~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol. 4!! ~*~

aijaaha... :D Täällä sitä vain taputtelette toisianne selkään. :D :LOL:

Äiti, iskä ja anoppi kävi kahvilla. Äiti oli mulle tilannut jostain paketillisen harsoja ja toi ne tullessaan. :) Anoppi meinaa alkaa ompelemaan niitä kestovaippoja ja sillä oli jo kaavatkin valmiina... iskä vie meijät vaunuostoksille ens viikolla. :D Jee. :D Kyllähän mä oonkin oottanu yhteensä jo puolitoista vuotta sitä että pääsen ostamaan vaunut ja laittamaan vauvalle kaikkea valmiiksi... et on se jo aikakin. :)

EM ja Dodoliina 23+5 :heart:
 
täällä ollaankin vilkkaasti keskusteltu :)

kestokeskusteluun musta tuntuu myöskin, ettei noi ä-pakkauksen kestot ketään hurjemmin innosta. siis siinä on se yks kuori ja sit neljä flanellisisävaippaa? mun mielest ne on ainaki suht.. jäätäviä. :D kai äitiyspakkauksessa on joku aloittelijan opas kestoihin kans..?

tytykin jo hurjan pitkällä :eek: :flower:

merkkivaatteista enpä ajatellu minäkään ruveta lastani pukemaan benettoneihin tms.. :) jos jotain merkkivaatteita tulee ostettua, ni vain siksi, että ovat laadukkaita ja oikeasti hyviä (just noi haalarit esim, joita voi käyttää joku toinenkin lapsi vielä). pääasia, että lapsi ite viihtyy vaatteissaan, et ne on mukavia päällä ja tietty saavat siistejäkin olla.

vähän koomassa vielä eilisen jälkeen. oli miehen synttärit, ja meiltä lähti viimeiset vieraat puol kahden aikaa ja veivät miehen mukanaan baariin. tuli sitten puol kuus kotiin :D noh, hyvä että vielä menee ku saa vapaasti mennä...

täällä poksui tänään 19+0 :heart: :heart:
Talvis
 
Ja mä kun menin kirjottaan sen Reimatecin Reimatex :ashamed:

Turvakaukalo mekin halutaan uutena. Kun ei käytetyistä koskaan voi tietää varmaksi, että onko ne ollut jossain kolarissa tms. kulumaa. Vaunut mekin ostettiin sillä, että jos useampi tulee, niin samat vaunut olisi käytössä muilla. Ja Emmaljungalla säilyy jälleenmyyntiarvo. Tosin piti käytettyjäkin katsella, mutta sitten ei uskallettu jättää hyödyntämättä sitä -30 %:n alea. Jos ei olisi käytettynä löytynytkään niin olisi pitänyt ostaa uudet normaalihinnalla.

Merkkivaatteita ei meillekään merkin takia osteta. Itse tykkään käyttää esim. Eccon kenkiä ja Goretex pukuja, koska ne on käytössä hyviä ja kestäviä. Uusia kenkiä ei tarvi ostaa moneen vuoteen. Mutta Marimekkoa on pakko nupulle ostaa, koska tykkään tosi paljon Marimekon vaatteista. Ihme kyllä, ei ole vielä mitään ostettu Marimekosta :D
 
ElinaMaria eipä oikein mikään auta näihin niskoihin. otin panadolin
aamulla ja sain nukuttua hieman mutta herättyäni niskat oli pahemmassa
kunnossa. kipu säteili käsiin ja selkään asti. Venytellä ei oikein pystynyt
kun teki niin kipeää. meinasin oksentaa kivusta. :eek: en tiedä mikä ihmettä
tää oikein on. Mieheni on mulle laittanut kolme kertaa lääke geeliä harteisiin
joka kuumottaa tosi paljon, mutta helpottikin hieman. enää ovat vaan
vähän jumissa. :/ nyt voi sentään elää tän kanssa...toivottavasti
huomenna ois kokonaan poissa...

 
Huomenia,

Nopeasti merkkaan, että täällä ollaan hengissä edelleen. Lähimmille sukulaisille kerrottiin viikonloppuna ja vastaanotto oli oikein mukava :)

Nyt pitää kiiruhtaa junaan, lähdetään luokan kanssa seminaariin :)

Mukavaa maanantaita!

Vilma ja Elma 10+3
 
ihanan levännyt olo kun nukuin koko viime yön kertaakaan heräämättä. luksusta.. :)

TA: mulla kans on välil tommosia sitkeitä niskakipuja :$ ja niihin ei kyl mikään panadol tehoa. pieni lenkki ulkoilmassa saattaa auttaa ainakin hetkellisesti, mut mul yleensä kestää sen 3 päivää niska/päänsärky teki mitä vaan. toivottavasti sulla jo helpottanut :hug:

tänään sitten neuvola ja mies tulossa ekaa kertaa mukaan :heart:
 
Hienoa vilma ku kerroitte sukulaisille :heart:

Sompio eipä tuo nii vakavata ole :D:D Enempi mä kahtosin kieroon niitä, jotka tietää kaikki merkit ja joille niillä on nii älyttömästi väliä :p

hernekeitto tervetuloa listalle! Tuu ny tännekin ilmottautuun sielt ;) :heart: Onnea plussasta!!! :hug: :flower:
 
TA kiitos kiitos.. eiköhän me löydetä hyvät vaunut. :) Kun me ei niitä kuitenkaan kovin paljon varmaan roudailla mihinkään muualle täältä kotoa... ekan vuoden aikana tietty jos menee johonki kaupungille niin silloin, mut muuten kyläreissuilla eihän sitä vaunuja tarvii... et ostetaan sit vuoden päästä kevyemmät matkarattaat kuitenkin. varmaan ostetaan sellaset Emma Bestar Kombit. katsotaan.... voihan se olla että vielä vaunukaupassa mieli muuttuu... ;)

Vilma hienoa että kerroitte sukulaisille. :D Ja kiva että ottivat hyvin vastaan uutisen.

(.) täällä on koettu harkkasuppareita ja sit sellasia vähän ikävämmän tuntusia suppareita... ei siis kivuliaita mut ilkeitä. :| Pitää värmaan seurailla tilannetta...

EM ja Dodoliina 23+6 :heart:
 
zoe no kun me meinataan ainakin kokeilla kestovaippailua niin tulee varmasti käytettyä noita harsoja... :whistle: nii paras että niitä on tarpeeks. :D ja joo, on tää välillä vähän tylsää... mut sit taas joskus sitä kyllä vaan nauttii olostaan. Suurin osa päivistä on ihan jees olla kotosalla ja touhuilla omiaan mut joskus alkaa kyl ahistaa...

 
Tälläisen perustin: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1296898 :) Eli siis jatkopino tästä pinosta vauvautuneille, sinnehän te kaikki täältä lopulta tulette, eiks je? :heart: Nyt kaikki jo synnyttäneet sinne mars!

EM:lle tsemppiä kestoiluun! Ihailtavaa että jaksat yrittää, kun niin moni sen nykyään jättää ihan turhaan ennakkoluulojen täysin kokeilematta. Me haluttiin miehen kanssa molemmat kestoilla, mutta aluksihan se tuntui paljon vaikeammalta kuin kuvitteli. Alun väkerrelmät oli vaan tosi isoja paketteja, ja aina tuntu tulevan läpi pieninkin pissa. Mies jo meinasi luovuttaa, mutta sain kuitenkin jatkamaan yritystä. Nyt ollaan löydetty meidän sirolle neidille toimivat paketit: eli imse vimsen flanellette (äp) + frotee/bambuimu + imse kuori (äp) ja sitten disanan nauhavaippa + frotee/bambuimu + villikset/imse kuori. Nyt kestoilu sujuu jo tosi hyvin, vaikka tyttö onkin kova pissaamaan, silti nää vaipat pysyy kuivina jopa 4-6h (siis kuori ei falskaa vaikka sisävaippa olisikin läpimärkä). Nyt tilattiin lisäksi yövaipoiksi Fuzzi bunzin taskuvaippoja, ja muutamia muita huutiksesta, ja niitä kokeillaan sitten toivottavasti jo tällä viikolla :) Mä en mikään ekspertti ole, mutta ihan ilman ennakkotietoja tai kestoilevia ystäviä/tuttuja suostuttelin mieheni mukaan ja opetellaan. Multa voi siis kysyä jos jokin askarruttaa, ehkä osaan jotain neuvoja =) Toivottavasti mahdollisimman moni innostuisi tästäkin pinosta laittamaan vaikka edes yhden äp-keston päivässä!

Ihanaa että vilmav pääsi tänne takaisin, oikein paljon onnea raskauteesi :hug: :flower:

Muuta en nyt ole jaksanut lukea ja tyttö kaipaa tissille, joten poistun :) Meillä kuitenkin menee kaikki edelleen oikein mainiosti, ensimmäinen suomen neuvola on meillä keskiviikkona ja sitten jälkitarkastus ja vauvan lääkäri helmikuun alussa. Uskoisin että ylihuomenna kaikki on ok, mut sen näkee sitten =) Sainpa minäkin vaihdettua neukkutätiä vauvaa varten, siihen todella ihanaan nuoreen terkkaan (sillon kun sitä mun entistä tätiä täällä purnasin, jos joku muistaa). On kiva tietää että vauva pääsee oikeasti asiantuntevalle ja hyvälle hoitajalle sitten :) Mukavaa siis kuulla että SS vihdoin sai omansa vaihdettua myös.

DD ja potkurineiti 1kk & 1vko & 1pvä :heart:
 
moi kaikki!
palasin juuri neuvolasta, kaikki oli oikein hyvin ja sydänääniäkin kuunneltiin siellä se meidän nyytti touhusi niin kovasti että meinasi vaan rätinää kuulua.
sorruin äsken ostamaan vauvanvaatteita... löytyi niin suloiset samettihaalarit, ja niihin sitten tietenkin piti ostaa body ja sukat ja myssy... vaunujakin ollaan miehen kanssa käyty katsomassa, en vaan ota selko niistä. ainut mitä olen päättänyt että yhdistelmät, iso "tavaratila" ja sellainen kääntyvä työntöaisa että saa bussissa nostettua ylös. minkä takia emmaljungat on niin suositut tai briot? onko niissä jotain erikois hyviä juttuja???
onnittelut hernekeitto :flower:
onnellinen toivova ja nyytti 14+5
 
Ite tykkään brioista iha vaa niiden kaikkien ominaisuuksiensa tähden ja sen vuoks, et on hyvä merkki. Laadukas. Esim meillä on ny Kombit ja niis on säädettävä heittoaisa, jarrut molemmil puolilla, kova kantokoppa joka on lämmin talvella muttei liian kuuma kesällä. Sopii ensisängyksikin. Taittuu kokoon niin, et pyörät lähenee toisiaan joten menee entistä pienempään tilaan. Pyörät saa yhdellä napsauksella pois, mutteivat irtoo noin vain. Pyörät on puhkeamattomat ilmakennopyörät. Materiaalit kestäviä ja likaa hylkiviä jne jne =) Tosi hyvä yhdistelmä.
 
DD juu täytyy sitten kokeilla kun vauva syntyy... sittenhän sen näkee et mikä on se oma juttu ja mikä toimii meillä parhaiten. :) Mut kyl mä aion kokeilla ainakin ja yrittää saada sen toimimaan. :D DD miten teijänki neiti on jo noin iso?!! yli kuukauden vanha jo!!! :heart: =)

toivova kyl niit vaatteita kannattaa ostellakkin pikkuhiljaa ja kaikkia tarvikkeita nii ei kaikki sit kerry sinne loppupäähän odotusta. :)

suukkis mäkin viihdyn kyl suurimman osan ajasta ihan hyvin kotosalla ja sit varmaan vasta onkin ihanaa kun vauva syntyy! :) Mut kun mä oon aikamoinen menijä luonteeltani, siis viimeisen 6 vuoden aikana oon asunu ympäri suomen ja opiskellu ja tehny töitä ja kaikkea niin tää että on ollut pysähdyksissä pitkään on välillä ollut tosi vaikeeta mut tekee hyvää. Kai sitä pitää osata olla paikoillaankin... :) Ja rauhoittua. Kohta se rauha onkin kateissa kun vauva tulee.. :D :D

(.) tein täytettyjä lettuja, sienitäytteellä ja jauhelihatäytteellä. Sit juustoa päälle ja uuniin... nam! Olipas hyviä. Taikinaa jäi vähän, taidan illalla paistaa loput nii saadaan illalla jätskin kanssa niitä... :p
 
onnea plussanneille! hernekeitto ja vauvakuume83

neuvolassa käyty ja kaikki arvot oikein hyviä. painoa ol tullu nyt 700g/viikko ja aattelin et siit tulis sanomista mut ei mitään. tosin mul se paino olkin jumittanu koko alkuraskauden.

hemppakin ol tosi hyvä, 143 vaik epäilin sen olleen laskenu. pikkuinen ol massussa melkein poikittain, sf-mitta 17cm ja sydän jumputti nopeemmin kun 140 (ei kertonu tarkkaa lukemaa).
jos väsymys alkaa vaivata kovemmin, ni pitää kuulemma hakee saikkua :)

ens kerralla täytelläänkin sit kelan papereita ja maaliskuussa alkais synnytysvalmennus.

ens viikolla sitten rakenneultra ja sen jälkeen mennään ehkä 4-d ultraankin kun se kovasti kiinnostais.
 
DD kiva kuulla kuulumisia!! ja eritoten noita vaippakokemuksia... :)

Zoe voi yöks sentään. :/ mäki koitin eilen kurkata varovasti yhteen jasmiiniriisipakettiin, joka on ollu auki iät ja ajat, mut ei näkyny mitään, joten laitoin sen hiljaa ja varovasti takaisin paikoilleen. :D

EM ah kuulostipas hyvältä nuo letut. =)

Brioista mekin saadaan miehen siskolta Brio-merkkiset vaunut sitten lähempänä vauvan syntymää, on heidän nuoremmalla vielä päiväunikäytössä. en tosin tiedä mitkä briot ovat, pitää varmana tutkia jotain kuvia netistä. mustat ainaki väriltään, ilmeisesti heittoaisa (semmone taittuva?) ja pyörät saa sillai pikalukituksella kiinni. koitettiin niitä mun almeran taakse, ni vaunut meni muuten hyvin, mut sit kuulemma jostain otti hiukan kiinni ja ongelma ratkes irrottamal kaks rengasta. sitä en sit tie paljon painavat, ku mä katoin ikkunasta tota autoon asettelua :p mukavat olivat työntää, paitsi renkaat pitää ehkä vaihtaa, ku tuntui että ne vei hiukan vinoon tiellä työntäessä. ja kiva, jos ovat laadukkaat, ni saa vielä joku pieni vaunuikseen ne meidän esikon jälkeen.

tällaista tänään. :) onnea uusille odottajille!! :flower: :heart:
 
Voi kiitos kaikille kun olitte onnitelleet sukulaisille kertomisesta :D :heart: Ihania :heart: Ja DD, minusta on kyllä enemmän kuin ihana olla täällä taas! :heart:

Onnea kaikille plussanneille myös :heart:

Jotenkin nyt tuli ihan ihme olo kun kerrottiin. Tuntuu että nyt kaikki sitten menee pieleen :'( Hölmöä.. Onneksi kaikki lupasi pitää suut supussa, ettei lähde juttu leviämään sen pidemmälle :)
 

Yhteistyössä