaisintaan 2010 jouluna hoitoon eli se olisi silloin vuoden ja melkein viisi kuukautta. Mutta mielellään olisin pidempäänkin kotona. Täytyy katsoa taloudellista tilannetta. Ja en yhtään tiedä tuleeko meille lisää lapsia ja jos tulee niin milloin :) Haluaisin että jokainen lapseni saisi olla hetken aikaa se kaikista pienin, eli en siis ihan putkeen halua. Mutta sitähän ei koskaan tiedä saako edes enempää lapsia. Ja hieman sarkastisesti sanoin kyllä viikonloppuna miehelle, että toivottavasti aika kultaa muistot, muuten mä en suostu enää koskaan raskaaksi :LOL: Vaikka eihän ne kivet ja alkuraskauden vuodot välttämättä toistu.

Sompio :hug:

HanTa Juu, laitoin mä meidän tiedot siihen. Tai siis laitoin vain lähettäjäksi kummit ja meidän osoiteen. Että ei kumpikaan ole mitenkään täydellisesti laitettu :D Kirjeenä lähti, että huomenna pitäisi olle perillä. Vai vaikutttakohan se postin lakko muuten jotain :(

Kiitos piirakka kehuista.Oli kyllä hyvää piirakkaa =)

EM Ei vielä olla lähdetty,voikun tänä yönä lähettäis :D

Tää menee syömään oikein terveellistä iltapalaa,oma tekemää pizzaa :LOL:
Nyt en jaksa enenmpää kirjoitella.alkaa peppuun heti ottamaan tää istuminen tässä kovalla penkillä :/

Huomenta! :flower:

Jaahas,mie olen taas ensimmäinen :D Jooh tuli taas herättyä ajoissa,nyt syön tääl mansikkarahka piirakkaa ja juon kahvia.nam nam.
Supistuksista ei tietoakaan eilisen jälkeen,paitsi ennakoivia supistuksia tulee vähän väliä.Neuvola oli eilen,sanoi että massu on supistus herkkä.Ja että yleensä tuollaisten ensimmäisten supistusten jälkeen menee pari päivää niin käynnistyy synnytys.Mutta ei saata pitää paikkaansa.Kaikki oli siis hyvin neuvolassa.En jaksa niitä tietoja nyt ruksailla tähän,ku ne on aina niin samanlaisia :D

kysymyksistä

Joko teillä muuten on mielessä kuva siitä, kuinka kauan aiotte olla pienen lapsen kanssa kotona? -Mieo len miettinyt sen verran,että jos olisin ainakin siihen asti että lapsi on sen ikäinen että on hyvä laittaa päiväkotiin.Ellen sitten pidempään,katsoo nyt mitä keksin.Joko lähden opiskelemaan tai suoraan töihin :)

Entä onko teillä suunnitelmissa hankkia lisää lapsia heti perään, tai ylipäätään, oletteko vielä harkinneet kuinka monta lasta haluaisitte? -Vielä ei olla juteltu siitä,mutta sen verran kyllä tiedetään,että ollaan nyt tämän ensimmäisen kanssa jonkin aikaa.Josko sitten myöhemmin :heart:

Yhteistyössä