¨¨*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 6~*¨¨

Aurinkoista huomenta! B)

Sannyalla alkaa olee sitten ihan päivistä kiinne.... :heart:
se on muuten tosi hämäävää kun kaikki erilailla tuntee supistukset. mulla nuorempana ollu tosi rajuja menkkakipuja ja sillon tunsi ihan selkeästi kuinka kohtu supistuu ja mennään kivun aallon harjalle kunnes ihan hetkeksi helpottaa.
jotenkin odotan suppareilta samaa mut nyt onkin hämmentäny ku on ihan "menkat alkaa" -oloja. varsinkin selän puolella tuntuu ku joku jousi kiristyis ja sitä saattaa muutaman tunninkin tuntua.

Tääl oli jotain kyssäreitä:
haluisin olla kotona mahdollisimman pitkään jos vaan pää kestää =) MUTTA lainat ja taloudellinen tilanne todennäkösesti ajaa mut töihin... mun ajatuksissa pyörii 2010 syksy mut ei olla tuon ukon kanssa mietitty viellä. mä myös niin haluisin vaihtaa alaa/työpaikkaa. mun vaatimukset työlle täl hetkel ois oikeesti säännöllinen työaika ja parempi palkka. nykynen duuni yhdistettynä pieneen lapseen tuntuu järjettömältä... äiskä aina pinna kireellä ja harvemmin on kotona oikeesti siihen aikaan kun pitää +huono liksa :/

Ja tämän raskauden perusteella menee kyl reilusti aikaa ennen ku seuraava tulis. mulle voi olla et riittää tää ykskin, mut tiedän miehen haluuvan ainakin 2 muksua. Ajan täytyy todella kullata muistot raskausajan ekasta puolikkaasta....

(.) eilen tosiaan oli se tutustumiskäynti ja aika pintapuolinen raapasuhan se oli. -ja sit kun laumassa mennään niin eihän se nyt muuta voi ollakaan. kiva silti tietää mihin ollaan menossa :D
se oli vähä ikävä kuulla, että ainoastaan isovanhemmat pääsee vierailuaikana katsomaan. mä kun olin ajatellu et kaikki halukkaat sais tulla siel sairaalal käymään et sais sitten kotona olla ekat viikot rauhassa (suurimmaksi osaksi senkin takia että meidän koirat tottuisi vauvaan rauhassa) no huonompi juttu vieraille, mä aion pysyä täs kotiasiassa tiukkana B)

johanna mä oon samoilla linjoilla...
Et kotona haluun olla sit ne ekat viikot rauhassa...
Tosin tässä meidän tilanteessa, taidan päästää kuitenkin yhden tai kaksi tarkkaan harkittua ihmistä ovesta sisään jeesimään :D esim tuomaan mulle ruokatarvikkeet kaupasta ;)

hyvää huomenta

olin varma että viime yönä en nukkuisi yhtään, kun oli eka yö yksin...
siispä otin peiton sohvalle kun menin katsomaan telkkaria...
ennen puolta kymmentä oon nukahtan... ja aamulla kuuteen mennessä käyvin vaan kerran veskissä...¨Mä en ymmärrä mikä taika tossa sohvassa on, että nukun siinä miljoona kertaa paremmin kuin sähgyssä.

Näin taas pitkästä aikaa vauvaunta
Unessa en muistanut synnytyksestä / sairaalassa olosta mitään... se oli tosi utopista, mutta heräsin enesimmäiseen kotona olevaan aamuun... sellasella olo että missä on vauva, ai sängyssään... onpa se iso :D
ja aloin vaihtaa aamuvaippaa niin löysin jotain odottamatonta...
Siistin reijän vauvan jalkojen välistä... ja sitten olin tosi järkyttynyt... kun mietin että mikä tää on kuka tää on meillä piti olla poika...
Juoksin taas alaston vauva sylissä pitkin kämppää ja yritin tavata neuvolakorttia, sitä synnytys osioo siel luki selkeesti että TYTTÖ...
Heräsin kun aloin soittaa äitillle, että mitä hittoa... mikä tää reikä tässä lapsessa on, pippelihän tällä piti olla...;)

Tänään ois neukkula ja köriläs tulee illalla...
Eikä sen kummempaa :D vähän vois siivota.

Sannya no ehkä se siitä lähtee pikkuhiljaa. :) Toivotaan!!

johanna mä taas en halua sairaalaan muuta ku vanhemmat ja lähisukua. Viikon verran ehkä haluisin olla kotosalla rauhassa perheenä, toki mummit ja vaari saa tulla kylään mut ei muita sit. Sitten kun on vähän totutellu elämään niin kutsun muitakin kylään. :D

HanTa hyvä et sait nukuttua!

(.) Mulla tuli eilen illalla ihan koko ajan tiukkoja harkkasupistuksia... taidan ottaa vähän vadelmanlehtiteetä, jospa se niitä vauhdittais. :p hehee. Ei vaan, ei mulla oo mikään kiire viel synnyttämään. Meijän autokin on viel korjattavana ja vauvalla ei oo turvakaukaloakaan... et ei saa viel syntyä! :LOL: Mä kaavailin et vauva vois tulla 9.5. ihan vaan siks kun tulis niin hieno sotun alkuosa: 090509. ;)

EM ja Dodoliina 37+2 :heart:

jenninholle Onnea hääpäivänä! (joka kyllä oli eilen) :flower: voima olkoon kanssanne vai mitä näinä hetkinä kuuluu sanoa :LOL:

mitä?!! eikö Sannya saanukkaa tyttöä? mä olin ihan varma että mä muka tulin illalla lukemaan kuulumiset ja sannya oli saanu jo. mä oon nähny unta :D no kyllä se kohta sieltä tulee :)

Galluppiin: jos mies antaa "luvan" niin aijon kyllä kotiäitiytyä ihan täysin. tai ainaki moneks vuodeks. mä en aijo missään nimessä ottaa mitään hormonaalista ehkäisyä raskauden jälkeen joten mies saa hoitaa ehkäsyn, mitä se ei kumminkaan tee. eli toinen tulee ku on tullakseen mutta mikään kiire sillä ei tartte olla. tosin jos on yhtään niinku isoveljensä niin se ei tuukkaa millään kiireellä :D

Johanna Mä haluaisin kanssa vaihtaa työpaikkaa. En usko, että parempipalkkasta saisin (nämä kunnan hommat ei lyö leiville :( ) mutta päivätyön haluaisin. Teen iltatyötä ja se on niin p:stä. Mutta tohon on varmaan palattava, jos heti äippäloman jälkeen menen töihin. Syksyllä voisi olla paremmat mahdollisuudet päästä vaikka koulunkäyntiavustajaksi, mutta ei kesken kevätlukukauden.

HanTa Hyvä, että sait nukuttua :D Mä en... :(

sompio mikä sua valvotti???
Mä luulen että en ois nukkunut jos olisin kömpinyt sänkyyn...
Tosin ei sinne ois mahtunut, kun se on täynnä viikattavaa pyykkiä ;)

nibbler nääppä unta mun synnytyksestä myös... ja mielellään niin että se pitää myös paikkaansa... nyt meni hermo tähän pahoinvointiin...
Pari päivää ollut ihan jees olo... ja äsken kun nousin sohvalta... niin tää alko kunnolla..
oksettaa pyöryttää, kylmä hiki valuu... ja minä vaan puuskutan täällä :(
Ei halua oksentaa... :'(

em kyllä se pikkunen tulee kun ehtii :D

Dsarialin galluppiin mulla nyt on taas semmoinen tilanne, että AMK-opinnot vähän sanelee suht pikaista paluuta koulun penkille. eli vauvan syntyessä 6/2009 paluu on todennäköisesti 8/2010 tai 1/2011. jälkimmäinen olisi ihanteellisempi, mutta se riippuu pääsenkö toiseen kouluun ja muutammeko sellaiselle alueelle, että minun olisi matkan puolesta edes järkevä sinne siirtyä. toisaalta, AMK antaa olla 2 lukuvuotta poissaolevana, joten paluu voi tapahtua vaikka 8/2011!! ...mutta sitten ei voisi hankkia opiskeluaikana toista lasta, koska sitten poissaolosta seuraisi se että minun pitäisi anoa opiskeluoikeutta uudelleen tai jopa joutuisin hakuprosessiin uudestaan. tästä tuli siis samalla vastaus toiseenkin kysymykseen: toinen lapsi tulee varmaan sitten kun sopiva kolo löydetään :D (jos edes saamme lisää lapsia, eihän se ole itsestäänselvyys.) kokonaisuudessaan haluaisimme 3 lasta, mulle passais neljäkin :whistle:

ikäerosta olis kyllä ihanaa, jos sais seurata n 2v ikäerolla syntyneitä lapsia. miehen siskolla on lapset p11/05 ja t10/07 ja voi että ku ne tulee hyvin toimeen keskenään, vaikka ovat eri sukupuolta. kerran meillä oli tuo tyttö yöhoidossa ja poika oli toisessa paikassa. poika oli viety aamulla n klo 10 kotiin ja me tuotiin tyttö vasta päiväunien jälkeen n klo 15. koko aamun oli poika kyselly "missä sisko on, koska sisko tulee kotiin, tahdon leikkiä siskon kanssa". ja sit ku sisko tuli kotiin, ni vähän mentiin halimaan ja kiehnäämään ja sit ne alko riehumaan yhdessä :LOL: NIIN suloista :heart:

mut toisaalta, mä olen mun siskoa 6v vanhempi, eikä olla siitä mitenkään kamalasti kärsitty. taloyhtiön pihalla oli paljon eri-ikäisiä lapsia, ja usein mentiin ihan samoissa leikeissä, tai ainakin sillee, että "pyörittiin samass porukassa". joskus kyllä kadehdin siskoa, kun meillä on yks serkku sitä 4kk vanhempi ja yks serkku 3kk nuorempi. kun niillä oli niin kivat leikit keskenään :snotty:

EM kyllä munkin mielestä päiväkodit tarjoaa lapsille paljon hyvää. mä oon menny päiväkotiin 9kk iässä ja ihminen musta tais tulla, ja jopa sosiaalinen ja "mää-itte"-tyyppinen. että todellakin munkin lapset jossain vaiheessa päiväkotiin/tms kerhoon, hoitoon.

kylläpäs aamukahvi piristikin!! =) jee! mitäs sitä sit tekis? siivouslistalla ois auton sisusta, kylppärin laattalattia, patio.. kankaatkin tuli ja siteitä pitäis alkaa väsää. ens viikolla ois anatomian ja vitaalielintoimintojen tentti ja ensiapu 2-tentti. onhan tässä mut mistä aloittais :LOL:

32+4

Sompio siitä sinun kummipojan paketista, ni mä käsitin että se lakko koskis just 1-luokan postia ja paketteja (poisluettuna kiireelliset verikuljetukset yms). eli se mikä ois pitäny tänään tulla perille, tuleekin vasta perjantaina, koska eivät eilen illalla olleet lajittelemassa. voi olla et tuosta tulee parin päivän "kierrekin", kun siellä on kerääntyny lajiteltavaa tavaraa.

musta on muuten ihan oikein, että viimeinki joku uhkas nousta lamaa vastaan. tuntuu, että kun yks yritys poistaa väkeä, ni muiden on pakko olla hengessä mukana. ja saadaan hyvät tekosyyt vähentää väkeä ja lisätä jäljelle jäävien taakkaa.

mun tätikin selitti, että heillä on ollu koulutuspäivät aina jossain tuolla lapin suunnalla keväisin. mut ku saman alan firma oli vähentäny väkeä, ni heiän firma ei kehdannu viedä porukkansa ku pienen matkan päähän koulutukseen, vaikka heillä ei oo mitään vähennystarpeita ja menee hyvin.

ja turun kaupunki lomauttaa jokikisen työntekijänsä kahden viikon ajaks. no turulla nyt menee muutenki huonosti taloudellisesti :D mut tämmösillä sit paikataan kaupungin vuosikausia kestänyttä huonoa tilannetta.

Talvis Joo, mäkin lehdestä luin, että eilen illalla ei ole lajiteltu. Mutta itse sain kyllä sellaisen kirjeen, minkä pyysin liitosta yhden lomakkeen eilen näihin aikoihin ja tänään tuli postissa. Että se taisi ehtiä sitten lajitteluun ennen lakkoa tai jotain. Mutta kun siitä puuttuu se sukunimikin, niin voi senkin takia kestää tai hyvässä lykyssä palautua meille takaisin :LOL:

Ja tosta lamasta mä olen samaa mieltä Talviksen kanssa. Tässä tehdään nyt samalla työpaikoilla putsausta ei-toivotuista työntekijöistä taloudellisin perustein. Kohta sitten palkataan uudet työntekijät tilalle kun on päästy ensin vanhoista eroon :|

Oliko se tässä ketjussa vai toukokuisissa kun pähkäilin niitä liiton jäsenmaksuja. Jos täällä on Jytyn jäseniä, niin äippäloman ajalta jäsenmaksu on 5 ?/kk. Ja jos jatkaa hoitovapaalla, niin siellä kanssa. Pitää liittoon tehdä kirjallinen anomus, jonka perusteella vapauttavat siitä %-määräisestä jäsenmaksusta.

pikaisesti taas täällä...

kiitos onnitteluista.

Meillä on ollut tosiaankin nyt kaksi todella rankkaa viikkoa takana.
ja vihdoinkin kotona. Kotoa en halusi lähtee enää ikinä. vielä
on totuttelua tähän vauva arkeen ja kaikkeen. en ole kotiinkaan
vielä halunnut vieraita. l

synnytys käynnistettiin raskausmyrkytyksen takia ja poika syntyi
alateitse rv38+0 eli viime torstaina. Synnytys oli rankka juttu ja
ponnistus vaihe kesti yli tunnin siksi poika syntyi hengittämättömänä
ja vietiin meiltä pois heti. se oli rankempaa ku synnytys. meinasin
kuolla huoleen ja suruun.poika imputoitiin ja pian alkoi jo hengittää lapsi
osastolle mennessä hengitti jo omin voimin, mutta joutui sinne tarkkailuun.
imputaatiossa suuhun tuli nirhauma joka vaikeutti syömistä suunkautta ja
siksi poika oli siellä nenäletkussa ruokittavana reilun kolmepäivää.
sunnuntaina sain pojan vihdoinkin itselleni.

minulle tuli synnytyksen jälkeen hyytymä joka aihetti
kovan verenvuodon ja melkein jouduin leikkaukseen,
onneksi saivat sen pois ilman leikkausta, vaikka luulinkin
kuolevani siihen kipuun.hemoglobiini oli 88 ja nyt syönkin
rautaa...jospa olo tästä kohenisi. vielä verenpaineet on liian korkeat ja
minun pitää lepäillä...tuleekin päivät vietettyy päikkäreillä,
vaipan vaihdossa tai poikaa syöttäessä...no välillä pitää itsekkin syödä
jotain. että voimistuisin...

tosiaankin liian rankaa on ollut yhdelle perheelle, mutta päivä
kerrallaan tässä mennään ja ehkäpä joskus vielä haluan kotoa
poistuakkin ja muita ihmisiä tavata, mutta en nyt... en vähään aikaan.

väsynyt, mutta onnellinen äiti :)

TA:lle paljon voimia ja jaksamista :hug: Onneksi kaikki nyt hyvin :heart:
Pysy tiukkana vieraiden kanssa, jotta saat levätä riittävästi. Kyllä ne vieraat ehtii tulla myöhemminkin. Onko miehesi isyyslomalla? Siis että saat levätä mahdollisimman paljon :heart:

Mukavaa äippälomaa Sompio :D

Kuulosti joo aika rankalta TA :hug:
toivottavasti mies on sulla siel tukena ja apuna. onneksi pikkuisella nyt kuitenkin kaikki hyvin ja säkin voimistut pikku hiljaa :heart:

Mäkään en yhtään tykkää sairaaloista ja vaik kaikki puhuu, ettei siel tarvi olla ku hetki ni musta se 3 päivääkin tuntuu ikuisuudelta...

Tänään on sitte taas siivottu into piukeena ja koht vois alottaa ompelutyöt. pitäs niitä harsoja ommella, lastenhuoneen verhot ja vauvan kehtoon pari kuminauhalakanaa.

Pitäs käydä hommaas vielä sitä muovitettua froteeta. -ja itelleni tarttisin sen sairaalakassin, imetysliivit ja pari tunikaa... vauvalle viel raapimistumput ja päällimmäinen kotiintuloasu +ne sadat ja yhdet pienet tavarat :D tuttipullojakaan mul ei oo viel ku 1 kpl...

Nyt päiväkahville :wave:

Sompiolle hyvää äitiyslomaa :)

Todella rankkaa on ollu teillä kyllä TA. Lepää vain oikein paljon ja huolehdi pelkästään itsestäsi ja pienestä. Sukulaiset ja muut tutut ehtivät kyllä vauvan näkemään sitten kun olet kunnossa. Ja onneksi pikkusellenne ei kuitenkaan käynyt mitään, vaikka joutuikin heti pois luotasi.

TA ONNEKSI OLKOON POJASTA! En oo ehitnyt onnitteleekkaan. :) Jas voimia sinne toivottavasti pian helpottaa.

Sompiolle hyvää äippälomaa!

Kysymyksia oli iäkerosta lapsilla ja vanhempainvapaasta
ELi meillä minä olen kotona puolivuotta-vuoden ensin ja sitten on vaihto. Minä menen töihin ja mies kotiin. Koska näinollen saadaan paremmat tuetkin kun mies on kotona. :) TOsin voi olla että menen sitten vain puolipäiväisesti saas nyt nähdä.
Meillä suunnitellaan että Pikkukakkonen tulee kun tullakseen parin vuoden ikäerolla. itse en kyllä ihan heti peräään jaksaisi kyllä läpikäydä raskautta uudestaan. Mutta vuoden jälkeen voisi olla hyvinkin mahdollista. :)

MEILLÄ MUUTEN PINNASÄNKY!
Siskonpojan vanha. Sisko yllätti ja toi tänne ja kasas samantien vaikka aikaa on viel... :)

TA Paljon sinulle jaksuja,tosiaan kuulosti rankalle tuo sinun synnytys ym.Mutta nyt on pääasia,että saatte olla perheenkesken niin paljon kuin mahdollista ja että saat levättyä.Ja sanoppa miehelle,että pitää huolta teistä ja hemmottelee. :heart: :hug:

TA:lle ja koko perheelle onnea pojasta! :heart:

En oo pitkään aikaa käyny kirjoittamassa, lukemassa kyllä joka päivä, jotenki oon ollu niin väsynyt.

Joku kyseli, et millasilla ikäeroilla lapset sais tulla, meillä ollaan sitä mieltä, että toinen saa tulla heti kun on tullakseen, tai voihan se olla et mielipide muuttuu synnytyksen jälkeen. Mut tällä hetkellä on sellanen fiilis molemmilla.

Mulla on muuten ihan hirveä sf-mitta, viikkoja 24+0 ja nyt on 28 cm:ä. Eilen oli neuvola/lääkäri ja sanoivat siellä että ei sais kasvaa enää yhtään, mut en tiiä pitäiskö mun huolestua vai ei. Jotenki on kuiteski ollu vähän alakulonen fiilis koko päivän.

Talvis onks sun miehellä kaks isosiskoa? Molemmat asuu kanssa siel turun suunnalla? Ku musta tuntuu että mä tunnen sun miehen ja miehen siskot ja siis vanhemmat. Toinen siskoista oli meidän häissä 28.3. Lahden suunnalla.

täällä superin asiakas... me emme maksa jäsenmaksua äippiksen ajalta :D

ta onnea vielä kerran...
Rankka tapaus, mutta varmasti kaiken arvoista... ja onhan sinulla nytten vieressa painonsa verran kultaa ja rakkautta.

neukkulassa meni ihan mukavasti
olin siel kaks tuntii :D Sen uuden tädin kanssa...
juteltiin kaikki jutut mistä en oo kuulut, mitä olis pitänyt tietää :D
Ja vuodatin koko tuskallisen "eroprosessin" Nyt on parempi ja levollisempi olo.

painoo ei ollut grammaakaan lisää sitten viimeviikon käyntiin :D
turvotusta on
paineet hyvät...
pissa ihan normaalia... sokerit, ketoaineet ja proskut plussalla.
syke oli 120-136 eli hyvä.
liikkeet parin plussan verran...
Raivotarjonnassa vieläkin... vaikka ne välillä veikkas, että oisko kuitenkaan... tulivat kuitenkin siihen tulokseen että poika on oikein päin. (siis siellä oli toinen th välillä)
noh ja sit se hauskin SF mitta oli viikko sitten 29.5
ja nyt 34.... eli 4.5 cm lisä mittaa viikkolle...
Sitä se toinenkin th kävi mittaamassa...
Ja pohtivat mitä tehdään... soitettiin polille...

Ja äippäpolille olis sitten aika ens viikon torstaina.
PRKL mä vuokraan kohta huoneen siltä... menee hermo tähän ravaa polilla kerran viikossa tai joka toinen viikko.
ens viikon keskiviikkona taas neukkulaan :D

Tiny Angel :hug: :hug: Onnittelut vielä pojasta ja aika rankalta kokemukselta kuulosti kyllä!! :hug: Nyt sitten vaan lepoa ja toipumista sinne. :heart: Ja paras lääke varmaan onkin se pieni aarre jonka kovalla vaivalla olet viereesi saanut!! :heart: :heart:

HanTa toivotaan et kaikki on kunnossa... jos vauva oli vaan hassussa asennossa nyt ja siksi mitta oli noin suuri?

Baby b siitä se lähtee... söpö massu.

(.) laitoin vappusimat tulemaan. :D Vois ens viikolla ehkä tehä munkkejakin! :p Eli toisin sanoen mulle ei kuulu mitään uutta. :LOL:

EM ja dee-dee 37+2 :heart:

huhh huh... onpa TA:lla ollu rankkaa. no nyt se on ohi ja voitte rauhassa nauttia yhdessäolosta ja pienestä vauvasta :) :hug: tuuhan kertoo mittoja kunhan jaksat niin mä laitan tuon listan....

HEEEI!... mullekki munkkej! |O :xmas:

mä oon ollu tosi aktiivinen kaks päivää. siivonnu ja järjestelly vaan ja nyt keksin että pihallaki voi olla. ja siellä mä oon ollu. huvittais rauhottua mut tuntuu niinku ois... maaninen... ihanaa et pitkästä aikaa näin päin... :)

mitä teki siinä koneella istutte? menkää ulos! hus siitä! :LOL:

Yhteistyössä