~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol. 4!! ~*~

Zoe Meillä se valmennus alkaa jo klo 16.00. Ihan älytön aika työssäkäyville ihmisille. Kun kuitenkin suurin osa kulkee muualla töissä. Mies joutuu lähteen aikaisemmin töistä niin katotaan taas mitä sen pomo sanoo. Mä sain itse soviteltua, että mä teen sitten sen keskiviikko-illan töitä, mikä mulla olisi ollut ainoa arkivapaa :headwall:

Kun työajalla saa käydä esim. neuvolalääkärissä, kun se osuu aina minun työaikaani. Mutta eihän se koske tuota perhevalmennusta? Se kai pitää korvata takaisin?

Kiva lukea teidän tapaamiskertomuksia. Meillä oli alku kanssa aika myrskyisää, mutta onneksi on tasoittunut. Me mentiin kihloihin 3 kk seurustelun jälkeen ja vuoden päästä oltiin naimisissa. Lapsikin olisi saanut tulla aikaisemmin, mutta mulla oli terveyden kanssa ongelmia. Oltiin tosin tunnettu jo 10 v. ennen seurustelua ja oli meillä jonkunlainen on-off suhdekin pitkään. Sitten mies päätti, että nyt jätetään muut haihaittelut ja aletaan oleen oikeesti. Pikkasen pyristelin vastaan, mutta sitten se oli menoa. Sitä vastaan pyristelyaikaa muistellaan aika-ajoin hymyssäsuin :D
 
Meille syntyi pieni poika maanantaina 12.1. Painoa 2395g, pituutta 46cm. Hän joutuu vielä olemaan sairaalassa jonkin aikaa ennenaikaisen syntymän takia. Hänellä ei ole kuitenkaan mitään hätää ja pääsee pian kotiin. :heart:
 
Onnea Veiled :heart:

Tamperelaisia on pinossa vähän, mutta tietääkö joku missä tehdään 4D-ultraa Tampereella muualla kuin Terveystalossa? Voisin vertailla hintoja.

*muoks* Tampereella on tosi kallis 4D, kun googletinkin heti itse. 210 ? + 15 ? dvd. Missä Helsingissä tehdään ja mistä kannattaa kysyä? Ollaan menossa Helsinkiin kyläilemään, niin voisi kysyä jos viikonloppuna siellä tehtäisiin.
 
Onnea Veiled ja hienoa että kaikki on hyvin vaikka pieni poika etukäteen maailmaan tulikin! :heart: :heart: Ihanaa!!! :)

SS onnea poksuista! :wave: sä oot jo tosi pitkällä!!!!

(.) vähän on alkanut tulemaan malttamaton olo... tulis jo toukokuu!! ;) Mut toisaalta taas pelottaa et se tulee liian nopeesti ja ei ehi olemaan valmis... :D :D Vaik kyl mä ehkä oisin valmis ottamaan vauvan maailmaan vaikka heti. :) Mut pysyköön siellä vaan vielä sen 15 viikkoa ainakin... :heart:

EM ja Dodoliina 23+3 :heart:
 
EM Mäkin olen malttamaton. Ja haluaisin heti sellaisen kauniin ison mahan, jota esitellä kaikille :D Mutta sitten taas haluaisin heti sen nupunkin syliin. Että ei oikein taida onnistua vauvamaha ja vauva samaan aikaan :D Parempi siis kaikki ajallaan.
 
Onnea veiled! toivottavasti pääsette pian kotiin ja hyvä et kaikki on hyvin :)

Onnea uusista viikoista ss :)

ihania noi tapaamistarinat :) kertokaahan muutki.
me ei olla kihloissa ja mies välillä meinaa että ei mennäkkään. mut käännytykset on kovassa vauhdissa. kyllä se joskus puhuu että joskus ehkä mennään mut ei nyt jne. mut sitte se voi seuraavalla hetkellä olla että ei mennä koskaan.

mahaa täälläki toivotaan :D nyt mä näytän lähinnä vaan lihavalta pahimman turvotuksen aikaan. välillä mä luulen että nyt on mahaa mut sit se onki tunni parin päästä kadonnu.
oi että mä halun grilliruokaa!
 
Ja meil tuo tapaaminen meni niin, et meki tutustuttiin eka netissä. Mies pisti viestiä suomi24:n treffien kautta ja mie eka en oikeen syttyny ku se asu nii kaukana :D 220km oli välimatkaa alussa siis. Muutoin oisinki ollu myyty jo iha hetikin. No sit kummiski juteltiin ja nähtiin ja oltiinki erottamattomat miltei sen heti sen jälkeen:) :heart: Tuo oliki miu eka (ja viimeinen) seurustelusuhde, joka alkoi netistä. Sitä ennen oli kolmisen vakavampaa suhdetta, mut ne alkoiki sit eri lail. Eli kyllä netistä voi niitä valioyksilöitäkin löytää :heart: Sit jo mentiinki kihloihin n. 8kk tapaamisesta ja päälle vuoden seurusteltua naimisiin. Kerrankin kolahti oikein kunnolla :)
 
Onnea veiled! Ja talvis meilläkin tavattu internetin ihmeellisen maailman kautta. Kans kävin jossai kuvagallerias ihasteleen jotai komistusta ja sitten taisin kommentin pistää. Sit kun tuli onlineen niin lörpöteltiin pitkään mesessä ja IHME KYLLÄ annoin puhelin numeroni. Sitten soiteltii ja viikon kuluttua perjantaina ihanuuteni soitti ja kysyin missä olen. Ajattelin että se on espoossa ja mä oon lohjalla niin sanoin että kavereitten kanssa täs keskustassa viettämäs iltaa. Meinasin pyörtyä kun se sanoi että "no jos tuut tänne mäkille tai neuvot mut sinne kun tääl on aika kylmä" :D
Sitten jostain kumman syystä päädyttii nukkuu vierekkäin se yö ja sitten oltiinki joka ikinen hetki mikä irti saatiin niin yhdessä :):)

 
Veiled onnea pienestä prinssistänne :flower: :flower:

baby b hih onpas teilläkin tarina. :)

ite en taida tällee pikaisesti mietittynä tietää ketään, ketä ois netissä tavannu. paitsi nyt sit täällä onkin tosi moni löytäny kultansa netin kautta :) useimmat tapaa baarissa. mut toisaalta mun onni, ettei me olla miehen kans tavattu baarissa, koska se ei varmaan ois kattonu muhun päinkään :LOL: (oon suhteellisen kamala kännissä, en mitenkään viehättävä tapaus) oon ton joskus miehel sanonukki ja hän on vastannu, et tuskin mäkään oisin häntä baarist pokannu. on kans kuulemma ollu semmone rymyyjä äijäkaverien kans jossai pöytien päällä :eek:

kerranki vois kirjoittaa oikein näitä raskausfiiliksiä. mulla on viime aikoina ollu ihan sama olo ku alkuraskaudessa!! |O siis rintoja särkee, särkee niin **********!! oon ollu flunssas tän viikon, mut silti haistoin kahvipurut ku kävelin sen kaapin ohi mis ne on :D

ja sit tää mikä on varmaan normaalia, mut mul on kauhee pelko ja yritän hillitä itteni. ku mua nälättää siis ihan koko ajan, vatsa kasvaa kauheeta vauhtia ja paino nousee :ashamed: yksikin päivä sain itseeni mahtumaan: lautasellisen muroja + jogurttia aamupalaksi, mehua ja puolikkaan lenkkimakkaran makkarasoppaa odotellessa ruokaa, lounaalla makkarasoppaa lautasellisen ja pari lasia maitoa, sit alko syöminen n klo 16 alkaen
- naminami-vanukas, sopivan kokone pala vadelmajäätelöä, omena, 250g viinirypäleitä
- kaks palaa ruisleipää, suolakurkkua, raejuustoa, hiukan maksamakkaraa, mehua
- reilu kourallinen karkkeja rasiasta, kaks rivii suklaata (8palaa)
- jogurtti ja vielä jotain ennen sitä, en muista mitä

hyi olkoon... niin pelkään siis että tätä vauhtia lapsesta tulee se 4,5kilone jättiläinen :ashamed:

Talvis rv 18+5
 
Zoe voi vitsit, oispa toi totta. ku mua ei raskauskilot sinänsä haittaa, jos muutama ylimääränen tulee, ei mul oo stressiä laihduttamisesta ku pääsääntösesti kuitenkin syön terveellisesti ja hyvin. mut en halua mitään jättivauvaa syömisteni takia. et siis muista kuka sulle on noin sanonu?

mulla vaan mielessä liikkuu tuo mielikuva jostain sikiötutkimuksesta, jossa havaittiin, että kun äiti nauttii jotakin sokeriperäistä nestettä, niin sikiön nielemisliikkeet lisääntyvät.
 
pitäis varmaan tehdä tuo eilen aloittamani vaippa loppuun, et sais korjata viikonlopuks ompelutavarat piiloon. ei inspaa pölyjen pyyhkiminen tai vessanpesu, ainaka vielä. :D mieski tulee vast kuuden jälkeen töistä.
 
baby sun vastatut on täynnä :D

SS hyvä et sait vaihettua jos se entinen tuntu että ei sopinu. kuinka helposti se kävi?

joo vauvahan ottaa sen mitä se tarttee vaikka väkisin, ja loput menee äidille :) oli äiti sitte syömättä tai söi ihan hirveesti.
 
nibbler meil oli tuo perhevalmennus ja siinä oli pitäjänä yks toinen nekkutäti. Hälle sit kerroin ongelmasta ja kysyin voisinko vaihtaa hänelle. Hän oli eri kunnassa äitiysneuvolassa joten lupasi sit ottaa selvää tämän kunnan käytännöstä ja ilmoitti et kyllä se vaihto käy. Muodollisuutena on vain se, et pitää virallinen selvitys tehdä (joku lappu täyttää) esimiehelle, et haluaa vaihtaa neuvolatätiä ja miksi. Kuulema noissa vaihdoissa ei sen kummoisempia ole ollut, et ovat kyl aina vaihtaneet. Ja se jolle halusin ensisijaisesti vaihtaa ni tää perhevalmennusta pitävä neukkutäti sanoi, et sille toiselle se vaihto käy :)
 
Mulle on tullu äitiyspakkaus!! Eikä se mitään kotiovelle tullu!!! miks se täti kelassa sanoi että tulee kun ei tuukkaan.... |O tyhmä täti. Meil ei oo autoa ja mä en kestä jos mä en saa sitä tänään!! Pitäis ootella koko viikonloppu... EI KÄY! |O |O :D
 
veiled oikeen paljon onnea :hug: :heart: :heart: !
talvis täällä on kauhee sikasyöppöys alkanu kanssa :eek: siis syön kolme lämmintä ateriia päivässä,aamupalan,ilatapalan ja välipalaa |O kauheet määrät..sit ihan kauhee himo karkkeihin ja herkkuihin :headwall: mahakii on nyt ruennu turpoo..siis rupee tää vyötärö häviimää tasaseks pötikäks :kieh: pelottaa ihan et paljonkoha oon lihonu,mutta perkele kun on vaan nälkä vaikka miten hyvin söis.. :snotty: tuntu et näytän kauheelta valaalta ku kävin treenaamassa ja siel oli koko sali täys peilejä.. :x joo tiiän et kiloja tulee mut se on vaan ahistavaa..anteeks tää tämmönen,mut en maha sille mitää.
 
suukkis joo sehän tässä pelottaakin ku tiän et ei sitä tartte ku ehkä 300kcal enemmä raskaana ollessa ravintoo ku ei raskaana :/ mutta kun miulla ei siis tuu ruuan himoo vaan ihan kauhee nälkä,maha murisee ja ihan polttaa sitä ku niin nälkä |O ja tyhjä..et en oo keksiny viel keinoo jolla saada se tyhjä maha/nälkä olo poijes ku syömällä esim.banaani tai leipäpalanen.
 
Tyty älä nyt liikoja murehdi ja syö jos on nälkä. :) Ei kannata liikaa niitä kiloja kuitenkaan tuijotella... kyllähän ne saa sit pois mitä tulee ja sit jos ei niin mitä sitten? Ei se ole niin vakavaa... :D sanoo hän joka ei meinaa astua puntarille muuta kuin neuvolassa. ;)

suukkis no mut kyl mäkin ihmettelin et ai kotiovelle asti niin se kelan täti sanoi vaan että niin, kotiin asti. :eek: Sit mä ajattelin et onkohan se joku uus käytäntö tai jotain... piru ei ollu. No onneks kaveri käyttää mua postissa tänään autolla niin saan sen haettua. :)

MÄ SIIVOSIN! Imuroin ja pyyhin pölyjä mut oli pakko nyt pitää vähän taukoa kun alkoi sattumaan selkään... vielä pitäis laittaa pyykkiä ja luututa vähän lattioita... jaksaiskohan sitä? Vai jättäiskö luuttuamisen vaikka huomiselle? ;)
 
Mä en painoa kauheasti tuijottele. Muutoinkaan en juurikaan vaakaa käytä ja nykyisinki vain neuvolassa käyn. Mutta kyl mu mielestä silti on hyvä kahtoa ees vähän mitä suuhunsa laittaa. Tai et ei niit kiloja iha ylenmäärin tuu. Ku kahen eestä kuitenkaa ei oo tarvis syödä. Ja jos mä alottasin syömään jonku iha ylettömän määrän yhtäkkii ja monta kertaa pvässä paljon ni leviäisin varmaan mielettömästi. Koska kroppa on tottunu siihe, et välil pärjään paril leipäpalal päivässäkin. OK, ei oo terveellistä. Enkä niin oo syönykää enää, mut ei juuri paljoa oo muuttunu tuosta. Kaks lämpöstä ateriaa koitan yrittää syyvä. On vaa nii huonot tavat jääny opiskeluajoista. Ku sillo ei yksinkertasesti ollu varaa syyvä. Ni sit söi joskus jopa vaa leipää vähä ja pari suklaapalaa pvässä :D

Mut sen vuoks ei mu mielest pidä kauheita määriä kiloja hankkia (siis puhun ny ihan 20-30 kg ylimääräisestä ) koska niitä on joskus erittäin vaikea saada pois. Ja ok, mitä sitten jos ei saakaan.. Ei ehkä olekaan niin vakavaa, mutta sit se on vakavaa jos sen vuoks ahdistuu ja masentuu. Eli mulla ainaki itselläni alkaa kuvottaa jos oon iha kauheen levinny. En siis tiiraile kiloja tarkkaan mut kuha näyttää suht ok:lta peilistä kahtottuna. Se on kummiski se tärkein miltä itsestä tuntuu.
 
suukkis joo oot ihan oikeessa. :) Mut sillon jos on lähtöpainokin koht alhainen niin kyl niit kiloja voi sit tulla sen 12-15. MÄ kyl toivon et mulla jäis siihen 11-12 kiloon mut saa nähä. Joo pitäähän sitä seurata et miten se kehittyy se paino, mut neuvolassahan ne seuraa. :) Joo jos mulle tulis ihan kamalasti kiloja niin vois olla aika ahistavaa kun sit oma ruumiinkuva muuttuis ja ei tykkäis ulkonäöstään jne. Mut muutama kilo sinne tai tänne. ;)

Tyty joo herkkuja munkin tekee mieli kovasti... yritän olla kiltisti ja syödä herkkuhimoon esim. vanilijajukurttia ja banaania tai omenaa. Suosittelen. :D
 
EM juu siis kyllähän tuo 15 kiloakin on ihan ok, varsinkin jos on ollu jo "alipainoinen". Ja normipainoisel suositus taitaa muutenki kieppua 10 ja 15 kilon tienoilla. Mut tarkoitin just näitä, jotka saa 20-30kg tai jopa miltei 40kg lisää. Sillo ollaan kyl aika pahasti jo metsässä. Se raskaus ku ei ole syy syödä ylenmäärin.
 

Yhteistyössä