¨¨*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 6~*¨¨

tervehdys!

onnea poksuttelijoille ja hyviä neuvolakuulumisiakin monilla ollu :heart:

itellä myös tänään ol neukku 31+5 ja kaik ol erittäin hyvin. painoa tullu 700g/vko mut toisaalta terkka sanoi mun poskien kaventuneen! jei, ruokavaliossa skarppaaminen tepsii!!! ja turvotukseen tul täl kertaa - :D
sf 29 ja en oo kuulemma jättiläistä kasvattamassa =)
pissa edelleen puhdas
synnytystapa-arvion tekee neukkalääkäri ens kuussa ja laittaa sitten lähetteen polille jos vähänkään näyttää epävarmalta tilanne. ens viikolle on aika varattuna synnärille tutustumiseen!! jännää!!

TA:lla jännät paikat! :hug: ja tsemiä!

(.) must vähä tuntuu, et tänään on saattanu tulla tiraus lapsivettä... ei valkov. oo niin vesimäistä enkä usko pissaakaan sen olevan (ei tuoksahtanu millee) . mut siis ihan pikkiriikkisen vaan ja kaks kertaa ihan tunsin et jotain outoa kävi...

Talvis ihana masu! :D

Vilma :hug: :hug: jaksuja kipujen kanssa!!! :heart:

jossulle onnea hienoista neuvolakuulumisista. :) Ja mulla lorahtelee koko ajan jotain... mut kun viime neuvolassa kysyin siitä niin se sano että tuskimpa on lapsivettä. Paineli kohtua ja kysyi että lirahteleeko silloin, ja jos ei lirahtele painellessa niin sit on vaan valkkaria. Mulla ainakin pöksyt koko ajan märkinä...
:LOL:

(.) Me saadaan tänään auto! JEE! Voi vitsit mä oon sitä odottanu!!! Vaikka inhottaa se saastuttaja ja rahankuluttaja mut helpottaa elämää huomattavasti! :)) Kylläpä taas vaavi puskee tuolla masussa... auh. :) Tänään olis myös synnäriin tutustuminen. :D

EM ja Dodoliina 36+2 :heart:

huomenta

heräsin yöllä ja äsken aamulla, aivan järkyttävään suonenvetoon... tai sitten siihen kun huusin tuskasta... Köriläs säikähti sitä yöllä :D ja paniikissa alkoi kyselee mikä nyt...

Tänään pitäis suoriutua kahden aikoihin sitten polille :D
jännittää, toivottavasti kaikki on hyvin.

TA mikä sun tilanne on???

entäpä sanya vieläkö pyykkäät???

Kiitos tytöt :heart:

Sain tallusteltua työharjoitteluun kuitenkin. Ja kuin taivaan lahjana siunaantui sellainen päivä, että ohjaaja antoi mulle oman huoneen ja läppärin ja sanoi, että tee kouluhommiasi alta pois. Voi ihanaa :heart: Just nyt en olisi jaksanut yhtään mitään.

Lapsivedestä, mä olen ollut ihan vakuuttunut että valskaan sitä kunnes ultrassa lääkäri totesi lapsiveden määrän normaaliksi ja paikat on kiinni jne. Kuulema vain todella vetistä valkovuotoa. Ja sitä se onkin, tuntuu että olis kuset housussa :LOL:

Sannya ja TA, oletteko yhtenä kappaleena vielä??

Talvis, niin kaunis masu :heart: Ja ihanat tossut. Täytyy varmaan munkin yrittää alkaa väsäämään tuollaisia kunhan saan ensin ne vaippahousut tehtyä. Ja sitten ajattelin tehdä niitä ohuita tumppuja.

Jaah, pitäisikö sitä sitten alkaa muka jotakin oikeeta tekemään... :kieh:

Huomenta.

Ei tänne edelleenkää mulla oo mitään kirjoteltavaa. Ekaan neuvolaan ikuisuus aikaa ja muutenki on oireet ollu vähissä :LOL: Okei allergiaa pukkaa (pitäs käydä kyselee onko mitää tabuja joita voi syödä ) ja vähän pahaaoloa. Veikkailen tässä nyt, että onko tää huono olo allergiasta johtuvaa vai ihan tuosta mahan asukista. Söinki aamupalaa, mutt ei kyllä vielä ole kamalasti helpottanu. Suapi nähä kui käy tässä aamun edetessä. Tosin onnellinen olen jos johtuu mahan asukista huono olo, on meinaa taas niin epäluulot päällä sen kans, ett onko siellä mitää :/

Huomenta kaikille! :flower:

HanTa ja vilma vielä olen yhtenäkappaleena :D Eipä ole kummosia tapahtunut,eilen oli vaan pieniä jomotuksia.Kyllä musta tuntuu,että ei tässä vielä lähdetä ainakaan viikkoon mihinkään tai sit ylikään. :D

Talvis Mie eilen katsoin tuota ohjetta,enkä tajunnut tuosta päättelystä höykäsenpöläystä :LOL: Toivottavasti saat jotenkin pääteltyä tossut.Ne on kyllä niin söpöt :heart:

JääKyynel Noh pikku hiljaa siekin tänne sitten tulet ja kirjoittelet. ;)

johanalla oli kivat neukku kuulumiset :) Mut mitenkäs sie jo nyt lapsi vettä tihkut :eek: ?

(.) Huoh,mie olin eilen ihan poikki,sen takia en enää illalla kirjoitellut.Nukkumaan menin sitten klo 12 pintaan,ja yöllä tuli taas ravattua pissillä :|
Klo 12 on neuvola tänään,ja sit on siskon tytön synttärit,nam nam pääsee mässyttää kakkua :p

TA Niin,mitenkäs siellä menee,musta tuntuu että taitaa tyttösellä olla menossa jännät paikat kun ei ole kuulunut :p Kohta on nyytti sylkyssä.Mäkin haluuun!!! :heart:
Kyllä tosiaan tuntuu,että en halua tän mahan kanssa pitkään olla,eilenkin oli niin tukala olo ja maha oli vähän väliä edessä.Ja ahdisti.Ja vaavi alotti taas kerran sen nyrkkeily ja puskemis tuokion illalla ja jota kesti yli 12 asti yöllä.

Sannya ja Nuppu 37+2

Vilmalle Jaksuja kipujen kanssa :hug:

Lapsivedestä sanoi mulle terkka eilen, että lapsivettä tulee kyllä kerralla paljon että ei voi sekoittaa valkovuotoon. Mulla menee välillä verkkaritkin vaihtoon, kun valkkaria kunnolla lirahtaa. Mutta lapsivettäkin voi tulla moneen otteeseen, mutta tosiaan sitten kunnolla valuu reisiä pitkin. Näin ainakin meidän neukkutädin mielestä =)

EM Juu, kyllä se auto on välttämätön vaikka saastuttaa ja on melkoinen rahareikä :kieh: Nyt ainakin näiden kipujen kanssa olisi mahdoton päästä esim. neuvolaan tuo 3 km:n matkan. Ja kauppaan on 500 m, mutta en pääsisi varmaan sinnekään. Tai ainakaan saisi kannettua ostoksia kotiin.

HanTa Mulla oli kanssa järkyttäviä suonenvetoja yöllä. Aloin syömään magnesiumia, mutta ei auttanut. Tukisukkien pito päivällä on auttanut. Yöllä saatan huomata pienen suonenvedon, jos olen hereillä, mutta ne ei ole enään niin kivuliaita että niihin heräisi. Suosittelen tukisukkia :D

Tumppujen teosta Jos jollain on linkittää hyvä ohje tumppuihin, niin laittakaa tänne. Tai siis ei kai ne vaikeita ole tehdä, kun ei peukaloitakaan tarvita. Mutta näkisi vähän silmukoiden määrää ja varren pituutta yms.

Jääkyynel Tuossa vaiheessa on varmaan itsekukin vielä epäuskoinen, kun ei tunne liikkeitä tms. millä voisi päivittäin tuntea kaiken olevan hyvin. Koita olla hermoilematta :hug: Sanoo hän, joka noilla viikoilla varasi yksityiselle varhaisultran, kun ei malttanut odottaa ensimmäistä neuvolan ultraa :whistle:

mulla on tumppujen ohjetta, mut se ei oo semmosiin ohuisiin. vaikka se ohje on aika reilun kokonen niin jos sen neuloo ohuella langalla niin tulos ois kai haluttu :)

Talvis mulla kans ongelmaa tuollasten tossujen kanssa. ainoo ohje jonka oon edes vähän kunnolla tajunnu on se, joka tulee ku ostaa ruskovillan hahtuvia, sen mukana tulee ohjevihkonen ja siinä on tossujen ohje :) siinä on kans kolmiin eri villahousuihin ja peruspipoon ohje :)

jaa mut tumppujen ohjetta.. missähän se oli... se oli jossain noista kirjoista...

sompio oon syönyt magnesiumia ennenkin, ja nyt ehkä pari kolmekuukautta vetoihin...
välillä ovat kokonaan poissa... ja välillä on nuita järkkyjä vetoja...
vissiin jotenkin yhteydessä siihen kuinka tönkköpönköt jalat ovat muutenkin...
eli kuinka rasittuneet... eilisen päivän jäljilta ei jalat nousseet lattiasta kun olivat niin kipeet... ja yölläkin hiihdin vessaan :)

no voi että naiset... meni tänään pitkään hokata... mutta nyt se on alkanut mammaloma tänään alkoi :D

Mammalomalainen ja Möntti 34+5

njahaa! nyt löyty!

mut ne on ruotsiks... :D

luo 30 silmukkaa löysästi puikoille nr 4 (tai tässä tapauksessa pienemmille)
neulo ainaoikeaa 4 cm. vaihda puikoille nr 3 (tässä tapauksessa pienemmät)
Neulo 1 o 1 n 7 kierrostta aloittaen nurjalta. (hä?sehän on ainaoikee?)
vaihda puikoille nro 4 (tässä tapauksessa p.. )
neulo sileää 6 cm
neulo sitten oikealta puolelta 4 oik. 2 oik yht. ja toista kierros loppuun.
jatka kavennuksia joka toisella kierroksella (oikealla) niin että kavennusten välistä vähenee yks.
(2. kierros 3 oik 2 oik.yht
3. kierros 2 oik. 2 oik.yht
4. kierros 1 oik 2 oik.yht)
tunge lanka jäljelle jäävien viiden silmukna läpi.
toinen tumppu samalla tavalla.
taita kappaleet kaksin kerroin ja neulo yhteen sopivalla langalla.

lol. tässä ohjeessa lukee kirjaimellisesti että "heitä vanttuut yhteen mahdollisimman sulokkaasti oikealta puolelta. käännöskukkanen :D

kiitoksia sompio ja nibbler

oltiin eilen sairaalan perhevalmennuksessa...
Noh oli ihan tylsä reissu... ei nähty paikkoja, oli vaan kalvosulkeiset...
ja niissäkään ei oikeestaan mulle mitään uutta... eli näköjään on koulussa käyty synnytys läpi hyvin :D kiitokset opettajille...
lyhyesti antoivat numeron mihin soittaa kun synnytys on kännistynyt... eli kovia supistuksia joiden väli on 5 minuttia tulut 2-3 tuntia.

köriläs oli ehkä yhtä innoissaan kuin minäkin... se sentään jaksoi kuunnella.

kiitos masukehuista, hihi :heart:

mua kyllä niin harmittaa noi tossut. ku lueskelin sitä ohjetta ni olin kattovinani et jee, selkokielinen ohje, teenpä ton. mut lopus tuli tenkkapoo. :/ varmaan kokeilen jossain vaiheessa saiskos sen virkkuukoukulla tai sit 2s o yhteen ottaen aina kummaltakin puikolta yhden silmukan.

HanTa mukavaa mammalomaa :heart: ja oli muuten hieno se työkaverisi tekemä kakku, aivan loistava :D

mäkin menen tänään lääkäriin pyytämään lisäsaikkua.. olis vielä jopa 3 työvuoroa!! su, ti ja to, en takuulla jaksa joka toinen päivä käydä... eilen kävin illalla koiran kanssa toisen kerran lenkillä (25min) ja loppuvaihe oli taas lyllertämistä kun tuikki jonnekin alavatsalle...loppuillan ilokseni sain myös tiuhat supistelut ja jomottavan selän. :(

lapsivesi/valkovuoto en muista missä vaiheessa mulla alko mut mä en epäilly sitä lapsivedeks, vaan mietin että valuuko multa kusta housuun.. :LOL: monta kertaa vessareissujen jälkeen tuntuu lorahtavan kuin jotkut jäännöstipat housuun.. ja sitten on oltu haistelemassa mitä se on.. :ashamed: (halusitte varmaan tietää tonki :D) jossain vaiheessa oli pakko pitää ph-suojaa esim töissä, kun ei voinu tietää tuleeko läntti housuihinki asti. nyt on onneks hiukan rauhoittunu.

31+4

Talvis Se saattaa olla pissan karkailua,se on tavallista.Mulla on kans ollut nyt jonkin aikaa.Ja pidän pikkuhousun suojaa,ja muutenkin on valkovuoto lisääntynyt.Just neuvolassa jouduin näyttämään tota mun vuotoa,nii se sano että joo se vuoto lisääntyy loppua kohti :)

Eli neukku kuulumiset:

37+2

Paino:73,8 muutos/vko: 780g
Turvotus: (+) eli vähäistä
RR:127/85
Pissa:puhdas
Kohdunpohajan korkeus: 32cm (oli nyt alempana ku viimeks) vauva vähän myllerti :D
Tarjonta:edelleen RT
Vaavin syke: + eli ok.eivät sit antaneet numeroita
Liikkeet:++

Eli kaikki hyvin :heart: Neukku sanoi,että näppi tuntumalla,vaavi painaa lähemmäs 3 kiloa nyt :heart: Ihanaa

Joo pitää koittaa olla hermoilematta ja muutenki olla ajattelematta koko asiaa, nii vois mennä aika nopeempaa ja hermoilu vähentyä :) Hermoilenki onneks muita asioita tällä hetkellä, tosin paras ois jos niitä ei ois hermoitavana. Palanu tänään hihat vissiin tuhat kertaa :LOL:

Talvis :heart: iihanan iso kössi..voi vitsi.. :D ! Pitää muute laittaa yv:tä koha joskus kerkeen..tuntuu et asuntöissä.com :headwall: plääh! Ja eiku saikkuu vaa hakee, elä hajota ihtees..!

Valkkari keskusteluun..täällä on housut ihan märkänä kokoajan..märkäpillusyndrooma :LOL:ja kusta ei oo..joudun jalat laittaa aina ristii ku aivastan tai holahtaa lattiile saakka kaik tavara :LOL: raivostuttavaa..ei voi ilman ph-suojaa olla..tai housut märkänä 24/7 tapaus...nää on näitä raskausajan "huippu" hetkiä.

Eilen paistoin paaljon munkkeja :p pakkaseen laitoin et voin vappuna viä kamuille ja sukulaisille kun lähen niitä moikkaamaa.Tosin tääl käryy vielki munkit vaikka kuinka tuuletin.. :x

Yhteistyössä