¨¨*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 6~*¨¨

BB Tervetuloa takaisin :heart: Ihanaa,että ootte saanu pikkuisen huonetta laitettua.Me saatiin nyt talon askarteluhuoneen avain ja viedään sinne miehen vanha lipasto,jonka kunnostaa ym roipetta :) Joten pikkuisenkin huone vapautuu sitten jossain välissä laitettavaksi.

(.) Joo elkee ihmetelkö,kun tähän aikaan olen hereillä. :D Mies lähdössä töihin ja mun ei tee mieli enää nukkua.Outoa sinäänsä,yleensä kun nukun "vähän" pidempään.Vauva kyllä aloitti näköjään heti potku tuokiot.

Nyt pitää alkaa maksamaan laskuja,jee jee.
muoks.nyt on laskut maksettu.Kääks,mie tilasin 35?:lla yves rocherilta suihkugeeliä,meikkivoidetta,puuteria,miehelle suihkugeelin,joitain meikkejä jne jne.Mies tykkää kun näkee,että käyn hakee paketin :D Pakko se on joskus hemmotella itseeni,ja kyllähän mie otin miehelle tilaajalahjaksi partavaahdon :LOL:

Sannya ja Nuppu 37+6 (huomenna poksuu :heart: )

Huomenta.

Haudan partaalta huutelen :LOL: Kaksi yötä olen nyt valvonut kun ei tuo henki kulje suuntaan eikä toiseen. Yskimään kun alkaa niin saa etsiä lähimmän vessanpöntön tai lavuaarin :| Pidän tämän päivän töistä vapaata, mutta neuvolaan (8.30) menen että saan sen äitipoliasian etenemään. MUTTA, onneksi tällä hetkellä ei ole kuumetta ja sokerina pohjalla varovasti kuiskaan ja koputan puuta: MUNUAISIIN EI OLE PERJANTAN JÄLKEEN KOSKENUT JA SE PAINEEN TUNNEKIN HÄVISI!!!!!!!!!

Tuun myöhemmin juttelemaan lisää ja kommentoimaan, nyt oli vaihteeksi omaa napaa :ashamed:

Vilma pidetään peukkuja että jospa ne kivet (?) olis sieltä kadonneet... tai voiks ne kadota? Mut toi flunssa on ilkee... mäkin oon huomannu et nenä on taas vähän tukossa iltaisin ja öisin, mut toivottavasti ei tulis enää tässä vaiheessa flunssa. Kuumeisena vois olla inhottavaa pukata vauvaa maailmaan... :snotty:

Baby b se vauvan huoneen laittaminen onkin ihanaa puuhaa! :heart:

Sannya mut PAKKOHAN sun on nyt ne kaikki meikit ja muut tilailla kun ethän sä sit ehi kun vauva syntyy.... ;) ja yleensä ne sanoo että ennen synnytystä maha menee löysäks ja suoli tyhjenee. Et nyt voit sit tarkkailla niitäkin eritteitä... :LOL: mulla on muuten sitä vihreetä limaa tullu nyt jo toista viikkoa. Aina ku luulen et se loppuu niin sit sitä tulee taas...

(.) Parempi yö takana... vauvakin oli kiltisti unessa koko yön - tai ainakaan en herännyt sen riehumisiin. :) Pissalla tosin ravasin. Ihan ku alkuraskaudessa! :D Yks KIPEÄ supistus tuli yöllä, sellanen että piti ihan pidellä mahaa ja vähän puuskuttaa. Mut se jäi ainooks. Ja eipä se mitään, nyt mulle iski jännitys! Huomenna poksutaan...

EM ja Dodoliina 36+6 :heart:

Huomenta!

Eilen sai meijän isukki selkäänsä :D vauvalta siis. tää masuasukki on vissiin ujo tai sitte se vaan tykkää ku isi koskee niin se lopettaa liikkumisen aina ku mies koittaa liikkeitä. eilen se sitte sai potkun kädellensä ja oli niin polleeta että :)

ainoo vaan että nyt se isi on ruvennu suunnittelemaan jo uutta muuttoa. mua ei yhtään kiinnostais muuttaa ku tää missä nyt asutaan on.. vissiin 18 paikka jossa mä asun kaikenkaikkiaan. siis mukaan laskettuna kaikki paikat jossa oon asunu vanhempieni kanssa, omillaan tää on kuudes. ja me ollaan asuttu tässä vasta puolitoista vuotta. ja mähä en ala mitään muuttelee raskaana! niih! piste! en!

vilma toivottavasti alkaa pian helpottaa. takasi sänkyyn vaan siitä :)

Sannya tuohan on aika vähän kuitenki :) yvekseltä ku tilaa sitä helposti innostuu :) mä oon tuon meikkihomman järjestäny niin että tilaan vevayltä, tulee suoraan laatikkoon joka toinen kuukausi niin ei tartte ite valita mitä tarttee :D

jee kohta tulee dream theaterin uus levy.. jihuu!

Nibbler ja poika 23+6

huomenta

vilma koita levätä...

nyt otan mikäkin osaa tähän mitä kaapista löytyy keskusteluun...
Eilen juttelin tädin kanssa, että hän ostaa vaatetta mutta mitä kokoa...
joten laskin mitä sieltä kaapista löyty..

pitkähihaset bodyt
50 cm x 3
56 cm x 7
62 cm x 14
68 cm x 5

lyhyt hihaset bodyt
50 cm x 5
56 cm x 3
60 cm x 1
62 cm x 4

kietasu bodyt
50 cm x 1
56 cm x 5

t-paidat
56 cm x 2
60 cm x 1
68 cm x 1

paidat
60 cm x 1
62 cm x 5

potkuhousut
50 cm x 2
60 cm x 7
68 cm 1

puolipotkarit
50 cm x 2
60 cm x 5
68 cm x 3

housut
52 cm x 1
60 cm x 1
62 cm x 7
68 cm x 1
70 cm x 1

shorsit
50 cm x 1

haalarihousut
62 cm x 3

yöppärit
50 cm x 2
60 cm x 2
3-6 m x 6

ehkäpä hän osaa nyt ostaa oikeaa kokoa vaatetta mitä haluaa... ja oli tuosta se hyöty... että itsekkin näkee.. mitä herätteitä sitä voi vielä tehdä :D

JEEE, JEEEE, JEEEEEE!!!!!!! Neuvolassa kävin ja ette ikinä arvaa, pissa oli puhdas ekaa kertaa koko tän munuaissession aikana!! Vielä perjantaina siitä löytyi vaikka mitä, mutta nyt täysin puhdas ja oli kyllä reilun pari tuntia muhinut rakossa :D Ja äitipolille soitteli terkka niin lupasivat nyt hoitaa sen kutsun sinne mahd.pian.

Muuta:

RR: 136/94 (kotona normaali)
Paino: 245g/vko
Hb: 109 pitää aloittaa lisärauta
Syke: 150+ vaihteli kuulema hyvin
Liikkeet ++
Kohdunpohja: 20, eli keskikäyrällä.

Kiitos kun taas mua tsemppaatte :heart: Soitin just työharjoittelupaikkaan, että tän päivän nyt ainakin lepään. Jos ei parissa päivässä ala helpata niin pitää sitten käydä lääkärissä.

Sannya, ihana kuva pienestä :heart:

EM, hyvä että sait nukuttua! Siellä se Dodoliina valmistautuu lähtöönsä ;)

Hanta, mä tein kans kerran tuollaisen listan, selkeytti tosi paljon :)

BB, tervetuloa takaisin :)

Nyt aamupalalle!

Vilma ja Elma 23+3

vilma suuri rutistus hyvästä neukku käynnistä :D :heart:

minäkin olen käyttänyt rochecherin miten kirjoitetaankaan... tuotteita, joskus opiskelu aikoina... ja joitan vieläkin löytyy laatikon pohjalta...
samoin tuota vevauta. olen kokeillut, mutta en pitänyt...
nykyään ostan meikit kaupasta sitä mukaan kun tarvitsen...
haluisin sikana koikeilla mineraali meikkejä... mut ne on tähän tilanteeseen niin kalliit, että jäävät kokeilematta.

nibbler ei muuttaminen niin paha ole... lähinnä se että kuinka usein jaksaa muuttaa...
minä oon asunut pienen ikäni aikana 8 eli paikkakunnalla... kahdella tosin kaksi kertaa.. mutta muuttojen välissä ollut vuosia... ja vielä paikkakunta kohtaisia muuttoja tehty tiuhaan... keskimäärin joka toinen vuosi muuttanut.
joten nyt kun ostetiin tää oma... niin en halua edes muutosta puhua... köriläs sen sijaan aloitti liki heti kun kauppakirjat oli tehty..

HanTalla on hyvän kuuloinen garderoobi... :) Tai siis vauvalla... :D:D

nibbler joo muuttaminen EI oo kivaa... mä oon viimeisen 7 vuoden aikana muuttanu 9 kertaa!!! |O |O Sanoinkin että tästä kämpästä en lähe mihinkään nyt vähään aikaan. B) Katotaan sit kun mukula on parivuotias. :LOL:

Vilma JEEEEEEEE!!! Onnea!!!

vilma Kiitos :heart:

EM Voii,miekin haluun supistella :D :heart: Mies täällä on ihan tohkeissaan,ja sössöttää,että millonka lähdetään synnyttämään.Äskenkin laitto viestiä töistä,että joko lähetään. :heart: Aaw,en malta odottaa.

Hitsi pitäis kohta lähtee käymään R:llä.Otin eilen sitä levolacia tähän ummetukseen,ei ole vieläkään tullut mitään vessassa käynnistä.Ei ole kiva,jos synnyttämään lähden tässä tilassa,nii ne kai joutuu tekee perähuuhtelun :'( Ja sitä mä en halua.

Sannya se voi olla et sit kun niitä suppareita oikeesti alkaa tulemaan sä kiljut että ei ei -perun puheeni - en mä haluukkaan näitä supistuksia!! :LOL: :LOL: :LOL: ei vaan, kiusaan. :p Mäkin ootan et milloin alkaa tositoimet vaikka on viel kolme viikkoo laskettuun aikaan. :D :D täälläkin tuleva isi on ihan täpinöissään, ei malttais millään oottaa! :heart: Sano et ei jaksa tätä "sit kun" -vaihetta. :D

Koita syödä luumuja, kuituja... mulla kahvi aiheuttaa usein myös saman reaktion. toivotaan et pian helpottais! :hug:

EM ja Hanta joo voihan tästä joskus muuttaa ku loppuu tilat, mut just nyt ei huvittais lähtee mihinkään. täs on niin hyvä olla vaikka tässä naapurissa asuu "kivienheittäjälapsia", yks narkkaripariskunta ja miehen sukulaisia :saint:
mut jos nyt kuitenki oltas vielä apri vuotta tässä :)

supistukaahan! :D

Hienoa Vilma :heart: Hyviä uutisia =)

Mä tein kanssa tässä listan kerran, mutta olen sen jälkeen käynyt kirpparilla pari kertaa ja siskolta sain vielä laatikollisen vaatteita. Että tällä hetkellä en yhtään tiedä mitä on ja paljonko, mutta riittävästi kuitenkin :D Sukkia ja ohuita tumppuja pitää ostaa. Niin ja kypärämyssy.
HanTalla kyllä hyvänoloinen valikoima vaatteita :)

Muuttamisesta Mä olen kanssa muuttanut usein, enkä tästä asunnosta kyllä lähde :D Ostettiinkin kyllä 4 h+keittiö sillä mielellä, että mahduttaisiin tässä olemaan hamaan tulevaisuuteen. Jos vaan töitä täällä riittää yms. mutta asunnon takia ei olla muuttamassa. Ja tämä on rauhallisella alueella rivitalopääty metsän puolella. Että mikäs tässä ollessa ja Nupulla on ihan kivasti tilaa omassa pihassa leikkiä ja päästään tekemään pieniä metsäretkiä ihan omalta pihalta.

Sannya Juu, ei mullakaan luumut ole vielä auttaneet :(

Meikkejä mä en juurikaan osta enkä käytä :| Ripsivärinkin saisi vissiin joka käyttökerralla ostaa uuden, jos se pitäisi 3 kk:n välein vaihtaa :D

Hih,täällä alko auttamaan nyt toi levolac.Tulin just R:ltä kans,oli pakko ostettava pikku cola ja kolmio leipä. :p Nii ja kun pääsin melkein pihaan asti,tuli se ihana SUPISTUS! Ja kyllähän sitä puuskutti siinä sitten ja piteli mahasta kiinni.Eli totta on että kävely myös auttaa supistuksia tulemaan,mulla ainakin auttaa.Ihan jos sisälläkin kävelen,nii tulee pieniä mahan kovettumisia.Mut toi äskönen oli jo aika timakka :D Hih hii,pitäiskö tänään lähtee miehen siskon kanssa kävelee :whistle:

Nyt syömään---> :p

Supistuksia, supistuksia, hyvät tytöt :D :heart: Mitähän muuten TA:lle kuuluu? Varmaan on jo nyytti sylissä :heart:

Kiitos kun olitte huomioineet neuvolakuulumiset :) Jaettu ilo on paras ilo :p

Ummetus on kyllä ärsyttävää :| Mulla tuli silloin siitä Petidiinistä viikon mittainen ummetus, ei kivaa. Toivottavasti tuo lisärauta ei vastaavasti laita vatsaa ihan sekaisin.

Muutosta, me meinattiin aluksi hankkia isompi asunto, mutta sitten tultiin siihen tulokseen, että jos vaikka päästäisiin lähtemään täältä ensi jouluna takaisin Keski-Suomeen niin ei taida maksaa vaivaa. Jos joudutaan olemaan täällä pidempään niin sitten on varmaan pakko, mutta vauvan kanssa mahdutaan tähän ihan hyvin. Mä oon muuttanut ihan muutaman kerran vain elämäni aikana ja vain yhden muuton muistan kunnolla, mutta jo se sai mut vihaamaan koko touhua :D

supistukset kävellessä usein tulee välillä kipeitä välillä ei... toinen mikä tekee mulla supparin äkkiä, on kyykkiminen.

ummetusta ei onneksi ole minulla näkynyt....

kävin ulkoilemassa ja siellä kangastukussa :D
onnistuin suunnistamaan 1½ kilometriä kaupan ohi ;) *heh heh* mutta sain mitä halusin... ostin 10 kappaletta kuvio harsoja... kolme sinistä harsoa jossa oli sammakoita... kolme vihreää harsoa nalleilla ja neljä valkoista harsoa ankan kuvin koristeltuna :D

ja kotimatkalla iski paniikki
Köriläs soitti, musta tulee arkiyh... hän pääsee takas töihin, mutta työpaikka sijaitsee 300 kilsan päässä.
Onhan meillä täitä ongelmia ollut, eikä kaikia ole vielä loppuun asti selvitetty, mutta niin hullulta kun se kuulostaakin... niin rakastan sitä ihmistä niin että sattuu.
nyt pelottaa että kuinka tässä tulee käymään... En haluaisi päästää häntä pois, kauas... kun pelkään että sitten ainakin kaikki romuttuu lopullisesti. Mutta toisaalta se voisi tehdä hyvää, saisi etäisyyttä kunnolla toiseen.

neuvolaan sain kuitenkin soitettua ja peruutettua synnytystapa-arvion... kun tekevät sen polilla...
ja itku kurkussa selitin sille nuorelle hoitajaopiskelijalle, että olen pahoillani mutta haluan vaihtaa terkkaria... oman elämäntilanteen vuoksi... en koe että hän pystyy tällä hetkellä tukemaan ja auttamaan. Että toivon saavani itseäni vanhemman työntekijän.
Tuli olo että terkkaopiskelija otti itseensä, mutta en voi sille juuri nyt mitään... En koe häntä hyväksi.

harsoista vielä...

jos joku tietää tai saa tietoonsa mistä saa harsoja... tekstillä niin kertokaa...

näin viimeviikolla ihanan harson vaunujen päällä kaupungilla...

siinä luki "shhh täällä nukutaan"
ja minä haluaisin tuollaisen... mutta en löydä mistään mistä sellaisia olisi.

Muoks...

mä löysinkin vastauksen http://www.citybaby.fi/kauppa/index.php?action=showProductDetail&tuoteId=873

Ummetus on kyllä ihan vihoviiimeinen juttu... Siitä kärsin aina silloin tällöin epäsäännöllisen säännöllisesti noiden ruoka-aine vammojeni takia. Toivon ettei raskaus aiheuta pahempaa ummetusta, mutta tähän asti on rusinat ainakin auttaneet ihan hyvin, paremmin kuin luumu.

HanTa, on kyllä totta että sellainen joka ei ole käynyt läpi samoja asioita kuin, mitä itse kokee niin tuskin osaa kovin hyvin neuvoa/tukea. En usko että minäkään tuntisin oloani kovin turvalliseksi, jos neuvola terkkarina olisi vastavalmistunut. Silloinhan kaikki tieto pohjautuu kirjoihin eikä omakohtaiseen kokemukseen. Hyvä että sait vaihdettua toiseen ja toivotaan että saat asiantuntevamman terkan.

Missäs vaiheessa sikiön liikkeet alkaa tuntumaan? Välillä tuntuu sellaista omituista nipistelyä alavatsassa, mikä ei ole suolistoperäistä. Mietin että voiko sikiö aiheuttaa ne vai onko se vaan esim kohdunsuurentumiskipuja...

alley aloin tuntemaan hiljaisia liikkeitä viikolla 16 ja joskus 20 tienoilla ne oli jo selviä kunnon potkuja :D

Ja kiitos zempityksestä... soitin uudelle neukkutädille juuri :D sain jopa omatoivomani tädin... tuntuu hyvältä... nään hänet jo torstaina, juteltiin pitkä tovi pelosta puhelimessa ja jatketaan sitten tapaamisella :D

Nyt on pakko tulla hehkuttaa mitä sain aikaiseksi vaaville.Tää on niin soma :attn:
Siis tosiaan,inspiraatio lähti siitä,kun en löytänyt oikeaa verho hommelia kotoa mistään.No sit kattelin verho kaappiin,ja kas sieltä löytyi mamman antamat röyhelö verhot.Ja niin tämä mamma päätti,että ottaa langan ja neulan kauniiseen käteen. Ja liitin ne yhteen.Ja ekana tietty otin vanhasta jakkarasta jalan irti ja sen ruuvasin seinään.Ja niin se toimii verhopidikkeenä :D Niin ja sit ompelin tollasen sydämmen roikkumaan tonne ylös,jossa lukee Baby :)

Yhteistyössä