~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol. 4!! ~*~

Kävin äsken kotimatkalla lainaamassa koko viime vuoden kaksplus lehdet :D Ja vauvakirjoja. Istuin koko aamun koululla tekemässä opinnäytetyötä ja opintosuunnitelmaa niin meinaan räkeksiä kattoon loppuillan. Vähän on sellainen kutina, että rauta on varmaan laskenut kun oon niin tajuttoman väsynyt.. Hetken oli jo seesteisempää kunnes nyt taas alkoi. Voihan se olla, että kun on aina ollut arvot 140-150 niin nyt se 120 tuntuu vähälle..
 
Moikka!

Täällä on käyty niskaturvotus ultrassa.
Kaikki oli hyvin. Niskaturvotus oli 0.7mm. Pääperä mitta oli 53mm. Vastasi viikkoja, vaikka varhaisultrassa olis muka hedelmöittynyt 6 päivää myöhemmin. Pikku hiljaa pitäs alkaa uskomaan että meille tulee vauva. Musta vaan ei tunnu yhtään että mä oon raskaana. Ainoat oireet on vessassa juokseminen ja väsymys. No pitää odottaan vähän aikaa et vatsa alkaa kasvamaan :heart:

Väsynyt Mansikkatee ja Hippuli joka kyllä liikkuu kokoajan 12+3
 
Chamorphis
nibbler itseasiassa LA oli ja meni jo eilen ja vielä ollaan yhdessä kasassa! :( En oo jaksanu käydä kirjottaas mitään pitkään aikaan, mutta olen kyllä käynyt lukemassa. Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! =)
Uusiakin on saatu mukaan, joten onnittelut heille! :flower:
sompio juu kyllä ne liitoskipuja on mitä sulla on. Mulla tuntuu kans oikealla puolella pahiten liitoskivut, mutta häpyluus! Tällä hetkellä rupee oleen aikalailla konkurssis koko häpyluu, et sais niinku pikkuhiljaa Nasu tulla pihalle ennen ku menee liikuntakyky! :'(
vilma siis tosi mahtavaa, että sä oot edelleen täällä! Onneksi kaikki meni parhain päin!! :hug:
Noista liikkeistä murehtiville... Mulle neuvolas sanottiin, että ainakin loppuraskaudesta kun liikkeet vähänee tilan puutteen takia pitäs sillon kun sikiö liikkuu tuntea kymmenen liikettä tunnin aikana.

Chamorphis ja irtisanottu vuokralainen Nasu, joka ei tottele häätöä 40+1
 
Chamorphis: Heh, no nyt tiedät että ei voi enää mennä kovin kauaa :D

Mansikkatee: Onnea hyvistä ultrakuulumisista!

).(Tänään oli neuvolalääkäri. Paino oli lähtöpainosta laskenut 0,3kg, mutta välillä kun kävin puntarissa niin oli laskenut kilon, eli on se jo taas nousussa :) Verenpaineet oli ihan hyvät ja hb myös. Sit se lääkäri ultras ja vauva siellä pötkötteli :heart: Sydän löi ja rakenteetkin näytti näin pikaisesti vilkaistuna olevan kondiksessa.Oli ihana nähdä se. Kavei oli sellaset reilu 9cm pitkä, +jalat. :D

Kukkaiskeiju & Vaavi 15+2
 
tänään oli neuvola +lääkäri

neuvolassa:
pissa puhdas
paino 764g/viikko, käääk! nyt loppu tää älytön mässäily!!!
painoa ekasta neuvolasta on tullut nyt yhteensä 5kg :eek:
verenpaine 111/75
hemoglobiinia ei mitattu, kun viimeksi oli niin hyvä.
Seuraavat ajat pitäisi olla n. kahden-kolmen viikon välein, mutta kun
kaikki on hyvin niin seuraavan ajan sain pyynnöstäni viikolle
8 eli reilun 3 viikon päähän.

lääkäri:
Kyseli vointiani ja liikkuuko vauva paljon jne.
Tutkittiin kohdunsuun tilanne.
kohdunsuu kiinteä, kiinni ja pituus 3cm

sf: 21,5
sydämensyke: n.140 +
liikkeet ++
(seuraavalla lääkäri kerralla on synnytystapa
arvio ja onko vauva miten päin mahassa ym.)

TinyAngel & Pikku Pirpana 25+6
 
Zoe-F hyvä sinä!! B) minäkin yritän kyllä nyt samaa. Ilman
karkkia ainakin tää ja huominen päivä.
viikonloppuna ajattelin antaa itselleni mahdollisuuden syödä vähän
jotain makeaa. mutta sitten ens viikolla taas pitää tsempata ettei
söis joka päivä. Mäkin oon nyt syönyt aika paljon klemettiinejä.
töissäkin jo huomauttelevat kun popsin niitä aika monta :D
pitäis kyllä olla tervellistä, ainakin terveellisempää kun karkit...
 
kiitos kiitos :)

en voi olla tuntematta pientä ylpeyttä ku mietiskelen mitä sitä onkaan tänään tullu nähtyä :D ihka oikee vauva! ei auta muu ku alkaa jälkivuotositeitä ompelee :D

onnea mansikkatee ultrasta :) hyvä et sielläki oli kaikki ok.

älkääkä sanoko että karkki on ihan hirvee synti :( mä just söin lauantaipussin alta 20 min :ashamed:
 
Kiitos EM ja Cham Tämä kipu on kyllä tosi kovaa. Kestääkö tämä loppuun asti? :kieh: Se yhdistyy tuolla alhaalla mukavasti tuohon pakaran issiaskipuun, niin on kipeenä kyllä tosi laajalta alueelta :'(

TA Juu, tekstari :/ Ajattelin, että postissa tulisi kirje perässä, mutta ei ole muuta kuulunut. Kai siitä sitten neuvolakäynnillä saa jonkun esitteen, mutta eka kerta ehtii olla ennenkuin menen neuvolaan.

Nyt ei muuta jaksa, kun pitää mennä lepäilemään.
 
Kävin tänää pyörähtää neuvolassa mittauttaa hempparin väsymyksen takii ja se oli 105,viimeeks 108 joten ei oo pahati laskenu..mutta oon ihan kuoleman väsyny.. |O kotii ku tänää pääsin ni suihkuu ja samantie sänkyy..sit ku heräsin ni huusin vaa miehelle et paista miulle munia ja makkaraa :D en jaksa itte..en oo oikee tänää saanu mittää syötyy tän pahan olon takii joka on nyt iskeny uudestaan kuvioihin :x ärsyttävää..en jaksanu lähtee treenaamaakaa salille ku oon niin naatti..töissäkii vaa nuokuin..
nibbler mukavaa et kaikki oli hyvin =) meillä oli perjantaina np-ultra..sitä on jo ootettu..
 
Chamorphis
sompio mulla on ollu enemmän tai vähemmän noita liitoskipuja puolesta välistä lähtien. Mä ostin tukivyön, joka onneksi mulla helpotti niitä kipuja. Nyt tietty kun vauva on laskeutunu niin kipuja taas enemmän. Lohdutuksen sanaksi voin sanoa, että synnyttäneiden puolella on ollut kommenttia siitä et kivut on jääny synnytyssaliin. Tosin ei varmaan kauheesti lohduta siinä vaihees kun raskautta vielä jäljellä vaikka kuinka paljon.. :/
 
ONNEA JIVE!!!!

Sompio suosittelen tätä vyötä ihan oikeasti... ainakin mulla kun on tän päivän ollu niin on paljon helpompi nousta ylös ja liikkua...

Mansikkatee ONNEA hienoista ultrauutisista! :D

nibbler, no jos VAUVA tahtoo namia niin ei sit... ;)

TA höpsistä eihän tuo oo ees mitenkään epänormaalia painonnousua!!! Meeppäs käymään tuolla: http://www.kampanjat.net/raskauslaskuri/index_uus2.html Siinä on alhaalla se asteikko missä näkyy painonnousun keskiarvot. :) sä oot viel alle keskiarvojen. :D Nou hätä. Onnea hienoista neuvolakuulumisista.

kukkis onnea hienoista neuvolakuulumisista!

Cham voi vitsit sullahan on jo jännät paikat!! Ei se sinne jää se Nasu. Kyl se ulos tulee... sillä on vaan niin mukava olla. :D

(.) Käytiin ostamassa vaunut. :) Emma Bestar -merkkiset, saatiin edullisesti (250) ja ne on kyl aika hyvät. Tuntuu toimivan oikein hyvin ja kätevät käyttää... Ja tykkään! :D Me ei oikein olla mitään hifistelijöitä luonteeltamme... :) Eipä oo jälleenmyyntiarvoa ehkä samaan tapaan kuin joissain muissa mut en mä noit oo mihinkään myymässäkään.. :LOL: Ne löys heti paikkansa meijän naulakon alta. :heart: Nii - ja otettiin mustat! :eek: :D :whistle:

EM ja Dodoliina 24+1 :heart:
 
ElinaMaria kiitos linkistä. kiva tietää ettei painoa nyt olekkaan
tullut keskimäärin niin hirveesti. jotenkin se vaan kuullosti niin hurjalta.

onnea vaunu löydöstä. varmasti ihanat vaunut!
meilläkin mustat :D :heart:
 
EM ja Cham Mulla on ollut tukivyö päivittäisessä käytössä jo yli kuukauden ton selän takia. Just sanoin äsken miehelle, että selkäkipu on pientä verrattuna tähän, vaikka selänkään takia en aina meinaa pystyä kävelemään kunnolla.

Onko ne liitoskivut tosiaan tällaisia, että sattuu koko ajan. Kun Vau-kirjassa puhuttiin nivelkivuista, että ne on ohimeneviä ja hetkellisiä esim. jos kääntää kylkeä tai kävelee. Tämä kipu on ihan jatkuvaa. Ettei ole kuitenkin joku tulehdus?
 
ette kuulkaas arvaa mitä mä sain tänään kuulla asiakkaan suusta! kun selvis, että mä olen raskaana, ni tää täti kysyy, että onko mulla vakituista miestä vai onko tää yhen illan juttu?
:eek: :eek: :eek: siis wtf?!?! :eek: :eek: :eek: -ja mulla sormus sormessa et ei voi kauheen epäselvää olla mun siviilisääty.. itteeni kyl lähinnä naurattaa tollaset kysymykset :D

mut kiva kun Sannya on palannut =)

EM: onnea vaunuhankinnoista! musta on hyvä väri ja meidänkin kärryt oli tota samaa hintaluokkaa. hienoa, että fysioterapeutista oli apua.

TA: mullekin on jo nyt tullu se 5kiloa lähtöpainoon, mutta en viel huolestu kun terkka sano vauvalla olevan kasvupiikki :D mut kyl sen verran aattelin seurata, ettei tulis yli 500g viikossa. ja eiks se oo kuitenkin niin, että about 10-14 kg ois ihan ok. eihän sullakaan ole enää montaa kuukautta la;han, joten painoa saa tulla :D -ja kiitos, kun huomioit mun neuvolakuulumiset!

Sompio: mie kyllä kilauttaisin neuvolaan. kun mulle sanottiin, että ne liitoskivut ym. kivut on kovia mut kestää vaan hetken. eikö ne missään vaiheessa helpota? levonkaan jälkeen?
 
johanna Ei oikeastaan helpota. Koko aika on sellainen pieni särky ja välillä kovempi. Levossakin särkee.Täytyy soittaa huomenna neuvolaan. Meinasin jo tänään, mutta ajattelin, että tämä menisi ohi :ashamed:
 
Zoe: :LOL: :LOL: no toi menee kyl tähän samaan kategoriaan ihan heittämällä! mulle itellee tuli ainakin semmoin olo, et pitääkö sitä tässä paljon lapsettomia olevien maailmassa mainostaa isoon ääneen etukäteen, että me yritetään vauvaa... uskomattomia sammakoita ihmiset suustaan päästelee.
 

Yhteistyössä