¨¨*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 6~*¨¨

voi ei TA ! koita jaksaa siellä, kohta se on sunki aikas :)

Kiitos Suukkis tarinasta, etenki synnytyskertomuksesta. tuntuu että mä todella tarttin nuo tiedot :) ootte siis päässy kotiin, miten on arki lähteny pyörii?
tuo että supistus pitkittyy ponnistamisella, siis eikö se ponnistusvaiheessa lopu? ku mä kuvittelin sen niin että se tulis siinä vaiheessa yhtä kauan ku avautumisvaiheessa. oonko mä ihan hakoteillä? :)

huoh... tuntuu että viimestään nyt pitäs alkaa miettimään sitä synnytys osuutta tässä kaikessa. mä en edes tiedä vielä että pelottaako mua vai ei. sen mä tiiän että ne kivut jälkeenpäin on pelkolistalla ja korkeella siellä :( melkeen et toivoo että ei vois imettää etät sais napsia kipulääkettä koko 9kk:N edestä :D

herätys sannya KUVIA!! :D hyvä että siellä kuitenki kaikki hyvin, ja ymmärrän että on tullu paniikki itse kullaki tuossa vaiheessa.

TA, voi sinua :( Kovasti tsemppiä sinne sairaalaan, pian helpottaa :hug:

Sannya, hui! Ihan ymmärrettävää että mies meni paniikkiin. Onneksi kaikki kuitenkin oli hyvin!

Delfis, varsinkin alkuvaiheessa tuollaiset kivut on ihan normaaleja. Ja mä todella sanon tämän siksi, että tiedän, enkä siksi että vain rauhoittelisin. Sillon joulun aikaan mulla koski aivan tolkuttomasti mahaan+siihen lisäksi se vuoto ja silti kaikki oli hyvin. Toki jokainen raskaus ja ihminen on erilainen, mutta pääsääntöisesti komppaan EM, että kaikenlaiset kivut kuuluu asiaan.

(.) Kerpele, taidan päästä teidän iskias vaivaisten kanssa samaan sakkiin. Eilinen ilta olikin jo oikein mukava :LOL: Mä en tiennyt että ylös nouseminen voi olla niin vaikeaa mitä se nyt on :p

yhet vaa nukkuu...

vitsi mulla meni kauan keksiä miks tässä pinossa on vähemmän synnyttäneitä ku alkuperäsessä pinossa :D mut kaikkihan ei oo ilmottautunu tänne :) olisivat nyt ilmottautuneet, meillä ois täällä sitte kaksoset ollu jo kauan :)

no nyt heräs vilma, huomenta :D

huomenta! :wave:

Sannya ohhoh! :D Hei pian se on lähtö sulla.... :whistle: :p Kyllähän sä nyt voitkin kohta jo lähtee synnyttämään!! Oottele nyt huomiseen vielä niin vauva on täysaikainen. :D

nibbler mut kaikki sanoo että ne kivut unohtuu kunhan vauva on syntyny.... mut kukaan ei kerro että ne kivut ei lopu siihen synnyttämiseen! :D jälkisupistuksia, repeämiä ja muuta mukavaa... ;)

EM ja Dodis 35+6 :heart:

huomenta kaikille!!
ja kiitos haleista ja tsempeistä.
no mulla on ollut noi propteiinit jo jonkin aikaa
koholla ja verenpaine. niin nyt ne on senverran
koholla ja kohoo kokoajan, et ottivat osastolle.
diagnoosina se raskausmyrkytys. mitään hätää
ei tässä oo ku tarkkailevat kokoajan mun ja vauvan vointia
ja vauvahan on jo 37+4 eli täysin valmis paketti :)

puhelivat et käynnistetään jossain vaiheessa, mut viel
odotetaan hieman,jospa lähtis itse syntymää...mut en usko
ku ei oo ees koskaan supistellut viel. ja tietty odotetaan tän päivän tuloksii
jos kovin ova arvot koholla ni saatetaan aloittaa jo tänään...jännä nähdä.

hyvää huomenta ja viimeistä pääsiäispyhää kaikille

Jasso, meillä on TAAS lainakoira... tuli eilen illalla...
mut on se niin mahtava tapaus, kun pyörii tuossa jaloissa ja ihmettelee... mun nokka alkaa kyllä olla jo erimieltä... noh pyhät on ohi tältä erää... niin ehkäpä tuo nelijalkainen herra sitten jää kotiinkin, tällä hakureissulla.

Sain taas eilen kuunnella kuinka kamalaa synnyttäminen on ja mitä kaikkea voi tapahtua ja mihin kaikkeen sattuu...
joten olo on etten tahdo synnyttää lainkaan... poika saa jäädä loppuelämäkseen mahaan...
Keskiviikkona synnytysvalmennukseen, et josko se olo sit vähän helpottais... tuntuu tyhmältä kun tietää mitä itse synnytyksessä tapahtuu... mutta muuten onkin ihan että anteeksi mitä, mitä mun pitää tietää ja haluta... ja kaikki kysyy koko ajan miten meinasit ja mitä haluatte.
mä en tiedä ei kai mun oo vielä pakkokaan tietää ;)

täällä taas typerä pilvinen ja viileä päivä... joten taidan pitää nenäni sisällä koko päivän ja palstailla :D

HanTa ja pyöriväpoika 34+2

TinyAngel tsemppiä kovasti matkaan jos tänään jo käynnistellään!!! Saahan se murunen sieltä jo tullakin kun on jo valmis! :D :heart:

HanTa Sannya oli merkannu noi sen raskausviikot tuonne viestinsä loppuun ihan päin honkia... :D sillä on jo 36+6 tänään.... ;) Mä tiiän ku meil on vaan viikko eroa.. :D et kyllä se vauva saa sieltä syntyä jos on syntyäkseen... :) Et tuskin mitään supparienestoa ees aatellaan.

(sori sannya - vastasin sun puolesta :LOL: )

niin ja HanTa älä kuuntele niitä kauhutarinoita! :) Mä en ymmärrä miks joittenki on pakko pelotella toisia tuolla tavalla... :/ Kyllähän sen tietää että se sattuu ja et joillain se nyt vaan menee vähän rankemmin kun toisilla mut onks sitä pakko oikein vatvoa... en ymmärrä sellaista. :snotty:

Kiitos tytöt rauhoittavista sanoista. Yritän ottaa rennosti ja nauttia tästä. :D Pari päivää ollut hirmuinen huoli noista kivuista luonnollisesti kun tuolta meidän joulukuun pinosta on tosi monta nyt tippunut muutaman päivän sisällä... Liippaa liian läheltä omaa napaa, niin sitä sitten alkaa itseäänkin ehkä enemmän kuulostelemaan. Viikon päästä tiistaina on neuvola, ehkä se täti siellä saa mua rauhoteltua. :D

Mukavaa päivää kaikille ihanaisille masunkasvattajille! :heart:

Delfis 6+6

Hanta, älä kuuntele kauhutarinoita. Mä oon kuullut niitä ihan kyllästymiseen asti ja päätin, että puhukoot mitä puhuvat, kaikkien synnytys on erilainen ja mä menen oman olotilani mukaan, oli se sitten millainen tahansa :heart:

TA, multa otettiin reilu viikko sitten verikokeita, joissa kuulema oli mukana raskausmyrkytys koe myös. Eli ilmeisesti pystyy jostain arvosta senkin katsomaan :eek: Tiedätkö onko sulta sellaista otettu? Paitsi että sama kai tuo, kyllä kai ne viisaat lääkärit osaa sen sanoa ilman verikoettakin :) Voihan se olla että ne tänään tulevat kokeet on just noita myrkytyskokeita. Jos nyt pian synnyttämään alat niin hurjasti voimia ja tsemppi!!!!

Mä katselin kans noita Sannyan viikkoja, mutta sit mietin, et eikös hänellä jo limatulppakin lähtenyt, että taitaa olla viikkoja enemmän :D Ja muistelin että EM:n kanssa ovat hyvin samoilla viikoilla :)

(.) Tänään pitäisi jaksaa kolme tuntia taas istua autossa.. Menipä nopeaan pääsiäinen. Huomenna sitten taas alkaa harjoittelu, mitenkähän pystyn istumaan kahdeksan tunnin päiviä..

nibbler Täällä ollaan hereillä nyt! :D

Tässä meidän prinsessa isoineen nenineen. :D Huono kuvan laatu,ja kamera vääristänyt kuvaa tosi paljon.Toivottavasti saatte selvää :ashamed: Painoarvio on nyt 2460g

TA Kovasti tsemppiä sulle ja haleja :hug:

HanTa Eivät antaneet mitään suppareiden esto lääkkeitä.Ne supistukset on kyllä ollu nii outoja,ei ne ole ees mitenkään silleen koskeneet vaan kiristäneet ja epämukava olo vaan tullut.välillä kyllä on pieniä kipeitäkin tullu.Mulle on kans pari kertaa tullut olo että en tahdo synnyttää,sisko nimittäin pelotellu.Ja eilen alko taas sit pelottaa ja itkin... mut sit se laantu onneks.ja ku synnärille pääsin,tuli jotenkin levollinen olo.kun kätilökin oli niin mukava

(.) Mua väsyttää ihan sikana,ei silleen että tekis mieli lähtee nukkuu.on vaan voimaton olo.3 asti meni nukkumaan meno.No kotiinkin pääsin sillon vasta,ku laitoin viimeks viestiä tänne.

EM Joo ei mitään ku vastasit mun puolesta.Nii siis ku mie laitoin sille sen takia 36+6 ku kello oli yli 12 yöllä. :D Eli tänään on se 36+6.
muoks Joo,mä olin näköjään unen pöpperössä.Eli olin näköjään merkkaillu 26+6 :LOL:

Nyt aamupalaa ja kahviakin vois vähän keittää. :)
:heart:

Delfis, niin se vain on, että alkuraskaudessa tippuu moni. Valitettavasti. Mekin aikoinaan luultiin, että elokuisten pino on jotenkin kirottu kun tuntui että kaikki tippuu, mutta eihän se niin ole. Ja se, että moni tippuu ei tarkoita että sinullekin niin kävisi, vaikka tottakai ymmärrän oikein hyvin sun huolen. Oon itsekin panikoinut melkein koko raskausajan milloin mistäkin :ashamed: Onneksi olet jo rauhallisemmilla mielin :heart:

HanTa vointi on mulla hyvä. se tässä taudissa
onkin viheliäistä kun äiti tässä lievässä tapauksessa
yleensä voi mainiosti. silti tauti jyllää sisällä ja pitää
tarkkailla vauvaa ja mua kokoajan. rasittaa ainakin mun
munuaisia.

Vatsakivut valvotti ja nyt on ihan pökkelö olo. Pikkasen huolestuttaa noi kivut kun Nuppukin on ollut tosi rauhallinen masussa :|

Luin kyllä kaikki, mutta valitettavasti en jaksa kommentoida. Palaillaan myöhemmin :wave:

delfis Kiitos prinsessa kommentista :heart:

Täällä alko "mahtavat" alaselkä julinnat,ja samoin tulee välillä masuun juilintoja.Voi itku jos tuloo lähtö tänään.En mä kyllä uskom,että ihan tänään.Mutku pelottaa :ashamed: Tukala olo on koko ajan,vois lähtee suihkuun jos helpottais yhtään.pitää kyllä syödä kans jotain,ku en syönytkään aamupalaa vielä.Ku pingotin yläkertaan aamukahville miehen siskon luokse,esittelee ultrakuvaa :heart:

Mut nyt ruokaa-->

Sanya sittenhän sulla ei ole mitään hätää, vaikka synnyttäisit heti :D
luin sen 26... ja säikähdin, että ei nyt ihan vielä... ajatus oo ollut enempää tänä aamuna vissiin mukana :D

Eli hyvää huomenta naiset uudelleen, juuri heräsin muutaman tunnin aamupäikyiltä

HanTa Joo ei hätää ole.Mä muuten jouduin äsken taas soittaa polille.Ku toi veren tulo vaan jatkuu,mutta sanoivat että hätää ei ole ku se on siitä eilisestä tutkimuksestä nyt ärsyyntynyt.Mutta jos verta tulee kämmenen kokonen läiskä nii sit pitää lähtee kyssiin tai jos tuntuu että vedet menee :)
Täällä supistelee taas vähän väliä,mutta ne on vaan ennakoivia ainakin polin tädin mukaan :D Suihkusta just tulin ja sielä maha kovettu vähän väliä.Niin ja pakkasin taas vähän lisää sairaalakassia,laitoin pesuaineet sinne.Mie voisin oikeestaan laittaa kuvaan miun sairaalakassin sisällöstä tällä hetkellä.Sinne pitää vielä lisätä kai lisää rintasuojia ja muut omat tarvikkeet. :)
Ai niin,saan ehkä tänään toimimaan skannerin,niin laitan paremman kuvan sit ultrakuvasta :heart:

Miks tääl on näin hiljasta?? Mun tekis mieli vaan höpöttää koko ajan jonkun kanssa :LOL:

Kääks.TA Ai sie olet osastolla sielä jo.vitja ku mie tyhmä en tajunnut.Toivotaan nyt että kaikki menee hyvin,ja hyvä että viikkoja on jo ton verran.Niin on valmis nyytti sulla.Paljon tsemppiä sulle ja koita jaksaa :heart: :heart:

Yhteistyössä