¨¨*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 6~*¨¨

sanya onnea hyvistä kuulumisista :D

nyt paistaa aurinko meidänkin risukasaan :D
polikäynti oli hyvä...

proteiinit valkuaiset ja ketoaineet poistuneet pissasta ;)
vauva painaa n 2½ kiloa... eli kahteen viikkoon ottanut lisää painoa tuon n. 500g verran.
Juttelin kätilön kanssa pitkät tovit :D ja jännitys ja pelot taas hiukan helpottuneet.
Tapasin paritkin erilääkärit.
ja aloittivat insuliinihoidon... onneksi vain yksi piikki iltaisin... kovasti seurantaa ja ruokavalion tarkkailua... liikuntaa kehoittivat lisäämään.

ja uusi tapaaminen kolmeviikon päähän... samaan aikaan olis synnytystapa arvio :D

mä haaveilin tossa kotimatkalla päiväunista mut eipä niistä nyt taidakkaan tulla mitään... oon sopinut tapaavani tunnin päästä kaverin kaupungillla... eli sen on puolituntia jalat kohti kattoa, ja sitten kengät takaisin jalkaan ja menoksi.

tyty nou hätä, kirjottele ku ehdit =)

tuo valkovuotoasia omalla kohdalla mietitytti pitkään, ku mietin onko pissaa vai valkkaria. kun ei ainakaan kuselle haissut :D ja virtsankarkailu-asiassa mietin että miten sitä voi vaan valua vessareissun jälkeen, vaikken ois esim aivastanu tai muuten ponnistanu. mutta onhan se tosi että raskauden aikana mm. virtsateissä ja ruuansulatuskanavassa sileä lihaskudos eli ei-tahdonalainen "löystyy" hormonien vaikutuksesta (josta johtuu hidastunut ruuansulatuskin). mä oon kyl melko varma et on vaan todella vetistä vuotoa, koska välillä sen huomaa selkeästi sitä olevan.

pikkuhiljaa lääkäriin päin suuntaamassa.. käyn kaupasta hakemassa salaattivermeet yms, serkku tulee meille siks aikaa ku vanhempansa ovat salilla tossa melkein meiän naapurissa... harmittaa ku itteä himottais ihan kauheasti mennä :ashamed: kuntosalikorttiki ois viel kuukauden voimassa, siel on joku 4-5 kertaa jäljellä.. joku päivä menen ihan vaan polkee kuntopyörää sinne, kauhia himo liikkua vaikka hidastuksia joutuukin välillä ottamaan.

Onnee kaikille hyvistä neuvolakuulumisista.. :)

Jaksuja vilma kipujen kanssa.. :hug:

Talvis niistä töppösistä.. luulenpa että jos vaan päättelet kaikki jäljellä olevat silmukat ja sit ompelet ne vaan yhteen? aika oudosti selitetty toi päättely osuus.. :/

Tänään käytiin sitten ultrassa.. :) siellä pieni papu köllötteli ihan oikeassa paikassa.. :heart: vastasi viikkoja ja niskaturvotusta oli vähän, 0,6mm.. pää-perä mitta 3,4cm.. :)
eli LA on 9.11 eikä 11.11, Nibbler tiedoksi siulle.. :)

TB 10+3

teddybear onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart: :flower: juu töppösten kanssa kävi niin että virkkuukoukulla päättelin.. ihan siisti tuli, ku siinä oli saumakohtaa muutenkin. niin että jos joku muukin on siitä ohjeesta kiinnostunut :attn:

mie en mee enää töihin :wave: i am free

Iltojen iltaa.

Tyty, kuulostaapa tosi tutulle :D Mulla on välillä todella sellainen olo, että nyt tuli
lusikallinen kusta housuun ja voihan se sitäkin olla :LOL:

Nibbler ja Hanta, mukavia kuulumisia teillä :) :heart:

Teddybear, kiitos :heart: Onnea sinulle mahtavista ultrakuulumisista :heart:

Talvis, voi sinä onnekas!! Nauti olostasi :heart:

Huominen vielä ja sitten taas viikonloppu. Ja jaksaa, ja jaksaa ja jaksaa... :LOL:

:'( au muhun sattuu... pistin elämäni ensimmäisen kerran itseäni neulalla :(
nyt on insuliihoito virallisesti aloitettu... paniikilla odotan huomista pistämistä... toivottavasti se on jo vähän helpompi.

Voi Hanta, koitahan jaksaa. Jos se pistäminen vaikka ajan myötä helpottaisi :hug:

Ajattelin käydä katsomassa tänään olisko Bobossa mitään kivaa kun niillä on loppuunmyynti. Todennäköisesti höpsähdän siellä ihan totaalisesti :saint:

Mukavaa päivää!

Vilma ja Elma 23+0 Räks ja Poks! :heart:

vilma kiitokset zempityksestä...

ja mukavaa shoppailu reissua... tuuhan kertomaan mitä kaikkea tuli kotiin saakka :D

talvis mukavaa lomaa

tb onnea hyvästä ultrasta :D

nibbler onnea hyvästä neukkulasta :D

Josko nyt olen saanut päivittettyä teidät oman pääni sisälle :D

Tänään olisi vuorossa hieroja ja sit ajattelin mennä shoppailee tuo vauvan rasvat ja vaipat :D

huomenia

kiva, että olitte kommentoineet tuota lapsivesi/pissa/valkovuotoasiaa. mulla aika samanlaiset fiilarit ku mitä Talvis kuvaili ja nyt pikkuhousunsuojaa käyttelen ku muuten tulee jotenkin "epäsiisti" olo. -ja mitä oon täält lukenu niin niin monta ku on kätilöä ja terkkaa ni niin monta mielipidettä on myös siitä voiko sitä lapsvettä tihkua ja tuleeko kuin paljon kerralla. =)

Onnea hyvistä neuvolakuulumista ja joku taisi olla ultrassakin käynyt... nyt muistelen et ainaskin nibbler, Sannya, teddybear ja siihen se muisti sit tyssäs :(

Ja minust tuntuu et TA:lla on jo tuhiseva käärö sylkyssä.... :whistle:
Mitenkäs Sannya jakselee vai onko jo synnärillä?

Miten EM meni synnäriin tutustuminen? mun pitäs osata keksiä jotain hyviä kysymyksiä sille kätilölle sitten mut jotenkin ei keksi mitään järkevää...

HanTa hyvä et polikäynti oli onnistunut! -ja toivot. totut nopeesti siihen pistämiseen :hug: pakko kysyä ku käyt hierojalla et millases asennos sie siel oot? istuen kenties?

Talvikselle hyvää lomaa! -on tää kivaa :D

mutta niin pirun kiireistä on mulla ollu viimeset kaks viikkoa ku tuo mieskin on ollu lomalla, et alkaa oikeesti jo vähä tuntumaan kropassa... eilisel ikean reissul huomasin et tuntuupa jännältä siinä kävellessä ni muahan pyörrytti! sit ku tohottaa niitä asioitaan siinä into piukeena niin ei tajua et pitäs vähä höllentää :/
-ja mul tuntuu supparit iskevän vast sen rasituksen jälkeen eli iltasin ja kun istahtaa vähän pidemmäksi aikaa. ei siis kivuliaita mut keljuja kiristelyjä.

parina yönä heränny siihen, et paleltaa niin kun ois kovas kuumeessa. sit on ollu pakko nousta ylös ja on ollu vähä huono olo muutenkin. eilen ihan hirvitti käydä nukkuun ku se tunne on niin ällö :$ -mut onneks ei nyt tullu sitä :)

no joo, oonkohan mä turinoinu taas tarpeeksi. menee pian palsta tukkoon :LOL:

Huomenta! Tuli nukuttua vähän pidempään,univelkoja poies. Vauvalla siis alkanut tietty rytmi,päivät ollaan hiljempaa ja illalla alkaa aktiivisemmaksi.
Nyt heräsin onneks vaan yhden kerran pissille yöllä.Voikun nyt ens yönä sais nukkua rauhassa.
Heh,mun mamma on ihan täpinöissään,se eilen soitti ja sano että ku nyt meni ambulanssi pillit päällä tuossa,nii joko tuli lähtö.Myö viel sovittiin äidin kanssa,että mie kyllä ilmoitan jos lähtö tulee.

HanTa Sulle jaksamisia niiden piikitysten suhteen,tosiaan toivotaan että jos tottuisit niihin ajan myötä ja ei tuntuis niin pahalle :hug:

Teddybear Onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Nyt mie alan syömään.

Sannya ja Nuppu 37+3

johanna viimeksi kun olin... niin istuin... semmosessa "mäkihyppääjä" asennossa... eli selkä oli noin 45 asteen kulmassa ja naama siinä "hierojarenkaassa" mikä se ikinä onkaan...
toinen vaihtoehto hieronnalle on kylkimakuu..

ja tuskin johanna tää sun turinoista tukkoon menee :D on niin hiljasta kun suukkis on vauvautunut ja takin on poissa... eiköhän myös vauvautunut jo.
vakoilusta huolimatta en huomannut tata eilen... se on piiloutunut hyvin sinne sairaalaan ;)

sanya mä kans juttelin tuon mun biomamman kanssa eilen... niin se vaahtos et sille on heti soittava kun synnytys käynnistyy... en kyllä luvannut, kun se asuu parin sadan kilsan päässä... niin sen hermoilut ei auta yhtään...
kuuleehan tuo sit kun poika on syntynyt :D

kysymys vauvanvaatteiden pesusta...

missä asteessa/millä lajitteluperiaatteella te niitä ootte pesseet? musta tuntuu, että mä kuitenkin pilaan ihka uudet vaatteet :ashamed: lähinnä se johtuu siitä ku on niin erivärisiä ja kirjavia et pelkään niitten värjäytyvän keskenään...

15.4 oon saanu päätöksen tuosta äippäpakkauksesta. jännä nähdä kumpi sielt sit tulee. tykkäisin siitä uudesta kyl varmaan enempi.

johanna
minä lajittelin ensin kaikki lattialle pinoihin, pesuasteiden mukaan...
ja sen jälkeen tummat, vaaleat ja värilliset...

Monta konetta tuli pyöritettävää... mutta siinähän ne hiljaleen peseyty... ja kuivu tosi nopeasti :D

niin ja pesin kaikki vauvan kamat LV.n tuotteila...

nuihin pinoihin meni myös, lakanat harsot froteet talvivaatteet puvut pussit... kaikki vauvan pestävät...

vielä on tuo kaukalo pestävänä... mutta meinasin pestä sen sitten samaan aikaan kun saan vaunut pestäväksi.

Heippa taas, nyt on eka ultra takana. Se oli niin ihana pieni, ihan täydellinen :heart: Kovasti liikkui ja touhusi, saatiin mukaan kuva missä pikku kaveri vilkuttaa sieltä mahasta. Laskettu aika ja viikot muuttuivat yhdellä viikolla. Eli 27.10 on todennäköisin laskettuaika ja tyypin koko oli 57mm niskaturvotus 0,4. Tuleva isäkin oli ihan innoissaan sanoi, että tuskin pystyy töihin keskittymään enää tänään :LOL: Kutsumanimeksi vaihtuu vilpertti, kun vauhti mahassa oli melkoinen, yritettiin etsiä niskaa mittausta varten niin tyyppi käänsi selän ultraa kohti :D

Taidan palkita itseni menemällä shoppailemaan, uskaltaisikohan ostaa jo jotain pientä vauvaa varten :) Itselleni jokatapauksessa mammahousut tms, kun kaikki normaalifarkut alkaa olla jo liian pieniä.

Onnittelut muillekin hyvistä neuvola ja ultrakuulumisista.

Alley ja Vilpertti 12+3

johanna Mie kans vähän lajittelin,pesin ohjeiden mukaan.Mut siis nyt puhun äippäpakkauksen sisällöstä,kun sielä tulee pesuohjeet vihossa.Mut muuten olen pessyt värilliset ja vaaleat erikseen.Ja makuupussit ym erikseen. ;) Eikö olekkin ihanaa pestä pieniä vaatteita ja ripustaa ne sitten kuivumaan? :heart:

HanTa Joo nää mammat on välillä todella ihmeellisiä hössöttäjiä.Ainakin tää meidän mamma,mie sille olen pariin kertaan joutunut sanomaan,että elä nyt neulo itseäsi uuvuksiin.Tosiaan äiti on neulonut 2 villa pöksyt,3 nuttua ja nyt on tulossa aivan pieni valkoinen juhla nuttu :heart: Mut se on oikeestaan ihan kiva,että mummi neuloo vaaville,kun itse en osaa nuttuja oikein neuloja,villapökät viel jotenkuten osaan :D

alley Onnea ultrasta :heart:

kiitoksia HanTa!
taidankin sit viel ootella sitä äippäpakkausta ja harsoja joita tilasin monta metriä netin kautta. hommasin oikeen kahta eri kuviollista ku ei ollu hinnassa juuri eroa perusvalkoseen.
saa sitte kaikki kerralla pestyä =)

onnea alley ultrasta! kyllä se eka oli ainakin mulle kovempi juttu ku esim. rakenneultra

johanna mistä tilasit harsot???

taisin pestä kaikki äippiksen vaatteet 40... jos en väärin muista... siihen pinoon ainakin nuo laputtomat katosi... minä sitä vihkoja jaksanut alkaa tavaamaan.

ja kyllä se peseminen oli ihanaa... ja viikkaaminen ja kaappiin laittaminen... ei ymmärrä miten jotkut osaa olla niin pieniä :D

alley suuri rutistus ihanasta ultrasta... ja vilpertille terveisiä :D

Neuvola + lääkäri

rv 36+3
Paino 69,5 kg (lähtöpaino oli silloin joskus 57 kg )
Painonmuutos/viikko + 350g
Turvotus +/-
RR 116/68
Hb 118
Sf-mitta 31
Tarjonta RT
syke +148
Liikkeet ++
Kohdunsuu pehmeä mutta kiinni, pituus 2 cm (?)

Eli kaikki hienosti. Vaikka mun oman th:n tilalla oli sellanen mölli tuuraaja joka on kirjottanu neuvolakorttiin että tänään olis 36+6 ja joka merkkas tuon painonmuutos/viikko siihen vaikka siinä ei oo kertaakaan sitä merkattu, lääkäri oli kovakourainen eikä meinannu löytää sydänääniä eikä osannu sanoa miten päin vauva on siellä ja sen piti pyytää se mölli terkka kokeilemaan.... puuuuuuh. :kieh: ja tuosta kohdunsuusta se sanoi että "eihän täältä tunne mitään kun on niin pehmeetä... ehkä jotain 2 cm on kaulaa jäljellä".... EHKÄ? Ja tottakai se on pehmee!! Senhän KUULUUKIN tässä vaiheessa olla!!! :kieh: :kieh: :kieh:

ärsyttäviä möllejä.

Jossu synnäritutustuminen meni hyvin! :) Siitä jäi hyvä mieli ja sellanen olo et kyl ne siellä tietää mitä ne tekee ja et sinne kannattaa mennä ns. avoimin mielin. Mulle jäi olo että siellä kyllä pidetään hyvää huolta musta ja vauvasta ja vähän isästäkin. Vaik perhehuoneita ei tuossa sairaalassa ole ollenkaan... no meit ei haittaa kun asutaan niin lähellä. :) vaatteet mä pesin värikkäät ja vaaleat erikseen ja 40 asteessa. :) LV:n pesuaineella ja Ecoverin huuhteluaineella.

alley onnea ultrasta!!!

EM ja Dodoliina 36+3 :heart:

Varoitus!! :attn: Luvassa prinsessa vaate kuvia.Oli ihan pakko kuvata ihanimmat vaatteet :heart:

Eiks ookkin ihania :D Mie oon ihan umpi rakastunu pieniin prinsessa vaatteisiin.Musta tuntuu,että mulla on fetissi. :D

Sannyalla ihania vaatteita :heart: Mä olen vielä koittanut ostaa maltillisesti prinsessavaatteita, että jos ei olekaan prinsessa :ashamed: Mutta on mullakin sellaisia, mitä ei mahdolliselle pojalle kyllä tule puettua :D

EM:llä kökkö henkilökunta ollut :(

Vaatteiden pesusta kyseli joku :whistle: Mä pesin kaikki 40 asteessa, koska onhan ne periaatteessa puhtaita. Vaaleat pesin omassaan ja sitten kaikki värikkäät sekaisin. Mikään ei värjännyt. Lakanapyykin pesin omanaan ja samoin toppavaatteet. Ja oli ihanaa lajitella niitä kaappiin ja mä silitinkin suurimman osan :D

Alleylle onnittelut ultrasta :heart:

johanna kiitos vinkistä... meenkin ostoksille sinne... Olin jo tilausta tekemässä kun huomasin että paikka sijaitsee missäpä muuallakaan kuin Hyvinkäälä... Tassuttelu matkaakaan ei ole kuin alle 2 kilometriä :D tosiaan harso kankaat oli tosi paljon halvempia... ja niin oli nuo valmiitkin harsot kun puhelimessa puhuin :D
valmiit kuvio harsot 10 kpl 23.90... eli 2.39 per harso...
Silti halvempia kuin kaupasta ostettuna :D
Olet johanna aarre :D

emei kivan kuuloinen käynti... onneks kuitenkin kaikki hyvin.

sanya aivan ihania :D

Nyt on sitten shoppailtu... ostin ison läjän jos jonkin laista purkkia ja rasvaa ja öljyä sekä muita hoito tarvikkeita :D

Yhteistyössä