¨¨*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 6~*¨¨

Hirmusesti onnea Suukkiksen perheelle :flower: :flower: :flower:
Näin minäkin arvelin, et nyytti taitaa olla kainalossa :heart:
On kyl toinen ollu pieni, mut pian huomaatkin, et on jo iso poika :heart:
Teretulemast sit tonne vauvapuolelle =)

Hyvä päivä syntyä, meidän äiskän synttärit oli 8. päivä :D

Niin juu, laitahan kuvaa ihanasta pienokaisesta :heart:

toivis & Eetu 3 kk ja viikko päälle :heart: :heart:

Niin eli synnytyskertomusta :)

Supisteli siis silloin tiistaina klo 18.30-19.30 tiuhaan tunnin ajan. Suht kipeitä, muttei vielä mitään järisyttäviä. Tuon tunnin jälkeen supistelut lakkas ja aattelin, ettei sitten lähtöä tuukaan. Klo 22.45 alkoi supistella uudelleen. Supisteli kipeästi ja tiheään, noin 3-5min välein ja supparit kesti noin 20s. Eli siten en vielä elätellyt toivoa synnärille lähdöstä vaikka vähän jänskättikin :D

Puolentoista tunnin jälkeen supparit muuttui noin minuutin mittaisiksi ja tuloväli harveni 6-10 minuuttiin. Sittemmin kivut jotenkin muuttu. Ei ollu enää kunnon suppareita, mutten oikeen osannut sanoa mitä olivat. Aaltomaista kipu oli silti, mutta vain erilaista kuin aiemmin. Ja muuten, ku kerran teistä ei kukkaan oo synnyttäny ni mie voin sanoo sen, et supistukset eivät lopu. Tai siis se kipu ei lopu. Ku ite oletin aina, että ne on aaltomaisia ja sitten kipu loppuu siinä välissä kokonaan. Mutta semmonen jomotus ja menkkakipuilu jatkui siinä välissäkin aina. Ja ton mä olisin kyl halunnu tietää jo aiemmin :p

Jotain kahden jälkeen sitten sanoin miehelle, että lähdetään synnärille. Aiemmin olin jo soittanut sinne ja kysellyt kannattaisko tulla. Kuulemma oman voinnin mukaan vain kun olin kuitenkin sanonut kuinka usein supistelee ja millä vkoilla olen jne.

Sairaalassa laittoivat heti käyrille ja seurattiin supistusten tuloväliä ja voimakkuuksia. Sitten tarkasti kohdunsuun ja kohdunkaula oli hävinnyt, olin auki 4cm. Vaihdoin vaatteet ja mentiin synnytyssaliin. Sain ilokaasua ja juteltiin epiduraalin laittamisesta. Luomunahan olin halunnut synnyttää, mutta kivut sit yllättiki voimakkuudellaa enkä sitä vaihtoehtona enää nähny B)

Epiduraalin sain jossain vaiheessa ja olin auki 6cm. Siihen se tyssäsikin. Laitettiin oksitosiinia suoneen vauhdittamaan synnytystä. Seuraava katsaus parin tunnin päästä, olin auki edelleen 6cm. Seuraava tarkastus: auki 6-7cm. Synnytys siis ei ollut edennyt yhtään. En ollu syöny mitään ja sairaalassa join mehua. Sittemmin mehukin kiellettiin mahdollisen sektion vuoksi.

Oksitosiinin määrää lisättii aika ajoin ja jossain vaiheessa kehotettiin menemää konttausasentoon sänkyä vasten. Se autto. Vauva alkoi painaa kohdunsuuta ja siten supistuksetkin voimistu. Ultrattiin, jotta saatais tietää tarkalleen, miten päin pieni oli tulossa maailmaan. Oli kuitenkin liian alhaalla, jotta sitä olisi voinu arvioida. Päädyttiin imukuppiavustukseen vauvan sydänkäyrän vuoksi. Ponnistusvaihe kesti 5min ja synnytys kokonaisuudessa 19h 15 min!! Tärisin koko synnytyksen ajan ja olin kuin horkassa.. Lämpö/kuume synnytyksen jälkeen oli 38,6 ja mua palelti koko synnytyksen ajan, lisäpeitonkin sain vasta loppuvaiheessa vaikka vilua valittelin jo heti alussa. Ei kuulemma vain lämmitys huoneessa toiminu.. Mulle tuli 1. ja 2. asteen repeämiä ja ne tietty ommeltii sit. Nyt alapää on kipeä kuin mikä, mutta synnytys itsessään ei kipumuistoja herätä. Epiduraali siis auttoi täysin enkä tuntenu kipua.
Ja synnytyksestä oisin halunnu tietää senkin etukäteen, että supistukset voimistuu jos ponnistaa. Eli et se voimakkuus laskee mut sit ku ponnistaa uudellee ni se voimakkuus nousee taas. Tai sit oon vaa ollu tyhmä ku en oo "itsestäänselvyyksiä" tajunnu..

Synnärille jäi noin 6-7kg ja ny sitten olis noin 3-4kg imetysvaraa :)

SS/ kuutti (uusi nimitys ku näyttää iha kuutilta isoine potkuhousuineen) 4vrk

Näin onnen ja ilon keskellä en haluaisi fiiliksiä synkentää, mutta pakko saada pelkojaan purkaa... :|

Eilen ja tänään ollut hieman voimakkaampia "menkkakipuja" tietysti täällä ollaan huolesta sairaana. Mitään vuotoja ei ole ollut, mutta nuo kivut pelottaa. Sitten mietityttää tuo tiistainen lento edes takas, vaikka lentäminen onkin sallittua.

Anteeksi omanapainen purkaus :ashamed:

Hermoraunio delfis 6+5

Oikein paljon onnea Suukkikselle!!!!!
Minä jouduin keskiviikkona jäämään tänne
sairaalaan raskausmyrkytyksen takia ja vasta tänään sain kannettavan lainaan.
On niin pirun tylsää täällä vaan maata
no eiköhän tää tästä...nyt meen nukkumaan.

TA:lle paljon jaksuja :hug: Kirjoitahan kuulumisia kun ehdit :heart:

Delfis Koita jaksaa kipujen kanssa :hug: Täällä on kanssa ollut viiltävää kipua pitkin iltaa mahassa. En yhtään tiedä mistä johtuu :/ Nuppu onneksi potkii :heart:

Joko Suukkis on kotona?

Oikein paljon onnea suukkikselle!

Kiitokset myös synnytys tarinasta. Mä oon myös ajatellut että sattuu vähäsen myös supistusten välillä. Ponnistamisesta tiedän et se pitäs tehdä supistuksen aikana tai sitten kun kätilö käskee :)

TA voi vehnä!!!! :( :( :( Tsemppiä sinne ja koitahan jaksella!!
Ei enää kauaa mene teillä että vauva tulee! Toivotaan että kaikki menee hienosti!

delfis älä niistä kivuista huoli, niitä tulee kaikenlaisia pitkin raskautta... jos ei vuoda niin ei hätää. :hug:

(.) Kyllä nimen valitseminen lapselle on haasteellista. :D

EM ja Dodoliina 35+5 :heart:

Ponnistamisen miekin tiesin, mut en sitä, et sitä supistusta voi ikäänku pitkittää just sillä ponnistamisella. Ja mie tosiaa luulin, että ne kivut hellittäis välissä iha niinki paljon, ettei juurikaan sattuis enää mut sehä onki aika kovaki jomotus mikä jää päälle :p

Sompio juu kotona ollaan ja hyvin on kotiuduttu :heart: Pieni saavutti syntymäpainonsa jo tänään ja oli siis tänää jo 2650g eli 30g isompi ku syntyessään :heart:

Voi SuukkoSuulle, onnea ihan hirveän paljon sinulle ja miehelle! :) :heart: Ihanan pienen pojan oot varmasti maailmaan synnyttäny. Pitää jutskailla mesessä joku päivä kunnolla :D Ku sais aikaseksi tulla sinne hih.

ooh, olikin hyvä päätös tulla vielä ennen nukkumaanmenoa koneelle!! onnea Suukkis, voi kuinka pieni poitsu :heart:

TA what?? mitäs sinä siellä sairaalassa sitten teet? meinaavatko käynnistää synnytyksen? :hug:

meillä oli miehen kaveri ja sen kihlattu käymässä illalla. kuultiin, että heillekin on tulossa vauva =) lokakuussa ois laskettu aika ja pyysivät meitä kummeiksikin :heart: minä saan ekan ihkaoman kummilapsen :)

kiitos muuten poksuonnitteluista :D vau-kirjassa luki että vauva pissaa nyt puolisen litraa päivässä, lapsivesi uusiutuu kolmen tunnin välein. hikka on kuulemma myös yleistä (älä, ihan tosi!!). vauvan painosta luki että n 1750g, mutta eikös siinä kirjasessa ole keskikäyrän mukaiset mitat, joten mä voin olettaa, että vajaa 2kilone köllöttelis tuolla :p

Suukkis Onnea onnea kovasti! :heart: Mukava oli synnäri kertomus.

Ja täältä just tultu KYS:stä.Eli reissuun lähdetiin siis siitä syystä,kun alapäästä tuli verta pyyhkiessä,ihan kunnollinen täplä jäi papruun,no sit on koko päivän supistellu aika ajoittain,mutta ei ole ollu kipeitä suppareita.No sit soitin päivystykseen,sieltä sanottiin että mene KYS:iin.no sit mä soitin ambulanssin,ku mies ei pystyny ajamaan.Raukka meni ihan paniikin kouriin.Hänellä siis paniikkihäiriö ja onneksi saikin nyt käyttöön uudelleen lääkityksen.
Noh,sit perillä oltiin.Käyrille ekana,vaavin sydän sykkii hyvin.No käyrien jälkeen menin pisulle,verta tuloo lisää. :kieh:
Onneks sit tulikin lääkäri ja mentiin tutkimaan kohdun suu ym.No ei kait siinä,tää tyttö on auki 1,5cm.Jee jee.Ja ultrattiin,painoarvio 2460g :heart: Kuvankin anto mukaan naamasta.Laitan huomenna kuvaa.
Vitjat mua pelotti,kun käskettiin lähtemään kyssiin,olin jo silleen,että ei perkele joko tässä synnyttää lähetään.
Huoh,jospa vielä sittenkin odotettaisiin jonkin aikaa.Tosiaan,tosi kovat pelot nyt olluna.Onneks kätilö rauhoitteli minua ja lohdutteli.Nii ja kerto vesi altaista :heart:

Nyt nukkumaan ja huomenna luen noi muut jutut,ekana silmään pisti suukkiksen juttu :D

Sannya ja Nuppu 26+6

Yhteistyössä