¨¨*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 6~*¨¨

lääkäri kävi juuri luonani ja
kertoi että huomenna aloitetaan käynnistämään
synnytystä. Mutta jollain se voi kestää jopa kolme
päivääkin eli eli edelleen tässä nyt sitten odotellaan
mut syntyispä jo huomenna niin pääsis pian sitten
kotiinkin :)

...saa nähdä nukunko yöllä ollankaan ku en muutenkaan
oo nukkunut viimeiseen 6 yöhön ku 1-2h pätkiä, no
lääkkeellä jopa 4h...vähän jänskättää, mut ei paljoo
enempi vaan odotan että tulis jo aamu :D

TA mun yks kaveri oli just kans käynnistyksessä melkein samoista syistä kun sinä... mut ne alottaa niillä tabuilla et hissukseen alkais paikat aukeemaan ja sit jos ei ala tapahtumaan kunnolla pariin päivään mitään niin sit varmaan laittaa sen oksitosiinin... tää on vaan mun tietämättömän veikkailuja.... :p Koska jos ne heti laittaa kovalla vauhilla tulemaan suppareita niin voi synnytys edetä niin vauhilla että paikat ei kerkee aueta ja pehmetä kunnolla ja sit voi tulla esim. repeämiä. Mut onneks sulla on siellä ammattitaitoiset lääkärit jotka tietää ettei tarvii mun juttuja ottaa todesta. B)

joka tapauksessa tsempityksiä sinne!!! :heart: :heart: :heart:

Sannyalle kans b :) d jospa se olis pian sitä itseään!!!! Ja pelko pois! :) Hienosti se menee ihan varmasti!

(.) Oon ollu reipas! :D Ompelin pinnasänkyyn päiväpeiton ja nyt on lasagne uunissa... sit mun hahtuvalangat tuli ja virkkaan niistä vaippahousuja...:D :D Energiaa on taas. Nautitaan kun sitä vielä on.... :p

TA Tsemppiä synnytykseen,ja nyt yrität kuluttaa aikaa jotenkin että olis nopeesti huominen :)

Täällä alkoi alapää jomutus ja selkääkin meinaa jomottaa.Huono olo kans on,pitää syödä jotain jos olo helpottuis :)

ta hyvin siellä menee...
mä tuun torstaina polille :D voin antaa sulle matkalla zemppi huutoja :D

neukkukuulumiset

RV 34+4
paino 76 kg + 200g viikko yhteensä kiloja tullut 21
turvotus +
paineet 121/79 (laskeneet viimeksi olleet 128/81)
pissa kaikkea muuta kuin puhdas, sokerit 4+, proteiinit 1+ (valkuaiset + ketoaineet)
hemoglobiini 117 (laskenut viimeksi 123)
kohdunpohjan korkeus 29.5 (keskikäyrällä)
raivotarjonta, pää laskeutunut vähän, ei kiinnittynyt
syke +
liikkeet ++

ja täälläkin on sitten se limatuppa alkanut tehdä irtoomistaan... tai niin ainakin epäili...
nyt ollut pöksyssä ja pyyhkiessä, sellaista venyvää läpinäkyvää tahmaista tavaraa... joka ei valkovuotoa ole...

Mutta ollaan viisaampia, torstaina kun käydään polilla katsomassa ja kuuntelemassa...

kävelyt neukkulaan oli yhtä tuskaa... tuo alle kilometrin matka, teki niin pahan olo, että olisin voinut oksentaa pari kertaa matkan aikana... ei aijemmin tälläistä... ja liki koko matkan supisti niin vietävästi.. masu ihan kivikova ja muksun pää tuntui hyvä ettei polvien välissä...

TA, hengessä mukana :heart: :heart: :heart:

Sannya, me kaikki tsempataan sinuakin, sä selviät hienosti!! :hug: :heart:

Onnea poksuttelijoille :heart:

Jeeeeeeee, ensi kuussa 25. päivä alkaa lomalomalomaloma :heart: Silloin loppuu koulu virallisesti tältä lukuvuodelta. Eli sit vaan viimeistelen opinnäytetyötä ja odotan elokuuta :heart:

Hei, Nibbler ja muut asiasta ymmärtävät. Voiko lisäimun tehdä todella vain taittamalla niitä vanhoja pyyhkeitä, vai tarviiko peppua vasten olla jotain pehmeämpää kangasta? *anteeksi taas putkiaivoisuuteni* :headwall: :headwall: Kohta on muuten elämäni ensimmäiset villavaippahousut valmiit, kyllä tulee hienot ;)

Vilma ja Elma 22+4

vilma mä tein ainakin vaan taittamalla pyyhkeestä. Mut eihän se tuu suoraan peppua vasten ainakaan noissa meijän vaipoissa... :) Et ei karhee osu pyllyyn.

Mäkin teen vaippahousuja. :D

TA kamala miltä toi mun kirjotus kuulosti!!! Anteeksi en halua pelotella tai muuta... höh sentään. :ashamed: HYVIN KAIKKI MENEE!!! :D Varmasti tällä viikolla on jo vauva sylissä!!!! IHANAA!! :heart: :heart:

HanTa täällähän vaan limatulpat lentelee... :D B)

ollaan tätä vauthia kaikki synnärillä :D uudet plussaavat suuttuu ku täällä ei oo enää ketää :D

Tiny angel ja sannya :hug: kaikki menee ihan varmasti hyvin, ei kannata sannyankaan siellä murehtia ja pelätä :)

vilma
joo mä tein sen vaan sillä lailla, nehän tungetaan taskuvaipan sisälle, tai imseissä sen läpän alle :) harsoissa se jotenki jemmataan sinne taitokseen, riippuen siitä millasen taitoksen on aatellu tehä :)

lis: oikeestaan mikään ei estä sua ompelemasta jollain toisella kankaalla siihen päälle :)

Kiitos nibbler ja vilma! :heart:

Täällä alko ihan kunnolla jomottaa paikkoja.Maha kovana,alapäätä jomottaa,polttavia tuntemuksia masussa vähän väliä.Ala selkää juilii.Ja en ota selvää supistaako vai ei.Ku ala maha ei ole niinkään kova.

suunnistajalle oikeen roppakaupalla onnea prinsessasta :heart: !
Sannyallahan alkaa olee jännät paikat :whistle: voi olla et jakautuminen on odotettavissa lähiaikoina!
TinyAngel siulle paljo voimia ja kärsivällisyyttä sinne sairaalaan :hug: kohta siullakii se tuhuseva käärö on kainalossa jos huomenna alkaavat käynnistellä..jännittävää :heart: viikotkin jo niin hyvät et eikun menoks vaan :wave: !
HanTallakin jo tulpat irtoilee..heh..ei vitsi..lapsen saanti senkun lähestyy!

Täällä pinossa on nii paljo tapahtunu etten oo enää ees jyvällä koko touhusta..kaikki poksuu ja jakautuu :LOL: oikee tulva iski synnytyksiin =) ! Oon tehny koko pääsiiseen homonaa töitä ja illat vaan koomassa maannu sängys ku oon ollu niin niin väsyny.. :ashamed: onneks huomen vapaapäivä..oon ihan naatti,hullun hommaa olla pyhinä kotihoidossa duunissa :kieh: !
Täällä ei voinnissa erikoista..masu kasvaa ja neiti myllää..äiti voi paksusti :xmas: --> eli pläski!

Tyty ja Kitku-neiti 24+2 ( hui miten paljon jo viikkoja..heh! )

Täällähän on sitten aamun tapahtunut tulppien irtoamista, käynnityksen suunnittelua ja lupaavia suppareita :D :heart: Onnea kaikille ja tällä viikolla saadaan taas uusia jakaantumisia :heart: :heart:

Täällä on paikat tulessa, kun käytiin pari tuntia asioilla. Haettiin vaunut kotiin ja katseltiin hoitopöytiä. Täytyi vaan ottaa ensin mitat ja tulla kotiin mittailemaan kun halutaan saada se mahtumaan tuonne kodinhoitohuoneeseen. Pinnasängyn suojuksia ja uudinverhoakin katselin, mutta en osannut päättää :headwall: Toisessa liikkeessä oli sellainen kiva aasi-juttu -50 %, mutta en ollut varma, että tykkäänkö siitä pitemmän päälle. Oli sellainen kiva oranssi-keltainen, mutta jäin miettimään että onko liian räikeä. Liian hailakkakaan ei toisaalta ole kiva :/ On se vaikeaa tämä päätöksen teko :headwall:

Vitsi, täältähän putoo kohta puolet aktiiveista pois ku kaikki saa vauvan :) No tuleehan meitä varmasti uusia. Laskenpäiviä ja melkeen tunteja perjantain ultraan. Onneks on päivät töissä ja joka illalle tekemistä ni aika menee nopeemmin. Viikon päästä onkin sitten ensimmäinen kolmas takana ja voi jo hiukan huokaista helpotuksesta. Kauheesti tekis mieli jo suunnitella lastenhuonetta ja katella vaatteita ja tarvikkeita sille, mutta taitaa olla hiukan aikasta vielä siihen :D Oon surffaillu huuto.netissä ja sieltä ja kirppiksiltä varmaan saa parhaiten nuo vaatteet hankittua. Kalusteet hankitaan sitten uutena.

Mihinkäs asti sitä pystyy suunnilleen liikkumaan kuten ennen raskautta? Kesälle on niin paljon kaikkia koiratapahtumia mihin haluaisi mennä, mutta taitaa olla niin ettei nopean ja ketterän koiran perässä voi juosta enää viikolla 21 tai 22... Mites onko täällä muita jolla on jokin ruokavamma? Itse sairastan keliakiaa ja laktoosi-intoleranssia, mutta ne ei oikeastaan huoleta, koska ruokavalioni on kunnossa. Neuvolan lääkäri varmasti kertoo sitten mitä pillereitä pitää alkaa popsimaan, jotta sikiö saa kaiken tarvitsemansa.

Iloista illan jatkoa Alley ja masuasukki 11+1 :D

Alley, liikkuminen on varmaan aika yksilöllinen juttu. Itse olen pystynyt liikkumaan n.viikolle 20 asti melko normaalisti, mutta sen jälkeen sairastuin ja siihen loppu liikunta. Nyt viikolla 23 on liikunta hankalaa ilmeisesti iskiaskipujen vuoksi. Mutta kyllähän jotkut vetää loppuun asti ihan täpöllä! :LOL:

neukkakuulumisia rv 31+2

rr 134/71
pissa puhdas
paino +630g/vko (yhteensä 14,5kg.. nii varmaa )
hb 115
turvotus -
sf-mitta 31,5cm (päihitin HanTan!! :D)
vauvan asento rt
vauvan syke ~130

Sannyalle hurjasti tsemppejä!! :hug: varmasti jännittääkin, mutta koita vaan rentoutua mahdollisimman paljon. ja yhteys synnäriin, jos yhtään tuntuu siltä :hug:

nibbler no juu mä kans luin jonkun harsokertomuksia jostain keskustelupalstoilta, et oli pitäny jotai harsoa pikkareissa :$ mä meinasin tehdä semmosia jv-siteitä, jotka sit kävis myöhemmin vaikka yösiteinä.. ja yhden kokeilun tein, siinä oli kerroksina päältä alaspäin:
-1krs flanelli siivekkeisiin asti
-3krs flanellia
-2krs froteeta
-pul siivekkeisiin asti
-trikoo siivekkeisiin asti

EM oo sinä oot ollu ahkera :heart:

mä hain tänään kirjastosta erilaisia neulonta/virkkaus-kirjoja, jos mulla ois viikonloppuna vaikka aikaa niitä lueskella.. prismasta tarttui mukaan novitan cotton lankaa, oli jotain eko-tavaraa.. niin ihanan pehmoista, ostin kolme palloa sitä :D

onko joku ostanu vauvalle kesätumput?? mistä semmosia saa? ..en siis halua sukkia toisen käsiin tunkea, ku niitä on muutenki niin vähän.. :D

Talvis Kiitos tsempeistä :heart: Joo ja olenkin aika mukavasti soitellut synnärille,jos on tullut jotain. :)

Palsta näköjään äsken alko jökkimään,eikä koko kaksplussan sivu toiminut.Mulle meinas jo iskee vierotusoireet :LOL:
Mulla on nyt kauheen levoton olo,tekis mieli tehdä jotain koko ajan.Nyt en ees pysty keskittymään virkkaamiseen.Jotain vauvamaista tekis mieli tehdä.Tai sit lähtee synnyttää :D Nyt taas tosiaan tuli olo,että nyt vois lähteä ilomielin synnärille. :heart:
Pyykitkin laitoin äsken pyörimään kun muuta en keksinyt.Mieskin soitti tossa pari tuntia sitten,ja kysyi että jokos lähdetään synnyttää :D
Nii ja siskolla on kauheet suunnitelmat päällä.Ku me sovittiin,että sisko tulee kans mukaan synnytykseen.Sisko kun on ollut aina tosi läheinen minulla ja pienestä pitäen ollut tukena ja turvana.Eli sovittiin perheen kesken,että jos tulee lähtö esim yöllä,nii mies hakee äidin ja vie hänet siskon luokse lapsia vahtimaan,ku nsielä on iskä töissä yöllä.Ja sit mies tulee siskon kanssa autolla jam ie menen ambulanssilla.Nimittäin päätin,että en uskalla lähteä omalla autolla.Kun haluan kuitenkin kotona olla mahd. pitkään. Ja muutenkin,kun mies jää sitten sairaalaan mun kanssa yöksi ym ym.
Eli tälläistä täällä.Kauheet suunnitelmat jo laadittu :whistle:

Moikka!

Onnittelut suunnistajalle! :flower:

Talvis ihan Prismassa on täällä meillä sellasia puuvillatumppuja jota voi siis pitää sisälläkin. Oli joku kotimainen merkki. Jos tarkotat ulkona käytettäviä ni niitäkin on esim. kivat merkkisenä.

Me ostettiin tänään pinnasänky 20e kirppikseltä. on vissiin vähän vanhemman merkkinen kun mitat on 55cm ja 115cm. Taitaa olla vähän vaikeempi ostaa patjaa. Olkkariin ostettiin tapetit myös. Mukava päivä, koulussakin olin ja voi luoja kun vauva liikkuu paljon kun itse vaan istuu.

Alley Meidän toukokuun pinossa osa käy vieläkin metsälenkillä yms. Mä itse kärsin ensin selkä-/issiaskivuista ja nyt tuli nämä liitoskivut. Joulukuussa jo kävely oli tuskaista, eli ööö joskus alle rv 20. Se on niin henkilökohtaista kuinka jaksaa ja pystyy liikkumaan.

Tumppuja ja sukkia munkin pitäisi muistaa ostaa :whistle: Tein aikaisemmin listaa, että mitä kaikkee vielä olisi hommattava. Kun tuo liikkuminen on niin hankalaa, että ei tässä montaa shoppailukertaa varmaan ole nyt edessä. Aikaisemmin ajattelin, että mies sitten hakee mitä unohtuu. Mutta kun ei ole tuon selkänsä kanssa edes ajokuntoinen, niin mihkäs se asioille lähtis ex tempore vauvan synnyttyä :/

EM:n maha on ihana :heart:

ElinaMaria

joo mullakin aloitetaan semmoisella tapletilla
kypsyttelemään paikkoja ja siinä voi tosiaankin mennä jopa kolme
päivää ennen ku vauva syntyy. mut toivekkaana oon et saisin nyytin
jo aijemmin ja pääsisin sitten mahdollisimman pian kotiinkin :)
johan täällä on jo nyt nukuttu 6 yötä...eli ihan liikaa!! vauvan kanssa
kuitenkin oon viel ainakin sen 3yötä. kahdeksalta tulee lääkäri ja
ainakin nyt pitäis aloittaa se kypsyttely...eihän noista lääkäreistä
koskaan tiiä jos vaikka muuttaa mielensä. tosin eilen illalla mulle
tuli tosi paha olo ja verenpaineen alapaine nousi 110...ja se oli
jo niin paljon että sain yhden verenpaine lääkeen. tunnin päästä
alapaine olikin jo 98 korkea sekin, mutta olo huomattavasti parempi.

laitan tässä viestii kuis sujuupi jos suinkin pystyn/jaksan.
saattaa kuuleman jollain alkaa aika piankin supistella, ja vaikka
mitään ei tunteihin tapahtu tuskin jaksan koneella niiden kanssa
olla. mutta viimeistään sitten ku jaksan laitan jotain viestii :)

TinyAngel Ja Pikku Pirpana 37+6

HanTa neuvola kuulumiset bongattu. :heart: :heart:

ElinaMaria siehän oot ollut ahkera käsitöissä. :)
niin mäkin oon täällä sairaalassa ollessa tehnyt.
vauvantumput, sukat, vaunupeiton loppuun, pikku apina pehmon,
hatun ja aloitin toisia sukkia semmoisia "junasukkia" vauvalle, mut
ne jää kyl varmaan tekemättä, en enää okein malta neuloa...:D

Sannya ei taida sullakaan olla kauaa ku ihana vauveli
sylissä. tsemppiä sinnekkin suuntaan. :heart: :heart: :heart:

Huomenta!

Tuskainen yö takana, kolmena aikaan alkoi taas rakas kiveni munuaisessa raapimaan :/ Jälkijomotusta on vieläkin. Noh, uuteen nousuun taas!

EM, ihana masu :heart:

Mansikkatee, mukava että löysitte mieleisen sängyn :)

Hanta, niin siis sinullakinko limatulpat lentelee?! :eek: Älkää nyt herranjestas kaikki livetkö synnyttäneisiin :LOL:

TA, *voimahalaus* Muista pysyä sitkeänä nainen, palkinto on ihan kohta sylissa :heart:

Tumpuista, meillä taitaa olla yhteensä neljät jos äippäpakkauksessa tulevat lasketaan mukaan (en ole tosin vielä saanut). Kattelin eilen Prismassa ihanaa pehmeää puuvillalankaa, ajattelin siitä tehdä itse muutamat :)

Mukavaa päivää ja tsempitykset tarvitseville :heart:

Vilma ja Elma 22+5

hyvää huomenta

vilma kyllä se niin taitaa olla, että tulppa se alkaa hiljalleen poistua :D
Mutta en ihan vielä ole kyllä valmis synnyttämään, kaksi viikkoa... ja sitten SOPII pojan tulla maailmaan.

tumput no voi herran pieksut, mä en oo tullut edes ajatelleeks, noita ohkasia tumppusia...
pitääkin kattoa... kyllä niitä parit taitaa olla, mut varmaan hyvä hommata parit lisää...

Eilen ostin kaupasta paketin vaippoja, pitäs tehdä viel joku lista mitä pitää ostaa...
rasvat ja tälläset :D

Yritän syödä tässä tulikuumaa aamupuuroa samalla...
Tunnin päästä pitäis lähtee ajelee töihin viemään lapsille jäätelöö ja aikuisille kakkua... ja vähän leikkimäänkin :D Se on sitten mun työura tuossa pk.ssa tässä näin... kun ei se soppari jatku äippiksen jälkeen :(
Mutta ovet on auki uusille haasteille :heart:

Yhteistyössä