~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol. 4!! ~*~

Heippa!

Tulipas nukuttua pitkään tänään....
Mutta hyvin nukutti! :D

BB onnea työhaastatteluun!!! :hug:

Sompio taisin ostaa prismasta minäkin... makoikohan 6 euroa 2 paria, ainun liivinsuojat.

(.) olinkin reipas ja varasin hammaslääkäriajan.... IIIK!
mulla on sellaset hampaat et niihin vaan tulee jatkuvasti reikiä vaikka pesen hampaat ja syön purkkaa ja en syö karkkia... :| Mitähän sitä tänään tekis... :whistle:

EM ja Dodoliina 23+0 POKS! :heart:

Zoe ja EM Ok, suuntaanpa sitten Prismaan tai Cittariin kun seuraavan kerran käyn Tampereella. Nettikauppoja katselin, mutta aina tulee ne toimitusmaksut. Saman hintaisia suurinpiirtein ovat sitten joka paikassa.

Hammaslääkäristä Mä kävin tänään ja kaksi alkavaa reikää oli. En kyllä itse tiennyt, koska ei vihlo. Mullakin oli aika ensin tammikuun loppuun ja sitten ne olisi siirtänyt sitä kuukaudella eteenpäin. Sanoin, että mun täytyy päästä aikaisemmin ja sain sitten tähän päivään. Ei mulla nyt varsinaisesti mikään vihlonut tai muuta kiireellistä, mutta kun ennen joulua varmaan pari kuukautta oksetti aina kun hammasharjan suuhun laittoi. Etuhampaita hieman pesin, mutta kunnon harjaamista en pystynyt tekemään.

Sompio Mä en ole vielä ostanut liivisuojia, mutta ajattelin ostaa niitä
viimeistään äippäloman aikana eli niitä kertakäyttösiä ja luulisin
että ihan prismasta niitä löytyy...

ElinaMaria söpö massu kuva! :heart: Toivottavasti sinulla
tällä kertaa ei löytyis kuitenkaan reikiä...
mulla on perjantaina hammalääkäri ja siellä poistetaan hammaskiveä...

Munkin pitäis varmaan varata hammaslääkäri kun tuo takayläviisuri alkaa puskeen läpi... :ashamed: Vähäntoivoin jos se pysyis siellä vielä raskausajan, mutta ei näköjään pysy... Meen kyllä yksityiselle. Kai raskausaikana voi puuduttaa... ? :eek:

zoe kerro sitten minkälaista kangasta ostit kun mä oon ihan pihalla et minkälaista sen pitäis olla... :eek: siis siihen kantoliinaan. :)

TA kiitos! :) saas nähdä miten tän mamman käy hammaslääkärissä. No se on vasta helmikuussa. :p

Jäkytys minkälainen dokumentti tuli neloselta tänään!!! argh. :eek: "laihdu kokoon xxs" ne naiset meni ihan sekasin päästään... hui. Mitenköhän sitä sais oman lapsensa pidettyä tervejärkisenä ja terveenä eikä liian ulkonäkökeskeisenä... huh. Kai se pitää vaan miettiä mitä suustaan päästelee kotona. Jos aina puhuu ääneen että "oompas mä läski" niin kai se lapsikin sen oppii sit... mut hurjaa.

Huomenna mennään ottamaan vakuutukset vauvalle. :)

EM ja Dodoliina 23+0 :heart:

kukkis hyvin voi puuduttaa :) Ainoo mikä on, et röntgeniä ei suositella. Mut kyllä toiset taasen sanovat, et niin pien se säteily mikä masuun vähäänkää tulis ni sitäki kuulema vois tehä. Tiiä sit. Mut puudutus on turvallista kuulema :)

Ja sit muita kuulumisia.. Kävin tänää yhes perhekahvila/myymälässä ja ostin sieltä totsbots bamboozle taskuvaipan! Violetti ja nii armottoman söpö! Alessa ni oli iha pakko hommata! Semmone nii pehmone ja sulone sekä edulline, vitsi ku pääsis jo testailee! :D

Sit ku oon sanonu siittä mu neukkutädistä ku ei mee sen kans kemiat yhteen olleskaa.. Ni ny uskaltauduin kertoon siittä perhevalmennuksessa. Ku ny oli luennon pitäjänä yks toinen. Ni sen kaiketi voi niin tehhä et vaihtaa. Mut viel seuraava kerta on varmaa viel mun tänhetkisellä. Riippuen muutenki, et kui kauan siin vaihdos menee. Ku se jolle kerroin siit, ni ei ollu tässä kunnassa (viereisessä on ja tässäkin, mut täällä vain perheneuvolan puolella, ei äitiys-) ni ei voi sillai kunnol hoitaa sitä. Mut lupas auttaa kunnolla ja kysellä ja näin. Helpotti kyl suuresti!! Ei vaan tuu juttuun oman alueen neukkutädin kans ni kivempi se ois jos sais vaihdettua. Ku kummiski ny on koht 29 vko alkamassa ni alkaa käynnitki vaa tihentyä. Mut saa nyt nähä :)

TA En mäkään niitä liivinsuojia vielä olisi ostanut, mutta kun alkaa jo tulla maitoa. Taas yöllä on tullut paitaan läikät. K-kaupasta mies haki kertakäyttöisiä, mutta voisin kestoja ostaa, kun niitä kerran jo melkein 5 kk ennen la:ta saa alkaa pitämään. Tai muutenkin olisin kestoja ostanut, mutta sitä suuremmalla syyllä, kun tää käyttö alkoikin näin aikaisin.

Hammaslääkäristä Mulla olisi hammaslääkäri ottanut kuvat, mutta sanoi, että otetaan sitten vasta kesällä. Jonkun vanhan paikan alle haluaisi nähdä mimmoista siellä on. Puudutusta mäkin mietin, kun niitä reikiä paikataan. Hyvä, jos sen saa ottaa raskaana ollessa.

Zoe Mun on pitänyt kanssa kodinhoitohuoneen seinään maalata joku kuva. Tosin en osaa piirtää yhtään, että pitäisi joku valmis sabluuna löytää.

SS Hyvä, jos vaihto onnistuu. On varmaan inhottava mennä neuvolaan, jos on valmiiksi jo sellainen olo, että en halua sen tädin kanssa olla tekemisissä.

huomenta! En saanu työpaikkaa kun se ei ollu mulle ihan hyvä sitten kuitenkaan. Olisi ollut 8h päivässä SEISTEN ja mun selkä ei sitä olisi välttämättä kestänyt.... Innolla ootan raskausajan loppua kuinka mun selkä paukkuu sillon... :/

Mu univaikeudet alkaa helpottaa vähän. Ainakin heräsin vaan 3 kertaa yöllä ja SAIN JATKETTUA UNIA! :):) eli nukuin jo 4 tuntiakin putkeen ja sain jatkettuu unia kun yleensä en saa jatkettuu unii enää vaikka oisin nukkunu vaa tunnin... :/

Tosta hammaslääkäristä niin munki pitäis varata aika mut pelottaa pirusti... :/

Mihi nibbler on jääny hei?

BB Hyvä, että saat nukuttua paremmin. Mäkin odotan haikeasti sitä aikaa...

Nyt mä lähden fysioterapeutille kuulemaan selän venytys-vinkkejä. Siitä sitten töihin. Pitkiä nämä päivät, kun on töiden lisäksi jotain muuta menoa.

BB :wave: täällä ollaan! harmi että et saanu työpaikkaa, mutta onneks noita mahdollisuuksia tuppaa tulemaan aina :) seuraavalla kerralla sitte.

mä kipuilen tuota pershermoa edelleen :( mä en sais ilmeisesti liikkua päivän aikana yhtään ku heti on kipeenä... no mut sehän tarkottaa vaan sitä että sit ku mä oon viimesilläni niin ei oo kipee ollenkaan (äläkää pliis hajottako tätä pilvilinnaa :D)

kiva että tänne oli tullu uusia ja vanhat päässeet vanhemmiks :) ja tuo vilmav:n tilanne jaksaa lämmittää sydäntä edelleen.

jaksaisko joku ottaa mitat niistä kestoliivinsuojista? mä oon parit tehny mut mä luulen että ne on liian pieniä. tosin paksuja ne on je mä en kovin isoja tarvikkaan kun nää utareet on niin nysät.

eipä mulla muuta asiaa ollutkaan. kuulumisenne kävin lukemassa. nyt koitan kattoo josko sais kahvista energiaa.

ainii tuli mieleen teen juonnista. yhessä vauvakirjassa lukee moneen otteeseen että yrttiteetä ei sais juoda ollenkaan. mut sit vihree tee oli ok normaalissa määrin ja sitte ku haluu alkaa synnyttää niin vadelmanlehtiteetä :)

en oo ihan varma hehkutinko tänne, ku tilasin kestovaippakaupasta hiukan kankaita yms vaippatavaraa, mutta tässä ois parin pvän tulos :heart:

pari sisävaippaa ja yks sisätäyttövaippa, sekä muutama bambufleece/flanelli-imu.. :) tilasin vaan hiukan kangasta, ja ei niistä niin kamalasti tulekaan!! pitää oikein suunnitella miten tekee, ettei kankaat lopu ihan tyhmästi kesken.. pitää varmaan laittaa uus tilaus menemään ;)

ompelijoille tietääks joku mistä sais kivaa PUL-kangasta?? joku nettikauppa, tai kangasliike turun seudulla... kävin turun eurokankaas hiplaas ni siel oli vaan paria yksväristä kangasta... :/

Suukkis hienoa että saat neukkatädin vaihdettua. ei mullakaan mikään erikoinen täti oo, mut eipä hän ainakaan vähättele mun kertomia juttuja, vaan ottaa ne ihan asiallisesti ja monesti soittelee perään jos oon kysyny jotain mihin ei oo varmaa vastausta voinu antaa.. jos ois vähätelly mun juttuja ni oisin kyl vetäny kilarit jo aikaa sitten :p

Talvis: Hienoja oot ommellut!

mullekin tuli se uus suuri käsityö lehti ja siinä oli vaikka kuinka paljon ihania vauvannuttuja ym! Oli joku vauvanumero! Käy mulle... :whistle:

Nää tissit on ihan mahottomat. Ne kasvaa taas ja on kipeät. Ostin just kuukaus sitten uusia liivejä, yhdet on vielä lappuineen päivineen käyttämättä eikä ne taida kauheasti enää mahtuakaan, taidan käydä ruinaamassa kuitin kanssa josko sais vaihtaa isompaan kokoon... Kyllä päivät selviää, mutku yöt tupaa olemaan niin pirun kipeitä noiden kanssa :( Mutku ei haluis kaarituellistten kanssa nukkua...

Ei kai niitä enää kuukauden jälkee voi vaihtaa? Ainakaa luulis..

Ja juu, se ois hienoo jos sais sen vaihettua.. Ei vaa jaksa oikeen ku ei mee kemiat yhteen. Ainakaa siis mu mielestä. Eikä sekään oo kivaa, et se aina vastaa teini-ikäiselle tyttärelleen joka soittaa usein pariki kertaa sen aikana ko siel käyn. Ja neukkutäti aina ottaa semmosen asenteen et juu sua ei varmaa haittaa et vastaan eli ei ees kahto muhun päinkään eikä oo aikomassakaan oikeesti kuunnella et no haittaisko se vai ei. Mu mielest vaa työaika ei oo sitä aikaa et aina pitäis puhelimeen vastailla. Mut voiha se olla, et mie otan sit itteeni vaa liia helposti..

SS & mytty 27+5

Toivotaan, että BB:lle löytyy töitä :heart:

Nibbler, voimia kipuilun kanssa, sitäköhän tuo munkin vasempaan alaselkään/persuuksiin "tuikkiminen on" :eek: Ihana kuulla, että meidän uutiset lämmittää muidenki mieltä, on ollut ihana huomata kuinka ihmisiä ihan tosissaan kiinnostaa :heart:

Talvis, ihania vaippoja! Mä haluaisin ottaa kestot kertakäyttöisten rinnalle, mutta olen ihan hakusessa kaikista termeistä ja muutenkin koko hommasta.

Suukkis, ymmärrän. Jos mulla olisi ollut sama täti kuin silloin ekalla kerralla oli niin en olis enää suostunut menemään koko neuvolaan. Tää mun oma täti nauroi kun kerroin siitä sijaisen epäilystä, että miehen työ (metallialaa) on vaaraksi sikiölle. Näin vähän arvelin :D

ON, sain tänään kutsun rakenneultraan. En olis uskonut, että noin nopeasti tulee kun maanantaina on lähete laitettu. Voihan se olla, et sen takia että skippaamme np:n niin tuo tulee sit niin nopeaan. 1.4 rv21 olisi sitten se jos sinne asti pääsemme, toivottavasti :heart:

Lisäksi neuvolan täti laittoi mulle kirjeen, että oli unohtanut antaa perhe- ja synnytysvalmennus lappuset. Aiotaan osallistua, kaikki on niin uutta, että tekee varmasti ihan hyvää. 26.1 on eka kerta ja silloin aiheena on sikiön kehitys ja raskauden muutokset :)

Kävin äsken ostoksilla kavereiden kanssa ja ostin ekan mammavaatteen. Paksulla joustovyötäröllä varustetun mustan hameen, joka tosin oli ihan normaaliosastolta, niin taivaallisen pehmeä päällä. Kävin myös hennesillä kuolaamassa semmosta omenahaalaria vauvalle, mut en vaan uskaltanut vielä ostaa :ashamed:

Nyt opinnäytetyön pariin (joo niin varmaan :D )

Vilma ja Elma 9+5

Noonni tänään sain vihdoin aikaseksi järjestää asioita. Elikäs siis soitin autokouluun ja sain selville että kun puuttuu kaks teoriaa multa niin ne järjestetää sopivasti huomenna ja maanantaina. Sitten pitää vaan enään soittaa autokoulun opettajalle ja sopia ajotuntia. Voisinpas laittaa tekstiviestiä kun mulla on NIIIN iso puhelinlasku. :)ja edellisestä ajokerrasta on kulunu aikaa puoltoista kuukautta. mä varmaan en erta enää ees vaihdekeppiä käsijarrusta. :D

Ja nyt siis NP ultra on 21.1 eli ENS KESKIVIIKKO Ja sillon on viikkoja kasassa 11+2 mites teillä on näkyny siel 11+ viikoilla? ku eiks se tehä viikoilla 12+ se np-ultra?

Eilen sain sen kotidopplerin ja vähän oli mukavaa kuunnella vauvan sydänääniä miehen kanssa :heart: heti tuli helpottunu olo ja ties että joku sielä masussa on hengissä =) helposti löyty sydänäänet,suosittelen muillekkin jos on hermoheikkosta porukkaa kuten minä :D Eilen kävin podypumpissa treenaa ja oli aika hapoilla lihakset, huomaa et HB on sika huono ja et vauva vie osan voimista itseleen..noh pitää treenaa tarpeeks ni kunto kohoo :kieh:
zoe hienon teoksen oot saanu aikaa..ite oon kova piirtämään =) joskus tullu sveitsissä edutettuu suomee kisoissa ihan..*oma kehu haisee*hehe!
talvis kivasti oot jaksanu tehä vaippoja..noi kestot on ihanan näkösii,mutta mie en jaksa käydä käyttää niitä..jotekii ei vaa mee miu jakeluu käydä pesee kakka/pissi vaippoja :/ vaikka se oiskii ekologista..mutta miula ei riitä enää energia semmoseen.Tavan pyykissäkin on tarpeeks.

Yhteistyössä