¨¨*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 6~*¨¨

meiltä puuttuu tosiaan enää turvakaukalo. nyt on kaiken maailman rintapumput, meidonkerääjät, pumpulipuikot, talkit, käsidesit ja kaikki muut maholliset... :D Kaukalo kun saadaan niin vauva saapi tulla... :p ainakin mun puolesta. :D

Meillä on oikeastaan kaikki hommattuna.Paitsi vaippoja pitää vielä ostaa ja kosteuspyyhekitä ym.Mutta meinasin kyllä sairaalasta ottaa vähän mukaan vaippoja ja itselleni siteitä :D
Perunajauhoja pitää myös ostaa :heart:
EM Munkin puolesta vaavi sais alkaa syntymään vaikka nyt heti! Mua ahdistaa entistä enemmän.Just äsken makoilin sängyllä,ja kuvittelin tilannetta,jossa olen vaavia hoivaamassa hoitopöydällä.Vaippoja vaihtamassa ja hymyilen vauvalle ja lässytän ja lauleskelen.Tulee todella ikävä vauvaa,kun vaavi vielä samaan aikaan potkii masussa.Taisi tuntea äidin ikävän.Voi itku,nyt mua alkaa itkettää.....

Sannya ihan pian se vauva on jo sylissä! :) Ja ei kauaakaan kun pääset sille lepertelemään... vaikka mulla on ihan samat fiilikset! Oon malttamaton ja en jaksais enää oottaa vaikka vielä olis se kolme viikkoa laskettuun aikaan.... :headwall:

huomenta nibbler. =)

Huomenta kans miunkin puolesta kaikille aamukukkujille (itsehän heräsin vasta :D )!!!

Tässä oottelen, että saisin laitettua pannarin (jota niin pitkään on jo tehny mieli!) uuniin asti ja sieltä lautaselle... Kaksi kertaa on kyllä pitäny jo tänkin aamun aikana käydä halailemassa pönttöä, mutta pelkkää sappinestettä oon oksentanu, kun mitään en oo saanu syötyä. Miehellä ja koiralla on yhteinen harrastus; tuossa putsaavat (siis mies putsaa...) metsästysaseita (....ja koira kattoo vierestä niin kiinnostuneena ihan kun siitä jotain ymmärtäis). :D

Delfikselle jaksamisia, onneksi mitään vaaraa ei enää ole.

EM ja Sannya: Koittakaa nyt vielä hetki jaksaa. Lähtö kuitenkin kun voi tapahtua teillä milloin vain... (toisaalta kyllä sitä jo itsekin haluais sen nyytin niin tuohon syliin, tämä odotus kun ei oo ollu miun lempiaikaa..)

DsariaL ja masukki 14+3

tässähän tää. odottelen että sisko soittaa josko me mennään tai ei mennä mökintapaselle tekemään kevätkunnostusta :)

äiti ja ne tulee kotiin tänään ja mennään miehen kaa kattomaan vauvan turvakaukaloo jonka ne osti :)

ai dsarialki tekee pannaria :) munki on tehny mieli monta kuukautta muttaku ei jaksa ite tehä. saa nähä jos tänään...

ei kai se muuten oo sannya tai EM joka synnyttää tuolla mitäs nyt puolella? :D

täällä ei vissiin oo kauheesti tunkua tänään :D

huuh... ihana fiilis ku kävi kunnolla ulkona. grillattiin ties mitä mutku ei oikeen ruoka maistunu. nyt aijon hinautua tuonne telkkarin ääreen oottamaan miestä kotiin.

mulla on päivä menny oikeen lököilyyn... :D

menin eilen nukkuu joskus puol 1, mies jäi jumittaa olohuoneeseen tv:n ja tietokoneen ääreen.. oltiin oltu sen kaverin luona ja ne kumos neloskaljaa ja puolikkaan minttuviinapullon... joten aamulla kun heräsin 5.45 ku koira halus pissille ni tajusin ettei mun vieressä nuku ketään, vaan äijä oli sammunu olohuoneeseen :LOL: sitten ku kerran olin hereillä ni aattelin hyödyntää yösähköä ja heitin pesukoneen pyörii.. herätys uusiks 7.20 ja pyykit koneesta rumpuun.. ja taas klo 9 ylös ja viikkaa pyykkei... 9.30 miehen isä soitti et he tulee tunnin päästä perkaa tota meiän läävä"takapihaa" niinku sovittu... oltiin ulkona reilu tunti ja kynnettiin ja suunniteltiin mitä pihalle sit oikein tehdään. sitte käytiin syömässä shellillä ja otettiin miehen kans 3h päikkärit :D

...niin et mä olen vähän aivot jumissa.. äsken join kupposen kahvia ja pian vois aloittaa jonkin käsityön vaaville :heart:

ja tänään on taas poksuttelupäivä 32+0 möykky on jo niin iso :heart:

tein muuten tämän viikon alussa suivaantuneen neuvolakäynnistä (painoasioita yllätys yllätys) tommosen viikkolistan jääkaapin oveen. joka päivän kohdalle viiva johon kirjoitan jos oon herkkuja syöny.

tällä viikolla listalla on
-keskiviikon kohdalla 1 voisilmäpulla+2 Bastogne-keksiä
-lauantain kohdalla 2 piparia
-maanantaina ja tiistaina söin yhteensä 3/4 pitsaa kun haettiin kebulasta päivän ruoka

joten tämän päivän 1 Ville Vallaton-puikko, 1 lakritsituutti ja kupillinen karkkia ei voi olla kovin paha :LOL: eipähän tee hetkeen mieli herkkuja.. :$

ja jos tällä tulee edelleen samaa tahtia kiloja, ni se mättää sit jossain muussa, enkä enää hermostu terkan sanomisista. kuulin just tädiltä (äitiltähän en pysty kysymään) että mun äitille oli tullu mua odottaessa 20kg. :D sukuvika sekin? itelle on nyt tullu ~13kg.

Talvis: mä elin aika kurinalasta elämää 4viikkoa lautasmallin ja kalorilaskurin turvin. -ja silti oli sitä painoa tullu sen 700g/viikko. parempihan se tietty oli kun se 850g/viikos mut jotenkin tuli sellain olo et kyl sitä painoo vaan tulee syön mä sitten herkkuja tai terveellisesti. Pointtina mulla on se, että koitan syödä kulutukseni mukaan. Silti tullu se 15kg...

tänään on kyl ollu nolo päivä ku jotenkin tosi saamaton ja väsy olo vaik oon tehny kotitöitä sun muuta tarpeellista.. ja koko ajan mussuttanu jotain :ashamed: -ja taas tekee suolasta mieli... no mä skarppaan taas tän päivän jälkeen :D

Hellurei.
Talvis Onnea poksuista :heart: Siepä olet ollu heti aamusta ahkerana.Mie kans tänään pesin sellaisen karva viltin,jota olen suunnitellut vauvalle sitten kylminä iltoina jos vaikka lattialla loikoillaan tai muuten vaankin jos ei ole kylmä.Se on niin ihanan pehmeä,aivan kuin lampaan talja :heart:

Tässä olisi nyt kunnollista ultrakuvaa ja isoa sellaista :D Toivottavasti tuosta nyt saa jotain selkoa :)

johanna Mulla kans ollut tosi väsynyt olo :/ Koko ajan saa haukotella,ja masua painaa ja ummettaa.Mulla on nyt loppu suoralla ollu kunnon ummetusta.saattaa olla 2 päivää etten käy "niitä" tekemässä. :ashamed:

talvis mulle on ainakin tullut kiloja ihan kiitettävästi nyt se 20...
ja ne on tullut tosi "säännöllisesti" pahin korotus oli 1370g/ viikko... ja vähiten oli 25g/viikko... siitäkin tuli valitusta...
mutta keskimäärin 600-700g...
tuolla säännöllisyydellä tarkoitan että vähän joka toinen kerta on ollut hirveet kilon korotukset viikolle ja taas seuraavalla kerralla käytännössä ei mitään.

Sinuna en huolestuisi vielä, jos kaikki muu on hyvin kuten sokerit!!!

sinulla on talvis ollut aktiivinen päivä tänään :D

DsariaL kyllä se iloksi muuttuu, uskon ainakin itse niin... vaikka niitä kivoja raskauspäiviä on ollut tosi vähän :(

sanya mihin tarviit pottujauhoja???

no niin arvon odottajat olemme kotiutuneet taas :heart:

Oli mukava päivä... vaikka se istumista olikin...
nostin paineet kattoon kiitos rakkaan biomammani, sen kanssa vain menee hermo liki joka kerta...
Hyväähän tuo yleensä tarkottaa, mutta osotus on kummalinen... mutta ei kai nuilta alkomammoilta voi liikoja odotella :(

Ihana oli myös nähdä kummeja ja serkku... istua ja rupatella niitä näitä :D

Saatiin samalla matkalla haettu myös tuonne kodinhoitohuoneeseen kaappi :D joka nyt pitäisi joten saada ängettyä pieneen tilaan... siis tilaa sille on kun sen saisi ensin putken ohi taitettua jotenkin :) mutta olkoot se huomisen murhe...

sokerit jostain kumman syystä katossa :( istumista ja syömistä ollut koko päivän... mutta skarpataan huomenna kunnolla...
meen kattoo johannan olihan se johannan vinkki siitä kangaskaupasta :D

nyt popsin jäiset mansikat iltapalaksi ja suunnittelen unia kuuman kauratyynyn kanssa...
ja ehkäpä otan vielä sen panadolin kaveriksi...

HanTa No tietenkin vauvan pepulle :heart: Se on vanha konsti laittaa punertuneeseen peppuun perunajauhoja.Jauhot kun on niin sileää,niin peppukaan ei pääse hinkkaantumaan. :) Ja siis perunajauhe ajaa samanasian miltei kuin talkki.Meillä on ainakin käytetty perunajauhoja suvussa pidemmän aikaa.Ja muutenkin sitä voi aikuisetkin käyttää,jos peppu on hiertynyt.Ja kyllä helpottaa :D

opinpas jotain uutta sanya kiitos tunnista :D

ostin ihan perustalkkia pienelle pepulle... itse olen tottunut käyttämään pottujauhoja kiisselin tekoon ;)
mutta tuotakin voisi kokeilla... ja verrata kumpi on parempi.

Sannya Ummetusta täälläkin :( Söin äsken luumuja, jos huomenna taas toimisi paremmin.
Mikäs ultra sulla nyt olikaan :whistle:

Pottujauhoja mäkin olen kuullut kehuttavan. Talkkia en ole ostanutkaan ja perunajauhoja löytyy kyllä kaapista.

Nupun myssy yms. on jäänyt nyt vähän odottamaan, kun olen tehnyt tuota nukkekotia. Tai Nupullehan sekin on, mutta ei sitä vielä tänä kesänä kauheasti tarvitse

:D

Iltaa te ihunat esikkomasut! :heart:

Täältähän saa hyviä niksejä samalla! :D

Meillä isipappa on toipumaan päin ja näyttää, että säikähdyksellä selvittiin. Tai se sydän tähystettiin ja sieltä löytyi kaksi päävaltimon tukosta sydämestä, mutta kun verenkierto siellä kehitellyt uuden reitin, niin ei mitään ohitusleikkausta tai pallolaajennusta lähdetä tekemään, eli näillä mennään. :)
Tänään näin 8 viikkoa vanhan MIELETTÖMÄN suloisen pienen down-pojan. Oli niin suloinen :heart:

Delfis & Pikkudee 7+5 (enää 2 yötä ekaan neuvolaan)
:heart:

Sompio Kävin sillon yks yö siel kyssissä,nii sielä oli ihana lääkäri joka ultras ja anto kuvan :heart:
Jooh,tääl ummettaa vieläkin ja nyt vetelen levolacia tääl,jospa kohta sais tän mahan jekkasee.Ei ole yhtään hyvä olla,kun vaavi myllää ja masua painaa ja jomottaa joka kohtaa :|

Yhteistyössä