~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol. 4!! ~*~

Zoe-F
Sompio Sellaset pomot on kyllä ihan ahterista, samalla tavalla se lapsi on isänkin ja on hyvä että se on silloin mukana kun tarvitaan niin se mieskin sitten käsittää että oikeesti meille on tulossa vauva ja sitä rataa. Tosin kyllä tuo mun mies sen oli käsittänyt jo jotenkuten ennen, mutta sanoi että asia jotenkin kokretisoitui kun sen naperon näki siellä liikkumassa ja heiluttelemassa.

Zoe Miehellä on yksi lapsi entuudestaan, joten on hän aikanaan käynyt ultrat ja muut läpi, mutta kun tämä on meidän nuppu :heart:
Sama oli np-ultrankin kanssa. Oli ajoissa ilmoittanut, mutta pomo ei laittanut mihinkään ylös. Edellisenä päivänä vasta varmistui, että pääsee tulemaan. Ja laittoi kuitenkin listaan sen ajan itselleen palkatonta, että ei voi siitäkään olla kiinni, että työajalla hoitaisi omia asioita.
Minulle nämä asiat kuitenkin tapahtuu ekaa kertaa ja toivoisin kokevani ne mieheni kanssa. Varsinkin, jos sieltä ultrasta löytyy jotain häikkää, niin olisi mies tukena ja kuulemassa mitä sanotaan.

Nyt töihin. Hauskaa päivänjatkoa :wave:

Moikka,
Ilmoittaudunpa tähänkin pinoon.
Eli 17.07. on laskettu aika ja TAYS sairaala.

Ensimmäinen ultra on takana, ei ollut niskaturvotusta ku 0.8 ja kaikki näytti hyvältä, joten toistaiseksi ei suurempia huolia, odotellaan vaan että alkais olo paranemaan ja pystyis vähän nauttimaankin odotusajasta. :)
Oli se vaan jännä hetki nähdä ultrassa pikkusen liikkuvan, että ihan oikeasti siellä on elävä ihmisen alku jo nyt.

Ruuasta: Muuten en ole muuttanut mitään, kuin että hedelmät ja vihannekset kuorin tai pesen tosi hyvin (niitä tuleekin popsittua nyt suuria määriä). Ruoka-aineet mistä varotellaan eivät ole muutenkaan kuuluneet mun ruokavalioon. Alkoholi on tietysti jäänyt pois kokonaan.
Suklaa ja salmiakki kyllä maistuisi edelleen, mutta en ole niitä ostanut, kunhan joulusuklaat on syöty niin toivon saavani makeisten napostelun vähenemään.

rv 12+6

heipsis :)

koulu jatkui tänään labratuntien merkeissä, ja meidän yllätykseks teimme "labrakokeita" :) oli puhuttu vaan verenpaineesta, mut verenpaineen lisäks harjoiteltiin ihopistosnäytteitä, ja jokane sai tietoon oman verensokerinsa, hempan ja kokonaiskolesterolin. verenpaine oli 113/72, verensokeri 4,3, hemppa 134 ja kok.kolesteroli 3,79. siistiä, et mitattiin kolesterolikin, koska just juttelin miehelle, et meiän pitäis mennä mittauttamaan omamme, kun syödään mitä sattuu ja mä en oo koskaan omaa arvoani tienny. ni nyt tiiän ainaki et kokonaisarvo on ihan ok. hemppaki on laskenu vaan hiukan raskauden aikana, ennen raskautta oli 140. oon tyytyväinen omiin arvoihini :heart: (vaikkakin verensokeri ja kolesteroli olisivat oikeasti hiukan alemmat, aamulla nautittu ruoka nostaa niitä arvoja)

Sompio pidän peukkuja teiän puolesta, että miehes pääsee mukaan. totta kai sitä haluais yhdessä nuo kokea, vaikka olis kuin mones lapsi. mukavia ultrahetkiä kaikesta huolimatta :)

kauhia väsymys, pitää varmaan mennä päikkäreille B)

baby butterflyMulla on ainakin ollut hieman univaikeuksia...
tosin olen jo rv 24+0 heräilen monen monta kertaa yössä.ensin
heräilin siihen kun menin selälleen nukkumaan
sen seurauksena siis mahaa särki ja heräsin ja nyt kun laitoin tyynyn massun tueksi
että voin nukkua kyljeltäni niin heräilen siihen että haluan vaihtaa asentoa.
ärsyttävää! miksen osaa enää unissani asentoa vaihtaa?!? :eek:

onneksi olkoon hyvästä olosta! :heart: eiköhän se pahoinvointi siitä ohitse pikkuhiljaa mene.

tänään tuli sitten lasku sairaalasta. Aikaisemmin kun kerroin ettei rakenneultra maksanut.
Niin perun puheeni. Tänään siis tuli siitä lasku maksaa 22e.

vilmav2 onnea, onnea ja tervetuloa takaisin :D :heart: :heart: :heart:

TinyAngel & Pikku Pirpana 24+0

TA: Kiitos :heart: Ja EM: Kiitos :heart:!

Gyne sanoi, että koko vastaa 8+4, mutta että kahdella päivällä ei ole merkitystä ja edelleen voidaan olla neuvolan laskuissa. Kirjoitti neuvolakorttiinkin 8+6. Huomenna on jo 9 viikkoa täynnä =)

ElinaMaria Mukavia neuvola kuulumisia. Ei mullakaan mitattu
Hb:ta rv19+0 neuvolassa. Merkattiinko sulla neuvolakorttiin RT.
Mulla kun ei oo vielä yhtään merkintää siinä kohtaan...
Rakenneultrassa vaan mainitsi että PT, muttei sitäkään
mihinkään ylöslaitettu. Liikkeissäkin mulla on vaan yksi +,
milläs saa tuon toisen plussan äitiyskorttiin?
:D

Terppa tervetuloa sinullekin! :D

JA nyt se on valmis... meidän lintumobile. Siitä tuli tosi hieno vaikka itse sanonkin... :D

Kyllä mä vielä jossain vaiheessa sille muksulle vaatteitakin ompelen... :p Ostin tänään myös muovitettua froteeta josta sit ompelen vauvalle lakananalusia... maksoi muuten 5 euroa/m. (170 cm leveetä) et siitä tulee useampikin... Dodoliina on muuten ollut tänään TOSI hiljainen... kai nyt kun eilen mekasti koko päivän!!! :D

EM ja Dodoliina 22+2 :heart:

TA ei sitä vielä ilmeisesti merkitäkkään kun se vauva pyörii siellä vielä niin paljon. Ilmeisesti rv 30 alkaen puhutaan vasta että missä tarjonnassa vauva on. :) Liikkeistä varmaan vaan sen verran että kuinka vilkkaasti siellä neuvolassa ollessa liikkuu.. :) Se riippuu vauvasta ja päivän ajankohdasta jne. Et ei se merkkaa mitään... sekin voi olla neuvolakohtainen tapa et milloin laitetaan kaks ja milloin yks +.

TA kiitti. :D En mä kyl tiiä osaanko mä vaatteita sentään ommella.... :LOL: Tai no jos kaavat jostain saan niin mikäs ettei sitten... voishan sitä kokeilla. Mut voi olla että siinä kävis aika hassusti. :D :D Nii ja mulla se laski sen kelassa sen äippäloman. Sen voi laskee itekkin mutb mä olin ainakin laskenu päin honkia kun nyt keväällä on niin paljon niitä pyhäpäiviä...

ElinaMaria ei mulla kelan nainen mitään laskenut?!?mmm tarkisti vaan onko paperit OK,
ja sanoi että puuttuu työnantajan selvitys maksaako mulla palkkaa äitiyslomalla...
ja siinä se...mä en tiedä siis koska jään lomalle. apua!!! :eek:
kaippa mä luotan siihen kelan sivuilla olevaan laskuriin?!?!? :eek:

Luota vaan... mut mä olin jollain laskurilla laskenut että loma alkais 7.4. mut se olikin sen kelan naisen mukaan 3.4. just niitten pyhäpäivien takia. Mut sähän voit ittekkin sen laskea et 30 arkipäivää ennen LA:ta. :)

Lasketaanko äippäloman alkuun arkipäiviksi normi lauantait???

kun mun laskun mukaan mulla alkais äippä loma 3.4
kelan laskurin mukaan taas 14.4...

tuo mun laskupäivä on arjilta...ei lauantaita laskettu mukaan... kun töissä sanottiin että lauantai ei tässä tapauksessa olisi laskenta päivä... mut en mä tiedä!!!

onnittelut vilmav! sulla varmasti aika jännät fiilikset nyt kun kaikki kääntyi parhain päin :)

EM: sä olet oikea ompelukoneiden ihme! uutta vauvatavaraa vaan pukkaa ;) hienoja ovat! ehkä mäkin sitten tsemppaan, kunhan töistä jään pois. ainakin ajattelin aluslakanoita tehdä itse ja puklurättejä :D niihi nyt ei paljoa taitoo vaadita :D

TA: mä ainakin olen eläny siinä uskossa, että siihen kelan laskuriin voi luottaa. mulla äippäloma alkas 7.5 ja kun siihen eteen laittelen vuosilomat + ne punaiset pyhäpäivät niin näil näkymin mun viimein työpäivä ois 26.3!! :eek: Ihanata :D

Tänään alettiin jo tuon ukon kans pohtimaan autoasioitakin. Eli heti ku mun työt loppuu ni päräytetään autokaupoille ku ei oo mitää järkeä pitää kahta autoa äippälomalla. -ja joku tilavampi auto tietyst pitää saada.

Tänään sain ne ilmaiset vau-kirjat + tuotenäytteet vaipoist yms.
Kirjastostakin hain vähän vauva-aiheista lukemista ja jos huumorilla höystettyä, kepeää lukemista kaipaatte ni Lotta Sjöbergin opas aloitteleville vanhemmille oli aika hauska! mieskin tykkäs sitä lueskella ja hekotteli yksiksee :D

Yhteistyössä