~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol. 4!! ~*~

Zoe Mä taas en osaa ommella. Enkä kutoa. Virkannut olen joskus ja kyllä ne sieltä muistui mieleen. Eilen vain kävin äitiltä kysymässä vinkkejä langanvaihtoon ja päättelyyn. Aion kyllä kutomisenkin opetella. Mutta teen nyt alkuun tuollaisia helppoja peittojuttuja yms. Ei tarvi osata kaventaa tai mitään :whistle: Ehkä sitten myöhemmin otan lisää haastetta ja kokeilen vaikka jonkun takin virkkaamista.
Askarteluja tykkään kanssa tehdä paljon. Mutta mun ei kannata alkaa tekeen mitään liian isoa työtä, koska se jää sitten kesken. Nukkekoti on ollut kesken kohta vuoden :whistle:

jontzki päivittelin listaan =)

Mie tein äsken vadelmapiirasta :heart: Njamskis. Tosin voi olla, et tuo mu astia on vähä pieni ja siten siit tulee vähä "ei niin hyytynyt" -yksilö tuost pinnasta :D Noh, sen näkee sit. Vai pistääkö sitä sit vaan folion päälle ja antaa uunis olla kauemmin. Mies voiki sit tehhä uunikalaa ja uuniperunoita :)

suukkis ai kun ihnottava uni... :( onneks oli vaan uni... :hug: kuulostaa namilta tuo piirakka. :p ja kyl se yleensä sit hyytyy kun sen antaa oleutua uunin jälkeen rauhassa... :)

Mä tein uunilohta ja sain höyrykattilan (isi osti) niin tein siinä kasviksia. Tulee muuten ihan sikanopeesti! Pakkasesta voi vaan heittää jotain valmiita pakastekasviksia sinne vähän ja avot - saa hyviä höyrytettyjä kasviksia. Olis pitäny hankkia tuollanen höyrykattila jo ajat sitten. :D

AI JUKU mun tekis mieli jotain herkkuja... :p jukurttia, marjoja ja muroja? jotain suklaajämiäkin on mut en taida niihin koskea... :D :D

Kävin tutkimassa kestovaippainfon sivuja ja meinas taas alkaa ahistaa. :headwall: Miks niitäkin pitää olla niin paljon? Mä kohta unohan koko homman. :ashamed:

EM elä suotta unoha! Siittä vaan kahtos pikku hiljaa alottelet! :) Koitat vaikka eka harsoja jos ne tuntuu hyviltä, nauhavaippoja tms (sieppaa maitokakat hyvin) ja siittä sit vain vaihdellen erilaisia :heart: Mut ei ainakaa kannata hirmusti samanlaisia heti ostaa ku jos ei ookaan passeleita just sille omalle vauvalle. Mut siinä sitä oppii ku niistä vaa lukee paljon, kyllä se siittä! Elä luovuta enne ko oot niit koittanu ja yrittäny tarpeeks itte pintasesti! B) Ja mieti mikä säästö siinäki tulee ja kuinka paljon luontoa säästät! :hug:

Ja piirakasta tuli kyl hyvä!! Annoin sen just vähä tasaantua uunista oton jälkeen. Maku ol siis erinomainen mut ulkonäkö vaatii viel harjaannusta :D Ku siittä tul vähä toispuoleine ku toiselt puolelt murotaikina nous vähä liiaksi /siin oli liia paljo taikinaa. Mut mies kehu kovasti kans ja ol kyl makoisaa :heart:

jopas on tullut paljon tekstiä...

onnea synnyttäneille
:flower:

tervetuloa uudet plussaajat
:flower:

onnea hyvistä neukku ja ultra kuulumisista :flower:

toivottavasti kaikki tuli huomioitua :D

Hei mä kävin kirjastossa eilen ja nyt oon selannut yhtä kirjaa koko viikonlopun...
Mikä lapselle nimeksi???
Jaa-a... vaikea valinta... mutta on ollut hauska nähdä mitä mikäkin nimi tarkoittaa...
oma nimeni tarkoitti, Jumalan armoa ja onnellisuutta...
ja sen siis pitäisi jotenkin viitata muhun... noh enpä tiedä :D

Zoe voi koirarassua kun oli myrkkyä saanu :( ne on kyl niin surkeita kun ovat "pahojaan" tehneet. meiän koira tosiaan on semmone, että jos tulee jommast kummast pääst jotai ylimäärästä, ni se on pakko saada matolle (varmaa ettei roiskuis takas päälle, on kumminki tommone 6kg pikkukoira). yhden kerran se on meiän sänkyyn laatannu, onneks oli päiväpeitto :p. kyl se sit hätätapaukses lattiallekki päästää. täällä kämpässä on vaa parkettilattiat ja jos kusi hautuu sen päällä läpi yönki ni se syövyttää sitä :/

onhan tos ovi kiinni nukkumisessa huonoiki puolii, aamul huone on lämmin, joskus haisee paska ja on tunkkasta. muu kämppä tuntuu jääkylmältä :| ja koira tosiaan herättää aamulla, jos tulee hätä ennen herätyskelloa, se menee oman peittonsa päälle kyljelleen ja alkaa sätkiä kaikkia tassuja niin et peitosta kuuluu kauhea kahina. seuraavaks se läähättää niin kovaa, et se kuulostaa röhkimiseltä. sitte se venyttelee etutassut sänkyä vasten yleensä onneks miehen pään vieressä ja pitää pientä kitinää/vinkumista. ja on niin är-syt-tä-vän innoissaan ku jompikumpi viimeinki nousee ylös. joskus se herättää viideltä vaan siks et sil on nälkä |O kuulee ku sen maha murisee. niin ja sit tietenki toi voi olla yks syy siihen et mul on aina suu auki ku nukun, ku nenä ei vedä. mulla kans lievä eläinallergia, jonka yleensä huomaan vaan esim. jos eläimen karvat pöllyää harjatessa tai leikkiessä kauan.

Suukkis hyi mikä uni. :( mäki näen välillä verenvuotounia, mut aamulla on sit helpotus ku ei vuodakaan... :D

Missä vaiheessa teillä on alkanut tulla maitoa (tai mitä lie) rinnoista? Kävin äsken sohvalla miestä pussaamassa ja se huomasi, että mun paidassa on täplät molempien rintojen kohdalla. Joutuuko tässä jo liivinsuokia käyttämään? Ei ole kiva, jos töissä tulee samanlaiset täplät paitoihin...

Hemmetin palsta ko heitti mut ulos eikä ees lähettäny mu viestiä sitä ennen! ARGH!! :headwall:

Ja juu, eli oli kyl kurja uni! Kunhan ei koskaan todeks muuttuis! Tässä vaiheessa kummiski se ois aika raskasta tää pienokainen menettää :(

Miulla alko tulla maitoo siinä 20 vkon paikkeilla.. Se ol 27.11. Hmm.. milläs vkolla mie sillo olinkaa..22 vkolla kaiketi.

Haa, mä haluan kans lisäinfoa täst maitoasiasta... oon jo miettiny, et pitäskö varuiks hommata kaappiin ne liivinsuojat?

Noista nimistä kans sen verran, että jos tiedätte hyviä nimikirjoja niin vinkatkaa! ois kiva lainata kirjastosta tuommosia mut jotenkin en ole osannut etsiä :/

Sompio kyl mulla aina tulee puristettaessa maitoa, iha joka kerta siis. Sit ku mietin, et no en purista olleskaa ni jos ei tulis ja oon ilman liivinsuojia. Ni aina sit huomaa tippoja siellä täällä. Eli pidän liivinsuojia päivittäin vaikkei sitä maitoo ny nii kauheesti tulekaan. Sillo jos on kylellään ja rinta painautuu käsivartta vasten ni sillo sitä tuleeki enempi. Ja mulla on siis vain kestoliivinsuojia.

SS Kiitos. Kun ajattelinkin, että kun sitä ei tiedä millon sitä sitten tulee ja millon ei. Kiva, jos lapset töissä kysyisivät, että mitä läikkiä sulla on paidassa. Kestoliivinsuojia mäkin olin ajatellut, mutta tähän hätään täytyy mennä ostaan kertakäyttösiä. Kun en tajunnut, että tässä vaiheessa jo voi tulla.

Heipparallaa!

suukkis no en mä luovuta. Meinas vaan mennä hermot.... noilla mä varmaan nyt lähenki liikkeelle: harsotaitteet, muutama bambu-imu, ehkä yks setti nauhavaippoja ja sit päälle kuorivaippoja... villiksiä sit ehkä myöhemmin. Ja eiks äippäpakkauksessa kuitenkin tuu muutama? Ja kun kuitenkin käytetään aluks ainakin yhtäaikaa sekä kertiksiä että kestoja.. :) Kun ei sitä tiiä miten se vauva-arki lähtee rullamaan, jos hermostuttaa ja on ihan poikki niin voi olla ettei jaksa käyttää kestoja aina. :D Mut ei se ulkonäkö ookkaan se tärkein vaan se maku... hienoo et piirakka onnistu. :)

maidon tulosta Mulla on ollu rintsikoissa sellasia ihan ruskeita täpliä muutama ja luulen et se on kans maitoo.. mut mul on nyt pestävät liivinsuojat ollu pari päivää nii ei niis mitään oo... et ehkä sitä tulee niin kovin vähän sitten vielä. Hyvä juttu sinänsä. :D

(.) ompelin äsken pari kosteussuojaa pinnasänkyä varten. Ostin kangaskaupasta muovitettua froteeta joka pitää pissit pois patjalta... :) Pieni pala jäi vielä, jospa siitä tekis sit vaunuihin samanlaisen... :)

Neuvolakuulumisia lääkärineuvolasta viime keskiviikolta:

Painoa +400g/vk
RR 104/58
Pissa ok
Hb 127 (viimeks oli 116)
Sf 27cm (epäili kyllä että mittas liian löysästi)
Vauvan syke 144
Liikkeet ++

Suunnistaja ja rakas 29+1

Suunnistajalle näin ainakin heti onnittelut hyvistä neuvolakuulumisista.

Täällä aletaan palaamaan elävien kirjoihin pikkuhiljaa tosin univaikedet ei oo helpottanu mihinkää ja tänään havahduin tossa aamuyöstä kun pohdiskelin kaikkee että APUA En oo muistanu varaa sitä neuvola aikaa ja tänään on jo 10+0 viikkoo :O No soittelenkin kahdelta kun ajanvaraus aukeaa. :)

Pahoinvoinnin loputtomassa meressä aletaan näkemään jo maata. Tai ainakaan en oo nyt 3 päivään (tänään 4.) oksentanut! Saavutus sekin jo. Ja pahoinvointikin on ollu hyvin vähäistä siis se yökkäily.

Tervetuloa uusille ainaki jontzki tais olla. JA suukkis voi lähettää mullekin tänne sitä vadelma piirakkaa!! :p

Olenpas huomannut uuden mielihalun. Mun tekee meinaan aivan hirveesti mieli PERUNAMUUSIA ja ensimmäinen itkukohtauskin on käyty läpi. Pillahdin itkuun kun tuli joku sulonen tais olla se pampers mainos missä unicefille lahjoitetaan rahaa niihin rokotuksiin jokasesta vaippa paketista. :D Mies katto enemmän kun vähän suu auki mua että "mikä sulle tuli?" Alkaa ehkä olo sit vasta sen ultran jälkee kuitenkin muuttuu sellaseksi että kyllä tässä raskaana ollaan eikä vaan pyöristytty. Silti vaikka oon oksentanut solkenaan oon saanu painoo lisää melkeen PUOLTOISTA KILOO 2 viikossa?? :O
Miten teillä muilla nous akuraskaudessa paino?? kun mä oon jättäny kaikki karkitki oikeestaa pois ja syöny terveellisesti niin kuuluuko sen painon nyt jo alkaa nousta?

BB Mulla laski paino ensin 2 kg ja nyt tällä hetkellä on alkupainosta ylimääräistä 2 kg. Paino alkoi nousta vasta ihan nyt viimeisen kuukauden sisään. Tosin mulla on ennestään jo omasta takaa sen verran, että en halua ihan hirmuisesti raskauskiloja :ashamed:
Täälläkin itketään milloin mistäkin. Mies on jo siihen tottunut. Koko viikonlopun itkin aina kun tuli tytöstä puhe :)

Sompio no voi olla kyl et mullaki on nyt paino pamahtanu ylöspäi ku on syöny edes jotai ja koht se menee alas ja vakiintuu... :/ tai jotai sinnesuuntaa... :D

Raskaana oleva nainen on kyl ihmeen herkkä simpsoneissa maggie sanoi "daddy" niin minähän pillahdin itkuu :D

Mulla on kyllä unirytmi niin päin hanuria.. Lähden tosi aikasin nukkumaan, sit herään syömään kun normaalit ihmiset lähtee nukkumaan ja loppuyön ravaan vessassa ja juomassa. Huh.

Tänään sitten neuvolaan. Saan nähdä ekaa kertaa oman neuvolan tädin ja odotan sitä kovasti, puhelimessa vaikuttaa mukavalla, tai ainakin hirmu paljon inhimillisemmälle kuin sijaisensa.

Mukavaa maanantaita, Vilma ja Elma 9+3 (anoppikin sanoi, että Elmat on sitkeitä ;D)

Yhteistyössä