¨¨*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 6~*¨¨

Alley onnea sinullekin :flower: hyvistä kuulumisista :heart:

juu, mä aion tosissaan nauttia nyt tästä vapaudesta.. ens viikolla vien töihin avaimet ja kulkulätkän ja tyhjennän kaappini.. vaatteet käytöstä poistettavien pussiin... lupasin maanantaina viedä, mut ehkä vienkin vasta tiistaina ni ehdin vapaapäivän aamuna leipomaan työkavereille läksiäispullat =) pikkasen ehkä haikeakin olo!! ...kun en todennäköisesti enää tuonne palaa..

johanna ihan rohkeesti vaan voi pestä 60 asteessakin, vaikka pesuohjeessa ois 40 astetta.. on todennäköisesti esim jonkin vaatteessa olevan kuvion takia tms jonka takia "hellävarainen" pesu ois tarpeen. mut minusta ois ainakin kiva nähdä kestääkö vaate sitten käyttöäkin joskus, vielä kerkii reklamoida jos on ihan paska tuote. (ja vaatteet pääasiassa puuvillaa, joka kestää sen 60astetta.)

ihana viikonloppu tiedossa :) tänään ollaan ihan varmaan vaan kotosalla, ehkä haetaan joku leffa. huomenna käydään ihmisten ilmoilla vaihdattaas miehen autoon kesägummit alle ja vauvatarvikeostoksia :heart: illalla mennään miehen kaverin luokse katsomaan sen uutta kämppää, siitä kaverista on tulossa meiän vaavin kummi. sunnuntaina rentoilua ja katsotaan mitä saadaan takapihaan aikaiseksi!!

31+5 :heart:

Kiitos kaikille.. :) :heart:

Sompio Juu, saatiin myö yks kuva mukaan.. sellai mis näkyy koko papu.. :) sydänääneet nähtiin muttei kuunneltu.. mut siellä se vaan möllötteli.. :D mutta onnellisia ollaan että papu löyty ja oli oikees paikas.. :)

alley onnea sinullekin hyvistä ultrakuulumisista.. :heart:

EM törkee henkilökunta, mutta onneksi kaikki niin kuin pitääkin.. :)

Talvis kiva juttu että sait ne töppöset pääteltyä.. mulla taitaa jossakin olla samantapainen ohje jonka olen mummilta saanu joskus.. siin on kyl paljon helpompi tuo loppu.. :)

HanTa tsempitykset siulle.. :hug: varmaan tosi inhaa..

Muistinkohan mie nyt kaiken.. :/

TB ja 'papu' 10+4 :heart:

Täällä on tällä hetkellä tosi surullinen fiilis :'( Äiti soitti, että isä on saanut sydänkohtauksen ja viety aamupäivällä sairaalaan. Asuvat toisessa kaupungissa ja ei mitään mahkuja edes päästä katsomaan, kun huominen ja sunnuntai on töitä. Meillä töissä porukkaa niin paljon saikulla ja tosi kova kiire, että en VOI olla pois... tosi ahdistava fiilis :'(

Sori omaa napaa.... :ashamed:

delfis Voi elä pahoittele omaa napaasi,täällä saa jakaa ilot ja surut.Kovasti lohtu haleja sinne päin,voin uskoa millainen olo on.Tai en ehkä täysin,mutta kuitenkin. Tässä iso lohtu hali! :hug:

(.) Täällä tulee sit rakeita!! Ihan katto rätisee noista rakeista.Jee jee,missähän se kesä viipyy :/

Delfis, voi ei :'( Iso halaus sinulle :hug:

Alley, hienoa, että ultrassa oli kaikki hyvin :heart:

Sannya, hih, ihania prinsessa hepeniä :heart:

EM, kuulostaapa tosi asiantuntevalle porukalle :eek: Onneksi synnäriin tutustuminen meni kuitenkin hyvin.

(.) Kuten jo oon tuhannesti maininnut niin tiistaina alkoi siis uudestaan taas munuaiskivut. Tänään oon ollut taas siinä jamassa että itkua vaan lykkään ja yleiskunto on nolla. Käytiin sitten äsken kirurgian päivystyksessä kun sinne käskivät viimeksi mennä. Otattiin verikokeet ja pissatestit sun muut. Tulehdusarvot 20 (viimeksi 35), pissassa häivähdys baktereja, verta + muuta kivaa. Munuaisarvot oli hyvät, se tärkeintä. Lääkäri kertoi, että 7.4 on urologi tehnyt mun suhteen sellaisen päätöksen, että olen loppuraskauden äitipolin seurannassa. Sinne siis odotan nyt kutsua jota kuulema voin pyytää maanantain neuvolassa terkkaa kiirehtimään. Sanoin lääkärille sen kuinka huolissani olen jatkuvasta paineentunteesta ja vauvan voinnista. Hän kuitenkin vakuutti, että voin olla huoleti, tämä ei synnytystä käynnistä. Kovasti otti osaa kun sanoin, että en ihan tosissaan enää jaksa kun en voi nukkuakaan. Mutta mitään ei tehdä kun munuaisarvot on niin hyvät. Voi kun tulis nopeaan se kutsu... Että semmosta. Helpotti mua kuitenkin tuo käynti kun oon ollut niin huolesta soikeana ja lääkäri sai mut nyt vakuuttumaan ettei tarvii. Sanoi myös, että pahanlaatuiset ongelmat virtsateissä ja munuaisissa on minun ikäisillä todella epätodennäköisiä.

Niin ja sieltä Bobosta lähti mukaan kaksi 56 cm bodya, yhteishintaan n. 6 euroa :whistle:

Delfis :hug: :hug: toivotaan että kaikki menee hyvin!

Vilmalle kans jaksuja kipujen ja huolen kanssa! Voin uskoa että ei ole helppoa... :ashamed: :hug:

sannya täälläkin tullut päivän mittaan rakeita, lunta, räntää ja vettä. |O |O

(.) siis voi jestas että on ollu masis-päivä. :( ahistaa ja tuntuu että kaikki muut synnyttää ja saa lapsen paitsi minä! :headwall: Mä TIEDÄN et tämäkin syntyy täältä joskus mut tänään mä oon vaan ollu NIIN kypsä tähän raskaanaolemiseen. :kieh:

Mut mun ystävä sai tänään tytön!! :heart: ja meil oli vaan 20 päivää eroa lasketuissa ajoissa et eihän tässä enää kauaa ole. :)

Ja kyllä taas oma masennus/kiukku/ärsytysolot pieneni kun sai asiat oikeisiin mittakaavoihin: kun lukee noita Vilman kipuja ja Delfiksen huonoja uutisia niin muistaa taas että mullahan on asiat ihan hyvin. :ashamed: :ashamed: :ashamed:

Mut silti välillä kypsyttää tämä supisteleva, tielläoleva pallo.

Kiitos kovasti tytöt kauniista ja lohduttavista sanoista :flower: Täällä odotellaan äidin soittoa tilanteesta. Ilmoittelin jo töihin ja kerroin tilanteesta. Yksi vapaapäiväläinen lupasi mennä huomenna jos joudun lähtemään kotia kohti. Tuo tämän illan vointi tietty siis kertoo sen mitä huomenna sitten tapahtuu.

Muille kärvistelijöille ja kipuilijoille isot :hug:

Delfis ja pikkudee 7+3

Delfikselle isot halit :heart: Mene huomenna jokatapauksessa käymään, jos kerran saat tuuraajan töihin. Helpottaisi varmasti oloa :hug:

Vilmalle kanssa jaksuja kipujen kanssa :hug: Onneksi vauvalla kaikki hyvin :heart:

Delfikselle halauksia :hug: ja mene ihmeessä katsomaan, ei mikään työpaikka/tilanne ole tuota tärkeämpää. koita jaksella :hug:

Vilmalle myös kovasti hermoja kipuihin! positiivinen asia on se, että pääset kurkkimaan vauvan vointia tasaseen tahtiin äitipolille :) auttaako muuten noihin kipuihin mikään?

EM, ei, ei , ei älä ajattele noin! Jokaisella on omat ongelmansa. Mä just olen miettinyt sitä, että en halua siihen remmiin äitejä lähteä, ketkä kilpailee siitä kenellä on kaikista kamalin raskaus. Ihan kuin tämä olisi jokin suoritus. Mulla nyt on tällaisia juttuja ja muilla on sitten muita juttuja. Ja sitäpaitsi, jokaisella on just sen verran voimia kuin on ja sen mukaan mennään. Että ihan vapautuneesti voit valittaa supistuksista sun muista, en usko että tuokaan vaihe raskaudesta on kaikille mukavaa :) :hug:

Johanna, tuo onkin nimenomaan se positiivinen puoli tässä, mä kun en kyllästy sitä ultrakuvaa katselemaan :saint: Jonkin verran kipuihin auttaa Litalgin ja lämpö. Nukunkin kaikki yöt viltti mahan ympärillä.

Delfis, hyvä että sait sijaisen. Toivotaan nyt kaikkea parasta isällesi :hug:

Kiitos teille kaikille myötäelämisestä :heart: Tuki tuntuu tärkeälle kun en halua läheisillekään puhua kauheasti, mutta kauhea tilityksen tarve kuitenkin on.

Iltoja.Täällä alko Nupulla potku tuokiot jo aikaisemmin. Nyt on pari tuntia putkeet tökkinyt ja työnnellyt.Ja rakko kokee kovia siis :D Välillä kyllä meinaa hermot mennä,kun ei ole missään asennossa hyvä olla.Jospa tää merkkais sitä,että saan mennä nukkumaan rauhassa,kerran jo aikaisemmin aloitti potku tuokiot :D

Kiitos kaikille vaate kommenteista.Meijän vaavista tulee kyllä ihan umpi prinsessa,kun mie pääsen sille pukemaan päälle :LOL:

Nyt en jaksa enenpää kirjoitella.Väsyttää vähäsen ja leffakin alkaa nelosella.Kultakin pääsee töistä 22.30,joten sitäkin odottelen innolla.Jos pääsis hellyyden pisteeksi...

Huomenta! Tosi katkonainen yö, en tiedä mikä valvottaa :eek:

Täällä on lunta =) Ei nyt paksua kerrosta, mutta maa valkoisena kuitenkin. Eilen satoi vuoronperään rakeita ja paistoi aurinko. Tällainen kesä tulossa :p

Mun hoitopöytä-suunnitelmat meni uusiksi, kun ei tuonne kodinhoitohuoneeseen mahdukaan. Muutamasta sentistä jää pakastin kiinni, että saataisi se eri paikkaan. Ja pakastimen nykyiselle paikalle hoitopöytä. Ja kun mä en halunnut hoitopöytää tuonne Nupun huoneeseen. Kai me ostetaan vain amme jaloilla ja sitten tehdään kodinhoitohuoneen pöytätasosta hoitopöytä laittamalla siihen vain pehmuste. Ja johonkin korijuttuun kaikki tarvikkeet.

Minkämerkkisiä ja -hintaisia teillä on, jotka olette ostaneet ammeen jaloilla?

Sompio ja Nuppu 34+0 (POKS :heart: )

sompio otahan päikkylit jossain vaiheessa niin jaksat päivän.
Kurja tuo ettei nyt sitä hoitopöytää mahdukkaan...
Minä haaveilin tuosta jalallisesta ammeesta/hoitopöydästä enimmäkseen sen takia, että se helpottaa vauvan pesua...
mutta uutena ne tuppasivat maksamaan 100 euron tietämillä... niin jätinpä väliin.
Joten en osaa tämän enempää vastata...
koitas seilata lastentarviketta ja muiden netti sivuja läpi.

Pääskö sanya ajoissa nukkumaan?
Minä olin jo tuossa puol ysi nukkumassa... oli niin hirmunen pääkipu, että tökkäsin inskat nahkaan ja pari panadolia suuhun ja kaurapussin silmille... ja sanoin hyvää yötä seinille :D
Tuli jopa nukuttua kunnolla.. :D

delfis toivottavasti pääsit / pääsette nyt matkaan katsomaan isiä, kun sait sijaisenkin.
voimahali ja paljon jaksamista.

emminä yhdyn vilman kommenttiin... kyllä sun hätä ja huoli on yhtä suuri kuin kenen tahansa muunkin...
välillä tuntuu että itsekin marisee ihan naurettavuuksista... mutta sillä hetkellä ne tuntuu kovilta paloilta... jotka on hyvä jakaa toisten kanssa...
joten anna vain tulla masikset ja pahat olot meille...

miksi jalat painavat joka aamu vain enemmän ???
viimesimpinä aamuina olleet tosi kipeät ja askeltaminen ei onnistu... jalat ei vain nouse lattiasta... joten ne laahaa perässä.

Ja sitten poksutaan 35+0

HanTa Juu,otinkin jo pienet torkut mutta täytyy päivällä katsoa uudestaan :p
Mä haaveilin nimenomaan tuosta hoitopöydästä missä olisi amme samassa siinä jaloilla. Ja ei se 100 ? mun mielestä niin paha hinta olisi ollut. Kun ainut minkä aamulla löysin netistä oli Camin amme ja jalat 50 ? tarjouksessa. Ja sitten vielä n. 15 ? se pehmuste, niin johan se olisi ollut melkein sama ostaa se ammeellinen hoitopöytä. Mutta kun ei mahdu niin ei mahdu :headwall: Jäisi joko liian pieni kulkutila ja törmäilisin aina sitten Nuppu sylissä tai sitten ei saisi ovea enään kiinni. Mutta sitä pelkkää jalallista ammetta voi pitää sitten pesuhuoneessa ja siellä on kyllä tilaa.

Onnea HanTalle poksuista :heart:

Vaatteiden pesusta mä tyhjensin kaapit kehtoon ja sitä mukaa ku pesen meidän vaatteita noukin kasasta samanväriset vaatteet ja pesen ne samalla. sitte koot 50+ ja 60+ laitan laatikkoon ja loput johonkin josta ne voi ottaa sitte ku vauva kasvaa.

harsot ja vaipat pesen sillon tällön.

vaipoista puheen ollen sainki poltettua 78? paikalliseen vaippakauppaan :ashamed: mutta puolustuksekseni voin sanoa että mulla ei oo kauheesti taskuvaippoja, ja AIO vaippa oli niin halpa että ois ollu rikos jättää se sinne. sit ostin kahet tissinsuojat, yhet kosteussuojalla, pari imua vaikka mä en oikeesti tartte, ja ne oli nyt alkanu myymään pesupähkinöitä niin ostin niitä ja semmosen kätevän pussin niille.

eilen oli kevätmarkkinat ja menin sinne kaverin ja kummipojan kanssa :) ostin paidan jossa lukee pois alta mahaa tuodaan :D miehelle ostin paidan jossa lukee "laiskaks haukkuvat vaikka mitään en oo tehny". sitte hienon taulun jossa oli marilyn, elvis ja dean. ja hattaraa ostin tietenki. ja lindeksistä pari ihanaa retrobodya ja kahet housut vauvalle :)

nyt kissat on riehunu 15 tuntia putkeen. sanokaaha mulle että ne kohta lopettaa!

Hantalle poksuonnittelut. täälläki on kauheesti lunta ja pakkasta on luvattu tiistaihin asti.

Delfis :hug: toivottavasti isäs toipuu. kauheeta miten se tulee tuolleen yhtäkkiä. :flower:

Huomenta.

HanTa Jooh,no mä kattelin pari leffaa tossa ja sit menin nukkuu.eli meni se johonkin klo 12 asti.Yöllä heräsin 2 kertaa,ja toisella kerralla heräsin kauheaan painajaiseen,jossa oli joku mies joka ampui ihmisiä,sellaisella aseella josta ei kuulunut mitään ääntä.Olin siinä unessa tavallaan töissä sille miehelle,mutta se piti minua vankina jossain pikku huoneessa,lopulta sitten sain sen lukittua yhteen huoneeseen ja mie yritin karata jonkun huoneen ikkunasta mutta,en mahtunut mahani kanssa kun olin raskaana siinä.Mutta onneks siinä huoneessa oli monta erikokoista ikkunaa,joten pääsin pois.Sit kipusin paloportaita alas ja soitin hätäkeskukseen,lopulta sielä oli poliiseja ja vaikka mitä salaista murharyhmää tutkimassa ja silti vaan ihmisiä kuoli.Sitten mulla oli joku veitsi kädessä siinä ja lopulta heräsinkin,ja tuntui ihan selvästi kun mulla ois ollu vieläkin se veitsi kädessä,sit vielä haparoin käsillä,että missä se veihti on,ku olin puristanu aika lujasti nyrkkiä.

Että tällänen yö tääl,ja kaiken lisäks mies nukahti yöllä sohvalle ja kun menin herättää sitä ton painajaisen jälkeen,se ei muutaku avas silmät ja kutkutteli mun mahaa ja nukahti uudelleen.*ittu mä kilahin sille,pienessä mielessäni siis.Miettikee jos mua ois vaikka supistelle ja tää kutkuttelee mun mahaa :kieh: :kieh: Perkele.Sit mulla kävi mielessä että pitäiskö mun aamulla herättää se pieneen ylläriin: kattilan kannet ja muut vermeet ylläri! hah haa.Mut en mä ole kehdannut.Mä mökötän sille vaan vähän aikaa.

Sori omanapa.Mulle noi unet on tosi ahdistavia asioita,varsinkin jos on painajaisista kyse,ne tuntuu aina niin todelliseslta ja sit mietin niitä pääni puhki :|

HanTa Onnea muuten poksuista :heart:

Sannya ja Nuppu 37+4

Huomenta tai pikemminki aamupäivää. Ja onnittelu HanTa.

Tänneki on sit talvi tullu yön aikana. Puolilta öin ei vielä kyllä ollu valkonen maa, joten joskus sen jälkeen on tullu. Tuli muutenki nukuttua huonosti, kun avokki raasto taas hermoja. Miehet voi sit joskus olla kuuppaan käyviä yksilöitä. Sen piti eilen mennä kaverisa kans parille ja meniki. Lupas tulla ennen valomerkkiä, vaan ei näkyny. Soittelinki jo kolmen aikaan kiukkusena, ett missä on. Siinä siis lyhyesti ja ytimekkäästi. Ei jaksa pitkän kaavan mukaan selittää :) Voin vaa sanoo, että nukuin tosi huonosti ja eka kerran koko tämän alkuraskauden aikana kävin neljän aikaan halailemassa posliinia, mitään ei tullu, mutt yökkäytti kyllä oikein kunnolla. Tänään on ollu vähän äklö olo ja pitäs lähtee kaupungissaki käymään. Pitäs hakee akvaarion suodattimeen yks osa, ollu jo viikon ilman eikä aikasemmin sitä saanu.

JääKyynel Voi sinua,toivotaan että olo paranee :hug:

Heih,mie löysin mukavan sivun vauvan vaatteiden pesusta ja muista pesu jutuista.SIvulta löytyy erillaisia pesuohjeita ja tahran poisto ohjeita. ;)
http://www.martat.fi/neuvot_arkeen/pyykki/pese_oikein/vauvan_pyykki/

Niin ja kestoiliat,sieltä löytyy myös kestoilusta pyykki juttuja ;)

Täällä mies vaan makoo makoomistaan tossa sohvalla.Mulla menee kohta hermot,sen isä on tulossa tänään käymään. :ashamed:

Täällä oli MLL:n kevätkirppis. Vaatteita oli vaikka kuinka paljon, mutta jalallista ammetta ei ollut. Vaatteita ostin kassillisen, kun yhdessä pöydässä oli muovipussillinen 1 ?. Muuten maltoin mieleni.

sompio ei tuo jalallinen ammehoitopöytä yleisesti ottaen ole kallis siihen nähden... että ensin halusin seinälle taittuvan joka lähenteli 300 ;)
mutta sitten saimme tuon meidän hoitopöydän ystävältä ilmaiseksi... niin siihen suhteutettuna satanen oli isoraha... ja päätettiin käyttää se raha muuhun.

mäkin haluun kirpparille :D Tossa meidän naapurissa oli joku kuukaus takaperin lastenkirppari... mutta missasin sen jostain syystä... nyt uutta odotellessa :D

teillä on mies sentään kotona sanya...
täällä taas eilen kilahti... köriläs oli jossain auttamassa kaveriaa, ja soitti 12 aikaan päivällä että homma pulkassa hän tulee ajoissa kotiin... suvaitsi saapua illalla klo 23...
tänään sitten paineli tädilleen liki heti herättyään!!!
Joten mukava yhteinen päivä ollut...
Taas vaihteeksi sellainen olo... että sais hävitä koko maailmasta tuo köntys...

Mutta jos sitä alkaisi siivoamaan hiljalleen... ja tekemään lohta :D nami...

Hei vain naiset!

Kylläpäs on aurinkoinen mut KYLMÄ päivä! Milloinkohan se kevät tulee? B)

Kiitos vilma ja HanTa :) , kyllä se on silti hyvä välillä lukea muiden ongelmista niin osaa nähdä omat asiat eri kantilta.

Jääkyynel toivottavasti olo paranee pian. Ja mä en kans kestä niitä miehen baarireissuja... argh. No ei se kyllä nyt oo enää aikoihin käynykkään. vaikka kuinka sanois että käy vaan muutamalla niin kaverit saa aina painostettua jäämään ja on muutenkin niin helposti ympäripuhuttavissa.... Ja en osaa käydä nukkumaan jos tiiän että on tulossa jossain vaiheessa kotiin. :( Siks on parempi et ei käy ollenkaan tai et on sovittu suoraan et menee muualle yöks. :D

Sannya kun on nähny ahistavia unia niin pitäis aina päästä käpertymään miehen kainaloon. :) Ehkä se sun miehes oli vaan niin unenpöpperössä ettei tajunnu muuta ku vähän kutitella masua...

(.) Heräsin päikkäreiltä, nyt jotain ruokaa suuhun ja sit lähen leikkimään kyläluutaa. :D On tylsää kun mies on taas työreissulla, onneks vaan yhden yön. Sanoin kyllä että on sitten viimeinen yön yli kestävä työreissu, tässä alkaa nimittäin jännittämään sen verran jo...

EM ja Dodoliina 36+4 :heart:

Sompio viimeks ku käytiin Lastentarvikkeessa, ni siellä oli paljon erilaisia amme+jalat yhdistelmiä. Meillä on amme jo, joten jalat mitkä sopis ois kivat, ettei tartteis lattialla kyykkiä. Mut me oltiin sillon vain pikaisesti rattaita hakemassa ni en ehtiny myyjältä kysellä eikä mulla ollu meiän ammeesta mittoja. Yhdet jalat maksoi ainakin vain 29?.

delfis voi ei :hug: paljon jaksuja sinne, toivon kaikkea parasta teiän perheelle!!

Oltiin tänään siellä shoppailemassa, niinku uhosin. Vauvan tarvikkeista tarttui mukaan 6kpl pesulappuja (ne 3kpl joita henkkamaukassa olin kattellu maksoivatki vain 2,90/setti, ei siis 9,90), yhdet alennuksessa olleet vakosamettihousut (niin pehmeät!!!), kaks tuttipulloa ja niihin 4 vaihtotuttia, 10 kpl puklu- ja ei-vaippa-alueelle-tulevia harsoja, 2 raapimistumput. Ja viimeinkin urheilukassi johon sitten pakata sairaalakamppeet :D

Jos joku on Turun suunnalta, ni Raision Myllyn Junnumestassa oli Name It-merkkisiä kuviollisia sideharsoja se 10kpl setti 14,95e. Eli 1,5e jäi yhdelle harsolle hintaa. Olivat tosin joko tyttö- tai poikaväreillä kuvioituja. Name It-merkkisiä olivat myös raapimistumput, jos joku niitä metsästää. Prismasta haettiin tuttipullot mut en tajunnu tumppui sieltä kattoa :headwall:

Ja sit käytiin tietenki syömässäkin =) niiiiin kivaa oli pitkästä aikaa.
Talvis ja Möykky 31+6

Yhteistyössä