~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol. 4!! ~*~

Sompio onhan se harmi jos vaatteista tinkimään juotuis kestojen takia.
onhan pakkauksessa muutakin mistä vois tinkiä ja tilalle kerttiksiä. Vaikka se
naisten komdomi(varsinkin jos kerta kallis...?)

kevääseen asti tai niin kauan kuin tavaraa riittää.
ois tää nykyinen pakkaus kelan sivun mukaan. Eli ei voi tietää saatkos
tämän vai uudemman...kun kuuleman tänä vuonna
syntyis aika paljon vauvoja.Luultavasti kuitenkin tämä joka
on nyt jaossa....
 
ElinaMaria mulla kestää äitiyspakkauksen saaminen
sen takia kun työpaikalla kuhnaillaa...vieläkään eivät oo
saaneet papereita eteenpäin, ärsyttää!!! :kieh:

taidat aavistella oikein mun makuni vaate asioissa! :D :heart:
 
Voiha ne ihan käyttökelpoisia olla, en sitä sano. Mut niitä ku on vain yksi siinä pakkauksessa ni aika turhia ovat.. Ku se yks kortsu menee varmaan vaa harjotellessa sen käyttöä :D Ja aika laajasti näköjään vaihtelee nuo hinnat... Yhes verkkoapteekis oli hinta 7,90 ja toisessa 10,45!!! Siis noille kolmen kortsun pakkauksille.. Huh huh! :eek:
 
TA Onhan se niin, että joku voisi tinkiä vaatteista, kun niitä ostaa/saa kuitenkin ja toinen taas kertiksistä ja kolmas niistä kestoista...

On aika kallis se naisten kondomi. Jos sitä käyttäisi ihan vakituisesti, niin kyllä niille hintaa tulisi :eek:
 
mulla on ens viikon keskiviikkona neuvola lääkäri.
silloin minulla on rv25+6
niin mitä se lääkäri tekee? Mulla oli viimeksi silloin rv 12 neuvola lääkäri
ja silloin kuunneltiin ekaa kertaa sydänäänet ja tehtiin papa koe...
mutta mitäs se nyt tekee kun tuskin papaa taas otetaan ja sydänäänethän
kuunnellaan nykyään neuvola tädin kanssa joka kerta.
 
Eikös se lääkäri tee iha vain sisätutkimuksen ja kahtoo onko paikat kii yms?

Mie kahton just tuota jännäriä kolmoselta, ihan hyvä kyl ku se pohjautuu kai jonkilaisesti tositapahtumiin.. Tiiä sit kui paljo tost on totta, mut kertoo niist terrori-iskuista.
 
täällä yks yökukkuja! kyl tää on hullua, mut hormoonit kai tän tekee valmistellessaan mua äitiyteen... illal ol niin väsy, et tuntu ettei ois viikkoo nukkunu..
meninki sit unelle ja nukuin jotain 3-4h ja sen jälkee oonki ollu pystyssä, vähän väliä syömässä kun tuntuu ettei tule kylläiseksi sitten millään. nappulakin tuol masus mylläilee..
onneks on muutama vapaa edessä ni ei nii haittaa tää valvominen :whistle:

SS: mie tykkäsin kans tosi paljon tost leffasta vaik katoinkin sen jo sillo ku aikanaa tul vuokralle. =)

TA: en sen kummemmin tiiä, mitä tokas lääkärineuvolas tehdään, mut eiks se ollu niin että enää ei tungeta mitää instrumenttei :D mut kai se muutoin tekee sen sisätutkimuksen.

Maanantaina ois sitte neuvola. Tuntuu, et edellisest kerrast on ihan hirveen kauan vaiks oli enne joulua. Tosin sillon ol se lääkärineuvola ja siin tais mennä se 20min. et oli aika pikanen käynti :/
 
kiitoksia vastauksista SuukkoSuulle, Zoe-F ja johanna83 !

Mä heräsin tänään 5.00, niin kuin tosi monena aamuna. Nukahdan kyllä
useimmiten heti uudestaan,mutta tänään en. Ja nousin lopulta 6.30 kun
mun niskat on niin jumissa ettei oo koskaan ollutkaan. oikein huono-olo
sen takia. kun niskoja vähän venyttelee niin särkee ja vihloo selkään asti.
auts! :(
 
Zoe Mä luulen kanssa, että saan tuon nykyisen paketin. Saan helmikuun alussa neuvolasta kelan paperit ja laitan ne heti menemään.
Siis se äitiyspakkauksen haalaron 74 cm? Kun Kelan sivuilla on 68 cm. Meilläkin on tarve vasta ensi talvena, kun LA on 30.5. Ei varmaan niin kylmä kesä tule, että sitä kesäkuussa tarvitsisi :D
 
huomenta!

TA ne tekee sisätutkimuksen kai siel lääkärissä... mullakin seuraavan aeuvolan yhteydessä on. Nyt vaan venyttelemään niitä niskoja, kyllä ne siitä vetreytyy... :)

zoe tuskin mekään kortsuja käytetään... joku muu ehkäisymenetelmä se on keksittävä. Mä oon aina käyttäny yhdistelmäpillereitä mut ne ei ilmeisesti käy kun imettää? Pitäisköhän kierukkaa kokeilla....

(.) Näin ihan kummia unia! Näin unta että pari kaveria alko synnyttämään ja ne puhisi siinä sohvalla ja sit siinä unessa ajattelin että mäkin haluan jo synnyttää!! Koitin saada aikaseks supistuksia sillai pinnistämällä!!! :D Mut ei onnistunu, ja sitten mä tajusin että eihän vauva voi vielä syntyä kun se on niin pieni. :D :LOL: Yks niistä kavereista sai siinä unessa tytön... täytyykin kertoa et oon nähny enneunia... ;)

EM ja Dodoliina 23+5 :heart:
 
Zoe Juu, ei mittään :) Eilen katselin alesta haalareita, mutta kun en osannut päättää minkä kokoisen nuppu ensi talvena tarvii niin jätin ostamatta. Alkuun meillä menee se äippäpakkauksen haalari, niin sitten ostaa syksyn alesta uuden. Kai syksylläkin joku ale tulee, kun uutuudet on ensin myyty kalliilla :D

Eilen yhdessä kaupassa katselin Reimatexin (?) haalaria. Mä olen näissä nimissä tosi huono. Siinä vieressä kaksi äitiä jutteli, että nyt saisi halvalla haalarin, mutta ei sitä kehtaa ensi syksynä käyttää, kun kaikki näkee, että se on vanhaa mallia :eek: Mä en erota vielä edes merkkejä, saatikka sitten minkä vuoden mallia... Mulle käy kyllä minkä vuoden mallit vaan.
 
zoe ja sompio muakin naurattaa ihan hirveesti ne äidit jotka ostaa sikakalliita haalareita ja sit kattelee että naapurin lapsilla on kyllä vanhat Reimat... ei tsiisus. :LOL: Mä tykkään ostaa kivoja vaatteita ja nättejä ja laadukkaita mut ei sil on mitään väliä et onks se nyt joku Reima... tää on vähän sama juttu kun mikä mua naurattaa noissa vaunuasioissa et ihan kuin ainoastaan Emmaljunga ja Brio kelpais... ihme monopoliasema noilla kahella merkillä... :eek:
 
mun yks kaveri osti vauvalleen lacosten lenkkareita ja benettonin huppareita... voihan sitä rahaa laittaa johonki muuhunki. =) Mut kukin tyylillään!

Joo saa nyt nähä minkälaiset vaunut meille tulee, kun mun vanhemmat on ne luvannut ostaa meille mut ne ei oo VIELÄKÄÄN vieny meitä vaunuostoksille... pah. Panttailevat. :D Täytyy tänään muistuttaa kun ne on tulossa kylään... :whistle: ;)
 
Joo en miekä tajuu et mitä ituu ostaa kauheen kalliita merkki vaatteita/tavaroita penskalle,ku ei se sitä tajuu et mitä sil on pääl. Ja itelleni on iha sama et minkä merkkisii vaatteita mein vauva käyttää,koha ne on nättejä ja hyvän tuntusii. Myö aateltii ostaa käytetyt lastenvaunutki jostai, en rupee haaskaa rahaa kauheita määrii kalliisii vaunuihi,ku käytettynä voi saada myös tosi hyvät. Pitäähä sitä kahtoo ettei oo paskat ja kuluneet. Sama juttu varmaa turvaistuimes(vai mikä kaukalo lieneeki ) et käytettynä kelpaa jos on hyvässä kunnossa.
Äiti tulikii eile miehesä kaa ylläri visiitille..meni sitte ilta vauva juttuja höpötellessä =) äsken heitin ne junalle.Eilen oli taas tuskanen päivä ku närästi kokoajan.. :x ei pie tehä kaalilaatikkoa ruuaksi.

Tyty ja Kitku 12+0 =) jes,eka kolmannes ohi!
 
Hei
Musta ne 2008 vuoden äippäpakkauksen vaatteet näytti ihan siltä että voisin tykätä, paitsi se hirveä keltanen potkupuku :D Luulen muutenkin tykkääväni vauvalla sllasista maanläheisistä ja hillityistä pastellisävyistä enemmän kun niistä retrojutuista, mutta saa nähdä.

Mulla on kans jatkuva nälkä...söin eilen neljä lämmintä ateriaa.. :ashamed: Mutta en kyllä olekaan syönyt yhtään makeita juttuja, ennen saatto mennä helposti vahintään suklaalevy päivässä... eikä nuo ateriat oo mitään älyttömän isoja tietenkään, mutta täytyy vaan syödä usein.. mun puntarin mukaan tullut lähtöpainoon kilo lisää. Ei paha.

Mulla on ihan kauheasti jo lastenvaatteita, kun sain siskolta ja miehen siskolta myös...varmaan kolme muovipussillista tavaraa :D

Me katsellaan nyt miehen kanssa meille uutta autoa. Pitäis ostaa ennen toukokuuta, kun muuten pitää ostaa uudet kesärenkaat vanhaan autoon...

Kukkaiskeiju 14+6
 
Mul o vaavi vaatteit noin viis tai kuus muovikassillista :saint: Saatii siis sillo anopilta ja sit oon saanu lahjotuksina. Tosin eipä kaikki sentää niit pienii vaa oo, et sinällään noit kaikkii kyl tarvii. Mut en sillo tienny, et saan anopilta ni siks otin lahjotuksinakin.

Ja neidit/rouvat hei!! Se on REIMATEC! Ja REIMA on ihan eri asia! Sitä et voi muksulles laittaa ku sit sinet oo in lapses kans!! Kamala ku te ette näitä tiiä... :LOL: :LOL: :kieh: No joo, leikki leikkinä :LOL: Mua vaa nii kans huvittaa noi, joitten mielestä o iha kauheeta jos ei oo Reimatecia tai et on vanhaa Reimatecin mallia.. Ja sit jos on Lassie haalari (mistä oon kuullu et on hinta-laatusuhde tosi kohdallaan!!) ni se o iha kamalata. Iha ko se laps tietäs mikä merkki sillä on vaavina päällä :D Ja kierrätys on nimenomaan se ykkösasia!! Jos vain siis on ehjää ja tahratonta vaatetta! Tosin eipä nuo pikku kulumat potkareissakaa mua oo yhtää haitannu. Käyttöön ne tulee ku kummiski se laps nii nopeesti sit kasvaa.

Ja vaunuista.. Mie halusin Briot mut juurikin sen takia, et halusin laadukkaat vaunut. Ei niiden pakko ollu olla Briot, mut niist oon saanu käsityksen et on miltei laadukkaimmat vaunut koko markkinoilla. Ja tosi paljo hyvää niistä kuullu. Ni iha sen takia sit. Koska aiotaan kummiski käyttää noit yhdistelmiä sit kaikkien muksujen kans (jos toivot. saadaa enempi ku yks), ni kyl niiden tulis kestääkin sit.

Ja turvakaukalon halusin uutena, ku oon kuullu et viiden vuoden välein se pitäs vaihtaa. Ja sit jos ostaa käytettynä ni ei voi olla varma siittä, et kui sitä on säilytetty. Muoviosat kun haurastuu ajan ja pakkasen vaikutuksesta eikä sit enää oo turvallinen. Mut sitä neuvolan käytäntöö en ymmärrä, et ne niit turvakaukaloit vuokraa 8kk:deks. Ku mietin et vaihtaaks ne niitä ees aika ajoin? Tai siis säännöllisesti.. Vai sitten vasta ku se oikeesti menee iha rikki..
 
suukkis voi ei!! oonks mä ja mun syntymätön lapsi nyt ihan out kun me ei tiietä ees että Reimalla ja Reimatecillä on jotain eroa.... voi jösses. :LOL: (mun molemmat vanhemmat on luhdalla töissä että taitaa meidän muksu kulkea sen firman takeissa ja puvuissa... ;) ) Mut joo... eihän mulla ittellänikään oo mitään merkkituotteita, niin en mä niitä kyllä vauvallekkaan osta. :D
 

Yhteistyössä