~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol. 4!! ~*~

Talvis tosi hienoja vaippoja olit tehny! Vitsit. :) Mä en viitti tilata kalliita kankaita kun kuitenkin mokaan ne... :ashamed:

zoe tosi hienot kappinovet oot tehny! :) Mä oon ihan kateellinen kaikille jotka osaa piirtää - mä oon ihan käsi siinä hommassa. :D

vilma tsemppiä opparin tekoon! :wave:

(.) ihan väsy... koko päivä meni kaupungilla. Kävin hakemassa vakuutuksia ja Lähivakuutukseen päädyttiin lopulta. Saatiin hyvä pakettitarjous niiltä. :) Nyt on koko perheen vakuutukset hoidossa. Jes. kävin vähän vauvakirppikselläkin mut ei siellä hirveesti mitään ollut... muutama vaate tarttui mukaan. Muutama Nalle ja Tutta-merkkinen vaate tarttui kans mukaan yhestä kaupasta kun oli -50%. :p

EM ja Dodoliina 23+1 :heart:

BB meillä oli muistaakseni np- ultra 11+4. Ja hyvin näkyi. Sillon se vauva on vielä niin pieni että näkyy siinä kuvassakin hyvin. Kun sitten taas rakenneultrassa musta oli vaikeeta välillä hahmottaa, että miten päin se vauva siinä on. Siellä se np- ultrassa köllötteli ja jalkoja ja käsiä heilutteli ja hyvin näkyi. =)

En tiiä miten päin vauva välillä mahassa on kun se potkii ihan tonne pallean tasolle asti. Ja välillä taas sivuille. Hauskaa kun koko maha värähtelee kun se potkii. Ja eilen oli varmaan hänellä hikka, tuntui sellaista tasaista nytkähtelyä, en oo ennen tuntenu sellasta :)

Suunnistaja ja vauva 29+4

hih, kiva että vaippakuvat oli saanu positiivista huomiota :)

ElinaMaria esim flanelli ei oo kallista, tuo dino-flanelli mitä mä olin tos yhdes vaipas käyttäny, ei maksanu eurokankaast ko 3,90e/m ja mä ostin sitä 60cm, ja samat 60cm valkoista tuplaleveää flanellia, joka oli 9,90e/m... dinoflanellista sain päälliosan tuohon sisävaippaan, ja lisäksi yhden flanellineliön 35cm*35cm plus päälliosat kolmeen lisäimuun.. vielä jäi yhteen päälliosaan valmiiksi leikattu palanen :) eli aika paljon pienellä rahalla! sitä kalliimpaa bambufleecea en uskaltanu ekas ompelutyös käyttää, ku en oikeen tienny mitä mun tekeleistä tulee, mut se olikin yllättävän helppo työstää!! ja maksoi 8,00e/50cm nettikaupassa.. voithan vaikka kokeilla jos kaapista löytyy jotain vanhoja sopivia lakanoita tms? mä innostuin sillon et jee, pääsen vanhoist froteepyyhkeist eroon hyväl taval, mut froteesta oli musta inhottava tehdä... leikates kaikki paikat on täynnä pientä nukkaa ja lankaa, ja sitten ku on vaival tehny ja laittaa pesukoneeseen ni saa lankasilppua takasin... :/

niin, sanokaa vaan sit jos mun käsityöjutut ottaa aivoon, kuten huomaatte oon ihan vähän vaan innostunut :D :LOL:

vilma toi www.kestovaippainfo.fi on tosiaan älyttömän hyvä sivu semmoselle, jolla ei oo minkäännäköst alkutietoo kestoista. mä ainaki tykkäsin/tykkään ihan hirveesti!! varoitan, siellä voi vierähtää aikaa... :D

Zoe-F
En tiiä oliks tää linkki jo täällä, mut täs olis kestovaippa intoilijoille ja niitten vaippojen tekijöille inspistä :) http://annavilla.valmiskauppa.fi/product_info.php/cPath/32/products_id/793

Sompio: Muuten ihan hyvä idea, mutta on sen verran pieni kauppa ja oon kanta-asiakas, että muistaa mun kuppikoonkin ulkoa kun meen sinne liikkeeseen :LOL: Siks ajattelinkin että vois kyll äantaa vaihtaakin koon, kun on tosiaan siis laput ja kaikki kiinni että oikeasti käyttämättömät ovat. Mutta vähännyt totesin, että ehkä mä en mee vaihtaan niitä nyt kuitenkaan, kyllä nää nyt menee tänkin kokosena naftisti, mutta kuitenkin (nyt ei saa sitten enää kasvaa), ja loppua kohden varmaan ostan kuitenkin sitten imetysliivit. Niin mietin sitten että nää on mulle ehkä sopivat taas sitten imettämisen jälkeen...olipas pohdintaa...no se mun tisseistäni...

Talvis: Mä kans haaveilen vähän että voisin kestovaippailla, mutta luulen myös kallistuvani tytyn mielipiteeseen, että voi se multakin kyllä oikeasti jäädä vähän välistä sitten...no sen näkee sitten.

).( Yhyy, mies yön töissä ja minä raukkaparka täällä yksin... :( Katson oopperan kummitusta teen ristipistoja. Ja tietty poikkesin välillä tähän koneelle... :whistle:

zoe ihana kaapin ovi sulle...
tuu meillekin maalaamaan... mäkin haluun...

mulla on "mä haluun" kausi menossa... kaikki muutkin haluaa niin minä myös...

Poitzu taisi kääntyä yöllä istualtee... tai sitten mä olen kipeä...
heräsin yöllä kun ylävatsassa tuntui painetta, ja potkut alavatsalla korkeammalla kuin koskaan ennen
Noh mikä siinä, jos kyllästyi pötköttelyyn... ja vielähän tuo kerkiää kääntyä moneen kertaan, ennen kun päättä miten päin sitä syntyisi, josko syntyisi vieläkään!!!

Töihin pitäisi taas lähteä...
Näin viikon jälkeen, alkaa selässä tuntua jo mukavasti nostelut ja heijaamiset pukemiset ja vessatukset.
ja kyykkiminen tuntuu vatsassa tosi "kivalta"
Mutta onneksi ensi viikolla pääsee hoitoon, josko kivut sitten heltiäis... Toivottavasti.

lomia eilen mietittiin pomon kanssa ja jos hyvin menee jään töistä pois, maaliskuun puolivälissä ensin 1kk lomalle ja sitten huhtikuun 14 äippälomalle...
Kuulostais ihanalta, kun ei tarvitsisi ressata, miten töissä jaksaa vai jaksaako... ja kuinka pitkään...
Enään ei tarvitsisi jaksaa kuin 2 kk :D

Eilen pohdin töissä tuota imetys tyynyä taas, kaipa se täytyy nyt hommata tai tehdä... mielummin tehdä...
olis tukea imetyksen ajaksi mutta, myöhemmin isomman lapsen nukutukseen... jos on esim. kipeä ja nukkuu syliin...
Töissä oli kipeä 1½ vuotias, ja hänen kanssaan ei meinannut nojatuoliin saada sopivaa asentoa lainkaan... niin ettei lapsi olisi painanut, ja molemmilla olisi ollut hyvä olla...

*Ajattelee kauas kantoisesti*

mutta nyt tämä romaanin kirjoittaminen saa loppua...
Ja töihin on lähdettävä...

Katsellaan taas, ja oikein mukavaa päivää kaikille...

kiitti suunnistaja ku musta tuntu et kaikki kaverit kävi joskus 12+ niin pelkäsin kauheesti et on liian aikasta kun meillä vasta 11+2... :/:/

VAU Mä nukuin eilen iltapäivän viidesta kahdeksaan oli tunnin hereillä ja siitä sitten yhdeksästä kahdeksaan aamulla. :O Mullehan uni maistu. Ensin oli univaikeuksia ja nyt sitten olikin pitkä jakso et nukuin

Kukkaiskeiju Juu, eiköhän ne tissit taas pienene ja nekin liivit ole sitten sopivat jossain vaiheessa.

Talvis Musta on ainakin kiva lukea kaikkea kädentaitoihin liittyvää. Että kaikista vain kuvia ja selostuksia :D

BB Meidän np-ultra oli 11+2 ja hyvin näki kaiken mitä piti. Hyvin kyllä olet nukkunut :eek:

*muoks* Sain aamulla viestin neuvolan perhevalmennuksesta. Ja tottakai osuu sellaiselle illalle, että olen töissä. Tai siis kun olen 3 iltaa viikossa töissä, niin ei siihen jää kuin se yksi arki-iltavapaa ja eihän se siihen tietenkään osunut. Tosin pomolle kun laitoin heti viestiä, niin ihmeen ymmärtäväinen oli tällä kertaa. Saan järjesteltyä varmaan sillain, että pääse menemään :)

kukkis munkin mies on töissä seuraavat 3 viikonloppua putkeen... siis vielä työreissuilla. :snotty: vähän ahistaa jo valmiiks, pitää keksiä jotain tekemistä. :)

(.) puurostani löysin pienen pienen täin, joka mulle lausui..... aamun puurohiutaleissa näkyi vilinää ja vilskettä. RIISIHÄRÖJÄ!!! :headwall: Aamu menikin sit mukavasti kun heitettiin kaikki avatut pakkaukset siitä kaapista roskiin, jauhot, murot, riisit, hiutaleet... tolulla kuurasin koko kaapin. Toivottavasti olin ajoissa eikä oo ehtiny levitä... |O :x

Sain ajan fysioterapiaan ens keskiviikolle. Meen kyselemään vähän mun selkäongelmista... jospa niillä olis apuja. :)

EM ja Dodoliina 22+2

EM Mä kävin eilen fysioterapeutilla saamassa juuri selkäohjeita. Sain jumppaohjelman, joka pitäisi tehdä joka aamu ja illalla rentoutumisjuttu. Aamuisin menee n. 20-30 min ja illalla 15 min. Fysioterapeutti oli sitä mieltä, että mitä sitä töissä yrittää jaksaa. Sairaslomalle vain. Mutta kyllä mä vielä aion töissä käydä niin kauan kuin selkä kestää. Venytyksistä ei välttämättä ole tähän issiakseen apua, mutta ei ainakaan haittaa :D
Niin, ja menen akupunktioon ensi viikolla.

kiitos mitoista ja myötäelämisestä peppukipuilun kanssa :D oon koittanu tehä muutaman raskausjooga liikkeen ja on ehkä vähän helpottanu. yks hyvä on hankkii peffasta tiukat farkut ja laittaa mies hieromaan :D

EM eeeew! :x :x :x toivottavasti tolulla tokeni. kaikenlaiset koti-itikat on ällöjä.

munki piti tehä se imetystyyny, mut satuinki löytämään kirpparilta sellasen 7? niin nappasin sen mukaani.:) koitin kattoo kans vaunuja, mutta käytettyihin vaunuhin tulee pietarsaarilisä ilmeisesti. eli vaunujen hinta uutena + 100?. kiva ku näkee ja ite huomaa että ihmisiä kusetetaan tollain, ja jotkut voi vieläpä mennä halpaan!

tulisko joku leikkaa mun hiukset?

moikka!

Zoella ainaski pysyy pensseli kädessä hyvin ;) vähän veikkaan, että kun siirryn pois töistä ni alkaa taas kaikennäkönen tuunaus ja pikku remppailu, ainakin lastenhuoneen osalta.

Tyty oli hommannu dopplerin.. vitsi se ois kyl kiva, mut nythän noit potkuja jo tuntee ni en taida raaskia :D

Talvis hurruuttelee kovasti ompelukoneella, tosi hienoja olit tehnyt!

EM: noi ötökät on niin öklöjä!!! meil ol edellises asunnos niitä ja jäi oikeen kammo... nyt mulle onkin kehittyny superzuumi millä bongailen kaikki mun ruuat :D -ja koitan puolen vuoden välein muistaa heitellä pois sellasia kuiva-aineita, mitä ei oo paljoo käytetty. toivottavasti pääsette niist eroon, muutenhan sitä kai tarttee jollekin myrkyttäjälle soittaa..

(.) tän hetkiset suurimmat raskausoireet on yöheräilyt, yösyömiset, armoton jano yöllä ja aamulla sekä hetkessä tuleva väsymys. taas ois muuten mentävä rintsikkaostoksille... tekee jo d-kupitkin painaumat päivän aikana... ihan hirvittää kuin suuret näist viel tuleekaan ja mitä niist on imetyksen jäljilt jäljellä :LOL:

Se ois kuulkaa alettava täyskärin tekoon. Miehellä synttärit.. saa sitten illemmalla herkutella kakulla :p

Jossu 18+6 (sanoo huomenna poks!)

joo tulkaa molemmat! :D kyllä meilläkin voi kakkua leipoo :D
meillä mies kans valitelly hiuksiaan monta viikkoa jo, ku se on niin tarkka hiuksistaan, mut ei se oo saanu varattua aikaa. nyt koitin soittaa äitille jos serkun vaimo tulis niille leikkaamaan ja sais leikata ja värjätä meidät samalla.

miehen takatukka alkaa olla tosi pitkä, mut se on niin ihana ku ne kihartuu sillee söpösesti :heart: sillon ku me tavattiin sillä oli pitkät tummat kiharat hiukset jotka oli aina pesty ja niin sileet ja hoidetut. voi itku nyt mä aloin muistelee meijän seurustelun alkuaikoja :D oli se kans vaikija aikaa :) muttakun se oli pakko kestää ku mä tiesin et toi on nyt se.

humppatukka :D heti tiesin mitä tarkotit :D

zoe aika paljon samaa teijän tarinas ku meijän :) me tavattiin siskon tupareissa ja ku joku sano että sligiki tulee niin tuli semonen olo että tuo nimi pitää muistaa, se on tärkee. sit ku mä näin sen niin... en mä tiiä se tuntu tärkeeltä tapahtumalta. sitte tanssittiin baarissa, käytiin yhessä vessassa ja sitte päätettiin että ei tästä tuu mitään mennää miehen kämpille :D mä oli osittain seurustelusuhteessa vielä, ja mieski oli just eronnu harakas..eiku yhest naisesta :D
sitte meillä oliki molemmilla joku joka kinus takas ja oli ties mitä tappouhkauksia ja itsariuhkauksia, ja miehen eksä kerto mulle kaikkee että se on ihan hullu ja se vaan nussii kaikkia mitä se vaan saa, ja vähän samaa oli mies saanu kuulla musta.
mut sitte alettiin tutustumaan ja tajuttiin että me ei olla sellasia ollenkaan. mä muutin siis melkeen heti sen luo asumaan ja ollaan siitä asti asuttu enenmpi tai vähempi yhessä.

seurustelun alkuajoista mä tykkään kans niitä muistella, kun meilläkin jotenki alko niin yllättäen lempi leiskua :p siihen aikaan elämässä menojalka vipatti, ja olin kaikin puolin tyytyväinen sinkkuelämääni kaverien kanssa viettäen.

me tavattiin miehen kans irc-gallerian kautta. olin just ottanu vieraslista-ominaisuuden käyttöön, ja sit katoin et what!! mikä komistus on katsellut mun kuvia :heart: kävin kattomassa hänen kuvia ja sit noin viikon ajan kävin sillon tällön kurkkimassa et onkse koneella, vois jutella. juteltiin aina sillon tällön galtsussa. olin aina kyl vannonu et netistä mä en mitään rakkautta tuu ettimään. oltiin lähdössä parin kaverin kanssa ulkomaanreissulle, ja mä sit jostain sain ajatuksen päähäni "kerran me vaan eletään" ja kysyin meseosoitetta. sit ajattelin et paskat mä mitää ulkomailla mesetä, saisko puhelinnumeron? (kreetan matkasta tulikin sitten 220e puh.lasku... :whistle: )

ulkomailta palatessani oltiin sovittu, et tavataan parin pvän päästä. paluuiltana oltiin kumpiki jo ihan kypsiä odottamaan, ja sovittiin, että tavataan heti sillon yöllä ku tulin klo 02 kotio. mies haki mut kotipihasta taksilla ja mentiin sen kaverin kämpälle, jonka se oli saanu vlopuks käyttöönsä. juteltiin ja hiukan juotiin. mentiin joskus klo 7 aamul nukkuu. parin tunnin päästä heräsin painajaiseen, et tää kaikki oli vaan ollu unta mut ei, edelleen nukuin sen miehen kainalossa. eikä ees harrastettu seksiä, vaik mä olisin kyl suostunu jos ois ehdottanu :D siitä päivästä alkaen ollaan nukuttu n 7 yötä erossa :heart:

ja samaten niinku nibblerillä miehen eksä varjosti ekaa seurustelukuukauttamme.. pyyteli miestä kahville, hakemaan paria tavaraa, pyyteli taas kahville, kyttäs mun kuvia galleriassa, lähetteli tekstiviestejä, kirjotteli ite galleriassa jotai haikausta miehen perään... kerran kyllästyin siihen kyttäämiseen ja totesin hälle galtsussa "kyylä", ja siit hetkest meni 5min ni mies sai viestin "onpas sun uus "nais"ystäväs fiksu..." |O hän oli olevinaan niin aikuinen, ku minä -88 ja hän -84.. mies siis -85... huoh.. oon vannonu et jos joskus hänet jossain näen ja yrittää tulla juttelee ni otan kuristusotteen kaulasta ja vatkaan oikeen kunnolla... revin hiuksista yms kiva.. :D et aikamoinen riippakivi oli ku vieläki jaksaa tunteet kiehuttaa, mut onneks siitä päästiin

Ihania seurustelukertomuksia :heart:
Mut salanaitettiin mun veljen kaverille... :D Siinä juonessa oli mun veli ja meidän äiti... Mutta onneksi valkkasivat noin ihanan miehen. :heart: Ja mies on kyllä itsekin sanonut saaneensa mun perheestä uuden perheen kun omat vanhempansa kuolivat toissavuonna. Hyvin on otettu vastaan kummassakin suvussa :D

Täällä on kaikkia ihania käsityöjuttuja, munkin pitää jossain vaiheessa ottaa kuva mitä oon tehny vaaville ja laittaa kuva tänne. missähän osa niistä töistä edes on... En mä nyt niin hirveästi ole tehnyt vielä kuitenkaan...

kiitos ötökkäsympatiasta.... =) Luin että tuollainen ötökkä tulee kaupasta jauhopussin mukana tms. Et ei välttämättä liity vanhoihin jauhoihin... mut kyl meillä löyty yks riisihiutalepaketti joka oli menny vanhaks jo elokuussa. :p Siellähän niitä sit kuhisikin... YÖK! |O Käytii ostamassa lasipurkkeja ja tästä lähin meikäläisen makaroonit ja riisit ja jauhot on lasisissa tiiviissä purkeissa. Eipähän tule enää ylläreitä. :) No, tulipahan sekin kaappi siivottua! :LOL:

hihii... ihania tapaamistarinoita kaikilla. :heart: Me oltiin samassa teatterijutussa esiintyjinä molemmat... :) tavattiin, sit baarissa tanssittiin muutaman kerran ja ekan pusun jälkeen taidettiinkin jo seukata... :D siitä 5 kk niin muutettiin yhteen ja samalla toiseen kaupunkiin. Nyt takana on pian 7 vuotta seurustelua (huhtikuussa) ja naimisiin ei olla vieläkään ehitty. :LOL: Kihloihin päästiin viime helmikuussa, häät oli tarkoitus olla nyt kesällä mutta päätettiin siirtää vuodella tuon vauvan takia. :)

Hyi kun puistatti EM:n ötökät :x Taisit toivotella tsemppiä opinnäytetyön kanssa, KIITOS, sitä tarvitaan :) Ei oikein tahdo jaksaa, mut pakko, että saan sen suurimmaksi osaksi tehtyä ennen vauvan syntymään. Onneksi ei jää paljoa koulua käymättä, muutama kurssi vaan.

Hauskoja tapaamiskertomuksia teillä :heart: Ja ihania exiä :LOL: Meillä ei ole tuota ongelmaa ollut (muita sitten senkin edestä :LOL: ) kun ollaan aikalailla toistemme ekat kumppanit, 16 vuotiaina kun alettu seurustelemaan. Kovin totista ei kyllä ollut ekaan pariin vuoteen kunnes tajuttiin, että tässä ollaan :heart:

Meilläki seurustelun alus oli hankaluuksia, mut sittemmin seesteistä vain =) Pieniä tai vähä isompiaki riitoja on kyl joskus mut aika harvoin jo nykysi :heart:

Miul poksahti just vkot!! (ku on jo pe) Kauhian pitkällä jo! Tais mytyllä eilen/tänää olla hikka ku nii tasaseen hytky :LOL:

SS & mytty 28+0!!

Yhteistyössä