~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol. 4!! ~*~

Voi BB Luulisi, että kohta helpottaisi.

Sain illalla kamalan migreenin. Päässä humisi ja silmissä sumeni. Lääkkeitä en tahtonut saada alas kun yökitytti.. :x Ihmeen nopeesti meni kyllä ohi kun maltoin vaan maata. Mä en usko, että tuo mun migreeni on oikeaa migreeniä nähnytkään, joten otan osaa kyllä kaikille jotka siitä kärsii :|

Huomenta!

Ihanan talvista, kun eilen satoi paljon lunta =)

Onneksi meillä on kaikki jauhot yms. pääasiassa purkissa jo ennestään. Ainakin sellaiset, mitä vähemmän käytetään.

Zoe Mä en voinut sietää karkkia pahoinvoinnin aikaan. Tuli vain kahta kauheempi olo siitä :x

vilmav miulla oli sama tunne et nyt jos kaikki meneekii pielee ku kerrottii sukulaisille. Tai oikeestaa ne sai tietää ku tulevalle mummille kerrottii.. :D juorut kulkee..mutta siis miula oli paniikki päällä et jos sit tuleeki km mut loppujen lopuks oli paljon mukavampaa ku sukulaiset ties tästä =) Meillä duunissakii jo osa tietää ja sairaahoitajat kahtoo aina sillä silmällä et oonha varmasti kunnossa :D ja tarjoovat mehuu jne.huolehtiivat =)

Hitto ku nykyää nään ihme unia.. :/ niissä aina mies tekee jotai tai lähtee lätkii,sit kuitekii herään aamulla ja huomaan et se ukon köriläs tuhisee vieressä =) mutta en tiiä mistä tämmöset unet..tai sit nään kauhee levottomia ;) taitaa raskaus tehä tepposii..onko muila ollu tämmöstä?

oon ruennu epäilee et tässä mein kämpässä on hometta :eek: siis oon ollu nyt tosi useesti kipee, ja taas tuntuu et flunssaa pukkaa..aamul yskiessä rohisen ja vihreetä limaa lähteny jo yli kuukauden :| kokoja aivastelen ( oon kyllä hieman allerginenki jollekkin ) ja nenä vuotaa..silmät kutisee aika ajoin..sit eilen yht äkkii koko naama meni punaseks ja tuli täytee valkosii pilkkuja..wooh |O nokkosrokko tyylistä ihottumaa..sit nilkkoihi on ilmestyny ihan itikan pureman näkösii kutiavia pahkuroita..oon käyny kaks kertaa allergia testeis,mut mittää ei oo löytyny..oon kyllä syöny allergia lääkkeitä ennen raskautta mutta en raskaana ollessa. Alkaa vähä pelottaa asuu tässä..luin et tämmösii oireita on ihmisillä joilla hometta ollu talossa..ja tää mein vuokra kämppähän on rakennettu vanhaan työmaa paraakkiin..tähä on tehtu 2 kaksiota ja 1 yksiö..ja täällä vetää kokoaja..ja ei oo kunnon eristeitä..et home ois iha mahollinen..

tyty Mä asuin opiskelija-asunnossa, missä oli hometta. Tai koulu ei sitä suostunut tutkimaan. Mutta mä olin koko ajan kipeenä ja keuhkolääkäri sanoi, että homeesta tämä johtuu. Sitten vaihdoin toiseen asuntolaan ja vaivat loppui siihen. Eli oli siinä asunnossa jotain. Ja nyt en siedä hometta ollenkaan. Olen kaksi kertaa ollut sen jälkeen yhden yön paikassa, missä on ollut hometta. Ja molempien kertojen jälkeen kipeenä. Mitenkähän asian tutkimisen kanssa pitäisi edetä?

homeesta sen verran, että ainakin vois sellasen homekoiran palkata nuuskimaan kämppä. sitte tietäs, onko sitä.

(.) ja jälleen kerran viinirypäleet ei kestäneet vatsassa yöllä vaan oksu tuli :/ unirytmi oli kans tosi järkevä... eka 3h unta, sit 4h hereil ja vasta aamuseitsemältä nukahdin taas neljäks tunniks. on tää raskaus niin ihanata välil :ashamed:

Zoelle ylimäärästä energiaa ötökkätaistoon!

baby b toivottavasti alkais kohta paha olo helpottamaan! :hug: :hug: mulla loppui se paha olo silloin yks aamu kuin seinään... se vaan oli poissa. Tais olla rv 12+ jotain. :)

vilmav ei se kertominen varmastikkaan ole syynä jos jotain tapahtuu. :hug: Minä ainakin kerroin heti kun tuli viiva tikkuun... :ashamed: malttamaton kun oon. Kun jos jotain tapahtuu niin se voi tapahtua missä vaiheessa tahansa!

tyty toivotaan et ei oo hometta... :eek:

Vauveli on tosi vilkas. =) pitkin päivää möyrii ja potkii, sit pitää pienen tauon ja jatkaa taas. Illalla pitää potkumaratonin ja aamulla sit kun herään nii vauva herää samalla. :D

Lantion jomotuksia, iskiaskipuja ja vihlontoja joka puolella lantionseutua ja häpyä ja kaikkea... :ashamed: Onneks huomenna on se fysioterapia niin ehkä se osais vähän auttaa. Alkaa tekemään aika inhottavaa nää kaikki selkä- ja lantiokivut. :|

Mut hei! Tänään lähtee 25. raskausviikko käyntiin! :D :D

EM ja Dodoliina 24+0 POKSIS!!! :heart:

EM onnea poksuista ja ompas kiva masu! :heart:

tyty toivotaan, et ei oo hometta!! Tosin etkös sie sillo muuttanu tuoho kämppään jos kuukaus sitte oireet alko? En tosin muista ku tää ajantaju menee mul iha mite sattuu :D

Tänää ois sit neuvolalääkäri sekä perhevalmennus. Pittääpi sille lääkärille sanova tuosta ku en tunne mytyn liikkeit juurikaan.. Tosin tänää aamulla se potkit mut ehk jonkun alta kymmene potkua. Jee, huomenna mennään Vuokattiin pariks pvää :heart:

SS & mytty 28+4

kiitos myötäelämisestä. Zoe ei kyl mitkää poppakonstit auta. on koitettu inkivääriteetä, minttuteetä, berokkaa, runsasta b6 vitamiinia, digestive keksejä, syödä pieniä määriä usein ja vaikka jos mitä poppakonsteja. mut ei, ei vaan helpota... ois tässä nyt useempina päivinä pitäny jo siivoo kun mies kokoajan töissä mut aina kun on koittanu alkaa tekee on tullu jo huono olo. Raitis ilmakaan ei auta kun sit yökitää tuol pusikoissa. ja lääkärille ku soitin niin sano et "juo paljon ja syö pieniä määriä ja usein" no no shit! Varmaan soittaisin jos en olis kokeillu sitä jo??

EM IIIHANA MASU! ja ihanan värinen paita. :)

Suukkis pidä kivaa siel vuokatissa! meiltä jää levinreissu välii kun olis tyylillä jotai 20 raskausviikkoo niin en ihan laskettelemaan oo menos :D

vilmav mä jouduin lopettaa migreen lääkityksen kun e sopinut raskausajalle kun oli epilepsia lääkitys tavallaan. Niitäkin käytetään kovaan migreenii noi on noi panadolit vaa vähä onnettomii... :D JA tosiaa verta lentää nenästä ja taju lähte kun mulle migreeni tulee. eikä muute helpota moneen tuntii...

MIEHESTÄ tuli tänään setä. :) huomenna mennää pikkusta kattoo ultran jälkee ku sama sairaala. :D

Huomenna onki sen np-ultra saas nähdä mitä siellä ultra täti sanoo... Onko kaikki kunnossa vaiko eikö. Sen näkee huomenna...

Tyty, ihana juttu etten ole yksin. :hug: Jospa meillä menisi kaikki hyvin, toivotaan :heart:

EM, just tämän takia mä en ole niin varma siitä mitä eka neuvolan täti sanoi. Sen mielestä ei pidä olla tällaisilla palstoilla alkuunkaan, mut mä olen ihan eri mieltä. Yleensä saan täällä mielenrauhan, niinkuin nytkin. Kiitos sinulle :heart:

Kysymys kokeneemmille: Onko normaalia, että jo näin raskauden varhaisessa vaiheessa on selkä kipuja? Viikkoja on nyt 10+4 ja tuntuu välillä, että jalat lähtee alta. Kipu ei ole sellaista menkkamaista, vaan lähinnä tuikkii pakaran yläosiin. Jos oikein kovaa juilii niin se saattaa siitä "kiertyä" ihan etureiteen saakka. Levossa harvemmin tuntuu mitään, mutta jos taytyy istua kauan tai reippailee enemmän niin koskee :eek:

Ai niin joo, juttelin tänään opttajan kanssa ja mun valmistuminen onnistuu vain pari kuukautta muita ryhmäläisiä myöhemmin! Tarkoitus oli valmistua jouluna 2009, mutta nyt valmistun maaliskuussa 2010. Jeeee!! Luulin, että vuoden lykkääntyy, mutta onneksi se jousti ja neuvoi kuinka kannattaa tehdä, että onnistuu.

BB, mulla ei ole onneksi migreeniä, mutta eilinen oli kyllä uusi kokemus. Aika pelottavakin :x Toivottavasti ei tulis heti uudestaan kun se lääkkeiden nieleminen on niin hankalaa. Oon aina ollut kamala "sihtikurkku", mutta nyt raskauden myötä tuntuu, että mitään ei voi niellä :D Mietin jo ihan tosissani eilen, että lähen päivystykseen hakemaan särkylääkettä suoraan suoneen. Tai sitten mun pitää ostaa monta litraa sitä Panadolin mikstuuraa :LOL:

Toivottavasti pahoinvointi helpottaisi sulla pian, kuulostaa kamalalle :/ Niin ja onnea miehellesi sedäksi tulon johdosta! :)

heipat kaikille...

Olenkin ollut vaisu viime aikoina... silmät ristissä suurimman osaa päivästä, töiden jälkeen... joten lukemiset ja kirjoittamiset olleet vähäisemmät.

Olin siel stimulaatiohoidossa tänään...
Se käsitti erinäisiä, venytyksiä ja hierontoja kohteena varpaista alaselkään...
jonkun verran autoi... paikan päällä tuntui taas että omistan kaksi jalkaa...
mutta tunnin hieronnat ja venyttelyt... nyt särkee... mutta ehkä se tuosta helpottaa kun tämän päivän lepäilee!!!

Omaa asentoa myös korjattiin... olen sitten seissyt viimevuodet väärin... kun olen tehnyt edellisen lääkärin ohjeen mukaisesti... polvet eivät koskaan saa mennä takalukkoon...
nyt kuulemma pitää mennä takalukkoon... eli opettelemaan uusi/vanha asento uudelleen... jos se korjaisi sitten lonkan ja selän asentoa...

Muuten meille kuuluu hyvää... väsyttää itseäni.
mutta poitsu on eläväinen potkuttelee ja heiluu minkä ehtii...

HanTa ja Möntti 22+3

Neuvolalääkärissä kaikki hyvin =) Sf-mitta 27cm, turvotus +/-, pissa puhas, hemppa 119. Oma syke huiteli satasessa ja pikkuisen syke 171. Paino ei ollu noussu yhtään!! :eek: Eli painoa edelleen tullu 2,9kg lähtöpainoon.

Lääkäri mittaili ja kahteli, kohdunkanavaa jäljellä 3cm ja kaikki iha ok. Mut kerroin siit et ku ei tunnu liikkuvan niinku pitäs ni laittoi lähetteen ultraan äippäpolille :) Eli saa sit mielenrauhan toivottavasti ku siel käy. Niitte pitäs kai sieltä sit soittaa sitä aikaa..

suukkis kiva että ultrakuulumiset oli hyvät. :) eiköhän se pikkunenki voi hyvin :) mukava jos varaa sun puolesta sen ajan. :) Meillä pitää soitella itte aina sataan paikkaa et saa sen ajan ja antavat aina vaan johonki aikaa sen ajan. :/ Tuntuu etteivät mulla noit viikkoikaa hirveest ees laskenu ku varasin sen np:n toivotaa ettei olis vähemmän ku pitäis taas. Mut mies tossa totesi että no jos on niin sit mennää itte uudestaa ultraa MAKSO mitä makso. :D se jo kaavailee 4D:Täki :D

Vilmav joo se migreeni kyl on ikävä ja tiiän et jos tonne lääkäriin lähden on hukkareissu sanoo et ota panadolia ja mee nukkumaan se siitä. eivät edes anna särkylääkettä...

hanta loppuispa pian toi sun kipuilu. :/ Mutta mitä sitä ei lapsensa eteen kärsis. :D

merkitsen ja taustalta vilkuttelen :wave: paljon taas uusia tullut/tulossa ja aivan loistava idea tuo jatkoketju :D tais olla tuolla kuumeilupuolella ku leikiteltiin tuolla ajatuksella että jatkossakin ois joku pino johon mennä. ajatusta taidettiin viedä jopa niin pitkälle että me jengillä odotettais menopaussia tuolla isovanhemmat puolella :LOL:

kansa vaatii kestoilukokemuksia lisää! :wave:

aijoo huomenna on eka ultra! pelottaa ja jännittää ihan kamalasti. pitäkää peukkuja että kaikki on ok, mun olo ei oo ollu ihan sata varma nää viime päivät.

Nibbler ja Bart 11+0 (se suuri kahentoista*poks* )

SuukkoSuullesinulle ei sitten ainakaan jää kiusaksi liikaa painoa,:heart:
vaikka vielähän tuota painoa ehtii tullakkin :D
Mullakin huomenna neuvola-lääkäri, sa nähdä paljon on painoa
minulle tullut. ainakin massun ympärys on kasvanut sentillä... :D
kiva juttu että pääset ultraan, ei sitten tarvitse turhaan murehtia
mitä massuun kuuluupi. Vaikka ihan normaalia se on ettei kaikki
vaavit potki jatkuvasti. Meillä Pirpana mellastaa kyllä joka päivä/ilta.
Nykyään töissä ollessanikin. varsinainen potkunyrkkeilijä. :heart: :D

TA joo kyllähä sitä painoo ehtii viel kertyä :LOL: Mut tuntu vaa nii oudolta, et paino ei oo noussu yhtää. Noh, mut onha täs viel 12-14 vkoo aikaa kertyä mahottomat määrät :p Ja kyl mie tiiän et on eroja vauvojen aktiivisuudessa, mut jotenki tuntuu nii oudolta et enää se ei potki semmosia teräviä potkuja niinko aiemmin et mieski ne tunsi. Nykysi möyryää aamul ja illal ehk noin 5 minsaa ja sit potkuja tulee ehk kaksi-kuus pvässä. Siis KOKO pvänä.. Enkä oo töissä ni ei voi senkään piikkiin pistää, etten niit vaa huomais. Toki voi olla, et potkii vaiks selkään päin et sen vuoks ei tunne.. Mut istukan ei luulis täs vaihees enää nii kauheesti vaimentavan..

Perhevalmennuksessaki men kaikki kivasti :) Ja sit mul on uus aikakin neuvolaan, sille uudelle neuvolatädille :) Jiiphii! :heart:

Yhteistyössä