~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol. 4!! ~*~

johanna83 no luulis kyllä että siihen kelan laskuriin voi luottaa,
varsinkin kun sain itsekkin saman tuloksen...mmm. pakkohan
tää asia on vielä varmistaa...pitää kai soittaa kelaan?

meilläkin kaksi autoa, mutten ajatellut luopua omasta kun
tarviin sitä sitten kuitenkin vuoden päästä...no katsotaan...

heipä hei! Sairaalasta kirjoittelen, kun mies toi läppärin tänne :D Meille syntyi 7.1 klo 14.09 ihanaakin ihanampi prinsessa :heart: painoa vaavilla oli 3858g ja pituutta 50cm, ja pitkä tumma tukka.... =)

Synnytys oli pitkä ja uuvuttava, koska se alkoi jo sillon 6.1 klo 9.30, tuli sitä puoltoista vuorokautta punnerrettua, mutta kaikki nyt hyvin. Varmaan lauantaina päästään kotiin, jos ei mitään erikoista ilmene...

Onnellinen vauvis ja pikkuneiti 2pv :heart:

Vilmav oikeen ihania uutisia sait ultrasta :heart: nyt vaan rupeet nauttii odotus ajasta!

Menin ostamaan sen kotidopplerin =) käytettynä ,mutta jotekii on ollu semmonen olo, et onkoha siel mahassa enää ketää elossa :ashamed: kun ei tää maha oo kasvanu yhtää! Luin, että ensviikol vois jo kuulla sillä dopplerilla kotona ne sydänäänet..Tossa kuva miu masusta, enn oo lihonu yhtää ja ei oo mahaakaa ku ehkä pikkunen pömppiksen alku.. :/ ehtiihän sitä tulla, mut jotekii on nyt tämmönen uskon puute iskeny

Tänää alotin taas treenaa :whistle: jesh..kävin spinningissä hikoilee..nyt alkaa olo olla jo nii hyvä tän pahoinvoinnin kannalta, et voi jo treenaa..pientä nuhaa on enää jälellä flunssasta jonka sairastin. MIten työ muut muuten liikutte? Ite aijon käydä podypumpissa ja spinningissä, niiku enne raskauttakii kävin säännöllisesti.

tyty ja kitku 10+4

Talvis Kokonaiskolesteroli kuulemma voi raskauden aikana heittää suuntaan jos toiseenkin ja ei saa luotettavaa tulosta. Mulla on korkea kolesteroli ollut muutaman vuoden, mutta nyt ei tehdä edes kontrolleja raskauden aikana. Kun ei ne kerro kuitenkaan totuutta.

Kiitos toivotuksista. Mies ei vieläkään ole saanut lupaa, mutta mietti jos tulis omin lupineen :|Harkitaan vielä aamulla. Ei kuitenkaan halua hankaluuksia pomon kanssa, että uskaltaako tulla vai ei... En painosta, koska tiedän, että on vaikea paikka. Menen tarvittaessa yksin ja pyydän paljon kuvia.

Tervetuloa Vilmav :heart: Ihana uutinen :)

Ja tervetuloa Terppa :heart:

EM Mobilen voisi tosiaan tehdä. Mä tein mun siskon vanhimmalle pojalle sellaisen hedelmämobilen, mihin tein omenaa, banaania yms. tapettiliisterin avulla ja maalasin ne. Siitä tuli hieno, vaikka itse sanonkin :) Mistä teit ton mobilen?

tyty Mulla ei meinannut neuvolassa saada sydänääniä kuulumaan vielä 13+4 viikolla, että älä hätäile kotona sen dopplerin kanssa.

VAUVIKSELLE suuresti onnea!! :hug: :flower: :heart: :heart: Lisäilenkin sen kohta listaan :)

vilmav2, upeaa! Tosi paljon onnea!! Sitähän ne pitkittyneet oireet sit olikin =) Tosi hieno juttu!

Terppa tervetuloa! Sie taidatki olla täällä vanhin meistä, ainaki ku nimimerkkiäs kahtoin :) Tosin enhä mie kaikkien ikää tääl tiiä :D Mut onnea kovasti!!:hug::heart:

Äitiyslomasta kyllä siihen lauantait lasketaan arkipäiviksi. Koska niinhän lasketaan myös äitiyspvärahassakin. Ja mie ainaki uskoin sitä laskuria.. Ei voi sit mitään jos ei pidäkää paikkaansa :D

Me ostettii tänää vaunut!!!! http://www.vaunuaitta.fi/tuotteet/lastenvaunut/brio/briokombi/ Täsmälleen tuollaiset!! :heart: :heart: Mie oon niin iloinen nyt, et ei mittää rajaa! Ensi kahteltiin, et 399 ois edellisvuoden (eli 2008) väri ja ainoana jälel oli keltainen. Liian räikee ja erottuva meidä makuun.. Mut sit mietittii, et viihtiikö väristä maksaa satkun enempi. Mut meillähän isovanhemmat eli mu anoppi o luvannu maksaa (ja iha siis välttämättä haluavat =)) ja sanoi, et väri ol hälle ainaki tärkeä ni ei se saa vaikuttaa ostopäätökseen se hinta. Eli sitten päädyttiin noihin ajattomiin ruskeisiin. Tuli kyllä iha mielettömän hyvä mieli! Ny on kunnon yhdistelmät, mitä itse kyllä jo aina kahtelinkin. Heittoaisallisena ostettiin, eli tuolla compact rungolla! Myös brion oma hoitolaukku ostettii ku saatiin 31?:lla ku samaa syssyyn hankittiin =) Suositushinta sille kai on 69?. Ny on sekin asia hoidossa!

Onnellinen SS & mytty 26+6

EM niinpä! Oon noit jo miltei vuoden kahtellu :LOL:

Meki kahtottii Emmaljungia eka mut mie en niin paljon tykkää pehmeestä kantokopasta (tarjoukses ois ollu heittoaisallisista ainoastaa Xeroxit) ja se ol muutenki jotenki vaikeemmin kasattava yms. Ni päädyttiin kombeihi. Ja Kombeis ol pari nippelijuttuukin, mitkä teki niist paremmat. Ja likaa hylkivä kangaski :heart:

Me ei käyty ku kolmessa putiikissa, yhes ei ollu mitään alennuksia enää ja kahes oli jotain. Mut tosissaankin lastentarvike -putiikis oli parit Emmaljungan viime vuoden kuosit -30% (eli just sitä maastokuvioo, mistä mie taas en tykkää) ja noi Briot sit parin saan alennuksella (eli silti tän vuoden väri!) vauvatalo Johannassa. Eli paljon kehnommin kyl oli alennuksia ku olin luullu! Et kai ne viime vuoden värit o vaa sit nii hyvin menny noissa Emmaljungissa sekä Brioissa.

Zoe-F
No tossa oli just Lastentarvike-liikkeessä ne emmaljungat -30% niin täytyy mennä katteleen olisko siellä mitään kivoja, ja jos ei niin sitten sieltä kirpparilta kattelemaan olisko kukaan myymässä sopivia ja jos ei sielläkään niin sitten taitaapi tuolla Pasaatissa olla jokin liike ja jos ei vielä siltäkään löydy niin sitten täytyy jo turvautua nettikauppaan. :D Toivottavasti löytyy, onhan tässä vielä muutama kuukausi aikaa niitä etsiskellä.

Kiitos kaikille onnitteluista. On tämä sellainen lahja, että saa vähän aikaa sulatella :heart: Nyt jaksaa taas ryömiä vessan lattialla :LOL:

Vauvis, Onnea, onnea, onnea koko pienen tytön perheelle :heart: :flower: Ihana uutinen :heart:

Onnea Vilmav! Ihana uutinen!

Vauvikselle onnittelut pikku prinsessasta!

Täällä on näköjään vaunuista puhuttu... Olishan ne kannattanu hommata alennusmyynneistä, mutta meillä menee varmaan just kesälle se hankkiminen...eikös juhannuksen jälkeenkin ole alet?! :D

Taas vaan pikainen käynti kun täällä Porissa oon tekemässä opinnäytetyötä...
Kukkaiskeiju ja Pööpöti 13+4

Meille just vaunujen myyjä sano, et heinäkuulle on menny ne pisimmät LA:t kun on vaunut ALE:sta ostettu. Eli ku nehä pistää siihen takuun voimaan käyttöpvästä lähtien eli LA+n.20 pvää ni joillain oli ollu heinäkuussakin LA ja vaunut hommattu :)

Täälläki vkot poksahti!! 27+0!! Ihanan pitkällä jo! :heart:

On tää vähän hassua ku kattelee muita saman ikäisiä mitä näillä palstoilla pyörii ni monella on jo kolmatta menossa ja mulla ei olis tullu kuuloonkaan vielä pari vuotta sitten edes harkita lapsen hankkimista, päin vastoin.. mutta kai se biologinen kello sitten alkoi tikittää? :D

Perheelliset kaverit ovat aivan innoissaan tästä kun vihdoin voi jutella lapsistakin ja niihin liittyvistä asioista ja varmastikin myös välit taas lähentyvät heihin. Neuvoja saa roppakaupalla kestovaipoista nukuttamiseen ja kaikesta mahdollisesta mitä ikinä voi keksiä.

Onko muiden kaveripiirissä tietynlaista jakautumista, perheellisten ja lapsettomien kesken?

Mullakin vaihtu viikko tänään 13+0

ElinaMaria siis ihana toi mobile!! :) mä oon ihan hulluna käsitöihin, mut ei mistään tulis kyllä ideaa tehdä tollasta!

vauvis onnea neidin syntymästä :hug: ja vilmav:lle yllättävistä iloisista uutisista!! :heart:

Zoe tossa sun laittamassa linkissä oli kyl melko jäätävät rattaat. sori nyt vaan jos joku tykkäs :D mulle tulee aina epämukava olo, ku puhutaan vaunuista ja rattaista ja asiaan kuuluvista termeistä, koska en tajua niitä, siks en oo pahemmin mihinkään tutustunut. onneks Suukkis löysi kuitenkin vaunuviidakosta mieleisensä :heart:

hei hei pitkästä aikaa. ei oo ollu kauheesti aikaa kirjotella, ku ei oo jaksanu. oon mä välillä käyny kuulumiset lukemassa, joten en oo kokonaan hyljänny teitä :hug:

nyt on pakko tulla purkamaan kiukkua... tai ei kiukkua vaan tällä hetkellä suurta vihaa ja turhautumista!!! seuraava purkautuminen sisältää kissa juttuja ja ihan varmasti kirosanoja kunhan pääsen alkuun.aloitetaan aivan alusta:
1. Wendy. kissa. katos yhenvuoden ikäsenä teille tietämättömille.
2. läski. kissa. katos. tulee kerran kesässä käymään eli elossa on.
3. rebel. mun kissa. katos kun oli kesän hoidossa.
4. edu. mun kissa. katos hoidosta.
5. morris mini. jäi auton alle.
6. frej. kissa. sairastu, ei jaksettu hoitaa ja on nyt tapettu.

tässä siis pääpiireittän iskällä tapahtuneet kissakatoamiset kuuden vuoden ajalta. ah ku nätti sattuma eikö?
nuo kaks viimestä kissaa on mun alaikäsen pikkusiskon omia. nyt ku tuosta viimesimmästä päästiin niin hommasivat neidille uuden kissan! ja kehtasivat saatana vielä kysyy multa onko mulla lainata kynsimispuuta! jumalauta mä sanon! pyysin iskältä että se lupaa oikeesti hoitaa sitä kissaa koska kymmenen vuotias EI VOI OLLA YKSIN VASTUUSSA KISSASTA!

"en mä viitti luvata kun en mä sitä lupausta pidä kumminkaan" mitä helv!!!?? aikunen ihminen voi huh huh...

mun on siis pakko kattoo että kissa saa tarvittavat rokotukset, oikeeta ruokaa ja pysyy terveenä ihan vaan siks että nuo on niin saatanan mettäläisiä että ne ei ite jumankauta osaa! tässä ainaki tuli kaks asiaa harvinaisen selväks.
1. mähä en siihen taloon raskaana mene ilman painavaa syytä. jos sillä kissalla on loisia tai kantaa toxoplasmoosipöpöjä, niin minähän en niitä halu itteeni!
2. jos yhestä kissasta ei voi pitää huolta niin ei varmaan lapsenlapsestakaan. eli lapsi EI mene mistään hinnasta niille hoitoon. piste!

anteeks tosi törkee oma napaisuuteni tänään, mutta mun kaikki keskittyminen menee siihen että en menis hermotupakalle.

lisäys: tässä koko hommassa kaikista eniten ottaa päähän se että tuo ei todellakaan ole oikein mun siskoa kohtaan! eikä vähiten ne arvot mitä sille opetetaan että kissa on vaan eläin ja sitä voi kohdella just niin huonosti ku huvittaa, ja myös se että toinen kissa ei ollu kerenny ees kylmettyä kunnolla ennenku toinen tapettiin kiduttamalla ja hitaasti!!

Yhteistyössä