¨¨*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 6~*¨¨

Heippa tyttöset :p
Minä tuon sitten sen omituisimman raskautumistarinan tänne :D elikkä itse oon 21 ja isukki 24, Mehän erosimme silloin kun olin vielä kuumeilupuolella ja muutin kotiseudulle pohjois-karjalaan tarkemmin joensuuhun takasin, no nyt siellä tuli puolivuotta oltua ja välillä käytyä moikkaamassa ystäviä ja myöskin ex miestä savossa, kun sitä rakkautta vielä on molemmin puolin, ja se yksi ainut kerta sitä rakkautta tehtiin niin kohtalo näköjään teki ne päätökset meidän puolesta ja testi näytti plussaa.. nyt kimpsut ja kampsut raahasin taas tänne savoon ja isukin kanssa tilannetta rauhassa tutkitaan :) elikkä tälläinen kuvio :D

Mutta siis ammatti löytyy elintarvikepuolelta ja harrastuksiin kuuluu koirat jotka ovat suurin osa sydämestä :p kotoa niitä löytyy 2kpl uroksia joiden yht elopaino on sellaset 150kg :D

Mitäs muuta? miut varmaan tunnistaa jo tuosta tekstistä :) niin ja esikoista odotellaan täälläkin..

dsariaL <- meniköhä oikei?? no kuitenki, hyvä kotiseutu sulla :)

Huomenta!

Täällä herätty n.puol tuntia sitten.
Nyt kahvit porisee.Noista mitoista,mä kans rupesin miettii mun kohdunpohjan korkeuden mittaa.Ku yhen kerran oli 30cm ja nyt ku viimeks kävin,nii oli harjoittelija itsestään siel mun kanssa ja se mittasi 33,5cm.Eli mulla ois kohtu kasvanu viikossa yli 3cm!! Onkohan ihan mahollista.No eiköhän toi selviä keskiviikkona ku seuraava neukku käynti :D

Nii ja Hyvää pääsiäistä kaikille!! :heart:

Jääkyynel Onnea ja tervetuloa!

Nibbler oli tehnyt hienon uuden pinon.

Suukkikselle ja perheelle onnea! :heart: :heart:

Pientä esittelyä:

Olen 28 v. ja avomies 33v. Yhdessä ollaan oltu vajaa puolitoista vuotta ja kihloissa reilu puoli vuotta. Satakunnassa asutaan. Tällä hetkellä asutaan vuokralla rivitalokaksiossa, jossa on periaatteessa kolme huonetta, kun eteistä on joskus pienennetty ja tehty siitä huone. Kesällä aloitetaan rakentamaan omakotitaloa. Odotetaan, et muuttamaan päästäisiin ensi vuoden alkupuolella. Tietää ainakin mitä ensi kesänä ja syksynä tehdään. Onneksi molempien isät on luvannut tulla auttamaan. Vauvan kanssa vietetään ensimmäiset ajat tässä asunnossa. Mies työskentelee teollisella puolella ja itse olen hoitoalalla esimiestehtävissä. Opiskelen työn ohella, vaik nyt on ollut niistä taukoa.

Olis mukava, jos voisi jäädä joksikin aikaa lapsen kanssa kotiin. Töitä ehtii aina tekemään, mut sit pitää mettiä rahatilannetta, kun tuo tulee ajankohtaiseksi. Miehen äiti jää jossain vaiheessa eläkkeelle, niin hän on lupautunut hoitamaan lasta. Mut haluan kyl jossain vaiheessa viedä päivähoitoonkin, niin oppii muihinkin lapsiin.

Syömisestä oli ollut jotain keskustelua. Itselle ei ole tullut mitään mielihaluja. Nyt on ollut pakko syödä oikein kunnon ruokaa, joka alkaa vähitellen maistumaan. Pahoinvointi on onneksi melkein jo siirtynyt taka-alalle. Toivottavasti pysyisikin pois. Tasaisin väliajoin pitää vain muistaa syödä. Makea ja leivonnaiset eivät ole maistuneet pitkiin aikoihin. Suklaa on aina ollut suuri herkku, mut nyt sekään ei maistu.

Eilen oli kaveripariskunta kylässä. Heille syntyy pari kuukautta aikaisempaa vauva kuin meille. Oli mukava vaihtaa kuulumisia.

Mukavaa pääsiäistä!

HanTa Otetaanko lähihoitajia helposti koulunkäyntiavustajaksi, tiedätkö? Mulla on tosin nuoriso- ja vapaa-ajanohjaaja koulutus. Meidän ala-asteen rehtori kyllä alustavasti oli ihan mielissään, että vaihtaisin tuonne koulumaailmaan töihin. Mutta saa nähdä kun on aika palata töihin, että mihin ne lupaukset riittää. Olen nykyisellä paikalla vakkari, joten haluaisin kunnan sisällä siirron, että vakipaikka pysyy. En halua, että alkaisin tekemään aina määräaikaista lukuvuoden kerrallaan ja kesä työttömänä. Kesä kotona olisi kyllä tosi kiva, mutta määräaikaisina ei lähtisi lomat pyörimään yms. ja aina siinä olisi se pelko, että jos ei työsoppari jatkukaan.
Jos jotain vielä opiskelen, niin ajattelin juurikin lähihoitajaksi opiskella.

Sompio itse olen ollut koulumaailmassa töissä, henkilökohtaisena koulunkäyntiavustajana, luokkakohtaisena koulunkäyntiavustajana... tämä tarkoitti sitä, että luokalla oli kaksi lasta jotka avustajaa tarvitsivat... mutta tosi asiassa olin koko pienen koulun "jokapaikan höylä" tein samalla opettajan töitä sivussa :D
sitten olen ollut vielä vaikeavammaisten lasten koulussa avustajana...
Että mielestäni kyllä pääsee ihan mukavasti LH.n papereillä sinne suuntaan töihin...

LH.n palkkaa eivät kuitenkaan koulut ole koskaan maksaneet, koska se on enemän kun avustajan palkka :(

HanTa Tiedän :| Mun parin kerholaisen äiti on tuossa a-a:lla koulunkäyntiavustajana ja olikohan toinen 7 vuotta määräaikaisena ennenkuin vakinaistettiin :| Mä olen siis kunnalla nuorisotoimen alaisuudessa tällä hetkellä. Ja siksi sitä sisäistä siirtoa havittelisin :whistle: Olen onneksi tehnyt koulun ip-kerhojen kanssa jonkun verran yhteistyötä, että olen jollain tapaa tuttu henkilö koulullakin.
Tämä on onneksi niin muuttovoittoinen kunta, että esim. ensi syksynä aloittaa yksi eskariluokka lisää, että tarvetta siellä tulee jatkossakin olemaan. Eri asia onko kunnalla rahaa palkata tarpeeksi avustajia :|

Moi!

Tännehän on tullut uusi pino. No olenhan melkein viikon ollut käymättäkin. Väsy ja kiire painanut. Nyt pääsiäisen otan vaan rennosti et jaksan kolme viikkoa viel.. Sitten alkaa kesäloma.

Tervetulotoivotukseni kaikille uusille! :flower:

Ouska ja Väinö rv 22+3

Kiva, että esittelyjä oli useampia!

Miulla yrittää vatsa rueta kenkkuilemaan. Nyt kun ei enää ole niin pahaa pahoinvointia, niin sitten ilmeisesti ruoansulatuksessa jotain ongelmaa, koska aina ruoan jälkeen on vatsassa kunnon tsembalot päällä (koskee, möyryää,...). Jotain tähänkin pitäis varmaan keksiä...

Tänä iltana ois kaverin tyttöystävän ja kissojen (ja myös hänen...) synttärit ja sinne oon alustavasti lupautunu miehen kanssa menemään, mutta jos tää vatsa ei tästä taas rauhoitu, niin taitaa jäädä miulta menemättä... Uskaltaisikohan tuohon vatsakipuun kokeilla Panadolia, vai pistääkö se vatsaa vain enemmän sekaisin? Auttaakohan panadol, tai särkylääkkeet yleensäkään, vatsakipuun...

Dsarial ja masukki 13+2

DsariaL itse en ehkä lähtisi panadolia kokeilemaan vatsan vellontaan...
mutta RELA tai vastaavat maitohapot voisi auttaa :D

Meillä on lainakoira tämän päivän :D äitsiy sanoo nenä mutta, yhden päivän kärsii... huomenna sit rankka siivoominen...
Oltiin just koiran kanssa 45 minsan lenkillä...
noh tosin suurin osa siitä meni paikallaan seisten, kun koira yrittää syöksiä autojen kimppuun... eli me seisoimme tienposkessa ja katselimme autoja sekä ohitse kulkevia koiria :D
ja hirvee on tuo koira vetämään :D onneksi loppumatkan suostui kulkemaan jo nätisti rinnalla.

HanTa mulla on tosiaan vähän suunnitelmat auki vielä, koska kouluun palaan. hankaluutta aiheuttaa ainoastaan sopivan ryhmän tahtiin mukaan pääsy.. koska terveydenhoitajalinjaa menee vaan yksi syksyisin alkava.. jos haluan jatkaa samassa toimipisteessä missä nyt olen, pitää minun mennä loppukeväästä takaisin, enkä haluaisi mennä vielä ensi keväänä -10 jolloin vauva on n. 9kk (kuulemma pahin vaihe mennä hoitoon), mutta sitten taas seuraava kevät -11 on kauhean myöhään mielestäni, unohdan kaiken.. jos vaihdan toimipistettä niin pääsisin jatkamaan loppuvuodesta -10 ja tammikuusta -11 ryhmän mukaan, tää olis mun mielestä ihanteellisin, lapsi n 1½v mennessään hoitoon. mutta koska nämä toimipisteet ovat saman AMK:n alaisena he ovat sopineet keskenään ettei sisäisiä siirtoja tehdä vaan toimipisteen vaihto tehdään uudelleen yhteishaun kautta :kieh: joten ei oo läheskään varmaa pääsenkö edes tuonne toiseen! (viimeksi hakiessani olin ekalla varasijalla, prkl.) ja koska me haluttais myös muuttaa omakotitaloon jonnekin tänne landeseudulle, niin pitää senkin puolesta miettiä missä toimipisteessä jatkaa, ettei 50km koulumatkani ainakaan enää pitene.

niin että jos joku minulta kysyy, koska palaan koulun penkille, lyhyt vastaus on etten tiedä vielä. :D en toiste selitä tätä :D :LOL:

tulipa sitten siivottua yhdessä miehen kanssa, kun tulee kavereita käymään tänään ja huomenna.. tein annos-juustokakkuja tarjottavaksi ja ruuaksi lasagnea, jalat huutaa niin hoosiannaa kun on seisty muutama tunti!! |O

HanTa: mie nyt otin Panadolin (sitä on valmis kokeilemaan epätoivoisiakin yrityksiä, kun kivut on tarpeeksi kovat) ja kyllä tuo ainakin hieman autto. Pittää vielä kahtoo, jos noita maitohappobakteereja löytyis jostain kätköistä, voisin sellasenkin kokeilla...

Talvis: et ole tosiaan ainut, jolla suunnitelmat hieman auki, että mitä äitiysloman jälkeen. Miulla kun tuo alan vaihto edessä, kun yliopistossa ei opinnot edisty (eikä ala kiinnosta), mutta kun ei ole mitään hajua mitä sitä edes tekisi mieli opiskella.

Mut nyt kauppaan...

DsariaL panadol on turvallinen... sen puoleen ota vain :D hyvä että auttoi... täältä käsin en vain uskonut etta auttaisi...
Tosin lääkäri en ole, eikä tältä etäisyydeltä ole helpoin "hoitaa" toisia :D

talvis no oho... onpas tyhmää... ettei sisäisiä siirtoja voi tehdä... tosi tyhmää... 2. asteen kouluissa se vielä onnistuu... mutta kurjaa ettei enään korkeen puolella.
Noh on sulla aikaakin vielä pähkiä mitä haluat ja milloin...
kunhan nää vauvat tästä ensin syntyy, niin mietitään sitten mitä sen jälkeen ;) eikö vain???

me otettiin masun ja lainakoiran kanssa äsken kunnon puolentoista tunnin päikkärit... nyt on nuppi ihan pöhnänen... ja vieläkin vois nukkua vähän :D

:wave:

Ihana aurinkoinen päivä ollut! Käytiin kaupoilla ja kaveri kävi kylässä ja sit käytiin ajelulla. :)
Tänne ei siis mitään uutta tai erikoista.

Ei malta kököttää nyt tässä koneella... eli

Hauskaa Pääsiäistä!

EM ja Pikkupupu 35+4 :heart:

HanTa no siis juu, onnistuuhan se korkeakouluissa yleensä. Nää kaks toimipistettä on molemmat Turun AMK:n alaisia ja porukka teki sillee et haki Saloon jonne on vähempi tunkua ku Turkuun, ja sitten sisäisellä siirrolla Turun toimipisteeseen. Siitähän koitu sit taas ongelmia, Turku ihan tukossa ja Salossa pienet ryhmät, ni ne päätti etteivät tee keskenään siirtoja. Ite en kyllä haluais välttistä vaihtaa Salosta Turkuun, koska Salo kun on pienempi koulu ni opetus ja käytännön asiat hoituu ihan eri tavalla ku Turussa. Esim labratunnit, ruokailu, parkkipaikat, opettajien aika. Oon ollu Turussaki hetken aikaa opiskelemassa ni tiedän tän ihan henk koht.

Kaverit tuli ja meni.. =) oli kiva nähdä pitkästä aikaa taas.

Huomenta.

Mikä aurinko? Täällä on ihan harmaata :|

Kävin eilen pitkästä aikaa kävelyllä ja kyllä on kunto romahtanut sairastelun myötä. Harmi. Pakko yrittää käydä säännällisesti nyt kävelemässä.

Ihmettelin tänä aamuna, että mikä ihmeen patti mulla on mahan oikealla puolella. Painelin sitä hetken niin penska alko hyppiä pesässään. Vaihdoin kylkeä niin patti siirtyi toiselle puolelle. Tulin siihen tulokseen, että sen täytyi olla sen peppu tai pää kun jalaksi oli turhan suuri. :LOL:

vilma mulla kans jäi salilla käymiset ja kävelyt yhdessä vaiheessa täysin, nyt on onneks tuo koiruus taas täällä ni tulee käytyä kävelemässä. vaikka ei jaksaiskaan ku sen 20min mut on sekin jotain =) kiva että oot saanu nauttia toisen pyllyn pyörityksestä :heart:

täälläkin on muuten ihan aurinkoista B) piti laittaa kaihtimia kiinni ku häikäsee tähän koneelle :D

poks, poks..! 31+0 :heart:

talvis onnea poksusta :heart:

juu ei näy aurinkoa täällä... mukavan harmaata... mutta ei onneksi sada...

ei pyöri pylly mutta taitaa muksu alkaa asettumaan lähtö kuoppaan...
Sellanen paineen tunne tuolla koipivälissä ollut koko aamun...

Hanta ja puskumöntti 34+1

huomenta päivää.

Voih,täälläkään ei aurinko paista :'(
Täällä oli kans aamulla potku tuokio,tai no oikeestaan työntö tuokio.Jalka työnty koko ajan kylkeen,ja oli kyllä kunnon patti kyljessä :D :heart:

Jippii,käyn tänään hakemassa kummin antamat vauvan vaatteet hänen äidiltään.Ihanaa.Paljon on kuulema vaaleanpunaista :heart:
Nyt kahvia-->

Sannya ja Nuppu 36+5 :heart:

Eipä täälläkään aurinko näy vielä... :(

Talvis onnea poksuista!! :flower:

Ihanaa, sain nukuttua vähän peremmin kuin edellisenä yönä. :) Olo on vähän virkeämpi!
Edellisenä yönä vauva piti sellaset zembalot masussa että melkein itkin kun sattui kun toinen väänsi ja käänsi ja kohdunsuuta vihloi niin kovin kipeästi... huh. :whistle:

EM ja Dodoliina 35+5 :heart:

muoks* tänään 30 päivää laskettuun aikaan!!!!!

Heippa ystäväiset ihanaiset!!! :heart: :wave:

Täällä siis taas.. Tosissaan se lähtö tulikin sit hieman yllättäen.. Pienen pieni poika tuli maailmaan 8.4.2009 klo 18.00. Painoa vain 2620g ja pituutta 49cm. Eli ihan hirmusen pieni vaikka syntyi vkolla 39+5!

Tuun pian kertomaan synnärikertomuksen.. Oli niin ihana lukea teidän kaikkien jännäilyjä ja tsemppailuja sekä onnitteluita täältä! Olette tosi ihania! Ja nibblerille kiitos ihanasta viestistä joka piristi mieltä synnärillä :heart:

Yhteistyössä