~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol. 4!! ~*~

Kiitokset kaikille! :heart:

Yrttiteeksi lasketaan kaikki jolla on parantavia vaikutuksia. Kaiketi vihreää teetä saa juoda. Vadelmateetä vissiin saa juoda vaan loppuraskaudesta, jostain oon kuullu että se saattaa myös käynnistää synnytyksen.

ElinaMarialle Keisarin Morsian on ihan vaan mustaa teetä. Niitä saa juoda, jos tietty vaan pysyy sen 4kupillisen rajoissa.

Roibos teessä jossain lukee että on yrttiteetä ja jossain taas lukee et sopii herkkävatsaisille ja raskaana oleville. Se kun ois kofeiinitontakin. Neuvolassa ei tiedetty, joten mulla on jäänyt juomatta. Varmuuden vuoksi.

Mansikkatee joka yllätys yllätys on teen ystävä :D

Mulla himottaa nyt tee tosi kovasti, kun kahvi tökkäs. Aluksi join aamuisin ihan vähän ja nyt en pysty edes ajattelemaan että kokeilisin maistaa. Ihan hyvä vaan, ei ole elintärkeää :) Mä olen juonut nyt ihan perus tee laatuja, tavallista, vaniljaa yms. Täytyy neuvolassa kysyä tarkemmin, vaikka kieltämättä melko nihkeesti suhtaudun niiden terveys propagandaan, varsinkin sen jälkeen kun luin niitä oppaita, joita sieltä sain. :LOL:

Mä taasen oon kuullu, et vihreetä teetä nimenomaan EI sais juuva... :ashamed: En kyl sit tiiä.. pitäs tarkistaa kaiketi sit jostai.

londiliina toivotaan et helpottais pian ja kunnolla! :hug:

Sokruli tervetuloa mukaan!! :hug::flower: Paljon vaaviliimaa mukaan! :heart:

Mansikkateelle onnea ultrakuulumisista!! :heart: :flower: :hug:

Meil oli tänää aamulla synnytysvalmennus synnärillä eli osa sitä perhevalmennusta. Oli ihana käydä siel ni ties sit mitä tuleman pitää =) Mie kyl haluisin sen huoneen, mis on se amme! Haluisin mahollisimman monia luonnonmukasia helpotuskeinoja koittaa =) Mut ny ku kuulin, et epiduraali saa vaavin olon vaa paremmaks ni kyl mie taidan sitäki viihtiä ottaa :)

Mie en kyl terveellisesti syö vaiks pitäs.. Ja einekset tosissaankin on pahoja! Siks yritän usein tehä ruuan ite, mut siltiki liian usein lipsuu johki valmisruokaa/ravintolaan/kebabia tms. Mies ku tulee kiukkuseks jos se ei syö, ni usein sit se lipsahtaa siihen et ostaa jotai valmista jos kello o jo nii paljon et ois "liian myöhä syödä lounas".. Ite pystyn oleen syömättä ja oottaa sen tunnin pari ku tekee ruokaa mut mies o ain vähä nii ja näi.. Kyl seki siis usein tekee ruokaa ja haluu et tehää ruokaa, mut meil toi nukkuminen/saamattomuus tuppaa meneen tonne pitkälle iltapvään.. Ja sit se ainanen ongelma, et mitä sitä söis. Ärsyttävää :D

Mut en tosissaa oo yhtää ressannu, syön vitamiinei ja koitan kummiski syödä kutakuinkin terveellisesti ni eiköhä se riitä. Sit pitää vaa tsempata kunnol ku vaavi syntyy ja etenki sit ku alkaa seki syyvä iha sitä ruokaa mitä mekin :)

Huomenta!Taas alko aamu siivotessa koiran paskaa ja kusta..en oikeesti tajuu tota piskii..ollaa kaikkemme tehty et se oppis sisäsiistiks,mut ei millään..öisin aina paskoo ja kusee sisää..vaikka yöläkii sen käyttäs..ja se on jo kohta puol vuotias..alan olla ihan loppu tohon |O !
Ollaa yritetty ettii isompaa asuntoo,ku ei tähä pienee kaksioo mahu enää kunnol,saatikka ku vauva tulee..mut kaikki vuokra kämpät on ihan törkeen kalliita..etitää saunallista kolmioo/tilavaa kaksioo.Mutta taitaa haaveet kariutuu..muute ostas oman talon mut kummalkaa ei vakipaikkaa eikä tiietä et jäädääkö joensuuhu kui pitkäks aikaa..voisin vaikka muuttaa pois kun vaavi syntyy.Pomo tuute jatkaa miu töitä..jipii :D jotai positiivista..kai se tietää tästä raskaudesta,tai sitten ei..mutta jos miula jatkuu duuni ni saan täydet kesälomapäivät ja siihe ku lisää mamma loman ni saan olla koko kesän lomalla..ou jee.. B) en muute osannu käyttää sitä KELAn sivuu jossa voi määrittää oman äippärahan..

tyty ja Kitku 11+0(poks!)

zoe-f joo siis myö otettii toi valkkari ku se oli jo 16 viikkonen, ja se ei oikeestaa päiväl tee mittää sissää..ossaa jo yli 4h pidättää.Mutta vaikka yöksi ottas sanomalehet poijes,ni aamul on kolmet paskat ja kahet kuset lattiila :headwall: ja ollaan komennettu iha kunnol.Joskus ku se on lorottanu muina miehina lattiile kuset ni ei oo tarvinnu ku karjasta sen nimi ni kusen tulo on loppunu ku seinää ja koira menny iha kyyryy.Et se tietää kyl tehneesä pahhaa..mut sitä on vaikee aamul toruu niistä jätöksistä ku se on nii pöljä et ei varmaa muista mittää..kasvattajallekkii kertonu tästä ja se va hokee "kylä se oppii kyllä se oppii"mutta ku mie en oikee enää jaksa..ja ton kokonen koira kusee ihan sairaasti...ei enää mitää pennun pikku pisuja.ja joskus ku menin nukkuu,olin vast ikää käyttäny koirat ulkon.Ja sit tulin vartin päästä hakee juomista..ni joha oli poika kussu jo lehille..taitaa sil olla enempi psyykkees vika ku pidätyskyvys.. :/ Ja meil on 5v narttu seropi,joka on niin kiltti eikä koskaa tee sissää..et roolimallikii pitäs olla.mut toi on tyhmä koira..

Moikkelis! Oon ihan intsinä, kun plussasin tossa perjantaina ja laskujeni mukaan olis 5+6 menossa. Ihan alussa mennään. Laskettuaika olis 8.9.2009.
Eka raskaus meni kesken tossa puolisen vuotta takaperin ja nyt on jokseenkin sekavat fiilikset. Yrittää olla iloinen tämän toivotun raskauden puolesta, mutta samalla myös pelottaa, että jos käy samalla lailla, kun viimeeksi.
Pelko pyllyyn ja maanantaina soitto neuvolaan :) Jänskättää.....

Huomenet kaikille!

Tervetulotoivotukset kaikille uusille! :flower:

Itse täällä jännittelen huomista kun olisi eka ultra :x Muutenkin ollut noita univaikeuksia öisin niin ensi yönä en varmaan nuku ollenkaan. Onneksi avokki pääsee mukaan.

vilmav2, Voin vaan kuvitella kuinka jänskä paikka se neuvolaan meno on. Mulla se vielä viikkojen odotusten takana. Mutta nyt jo perhosia vatsassa.
Tsemppiä huomiseen, tulee oleen varmaan ikimuistonen kokemus! =)

VilmaV voi kun on ihanaa.... siellä se vauveli kasvaa!! Ihan mahtavaa että joskus käy näinkin, etytä ennustetaan huonoa ja uutiset onkin sitten loistavia!! :heart:

jontzki tervetuloa!! toivotaan että tällä kertaa kaikki menee hyvin! :hug:

Ouskalle täälläkin tsempitykset ultraan - hyvin siellä kaikki menee!! :hug:

Tytylle hermoja hauvan kanssa. :hug: En kyllä mäkään kestäisi tuollaista... :x

(.) mistä ihmeestä tätä energiaa löytyykään... siivosin vaatekaapin äsken. Hoh. :eek: Hyvä minä. Oonkin valitellut että mulla ei ole pitkähihaisia paitoja niin onhan niitä... :p tein taas pari löytöä vaatekaapin kätköistä!! :LOL:

Energinen EM ja Dodoliina 22+5 :heart:

pikaisesti vain, kun odottelen että hoitotyttö heräis päikkäreiltään :) eli miehen siskon 1v3kk tyttö on meillä yökylässä. kävin äsken jo kurkkimassa vaunuihin kun huusi, tutti oli tipahtanu suusta.. meinasin nostaa pois mut sammus samantien uusiks ku sai tutin takasin.. nukkukoon, mun selkä on niin kipee etten jaksais enää peuhata :LOL:

tyty hei, meiän koira on 8v narttu ja aina silloin tällöin sisäsiisteys unohtuu. :D viime juoksun aikaan kuseskeli parina yönä aulan matolle, eikä johtunu hädästä (klo 23 pissalla ja 00.30 kuset matolla...) sitten luin jostain että koira ei tee mielellään tarpeitaan nukkumapaikan tai syömäpaikan lähelle, joten meillä nukutaan koko poppoo nykyään makuuhuoneessa ovi kiinni. koira pyytää sitten aamulla ulos vinkuen ja röhkien, kun on oikeasti hätä. kokeile jos mahdollista, meillä toimi.

onnea uusille odottajille!! :)

johanna kiva että jonkun mielestä mun maha on pieni.. :LOL: oon kyllä ihan semimittane, huikeat 163cm, lähtöpaino ennen raskautta 67kg, alkuviikosta puntari näytti 69,0-69,5kg, et kaipa se pieni on tonne vielä hyvin piiloutunut :p

teenjuojille ikänsä lastenlääkärinä toimineen kommentti oli: yrttiteet on asia erikseen, mut vihreetä saa juoda. (oltiin ravintolassa, tilasin teetä ja nökkäsivät vihreetä teetä nenän eteen, josta tuli tenkkapoo. en ois kyl ees juonu, yäks)

vilmav aikast suloinen kuva :) samaten vauviksella on ihan äitinsä näköinen tytär :heart: kiva kuulla, että myös toiviksella sujuu arki pienen kanssa!!

mulla onkin sitten seuraavat 6vko suhteellisen rentoa menoa. jätän sen vanhainkotiharjoittelun väliin kipeytyneen/kipeytyvän selän takia. koulussa käyn 4h maanantaisin. kirjastosta hain yhden sk-lehden, josta löytyi kestovaipalle kaava. kankaita on tulossa ensi viikolla jonkin verran yhdestä nettikaupasta. ostoksille kuitenkin joutuu, kun ei oo tarranauhaa yms tarvikkeita.

Sompio harmi, ettei se mies päässyt nyt mukaan sinne ultraan. :/ mut ihan totta, ei kannata riskeerata työpaikkaansa sen vuoksi. mutta tietääpähän pomo sitten joskus jos haluaisi vastapalveluksia... ;) ja onnea tyttöuutisista!!! :heart:

tänään poksui mullakin
Talvis ja rauhallinen vauva 18+0 :heart: (vieläkin vaan "kuplii" ja velloo...)

tytylle vielä kun luin hiukan enemmän, meiänki koiralla taustalla pentuiässä tuo myöhään sijoittaminen.. eli on syntyny 09/00 ja tuli meille 02/01 5kk iässä... sitä ennen siis kasvattajallaan.. kannattaa mun mielestä unohtaa paperit kokonaan, koska sitten ku joskus poistatte paperit käytöstä, ni kusi on siinä lähimmällä matolla.. ja onko se kusi nyttenkään koskaan siinä paperilla, vaan suhastu "hiukan sinne päin".. *siivousmuistot elävinä mielessä*

Kiitos, kiitos, kiitos :heart:

jontzki , mä olen käynyt jo kerran neuvolassa silloin aivan alussa, kun pyysivät jostain syystä. Sitten oli välissä nämä kaikki km epäilyt yms. niin jotenkin tuntuu, että nyt vasta on eka oikea käynti :)

Tervetuloa jontzki ja onnea kovasti!! Eiköhän se tällä kerralla mene hyvin tuo raskaus! :heart: :hug: Kovasti tarrasukkia pikkuiselle matkaan! :hug: :flower: Mie ite oon ollu ihmeen rauhallinen täs raskaudes, vaikka mulla oli keskenmeno aprillipvänä viime vuonna.. Jotenki tän raskauden kans on jo het alkuun tuntunu nii varmalta et hyvin tää menee =) Ja ny ollaan jo pitkällä! Pikkunenha selviäis jo hyvinkin jos jotain ny tuliskin!

Mie kyl näin ärsyä unta yöllä.. Alko kauhee verenvuoto ja olin iha kauhuissani mytyn vuoks. Sit se tosin loppu se uni ni en tiiä miten ois käyny. Mut onneks kaik on oikeesti hyvin ja tänää mytty tos aiemmin potkiskeli tosi ahkerasti :heart:

tyty harmittavaa tuommonen kyllä!! No mutta ny ainaki saat hyvää harjotusta hermojen pidentämiseen :D Ku vaavin kans sitä kärsivällisyyttä tarvii sit kummiskii.. No ok, ei juuri lohduta :/ Mut toivottavasti pentu pian oppis sisäsiistiks!! :hug:

Talvis onnea poksuista!! :heart: :hug:

Ouskalle tsemppiä huomiseen ultraan!:hug:

SS & mytty 27+2

Talvis Kiitos :) Syksyllä miehen pomo järjesti saunaillan ja keilareissun, kun halusi parantaa työilmapiiriä. Työkaverit jo keskenään puhuivat syksyllä, että kyllä se ilmapiiri pitäisi parantua ihan normaaleissakin työtehtävissä, eikä vain pari iltaa tsempata jollain erikoisella. Kettuuntuivat siitä talvilomasta (kun pomo oli ainut, joka piti joulun aikaan lomaa), että suunnittelivat olevansa kaikki kevättalvella saman viikon pois :D . Ei tosiaan tarvitse olettaa, että työntekijät aina joustavat, jos olisi tarvetta. Kun ei sitä joustoa tule työnantajan puolelta.

Pikkasen sitä ultran harmistusta on nyt lieventänyt se, että mies on niin innoissaan tytöstä. Ja kattelee kuvia :)

Tervetuloa Jonztki ja vauvaliimaa paljon mukaan :heart:

Mun vaunupeittoon on jo 3 palaa virkattu, enään 17 puuttuu :whistle:

Yhteistyössä