~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol. 4!! ~*~

En sit tiiä et jos tuun äitiini tän raskausajan tiimoilta ni se liho vaa 8kg ja söi ihan sairaasti..se sano et sen piti syyä ainakii kahen eestä ku ois muute kuollu,ja se oli kans normi painonen sillo,nykyään iha ruipelo :D Sen siskot taas liho 20kg ja nekii hoikkii ja söi normisti..mut mein mude söi toosi paljon.. =)
 
Zoe Meillä on 3 iltaa se valmennus. Ehkä neljäskin ilta, mutta ei tiedä vielä.

EM Onneksi kaveri käyttää sua postissa. Olisi kyllä tosi inhottavaa joutua odottamaan ensi viikkoon paketin hakua. Meidän posti on onneksi lähikaupassa, että sitten kun paketti tulee, niin sen saa sieltä kyllä vaikka viikonloppunakin. Tai mä varmaan kirjotan miehelle heti siihen nimen valtakirjaan ja saa mennä hakeen samana päivänä, jos itse olen illan töissä.

Mulla ei ole kyllä ruokahalua kahden edestä. Hyvä kun edes yhden edestä. Välillä pitää syödä ihan vaan sen takia, että ei oo syönyt mitään moneen tuntiin, vaikka ei nälkäkään olisi.
 
mä olen kyl aina ollu syömisen suhteen niitä, jotka syö aina aamupalan ja ainaki yhden lämpimän aterian päivässä. sillon ku käyn koulussa ja syön ruuan siellä, ni saattaa tulla se toinenki lämmin ateria syötyä. mut harvemmin mä kotona kahta kertaa ruokaa laitan samana pvänä :)

nyt vaan tuntuu siltä, et maha kans vääntää ja murisee niin kovin, et on pakko syödä lisää!! nälättää koko aika. sit jos ajattelee et no, mä syön vaik jotai hedelmiä, siis jotain kevyttä, ni menee puol tuntii/tunti ja on kahta kauheempi mahanmurina päällä. :ashamed:

mä oon kyllä sen verran hyvä laihduttaa sit ku laihduttaa kunnolla et ne muutamat ylimääräiset kilot ei mua sinänsä haittais, jos niitä sattuis tulee :D

tajusin kyllä et se mun keskiviikkoinen syöminen johtui varmaan osaks siitäki, et tiistaina tein niin tohkeissani niitä vaippoja, et unohdin syömisen/juomisen kokonaan päivällä!! ja vauvahan kasvaa aika paljon viikoilla 17.-24., tai ainaki niillä viikoilla painonnousu on suurinta. kyllä mä tästä syömisestä selviin, ku välillä on niitä vähäruokaisempiaki päiviä =)

Talvis
-> jääkaapille :p
 
Mulle on tullut varmaan just se kilo lisää mikä on jo laskureiden mukaan saanut tullakin. Kova nälkä on kokoajan, mutta toistaseks mun ei tee mitään makea mieli vaan kaikkea raikasta.

Ostin tosi nätit mamma samettihousut. Mulla on vaan farkkuja ja ne meinaa jo puristaa. Maanantaina on ultra. Sen verran taikauskonen oon et otan ne housut vasta sen jälkeen käyttöön. Ja si vois vaikka alkaa käyttää jo Bola-koruakin. Niin ja kertoa pomollekin :)

Täällä on kertoiltu tapaamiskertomuksia, niin kerronpa minäkin. Mä olin työkavereiden kanssa paikallisessa Onnelassa ja tuleva siippa oli siellä myös kaverinsa kanssa(tämä kaveri sittemmin naitettiin mun parhaalle kaverille) :D Työkaveri sitten päätti etsiä meille sinkuille miehet, hän itse oli mennyt sinä kesänä naimisiin. Se sitten kyseli kriteereitä, mm. sanoin et pitää olla pitkä ja hymyilevä. Noilla kriteereillä se sitten toi siippani mun eteen hetken aikaa hänen kanssaan juteteltuaan. Mies sitten kysyi että lähdenkö hänen kanssaan tanssimaan ja sillä tiellä ollaan vieläkin. Tanssittiin tietty hitaitakin ja sit lähdettiin yhtä matkaa Hesburgeriin syömään, kotona olin pikkasta vaille 6 aamulla. Vaihdettiin puhelinnumeroita ja mä sitten seuraavalla viikolla laitoin tekstaria et josko nähtäs. Seuraavina viikkoina käytiin kävelemässä ja mun luona teellä. Sitten käytiin leffassa ja sen jälkeen kahvilla. Sitten käytiin syömässä ja taas mun luona teellä, sillon mua pussattiin ekaa kertaa. Seuraavana viikonloppuna olin ekaa kertaa siipan luona yötä ja siitä se sitten lähti, ei olla pahemmin oltu öitä erossa kun töiden takia. Aika nopeesti etsittiin tää oma yhteinen asunto. Viime kesänä mentiin kihloihin ja hääpäivää ei olla lyöty lukkoon, mut viimeistään 2010. Sellanen rakkaustarina :heart:
 
Juu ei ne aina ota oikeen tosissaan.. Meilläki mu entises kunnas ottivat tosissaa sit ain ku sai lähetteen keskussairaalaan, terveyskeskukses ne ei osannu/halunnu osata oikee mitää..

Ja voiha se olla et se energianlisätarve on sit iha lopus pienempi. Mie en muista noit olleskaa jos oon ees kuullukaan.

Mies läks just töihi. Mie menin ny yönä aina aikasi nukkuu ku menin jo jotai kymmene yhentoist maissa. Sit heräsin kahentoist mais ku mies tuli nukkuun. Ja pyörin noin tunnin. Ny läks töihin ni taas mie oon iha pirtee.. Aiemmin tosin oon menny nukkuu jo pari kolmeki kertaa vasta kolmen neljän mais :D Et parempi se kai näin on jos sitä koht menis jatkaa uniaan viel :xmas:

Näin muute iha pimeetä unta! :D Siin mun napa pullahti ulos! Tai ei pullahtanu mut oli iha pullahtamas ja pullahtikin puoliks ni sit työnsin sen siin vaa mukamas sisään uudellee :LOL: Pimeitä unia :D
 
tosta syömisestä niin mä oon syöny kohtuu samoi ruokia mitä ennen raskauttaki mitä nyt sokereita pikkusen vähentäny mut salmiakin syöntiä ei kuulemma tarttennu rajottaa ku neuvolasta kysyin kun on alhaset verenpaineet...

Ja suukkis on kyl ihme unii nähny. :D
 
suukkis mut toihan vaan valmistaa sua hyvin sellaseen katkonaiseen uneen... sitä se on sit kun vauva tulee. :) Ja mä oon ihan varma että napa pullahtaa jossain vaiheessa ulos... se näyttää ihan siltä. :D

sain eilen äitiyspakkauksen! :D Siellä oli ihan käyttökepoista kamaa mut ei ne mitenkään mun mielestä kauniita vaatteita oo.. :whistle: haalari on olevinaan beige mut musta se on kyllä harmaa (ompa tosi kiva väri vauvalle), kalpeankeltaiset vaatteet aiheuttaa flashbackin 90-luvulle... brrr... :$ oranssit ja vihreet on ihan ok. :) Mut MIKS siinä tulee mukana NAISTEN kondomi (siis käyttäks joku sitä, häh?) mut ei tutteja tai tuttipulloja.... nojaa. ilmainen on aina ilmaista... :) Oli se silti ihanaa saada vaikka en kaikista tykkääkkään. Eihän sitä voi kaikkia miellyttää mut vois ne vähän iloisempia värejä valita siihen....

EM ja Dodoliina 23+4 :heart:
 
EM Mä kun nettisivuilta katselin, että se haalari just olis kivan beige :( Nythän oli jossain tutkimuksessa, että käyttäjät haluaisivat äitiyspakkauksesta pois kestovaipat ja kondomit. Kela taas haluaisi luopua kertakäyttövaipoista ja tilalle kestovaippoja. Tiiä sitten millainen seuraavasta äitiyspakkauksesta tulee.
 
Zoe ton suklaatutkimuksen mukaa mun lapsesta tulee ikionnellinen sitte. :D:D Mulla on ollu ihan mieletön himo suklaaseen ja HEDELMIIN! patistin miehen ostaa mulle vesimelonia ja sipsiä just kaupasta kun on namipäivä. :):)

Sompio joo mäkin luin et haluaisi noi kestovaipat pois. Mut silti tutkimustulosten mukaan ihmisten mielestä kestovaipat on todella hyvä juttu. Ja kaatopaikat on TÄYNNÄ noita kertakäytövaippoja! Se on aika pitkälti vaan viitseliäisyydestä kiinni toi että jaksaa pestä ne harsot
 
Juu mieki oon saanuki vaavin vaatteita myös ni on aika valjuja värejä (edellisistä äp:istä pitkältä ajalta). Joskus ku ite olin pieni ni sillo oli semmone tosi pirteen värinen makuupussi, se onneks varmaan saadaanki ku miehen äitee on semmosen säästäny :heart: Mut muuten on kyl aika värittömiä..

Ja mie ku luulin et se energianlisätarve just vähenis loppua kohen ku silloha ei kai vauvakaa iha nii älyttömästi kasva? Siis sillai iha lopussa? Tai nii no, oha seki kasvu kyl aika suurta ja oisko se energianlisätarve sit suurempi ku lapsiki o sit suurempi.. :p

Ja juu, tääl tulee kans niin onnellinen lapsonen ku olla voi! :D Nytki syön suklaata :ashamed: Ja juon vettä. Terveellistä siis..... :LOL:

Ja noista äp:n jutuista viel.. Ni kyl se naisten kondomi on munki mielestä täysin turha. Ja eikös ne oo iha mielettömän kalliitaki? Ja huvittavaa se, et ohjees lukee likipitäen niin, et pitäs harjotella sen käyttöö et heti ei välttämättä opi. Ni YKS kondomi!! Millä sit opettelet :D Eli me varmaa käytetää se sit mut en kyllä todellakaan oo ostamas semmosia uusia, varmaan turhin kapistus koko pakkauksessa. ja MYÖS ne ruottin kieliset vihkoset. Miksei erikseen voi olla et vois valita pakkauksen ja ottaako sit ruottin kielisenäkin sitä.

Mut nuo kestot on mu mielest tosi hyvä juttu. Oon vaa ymmärtäny et vois vähä parempia kestoi siin olla ku nuo on kuulema vähä huonompia eikä siten ehkä välttämät innosta kestoiluun nii hyvin. MUTTA siinä se rahakin varmaan tulee vastaa.. Mut semmosia paksumpia harsoja vaippakäyttöön siin sais olla, esim popolinin niit tosi paksuja ja isompia. Tai sit prefolditki ois hyviä, niistähä kai voi taitella sisävaipan? jos oon oikein ymmärtäny..
 
Käytiin tänään ostamassa nupulle alesta vaatteita. Pikkasen meinas riistäytyä mopo käsistä, mutta mies onneksi hieman toppuutteli :D

Ostettiin sekä hailukoita värejä, että kirkkaita värejä. Ja aika tyttövoittoisia, että toivottavasti se ultra pitää paikkaansa...

EM Meinasin ostaa alesta uuden haalarin, mutta ostaa sitten syksyllä. Kyllä me alkuun ainakin sitten sitä äippäpakkauksen haalaria käytetään, oli sitten harmaa tai beige...

Onnellinen lapsukainen täälläkin on tulossa. Suklaa maistuu taas alun pahoinvoinnin jälkeen erittäin hyvin :p
 
ElinaMaria onneksi olkoon äitiyspakkauksen saamisesta!
sait sen kyllä ihanan nopeesti! Saisimpa minäkin sen pian!!!!
Olen käynyt kelan sivuilla sitä ihailemassa ja minusta siinä on
ihania vaatteita. Luonnossa saattaa olla erinnäköisiä...
tykkään kyllä harmaasta! olen ostanutkin Pirpanalle harmaitakin
vaatteita. Enpä oo koskaan kuullutkaan naisten kondomista...
olen kyllä utelias sitä kokeilemaan ;) :D


TinyAngel & Pikku Pirpana 25+2
 
Mie oon naisten kondomista siis kuullu ja näin, mut juuri turhempaa kapistusta ei mu mielestä äp:hen enää saada. Ja kondomit sinällään on ihan ok juttu, mut naisten kondomi.. juu ei.

Ja harmaat on iha kamalia mu mielestä :D väriä pittää miu elämäs olla ja pikkuisenkin :) Vähä turhan valjuja on nykysetki vaatteet mitä oon saanu vaaville, mut eiköhä niit sit tuu kummiski ostettuu ja saatua kaikkee ni sit on ainaki uusia eikä niin kulahtaneita ku muutamat ny on. TOSIN mullaki noit ihme värikausia on ollu. Joskus tykkäsin harmaasta kauheesti ja sit oli vihree joskus (nykysi en juurikaan tykkää ) jne. Ny ollu vaaleenpunanen ja violetti jo pitkään lempiväreinä, tummanpunanen on kans ihana =)
 
SuukkoSuulle voihan se olla että naisten komdomi on
aika turha...vaikea sanoa kun ei mitään hajua millainen se on...
komdomeja kuitenkin tarvitaan, kun lapsi syntyy. ;)
se on kyllä totta että makuja on niin monia kuin ihmisiä.
Niin onhan se täysin mahdotonta koota äitiyspakkauskin niin
että se kaikkia mielyttäisi. Toivottavasti tykkään niistä yhtä paljon
luonnossa kuin kuvissa...jännittää!!! saisimpa sen jo!!! ei jaksais odottaa...
 
Siis tokikaan ei kaikkia voi millään miellyttää. Ja se huomioonottaen mu mielestä Kela on valikoinu (kuka sit ne valinnat tekeekään) äp:n tuotteet hyvin. Iha samal taval kuten värittömistä ei tykkää joku ni jotkut tykkää paljonkin. Mut esim. kestotkin on sillain jännä juttu, et ku vouhkataan siitä, kuinka pitäis vaihtoehtoja olla.. Ni kertiksiä saa kokeilupakkauksina vaikka kuin paljon muutoinkin, kestoja ei. Eli sinälläänhän se ois hyvä vain jos pakkaukses ois jatkossa vain kestoja. MUTTA sit se vie osan rahasta siitä, mihin muuhun sen vois käyttää. Mutta toisaalta ne, jotka ei kestoilla halua ni voivat myydä kestot eteenpäin.
 
Kävin taas ihailemassa äitiyspakkausta. Kuvina tykkään kyllä aika paljon :)
Onhan se parempi olla tällaisessa aika neutraaleja, kun jos olis kaikki kauheen värikkäitä, niin voisi olla moni joka ei tykkää. Ostaa itse mieleisiä. Ja niitä mieleisiä tuntuu kyllä kaupoissa riittävän. Kuinkahan paljon ehtii ennen toukokuuta kaikkea haalia :whistle:
 
TA Mä tykkään, että niitä kestoja ei olisi enempää. Kun ne vie sitten pois vaatteista tms.

Koskahan se pakkaus muuten vaihtuu uuteen? Kun LA on 30.5., niin saako kuitenkin vielä tuon mikä nyt on jaossa?
 
TA se on kyl tosi harmi :( Niistä äp:n vaipoista ku ei saa mitään käsitystä siitä, kuinka ihania vaippoja kestot voi olla. Ja kestoissa on muutoinkin se, että mikä toimii yhdellä ni ei toimi välttämättä toisella.. Kuten on kertiksissäkin sama ongelma. Mut kestoissa onneks on tosi hyvä jälleenmyyntiarvo jos ei jokin sovikaan :heart: Ite oon paljon hommannu käytettynä ja etenki lahjoituksina. Sit voi lahjoittaa eteenpäin jos jokin malli ei omalle muksulle käykään B) Ja toinen mikä kestoissa on, ni peseminen ja se kauhee kammo, joka joillain on niide säilytyksestä ja hajuista. Oon lukenu nii paljon kestovaippainfon keskustelu osiota, et oon erittäin vakuuttunu et kovalla yrittämisellä se kestoilu sujuu ja sit toisen lapsen kohdalla se onki varmaa paljon helpompaa :heart: Ja onha noit vaippalainaamojakin, joita voi käyttää ens alkuun! :saint: Ja ku kaikkee noista kestoista lukee ja niit onnistumisia on nii paljon ni oon tosi luottavaine sen suhteen, et paikat ei haise ja siinä ne pyykkääntyy muiden pyykkien ohessa.
 
TA joo se tuli reilussa viikossa meille! Nopeeta toimintaa kelalta. :D Joo ja jos mä yhtään sun makua aavistelen niin mä luulen et suhun uppoaa ainakin se haalari. :) Kyllähän se vauvalle vaunuhin kelpaa ja hyvä haalari se varmaan on.

Sompio kyl mä kans uskon et sä saat tän saman. Kun ei meillä oo kun muutama viikko eroa lasketuissa ajoissa. Varmaan ens neuvolassa sullekkin laitetaan paperit eteenpäin... :)

Äippäpakkauksesta vielä: saahan sitä oman mielipiteensä sanoa eikös vaan. =) ei kaikki voi kaikesta tykätä. Meidän äiti sanoi puhelimessa kyllä että no mummi ostaa sitten jonkun söpön haalarin pienelle... :LOL: Mä tiiän et se ostaa. Jos jotain meidän lapsella tulee olemaan enemmän ku tarpeeks niin se on kyllä vaatteita. :D Meidän äiti ja anoppi myös on molemmat vähän sellasia... :whistle: Mä voin jo valmiiks kuvitella et anoppi kiertää kirpparit tai ompelee ite isot kasat vaatteita ja meijän äiti sit tilailee ellokselta tms tai ostelee kaupoista kaikkea söpöä mitä näkee. semmosia ne on tän neidin tulevat mummit. :) Ja vaari ei pistä vastaan... myhäilee vaan. en mä pane pahakseni. :D Ostelkoot. Kyllä se mulle käy.

Saa nähä, voi olla että jää äitiyspakkauksen vaatteet käyttämättä jos kaappiin ilmestyy kivempia vaatteita ... ;) Jos saan joskus vielä toisen lapsen niin en varmaan ota äitiyspakkausta.

Mut oli se ihanaa saada se!! :heart: Siltikin!!!!
 

Yhteistyössä