~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol. 4!! ~*~

Iltoja.Tääl ollaan juteltu karkeista.Mä just vetäsin yli puolet TV mix pussista.Ja mies laitto tekstarin,että et sit syö kaikkia! Hih hii. Ja suklaatakin tulee vedettyä välillä ihan liikaa :ashamed: Mut noh,eikös sitä voi raskauden piikkiin laittaa :D

Ai niin,myö nähtiin entisen työkaverin kanssa kaupassa.Ja se sit kyseli että miten menee jne jne.Mie sit siinä kerroin,että vauvaa odotellessa.No tää sit sano,että no kyllä hän arvas,ku kyllä toi näkyy jo takin läpi! Mie olin että MITÄ?! Ku oon aina kahtonu,että ei se massu sieltä vielä näy,että takki on vaan niin iso ku toppatakki jne jne.Olinhan siinä vähän hämillään.Ku oon koko ajan toivonu,että voiku massu alkais jo näkymään kunnolla jne jne.Mut kyllähän tuo jo näkyy ihan kivasti.

Tässä muuten pari kuvaa 25+1 tältä aamulta :heart:







 
Moikka kaikille! Ihania ultrakuvia täällä :)

Sannya mä mietinkin yks päivä, että mitä sulle kuuluu. :)

Mua vähän harmitti kun en oo tajunnu pitää raskauspäiväkirjaa. Niin keksin, että kopioin mun kirjotuksia täältä ja tulostan ne wordille. Löyty kaikki päivät kahvin juonnin uudelleen aloittamisesta vauvan potkuihin. :)

Masussa vauva liikkuu ahkeraan. Ja koko maha heiluu kun se kääntyilee ja potkii. Hauskan näköistä ja tuntuista. Tilattiin Englannista Maxi Cosin turvakaukalo. Sai yli 100 euroa halvemmalla kuin Suomesta.

Suunnistaja ja mussukka 30+5
 
Suunnistaja Mä kanssa ajattelin kopsata jossain vaiheessa jutut täältä. Kun en ole pitänyt kanssa kirjaa ekoista liikkeistä tms.

Zoe ja johanna Kerroin kanssa harrastuksissa yhdelle tutulle, että olen raskaana. Hän sanoi kanssa, että onneksi olkoon. Mutta lisäsi sitten siihen, että jos se nyt onnittelun paikka on. Olin kanssa, että :eek: . Sanoin sitten hieman loukkaantuneena, että kyllä toivottu lapsi on. En mä ainakaan kehtaisi naimisissa olevalle sanoa, että jos se nyt iloinen asia on. Tottahan se on, että vahinkoraskauksiakin on, mutta niistä ei varmaan kerrota hymyssä suin kaikille vastaantulijoille.
 
BB, ihana vauva :heart:

Ihana, että EM löysitte mieleiset vaunut :) Me ostetaan varmaan kummitytön vuoden vanhat ruskeat Emmaljungat kun ne joutuu hankkimaan tuplarattaat perheenlisäyksen takia :)

Ihme kysymyksiä olette saaneet.. Noh, on niitä sadellut tällekin suunnalle, mutta en viitsiniitä tässä nyt avata enempää kun kiukustun vaan :LOL:
 
voi juku millasia kommentteja ootte saanu!! :LOL: :eek: Mä olisin varmaan mottassu jos joku olis mulle sanonu et nii onks toi tulosta byhden illan jutusta... :headwall: voi elämä!! :D

Baby B onnea hienoista ultrauutisista!!!

sompio, no kyl mä oon taas kuullu että liitoskivut on sellasta et joillain kestää raskauden puolivälistä loppuun saakka ja pahenee, joillain kestää kaks viikkoa, joillain aina vaan silloin tällöin jomottelee. Koska ainakin se tiistain kipu oli ihan järjetöntä ja mäkin jo melkein soitin neuvolaan. Mut sit mä lueskelin juttuja netistä ja tajusin et ne on ihan normaaleja liitoskipuja. Mut jos huolettaa niin soita neuvolaan... kai ne paremmin tietää ku me. :D

EM ja Dodoliina 24+2 :heart:
 
EM Kyllä mä teitä uskon :D Mitäsnytiltäkin aamulla sitä kyselin, niin siellä pari vastasi, että on ollut raskauden loppuun asti ja koko ajan voimakasta särkyä. Että kyllä tämä sitten ihan normaalilta kuulostaa. Jätin silti aamulla soittopyynnön neuvolaan, kun haluan silti saada vielä varmistuksen sieltäkin.
Aamuyöstä en meinannut millään löytää sellaista asentoa, missä olisi pystynyt nukkumaan. Kokeilin tyynyäkin jalkojen väliin.
 
minäkin olen ilone että Sannya palasi :) mun työkaveri sanoi että vatsa näkyi ison talvitakin alta jo rv 16.. nyt huomaan sen itsekin aika selvästi, ku vetskaria kiinni vetäessä täytyy asetella takkia uusiks et se menee vatsan päältä.. :p

ihme kommentteja ootte ihmisilt saanu. varsinki toi johannan asiakkaan kommentti. onks sul muuten oma yritys vai ei? jos saat ite päättää asiakasvarauksista ni voi olla et kyseinen täti ei enää aikaa saa, "on niin täyttä" :D

on mullekki välil jotai hölmöyksii sanottu, mut useimmiten ollaan saatu innostuneita ja positiivisia kommentteja. pelkäsin vähän alkuun, mitä ihmiset sanoo, kun mulla on koulu kesken ja kaikki niin haluais et lukisin itelleni jotki insinööri-professori-tohtori paperit, ku valmistuin NIIN hyvillä arvosanoilla lukiosta. mun mielestä tää antaa entistä enemmän lisämotivaatiota opiskeluun, en halua kaupankassan palkalla lapsiani elättää, ku tahon monta :b ja sit viel et ollaan nuoria, ei olla naimisissa eikä oltu yhdessä kuin 1,5v. se kyl pitää myöntää, et ärsyttää, ku AINA kaikki ku kuulee raskaudesta ni ensimmäinen kysymys on "no mites koulu".. :kieh: se on aina ensimmäinen "koska on laskettu aika" kysymyksen jälkeen...
 
ai niin, tärkein meinas unohtua. eilen ku mentiin miehen kanssa nukkumaan, ni tunsin et vauva jotakin myllää, ku muljuu ja kuplii mahassa. tunnustelin ite hetken aikaa, et tuntuuko niitä, sit käskin miehen laittaa käden vatsalle. oon/ollaan jo monta iltaa koitettu tuntuuko jotain, mut vauva lopettaa aina ku käden laittaa vatsalle. sanoin et käsi vatsalle, pitää hiplata usein ettei vauva ujostele kättä. tunsin et vauva jotenki vaihto asentoa, ku muljus, sit se paukautti pari sarjaa oikein kovia potkuja!!! :heart: :heart: ja mies tunsi ne!! :heart: vaavi oikein innostu ku sanoin et mahtaako olla sittenki vielä niin hentoja ettei niitä tunne.. en tiedä kuin kovina ne miehen käteen tuntu, mut aikamoisia jymäyksiä mun mielestä oli :heart:

Talvis ja iltarymyyjä 19+4 :heart: (tänään pikapikaneuvola, ku olin jo oikeastaan tiistaina)
 
Ihania kuvia täällä! Onnea babyb ultrasta ja Sannyalla on nätti massu! mullakin toppatakki kinnaa jo kovasti masun kohalta, et ei jää vastaantulijoille epäselväksi mun tila ;)

Talvis: vähän hienoo, et teil on mies tuntenu potkut!!! meil kans monasti mies yrittäny tunnustella, mut bebe lopettaa harjotukset eikä mies tunne niitä. kai ovat sit niin hentosia viellä. en oo itekään onnistunu tuntemaan kädelläni viel. mut pääasia, et siel se liikuskelee päivittäin =)
-ja tosiaan ei ole oma yritys, mut silti voin sanoo et on täyttä :D

kiitos sympatiasta :hug:
 
Heipä hei!! :wave: :wave:

Tulin kurkkimaan mites täällä menee :saint:

Nibblerille onnea hyvistä ultrakuulumisista...siellä se pikkunen kasvaa :heart:
mansikkateellekkin paljon onnea ultrasta.... :hug:

Sannyallakin masu vaan kasvaa...kohta se on nii valtava, että sen haluaa jo pian pois :whistle: :D
BB:lläkin hyviä ultrakuulumisia :heart:

Ja [/b]talvikselle onnea kunnon muljuista ja potkuista!! :flower:

Pikasesti vain kattelin läpi...kiirettä pukkaa ton neidin kanssa :heart: :heart:
Isukki on nyt pukemassa sitä, jos päästäs tästä käymää tossa ulkona pikkasen, ku on nii hieno ilma.
Täälläkin vauva-arki on lähteny ihan hyvin käyntiin, alku kangertelusta huolimatta...
Pikkusen meinaa turhista kitistä, mutta neki on vähentyny...luulen, että pikkuisella on ollu masuvaivoja, cuplatonia ollaan nyt pari päivää annettu, ja nyt parinä yönä tyttö heränny kerran yössä syömään :D
Aikasemmin nuo yöt on ollu aika levottomia.... :ashamed:

Ristiäisetki on jo varattu ens kuulle, samoin jälkitarkastus...pikku hiljaa alkaa hommat hoituun :D
TH:kin kävi tuossa tiistaina, ja painoo pikkusella oli jotain 4010g (syntymäpaino 3860g), et ihan hienosti neiti kasvaa :heart:

Mutta nyt itsellekki kamppeet niskaan ja ulos :D

Ja kaikille paljon onnea odotusaikaan!!! Ja tervetuloa uusille odottajille!

vauvis neiti 2vk1vrk :heart:
 
Niin elikä meille oltiin sillon sanottu sielä varhaisultrassa että alkio roikkuu tosi reunassa sikiöpussia ja on tosi pieni verrattuna viikkoihin ja vaikuttaa tosi heikolta. En täällä kertonut kun ajattelin että se tuo huonoo onnee. :D
Mutta nyt kun mentiin sinne ultraan niin kaikki oli erinomaisesti ja sielä se pieni potki ja venytteli. Ja kun kysyin entä se keskenmenon riski nyt kun edellinen meni kesken niin pelkäsin kovasti. Niin oli kuulemma todella hyvänlaatuinen sikiö ja erittäin elinvoimanen kun sydän paukutteli menemään 170 tasan oli pulssi ja kaikki erinomaisesti niskaturvotusta oli VAAN 0,4mm kätilö mittas useempaa otteesee ja sano et no maximissaan 0,6mm on kyl jos sitäkää et täällä ei niskaturvotusta oo YHTÄÄN... :D Ja liikkeitäki oli ylipaljon :D Ei ansin meinannu saada mitattuu mitää kun oli niin vilkas. :)
 
vauvis kiva kuulla, miten teillä lähteny sujumaan, ja vähän aikaahan ne alkukangertelut kesti :heart:

potkuista vielä, en tosiaan tiedä kuinka kovilta ne miehen käteen tuntuivat, mut mun vatsatuntemusten mukaan kyl vauva antoi ihan parhaimpia potkujaan mitä tähän mennessä saa aikaan. ja olivat tuohon etupuolelle vatsaa, ettei mihinkään kylkeen hämärästi :)

neukkakuulumisia tältä päivältä ja tiistailta rv 19+2/19+4:
RR 129/64 (juu oli taas vähän mitä oli, tein lumitöitä ennen neukkaa)
painoa kaiken kaikkiaan +4,9kg raskauden alusta
pissa puhdas
hemppa 141 (en syö lisärautaa)
kohdun korkeus mitattiin tiistaina, on taas jotain :D
syke +
liikkeet +

puuttuikohan tuosta vielä jotakin. viime kerralla oli otettu verinäytteet, joista sain tulokset. kuppaa, b-hepatiittia eikä HI-virustakaan löydy, veriryhmä oli A-. eli mulle tehdään ne kaikenmaailman vasta-ainehässäkät, lisää verikokeita.. mies on veriryhmää A+, voi ku seki ois ollu miinus... :(

eilen tuli kankaat taasen ja niistä on jo kaksi AIO-vaippaa tehtyinä. :heart:
 
Kiva kuulla vauviksen kuulumisia :heart: Oon lukenut viime päivän Kaksplussia ja herännyt ihan tosissaan siihen asiaan, että meille tulee vauva, ihan asumaan asti :D

BB, kiva kuulla, että kaikki on nyt hyvin :) :heart: Joskus tapahtuu myös iloisia yllätyksiä :)

Talvis , mukava että neuvolassa oli kaikki hyvin :)

ON, mä taidan pitää huomisen taukoa opinnäytetyön kirjoittamisesta. Oon viilettänyt koko viikon ja alkaa tuntua jo olossa.. Tänään on ollut maha aika kipeä joten ihan siksikin varotoimena nukun huomenna pitkään, syön rauhassa aamupalan ja olen vaan. :D Illalla on kuitenkin ryhmätyön tekoa taas. Pakko kai se on alkaa kunnioittamaan sitä ettei aina voi jaksaa nyt kun se hemppakin kettuilee..
 
niin juu, sokerirasitusta se hiukan väläytteli neuvolassa. periaattees ei ehkä tarvis, mä sanoin ettei mulle mitään väliä oo. nykyään suosituksethan on, et kaikille tehdään, ELLEI ole alle 25-vuotias ensisynnyttäjä, jolla BMI 18-25. mä oon 20 ja ensisynnyttäjä jolla BMI 25, et ilmeisesti saan tehdä sen jos haluan. täytyypi seurailla noita huimauksia, jos ottais sen varuiks jos vielä vaivaa.
 
Neuvolasta eivät soittaneet koko päivänä takaisin, mutta onneksi ne liitoskivut eivät ihan niin voimaikkaina nyt tunnu.

Muutamille nuorille töissä kerroin tänään ja kovasti sain onnitteluja :D Tosin miettivät heti mimmonen sijainen tulee, kun eivät haluaisi minusta luopua :D

Onnea kenellä oli hyviä uutisia neuvolasta/ultrasta :heart:
 
Mansikkatee: Ihan sama juttu mulla, tasan kaks oireitta ja epäuskoinen fiilis edelleen.

Hengissä ollaan, työ on vaan väsyttänyt niin etten ole jaksanut edes täällä pyörähtää. Mutta toivottavasti tämä tästä alkaa pikku hiljaa helpottaa..

Ouska + Mini 11+1
 

Yhteistyössä