~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol. 4!! ~*~

vauvahaaveita söpö prinsessa! :heart: :heart:
kiva kun sulla mahdollisuus sieltä sairaalasta meille
kuvia ja terveisiä kirjoitella. Sitten kun minä olen vuorostani
sairaalassa musta kuulee vasta kun kotiudun...en omista
kannettavaa...

Kiitos kaikille onnitteluista :heart: Hitsi miten hyvälle tuntuu ottaa niitä vastaan :)

BB, niinhän sinä sanoi ja kovasti oisin halunnut sinua uskoa, mutta mulla on aika luja usko lääkäriin ja jos se sanoo, että kesken on niin en mä jaksa enää itse toivoa. Mutta sen neuvolaan soiton jälkeen alkoi toivo kyllä nousta, vaikka viimeiseen astin olin ihan varma, että tuulimuna se on. Kiitos, että sinä jaksoit uskoa :heart: :hug:

Vauvahaaveita, voi mikä suloinen tyttö! Ihanaa vauva-arkea teille :heart:

Toivis, ihana kuulla kuulumisia, täältä tullaan kovaa vauhtia perässä :heart:

Nibbler, tosi hankala tilanne. Pieni eläinaktivisti minussa aina herää kun tuollaisia juttuja kuulee, mutta olen kyllä ehdottomasti sitä mieltä, että 10 vuotias ei voi olla täysvastuussa eläimestä, vaikka olisikin huushollin ainoa, jota kiinnostaa. Ymmärrän ihan täysin huolesi, voimia :hug:

Zoe-F, mun vuotojen syytä ei gyne osannut sanoa. Itse epäilen melko vahvasti, että se johtui siitä ultraamisesta, koska heti sen jälkeen alkoi koskemaan nivusiin ja seuraavana päivänä alkoi kunnon vuoto. Kuitenkaan mitään merkkejä ei toissapäivänä vuodosta löytynyt ja kohdun suu oli kiinni ja napakka. Myöskään mitään muuta vuotoon viittavaa ei näkynyt. Oli mitä oli, pääasi, että loppui.

ON: Hitsit me täällä into pinkeänä etsitään isompaa asuntoa. Meidän on pakko jäädä tänne Seinäjoelle, koska mies on metallialalla ja täällä sillä on vakisopimus ja niin hyvä asema, että Yt-neuvottelut ei ihan heti siihen pitäisi iskeä. Kovasti haluttaisiin sukulaisten lähelle keski-suomeen, mutta on pakko ajatella järkevästi. Ja onhan mun helpompi suorittaa ne muutama roikkumaan jäävä koulujuttu täällä. Jos lähdettäisiin pois niin tuskin kävisin koulua koskaan loppuun, vaikka tyhmäähän se olisi melkein valmista kesken jättää :)

Tietääkö tiestä muuten kukaan, että mikä se minimi äitiyspäiväraha on? Mä tulen sen saamaan, kun en ole töissä ollut ennen äippälomalle siirtymistä vaan olen saanut nyt vuoden alusta täyden opintotuen ja asumislisän kun puolison tulojen vaikutus loppui.

Zoe-F, miehen firmassa on tosi paljon kohta eläkkeelle jäävää porukkaa, joten ne laitetaan melko varmana eka putkeen. Ne kysyy siltä lähes joka kuukausi, että ethän lähde mihinkään, ethän :LOL: Ja kyllä muakin harmittaa niiden vanhojen puolesta, mutta tässä maailman tilanteessa on pakko ajatella omaa napaa, vaikka ei sovi kyllä mun luonteeseen :(

Sitten vielä lisää tyhmiä kysymyksiä, saako syödä meetvurstia ja vihreää teetä? Vihreä tee on mun lempparia, mutta en ole nyt uskaltanut juoda.. Meetvurstia, savukalaa ja juustoja söin kamalasti jouluna kun luulin, että meni kesken, joudunkohan johonkin kokeisiin?

Joo no en mä halua alkaa hysteeriseksi todellakaan. Ennen syötiin mitä sattuu ja silti syntyi terveitä lapsia. Mistään muusta en aio keuhkota kuin lisäaineista, koska saan niistä muutenkin allergisia oireita ja rajansa silläkin.

Zoe-F
vilmav mä olen kyllä käynyt raskauden aikana mäkkärissä pari kertaa ja syönyt karkkia. Mutta oon kyllä yrittäny syödä paljon kasviksia ja vihanneksia ja hedelmiä (olen ikuisella laihiksella)
Eilenkin söin melkein kilon porkkanaa kun teki mieli jotain mutustella. Ne oli dipin kanssa oikeen bueno :D Mutta tosiaan niin ollaan aina yritetty syödä mahdollisimman "maanläheistä" ruokaa. Joskus tietty "kompastuu" kun menee nälissään kauppaan ja sieltä tulee joku pizza kainalossa kotio, mutta mulla kun on aikaa, niin on pyrkin tekee ruuan mahollisimman alusta asti itse. Sitte ku napero syntyy ja on parin kuukauden ikänen, niin rupean tekemaan sille perunaporkkana vellejä ja muita ruokia itse ja pakastan. Sitä varten keräilin kermaviili purkkeja sun muita, että on kerta-annos ja muutaman kerran purkkeja.

Moikka!

Mulla oli eilen eka lääkärintarkastus ja siellä myös vähän ultrattiin. Miten joku niin pieni voi olla niin vauvanäköinen ja liikkua jo nyt ihan hurjasti? Taitaa olla ikiliikkuja tulossa :) Mua itketti ja nauratti siinä ultratessa. Oli mukava lääkäri sanoi mm. mua niin nuoreksi äidiksi että on pakko olla mun ensimmäinen kun en oo aikaisemmin kerenny saada lapsia. Nykyään kuulemma tullaan äidiksi 29-30-vuotiaana. Olipas kiva olla nuori äiti, kun itse en itseäni mitenkään kamalan nuorena pidä.

Leijun kyllä ihan taivaissa täällä :heart:
Oikein hyvää viikonloppua kaikille! Meillä vietetään siipan 30 kymppisiä tänään.

Mansikkatee ja Hippuli 10 plus (n. 3cm)

oikein paljon tsemppiä teille kaikille!!! :heart: :hug: ...Kohta saatte tekin pikkuisenne syliin...yllättävän nopeaa tuo aika menee =)

Huomena päästään sitte neidin kanssa kotia,ku katsellaan tämä päivä viel tuota maidontuloa täällä rauhassa. Viel ei oo maito noussu,nii yritetää sitä tän päivän aikana nostattaa...

Extra iso halaus kaikille, ja voimia loppu rutistukseen kun sen aika koittaa :heart: :hug:

käyn välillä teitä moikkaamassa täällä,ja lueskelemassa kuulumisia... :wave:

Londiliina: Toivottavasti alkais se olo helpottaan!

Sokruli: Tervetuloa mukaan ja onnea kovasti!

Mansikkatee: Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

).( Kyllä mullakin alkaa tää olo varmaan jo vähän helpottaan. Satunnaisesti vielä vähän oksettaa jos unohtaa syödä tasasin väliajoin. Masu alkaa jo kivasti pömpöttää, mies on siitä aivan innoissaan ja onhan se kiva kun tulee konkreettisemmaks tämä raskaus :D Eipä mulle nyt mitään uutta ihmeellistä...
Kukkaiskeiju 13+5

Heippa!

Mitäs tänne? B)

mansikkatee oli käynyt ultrassa - onneksi olkoon hienoista uutisista! :flower:

Sokruli tervetuloa ja onnea!!! :heart:

Kukkis ihanaa et alkaa olo jo helpottamaan. Noilla viikoilla mullakin loppui paha olo. :) Ja se on kyl totta et kun masu alkaa kasvaa ja liikkeet tuntumaan niin raskauskin tuntuu paljon todemmalle. :D

Vauvis kiitos tsempeistä... ja ihana kuva!!! :heart: suloinen hän on!!!

VilmaV en usko että sun mihinkään testeihin pitää mennä. :) Jos olo on hyvä. Mä oon vältelly tuorejuustoja mutta kaikki ei sitäkään välttele, paitsi ulkolaisia. Ja raakaa lihaa on vältelly ja kalaa... metukkaa oon syöny, maksamakkaraakin välillä yms. Kunno hygienia vaan keittiöön niin se on sillä selvä. Mäkin oon kyllä vähän antanut itselleni luvan herkutella, mut oon nyt joulun jälkeen hillinnyt sitä. MAkeanhimoon syön omppuja tai mandariineja tai vanilijajukurttia... yks mun suosikki on Ingmanin Perinteinen vanilija-päärynä jukurtti... NAM!

äippärahasta taitaa mullekin se minimi tulla.. :| No, se on silti enemmän ku mitä oli opiskeluaikaan rahaa. :D :D Et kyllä me pärjätään. :)

zoe hieno asenne. :) Mä kans hermoilen... siis sit varmaan ku vauva syntyy niin ihan kunnolla. Nyt mulla on iskeny sellanen ajatus että mä en halua mitään likaista, käytettyä (huonokuntoisia varsinkaan) tai epämääräisiä tavaroita meijän vauvalle... :snotty: siks kai mua vähän ahistaa ajatus esim. käytetyistä tavaroista... mä yritän päästä tän vaiheen yli. :saint:

Mä haluisin suosia lähiruokaa ja tehdä mahdollisimman paljon itse.... saa nähdä miten käy. Mä en tykkää ees eineksistä, ne on pahoja suurin osa. oon hyvä kokki ja leipuri niin täytyy hyödyntää sitä. Mut saa nähä kuin sitä jaksaa kun vauva tulee maailmaan. :D

EM ja Dodoliina 22+4 :heart:

Vauvis: iihana pikkuprinsessa :heart: sen verran kerkesin aikoinaan tuolt kerhon puolelta sun kuvaas vilasta, että voin todeta nyytin olevan äitinsä näköinen :D

BB: jaksuja sinne kovasti! oksentaminen on pyllystä mutta niin on se migreenikin :kieh: ei se auta kun vaan porskuttaa eteenpäin ja toivoa aina seuraavan viikon olevan helpompi :hug: mulla on nyt vasta olo yleisesti vahvistunut, mutta keskimäärin oksennan viel 2 kertaa viikossa :$ Londiliinalle myös lykkyä pyttyyn tuon pahoinvoinnin kanssa, kyllä hurjalta kuulostaa :hug: :hug:

Täällä pikku kaveri jo potkii ihan päivittäin :heart:

muoks. Mansikkateelle onnittelut ultrasta! :flower: -ja uusille masukkaille lämmin tervetulotoivotus :wave:

vilmav Tyhjiöpakattuja, graavisuolattua ja kylmäsavustettua kalaa vältetään listeriavaaran takia. Aika pieni riskihän se on listeria saada, että en usko olevan vaaraksi. Itsekin itse suolattua kalaa olen syönyt tuoreena.

Juustoja syön kanssa silloin tällöin. Niissäkin on, että pastoroimatonta maitoja ja siitä valmistettuja home- ja tuorejuustoja ei saa syödä listeriavaaran takia. Mutta eikös suomessa kaikki ole pastoroitua?

Yrttiteetä käyttöä on hyvä välttää kokonaan. Kuuluuko vihreä tee niihin?

Nämä on poimittu neuvolan antamista ohjeista.

Onnea Mansikkateelle ultrakuulumisista ja tervetuloa Sokruli :heart:

*muoks* meidän äiti kaivoi heti käsityölehdet kaapista ja alkoi suunnittelemaan prinsessamekkoa, kun tänään kerrottiin, että tyttö on tulossa :)

tuosta teestä pitikin sanoa että mä en joisi tällaisia "keisarin morsian" -sekoituksia kovin runsaasti, mut jos nyt mukillisen silloin tällöin niin tuskin on haitaksi. Se että jos koko ajan käyttää jotain yrttivalmistetta niin voihan sillä sit jotain olla mut pitää kyllä aika paljon litkiä sitä teetä että se vois vaikuttaa jotenkin. :)

Ja vadelmanlehtiteetä suositellaan loppuraskauden ajaksi juotavaksi... helpottaa sitten synnytyksessä lantiota ja niveliä tms. ja auttaa nostamaan maitoa rintoihin...tillitee (yök) on kans auttamaan maidontuotantoon jos ei meinaa tulla....

Eli vihreetä teetä saapi juoda. Näin mä olen ymmärtänyt. :)

Yhteistyössä