~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol. 4!! ~*~

johanna83 no olipas ihme kommenttia asiakkaalta :eek:

joo saahan sitä sen 10kg ja vähän päälle tullakkin, mutta on
pakko vähän alkaa seurailemaan syömisiä(siis vähentää makean mussuttamista)
kun jos tuolla tahdille paino alkaa nousta mitä viime neuvolassa todettiin niin
(eli melkein 800g/viikko) on lopulta painoa tullut vähän liikaa. Minä kun en kuitenkaan
oo alipainoinen, niin kyllä se painon tulo sais jäädä siihen max.12kg

TinyAngel & Pikku Pirpana 26+1
 
Huomenta kaikille...

Oli pakko tulla kertomaan, ENSIMMÄINEN kokonaan nukuttu yö :D sitten raskauden toteamisen jälkeen :D
On energinen olo...

Poika alkoi potkii raivoisasti aamulla, kun en heti ensimmäiseen herätyskellon pärähdykseen noussut :D
Me alamme saamaan jonkinlaista rytmiä elämäämme, toivottavasti :heart:

zoe-f maalaatko / oletko sä maalannut, joka huoneeseen jotain kuvia???

vauvahaaveita suloinen on neiti prinsessa, aivan ihana kuva.
Voi kun tulisi kevät jo pian, ja saisi tuon potkuttelian masusta syliinsä.

töissä eilen lapset taas kävivät masua tökkimässä ja ilmoittamassa vauva (4-5v lapset)
ja kiperiä kysymyksiä,
Onko maha vauvan koti?
Millon se tulee pois?
näihin osasin vastata ihan hyvin...
Mutta eräs neljä vuotias tyttö kysyi, "miten se saadan mahasta pois?" Se kysymys olikin jo haastavampi, enkä oikein osannut vastata, kun en tiedä mitä lapsille on vauvoista kerrottu...
 
Sannya kyllähän siulla on pieni söpö kumpare :heart:
mua neuvolatäti pelotteli että mulle saattaa tulla tosi iso vatsa :eek:
kääk! pystynköhän mä sitten enää liikkumaankaan...

baby butterfly pieni vauvahan se siellä kuvassa :heart: :D

Talvis onneksi olkoon liikkeiden tuntemisesta.

 
Vauvis, kaunis tyttö :heart: Onnea vielä :heart:

Johannalle onnea poksuista :flower:

Hanta, kyllä sitä hyvin nukutun yön jälkeen on ihan eri olo :)

Sompio, hyvä että kipu helpotti edes vähän :)

Terveisin, vapaapäivää viettävät Vilma ja Elma 11+0 POKS! :heart:
 
Kiitos, kiitos! =)
suunnistaja joo,kyllä neidillä on ruskeet silmät :D ...Äitinsä hiukset ja silmät saanu :heart: ...Vaikka voihan ne tässä vielä muuttua... :D

Isi ja neiti nukkuu tuolla sohvalla sylikkäin, nii sain nyt rauhassa tulla piipahtaan täälläkin =)

Neiti nukku eilen eka pätkän n. 21.00 - 03.15, sitte 04.00 - 06.00 (kakat oli housussa, sen takia heräili) vaihettii vaippa ja nukuttiin sitte 8.00. Ja nyt sitte nukkuu...
Tää on jo kolmas yö kun neidillä on jonkunnäköinen "rytmi"...helpottaa kummasti meitäkin, ku saa nukkua, nii sitä on paljon energisempi ja jaksaa paremmin =)
 
Täällä ollaan taas kipeenä :snotty: kauhee flunssa ja lämpöö..nukuin viime yönä 13,5h unta..tänää ois np-ultra siin 13:30 =) jännittää nyt enempi ku se eka ultra..ku nyt pitäs näkyy jo muutakii ku möykky ruudulla :D mies oottaa iha innoissaa ultraa..ja se tykkää sillä koti dopplerilla kuunella Kitkun ääniä..miulla kun ei masuu näy ni miehelle se sydänäänten kuuntelu antaa konkreettisen kuvan et vauva on yhä matkassa =)
Vauvis teillä on söpö typykkä :heart:
 
Heippa!


Vauviksella on oikein ihanan näkönen tyttö. On jo tosi ison näkönen vaikka on vaan kaks viikkoa vanha :)

Mä heräsin viime yönä vaan kerran, se on vähän se. Mulla on neuvola vasta 19.2 niin oon ajatellut käydä mittaamassa hempat ennen sitä jos ei väsymys hellitä.

Mansikkatee ja Hippuli 12+4
 
Vauvis ompas söötti tyttö! :heart:

zoe pistähän kuvaa sit kun on maalaukset valmiina. :) Mä voisin tänään vähän ommella verhoja.. :p

HanTa onnea hyvistä yöunista. Mä taas fiksuna join illalla paljon vettä kun janotti ja sitten ravasinkin koko yön pissalla... :snotty:

Sannyalla söpö massu. :D Miten musta tuntuu et mun maha on TOSI ISO?! :LOL: Vai johtuukohan se kaikesta siitä namista mitä mä vetelen... :ashamed: siis en syö karkkia mut tekee mieli pullaa, kääretorttua, pannukakkua, lettua... :p

Jossu onnea poksuista!! Puolivälissä - jee!!! :flower: :heart:

TA eipä sitä kannata ihan hirveesti tuota viikkopainomäärää tuijotella. Se kun joskus tulee sellaisina ryöpsähdyksinä se paino... :) Kävin just vaa'alla ja näyttäis että painoa lähtötilanteesta olis tullu 7,6 kiloa.... :whistle: toivottavasti vähän lakkais toi painonnousu. B) Mut se on niin yksilökohtaista. 16 kiloakin on ihan normaali painonnousu normaalipainoiselle.

EM ja Dodoliina 24+3 :heart:
 
Hei vaan kaikille uusille ja vanhoille :wave:
Tulinpa minäkin pitkästä aikaa ilmoittaumaan paikalle. Käyn lukemassa useasti teidän kirjoituksia, mutta sitten kommentointiin ei muka ole aikaa :ashamed: Koitan jatkossa parantaa tapani. :)

Eli täällä voidaan erinomaisen hyvin, massu kasvaa silmissä.
Rv 16 aloin tuntemaan ensimmäisiä pikku hipaisuja, jotka nyt jo tuntuu ihan kunnon muksinnoilta. Neuvola tätikin nauroi, että vilkas asukas näköjään on. Sydänäänten kuuntelemisesta ei meinnanut tulla mitään, kun aina livisti karkuun pikkuinen.

Ainoanan murheena, jonka itse olen ottanut erityisen raskaasti, on raskausajan diabetes joka minulla todettiin. Sekin oli kyllä odotettavissa, koska äitini puolen suvun naisilla, on ollut jokaisella se raskauden aikana.
Mutta nyt, kun asiaan on jollain tavalla tottunut, ei itseään pistäminen tunnu enää niin pahalle ja sokeritasapainon ollessa hyvä, voin itsekin huomattavasti paremmin! :D

5.2 olisi aika rakenneUä:n toiveissa olisi, jos pikkuinen suostuisi haaruksiaan meille vilauttelemaan.

Tässä olisi nyt näin lyhyesti pikaiset kuulumiset. Nyt on taas palattava töiden pariin.

Hurjan suuret onnittelut kaikille, jotka ovat jo pienen vauvelin saaneet syliinsä

Daadeli 19+1
 
tyty pikaista paranemista, ei kiva olla kipeä...
Meillä tuo isipappa on kuumeessa, tai ainakin oli eilen... tänään on näyttänyt pleikkari pelittävän erittäin hyvin...

Elina maria ja sompio kiitokset, kyllä olo on ollut energinen töissä... mutta neljän aikaan tuli normi olen ihan puhki poikki rätti kuitti-olotila nyt tässä kitkuttelen hereillä, kohta sitä kuitenkin virkistyy.
Töistä pääsi tänään ihanaa aikaisin kotiin, jaksoin lumihommatkin tehdä... tosin sekin sitten kostautu selkään... siihen sattuu ja koskee nyt kovasti :'(
On se kumma kun enään mitään voi tehdä ilman että johonkin koskee.

Mulla on viikon verran ollut kauhee nuha... ja verta vuotaa nenästä, jatkuval syötöl...
olisin eilen ostanut nenäsumutetta apteeksita, mutta eivät suostuneet myymään koska olin "näemmä raskaana" ja sumutteet eivät kuulemma ole "suositeltavien aineiden listalla, näemmä raskaana oleville"

zoe-f kyllä noi sun maalaukset on ihanina... teidän kodista tulee varmasti viihtyisä.


koin tänään järkytyksen, olen nähtävästi tottunut olemaan raskaana...
Tuntuu että olen aina ollut, ja pallomasu on aina ollut minussa potkimassa...
Unohdin jo ihan tyystin... missä ollaan menossa...
onneksi on netin ihmeellinen maailma, huomenna poksuu 23 täyteen :D

HanTa ja Möntti 22 + 6
 
Neuvolassa käyty =) kaikki hyvin..niskaturvotusta vaan 0,8mm et ihan normi. Siellä se mein penska venytteli itteesä ja heilutteli käsiä ja jalkoja..ja kova oli pyörimää..vähä oli ihana kahtoo nyt siit ultrasta sitä ku erotti jo kaikki jäsenetkii :heart:


Tyty ja Kitku 12+5
 
kiitos poksu-onnitteluista =)
-puolivälin "kunniaksi" tulikin sitten aamusella taas oksu kylään :headwall: :x

mä oon jotenkin ihan järkyttyny noist belgian tapahtumista! :'( just vasta luin iltalehden sivuilta. ihan kamalaa :ashamed:

Zoe oli tehny taas tosi näyttävän maalauksen, voit olla ylpee itestäs :D

-Ja Tytyllä tosi selkeä ultrakuva, aatella et siekii jo noin pitkäl ko just äsken plussasit! Onnea vaan!

nyt on liian väsy kommentoidakseni enempää...
 
HanTa Mä kokeilin flunssaan merisuolaliuosta apteekista. Eihän se samalla tavalla auta kuin nenäsumutteet, mutta kostuttaa se kuitenkin nenää ja aukeaa vähäksi aikaa.

TA Onnea äitiyspakkauksen saamisesta :flower: Ja tytylle ultrasta :heart:

Kävin tänään akupunktiossa ekaa kertaa. Neuvolan täti ja akupunktion antanut lääkäri olivat kumpikin sitä mieltä, että ne kivut nivusissa eivät olleet liitoskipuja, vaan säteilivät tuolta selästä ja pakarasta. Ja nivuskipu on nyt kyllä helpottanut. Selkä on tosi kipeä kyllä.
 
Hyvä että sait asiasta selvyyden Sompio. Jaksamista kipujen kanssa. Täälläkin selkä/pakarat oireilee, mutta sentään välillä ain helpottaa.

TA:lle onnea äippäpakkauksesta, ei tainnu kauaa kestää sen tuleminen? Nyt sä siellä koko illan hypistelet niitä tavaroita :heart:
 
Sompio kiitos, olenkin odottanut äippäpakettia kuumeisesti!
Meninkin heti vanhemmilleni sen kanssa. ihasteltiin sitten äitini kanssa paketin
sisältöä...niin paljon kaikkea ihanaa :heart: :heart: :heart: :heart:

toivottavasti selkäkipukin helpottais pian.

johanna83 tosi ihanaa kun tuli jo. laitoin paperit kelaan 30.12 ja tän viikon maanantaina tuli ilmoitus kotiin että minulle on myönnetty äitiysavustus. ja tänään sitten olikin jo postin lappu postiluukussa. menin samantien postiin sen hakemaan. :D
eli menihän siinä yhteensä n. 3viikkkoa ja pari päivää kun äippäpaketin sain.
 
kauheesti olette kirjotellu! Tytyllä on tosi kivan selkee ultrakuva. Me ei saatu tollasta selällää makaamis kuvaa tuon ikiliikkujan vauhdin takia. :D

Daadelista kiva kuulla! :) Toivottavasti teillä olis -ei niin häveliäs- lapsi ja makoilis haarat levällää siel.

TA onnee äippäpakkauksesta.

ja zoe oli taiteillut.

Ja kiitos onnitteluista. Ihan hölmö olo että sielä se oli ja hyvinvoivana ja niskaturvotus oli tosi pieni. :) Nyt on alkanu vaivaa tää pissahätä. Ja se on loputon... :O Tuntuu et juoksen vessassa kun ravihevonen. :D

pistän galluppia pidemmälle ehtineille:
Missä teillä sijaitsee istukka ja miten on tuntunut vauvan liikkeet? Meillä on tuol takaseinässä kuulemma niin tuli mieleen...
 
Heippa taas pitkästä aikaa! (joo, menny huimat pari pvää :D)

Jive-Hurjasti onnea pojasta!!!:hug::heart:

Sannya, teretulemast taas pinoon :flower:

nibbler, Mansikkatee, tyty ja bb Voi ku ihania ultrakuulumisia!!! Onnea jokaiselle iha roppakaupalla! :heart::hug::flower: bbEi sitä toivoa siis kannattanutkaan heittää pois :) Ihana juttu!

EM Hienoa et sait avun fysioterapeutilta! Ja hyvä juttu ku saitte vaunutki hommattua! =)

Hassu kyl tuo keskimääränen painonnousu. Se o mun vkoilla jo 8kg ja mulle o tullu 2,9kg :) B) ei oo valittamista :D Kuha ny ei humpsahtas niit kilois sit salakavalasti ja yhtäkkiä liikaa ainaskaa.. Senki vuoks tää tuntuu oudolta ku viimeks ei ollu tullu grammaakaan lisää. Ja lähtöpaino kummiski oli täysin normaali (169/66,7kg). Ja entistä oudommaks asian tekee se, et oon syöny suklaataki iha samaan tahtiin ku ennenkin! eli IHAN LIIKAA! Nooh, onneks kaikki on yksilöllistä :)

Talvis ihanaa et mies tuntee jo liikkeet!:)

johanna jopas oli erittäin tökerö kysymys asiakkaalta! Huh huh! Mut onnea puolivälin saavuttamisesta! Toivotaan, et se oksuolo siittä häippäsis taas pian poies!

vilmav onnea poksuista sinnekin! :)

tyty Koitahan parantua pian!!:hug:

Dadde tsemppiä rdiabeteksen kanssa kamppailuun!

vauvis kiva kun ehit tulla tännekin kuulumisia kertoilemaan! Hienoa, et kaikki on sujunu hyvin! Kaunis tyttö!

TA onnee äippäpakkauksen saamisesta! :hug:

Jokohan ny ois kaikki kommentoinnit sanottu mitä pitikin.. Joha te olitteki iha kamalat määrät höpöttäny! Ja luin kaikki!B) Mut anteeks jos joku jäi välistä :ashamed:

Me oltii siis reissussa ja käytii kylpylässäki pariin otteesee ni mulle tuli iha olo et kaikki kahtois kuin läski mie oon.. Mut kaiketi toi sit kummiski näkyy et se on raskausmaha.. Ainaki toivottavasti :D

Edelleen oon huolissani liikkeistä.. maanantaina onneks on ultra. Oisin päässy jo tänää, mut tultii reissusta vast vähä aika sit.. Toivottavasti mytyllä kaikki hyvin. Kyl se välil potkasee kunnollakin mut TOSI harvoin eikä liikkeitä kyl oikeen tuu sitä kymmentä tunnissa. Vaikka kuin neukkutäti sano sillo, et yksilöllistä, et jotkut vaavit voi liikkua vain 5krt/h.. Ni silti huolettaa. Ku aiemmin mu mielest se kyl liikku enempi. Ja siis tää ei meinaa sitä, et on vaa viikot niis lukemissa, ettei ois tilaa enää.. Koska tää liikkumattomuus/oudon vähäinen liikkuvuus on jatkunu jo varmaan pari vkoo ainakin..

Eli tuossahan sitten tuli vastausta osittain gallubbiinkin, istukka on siis etuseinämässä.

Selkäkivut alkanu vaivata enemmänkin mut sehä on pientä onneks :)

SS & mytty 29+0 (POKSIS!!)
 
galluppia
Kuulema etuseinässä... potkut tuntuu kyllä hyvin, varsinkin tuolla rakon seudulla :whistle:
Senverran kuitenkin pehmentää istukka iskuja, ettei käteen tunnu kunnolla...

Ja se siitä toisesta hyvin nukutusta yöstä... täl hetkel vois olla hyvä nukkua... mutta Möntti pitää niin kovaa elämää että päätin nousta sängystä pyörimästä...
Pari kertaa oon viime yön aikana herännyt vessaan, mutta se nyt on ihan normaalia.
 

Yhteistyössä