¨¨*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 6~*¨¨

Sannyallahan on alkanu tapahtumaan :eek: nyt vaan koitat ottaa rauhas tilanteen vastaan niin kun se tulee (helppo tietty sanoo) kyllä kaikki järjestyy ja tosi hyvä homma, et ne siel synnäril sai sut rentoutumaan. Tsemppiä sinulle jos lähtö tulee :hug: kuvasta en selvää viel saanu, joten oottelen sitä parempaa versioo :D

delfikselle kans tsemppiä, kaikenlaiset kivut kuuluu asiaan kunhan ei ihan jumalattomia ole eikä vuotoa.

(.) voiko masu pienentyä?
ku musta tuntuu, ettei tää enää oo niin valtava.. tai aikasemmin ollu niin voimakkaasti työntyneenä eteenpäin. voi kyl olla et kuvittelen vaan. päiväsaikaan voin ihan superhyvin ja jaksan kyykkiä ja käydä koirien kanssakin pienil lenkeillä. mut just ennen ku käyn nukkumaan ni alkaa sellain kiristys alaseläs, junnaavaa menkkajuilintaa joka ei oikeen asetu millään ja haittaa nukkumista :/ pitäsköhän tätä ajatella supistuksina vai vieläkö menee kasvukipujen piikkiin?

nibbler: mäkään en vielä tiedä pelkäänkö synnytystä vai en. veikkaan et siinä vaihees ku lähtö tulee ni mä meen ihan paniikkiin, toiv. en kuitenkaan.... mua pelottaa enemmän avautumisvaihe ja jälkeisvaihe, ei niinkään ite ponnistaminen.

Tässä videota meidän rinsessan tohinoista.Teki kyllä kipeää,en tajua mistä vauva sai noin kovat tohinat päälle :D
http://s246.photobucket.com/albums/gg101/Sannya69/Raskaus/?action=view&current=366potkuiita001.flv

Tässä myös sairaalakassin sisällöstä kuvaa :)

Sanokaa jos keksitte tuohon jotain,mie olen ihan ulapalla tuosta.Kun sään mukaan yritän vauvalle ottaa.Mutta tuossa on kyllä pitkähihainen kietaisu body,puoli potkarit,sukkahousut,töppöset,tumput,pipo ja toinen pikku pipo.Pitää vielä katsoa joku viltti varalle,jos on tuulinen sää. :heart:

Itselleni otin,liivinsuojia,imetyspaita,toppi,löysät housut,alkkarit,pesuaineet,siteitä,rasvaa,sukat.Ja vielä pitää dödö ja jotain muuta viihdykettä ottaa :) Ja hössötin hössön. :D

sanyan prinsessalla on kunnon bileet ollut käynnissä :D

meillä on uni päivä... minä olen totaalisen rikkipoikkikuittikuollut... ei jaksa tehdä mitään... ihan väsy vaan koko akka...
pikkuukko senkun taas puskee minkä ehtii... ja se sattuu... mutta vielä hetki, ja sitten se on maailmassa.

Sannya hyvältä vaikuttaa toi laukun sisältö... kannattaisko olla joku villapuku/kevyttoppis vauvalle kuitenkin? Kun ainakin nyt täällä meilläpäin on vaan muutama aste lämmintä ja tosi kolea tuuli... ja just tollalailla tää meijän neiti mesoaa melkein joka päivä! Tekee välillä ihan kipeetä!! :eek:

(.) mun mahasta kuului sellanen kova naksahdus tänään sohvalla loikoillessa. :LOL: Ihan ku olis joku oksa katkennut tms. :) Ensin aattelin että apua menikö lapsivedet ku oon jostain lukenu et ne menee sillai naksahtaen mut ei onneks sentään!! :LOL:

Sannya täällä hyvinkään sairaalassa ainakin on ihan tavallisia siteitä
ainakin kolmea erinlaista vuokkosta. et silleen turhaan otin mukaan, mut en tiiä onko
joka paikassa näin.hiuksia on kiva välillä harjaa ja laittaa kiinni, et kannattaa pakkaa
semmoisiakin mukaan.ja hammasharja+tahna on ehdoton.

Miu mielestä omat sukat oli täysin turha ottaa mukaan koska niillä ku olin ni meni het vereen ja sit mie nakkasin ne roskiin. Ja ne sairaalan siteet oli ihan hyviä. Sairaalan alkkareillakin ennemmin olin ku ei halunnu omia liata.

Ja maidonkerääjät mul oli iha turhat :LOL: meinaa otin ne rintoihi ku lähettii ajaan kotiin ja kesti matka yhteensä 1,5h ku mies kävi kaupas ja näin. Ni sit oli tullu noin 40ml maitoa JA koko paita sekä rintsikat oli maidossa kauttaaltaan!! :LOL: Et juu, eipä niistä oikee apua ollu.. Sairaalassaki jouduin rintojen eessä pitämään vaan harsoa koko ajan ku maitoa tuli nii paljon.

mäkin käytän sairaalan sukkia. turvotuksenkin
takia ne on mukavat, rennot, vaikkakin aina makkaralla :)
sairaalan alkkarit on kyl hirmu isoi ja nyt käytän omii
mut tosiaan synnytyksen jälkeen käytän sairaalan ainakin
jos vuotoa on paljon.

Mökkeilyreissulta palattu. Kotosalla oltu jo muutama tunti. Oli kyllä kivaa. Kaikki on ok tällä haavaan. Paitsi koko päivän ollu alamahassa ja -selässä sellanen olo, että ois menkat. Ja se jos mikä on inhottava tunne :/ Ei jaksa enempää raapustaa. Tänne oli tullu juttuaki älyttömästi. No nyt oon taas skarppina paikalla seuraamassa juttuja :LOL:

Kiitos kommenteista.Joo tosiaan hammasharja+tahna tietty ja känny.Jooh ja olenkin etsinyt vaaville kansj otain kevut toppapukua ym.Mut en meinaa mitään löytää.Kaikki on tosi isoja.Mut kaipa mä tuoltaj onkun löydän ja eihän se haittaa jos vähän iso on. :whistle:
Niin ja nuista siteistä Kyssis on kyllä kans siteitä,en tullu ees ajatelleeks.Eli ne vois ottaa pois tuolta.Nii jää ainakin kotiin yö siteiks sit =)

Ja pakko se on olla toppapuku pienelle, vaikka ois isokin. Meilläki pieni hukku siihen :D

TA kui ni isot alkkarit? meil ainaki oli niitä verkkoalkkareita jotka muotoutuu sitä mukaa millane persuus on :D Eli ei ollu isot ja sit roskiksee käytön jälkee.

En malta olla kirjottamati tänne ku te ootta tääl B)

SuukkoSuulle o voihan se olla että synnyttänelle
tarjotaan semmosii alkkareita. mulle annettiin semmoiset
valkoiset isot mummopöksyt,mut sanoi ettei oo pakko
käyttää, enkä ookkaan oon käyttänyt ihan omia. toistaiseksi.

mul on muuten sairaalakassin suhteen yks ongelma, kun ei ole mitään kassia mihin pakata :D mökkireissuillekin pakkaan yleensä omaan ja miehen reppuun tavarat ja sit jotai sekalaisii ärsyttävii muovikassei :kieh: että joku urheilukassi pitäis ostaa tässä, oon mä sitä jo 5v suunnitellukki...

ei viitti kumminkaan miehen pelikassia käyttää :x

Talvis mulla on ainakin sairaala kassina ihan
reppu, kyl sinne on kaikki mahtunut...no nyt ku joudun
täällä makaamaan muutenkin ni mulla on tuotu tekemistä
tänne sitten kutomisjuttuja, lehtiä ja kannettava, mut
jos oisin tullut vaan synnyttää niin en ois niitä tarvinnut.

Onnittelut Suunnistajalle pienestä tytöstä :)

Aika kamalalta toisaalta kuulostaa jos ei kipualievittävistä ollutkaan mitään apua, en ehkä haluaisi itelle samanlaista kun olen niin kipuherkkä. Toisaalta kun tuo on sellainen kipu mikä menee synnytyksen jälkeen pois niin sen unohtaakin nopeasti. Vitsi tulee vaan isompi "vauvakuume" tätä omaa masuasukkia kohtaan kun lukee teiän synnytyskertomuksia. Millainen onni se sitten on kun pienokainen on sylissä. :heart:

Yhteistyössä