~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol. 4!! ~*~

kiitos kaikille ultra kehuista, vieläkin on eilisestä aivan mielettömän hyvä olo. :flower:
Tänä aamuna piti ennen töihin menoa ihastella kuvia joita saatiin mukaan.
Saatin vielä kaks 4d ultrakuvaa, joissa voi jo ihan hyvin kasvon piirteet nähdä :)
Kuuluuku tuohon rakenne ultraan edes tuo 4d, ku mie oon ymmärtänyt et se ois maksullinen. :| Oli aika positiivinen yllätys, kun lopuksi ultraajan kanssa katsottiin sillä ominaisuudella vatsaan :)

Cham!!!
Onnea hurjasti pienestä pojasta :heart: Ikävältähän se varmasti tuntuu, ettei poikaa saa kotiin vielä :hug:

särkylääkkeistä: mä kans käytän todella harvoin kipulääkkeitä ja tämän myötä ihan tavan panadol saa minut jo väsyneeksi. Joten tämänkään takia en uskaltaisi itse mennä ottamaan mitään vahvempaa, vois olla et makaisin koomassa kolme päivää kieli poskella :p

Talvis: Mulla oli ennen ultraan menoa, niin varma tunne, että kysesssä olisi poika. Ja meidän molempien vanhemmat olivat kans sitä mieltä, et poika olisi tulossa. Mut toisin kävi :D

Suukkis: ilmoitan vain, et mun kohdalta tiedot ovat oikein listalla :wave: Ja onnittelut poksuista.. Matka lyhenee päivä päivältä enenmmän :hug:

Daadeli 21+1 :heart:
 
mitä mitä.. enkö mie onnitellu Daddee olleskaan hyvistä ultrakuulumisista.. Tätä se on ku päivittää vaa listaan ja miettii, et onpas ihanaa mut ei muista "ääneen" sanoa.. :ashamed: Eli kovasti onnea tyttölupauksesta!! :heart: :hug:
 
Mä lupaan pyöräyttää tuohon listaan tyttövahvistuksen :LOL: Mulla on niin tyttöolo, että ei mitään rajaa. En edes toivo tyttöä yhtään sen enempää kuin poikaa, mutta jotenkin vaan on vahva tunne siitä, että kyllä se tyttö on. Ihan hassua. Pääasia kuitenkin, että lapsi olisi tarpeeksi terve elämään tässä maailmassa :heart:
 
Suukkis eihän nuo painoarviot nyt niiiin pieniä ole. on vaan hauska verrata vauvojen kokoja ja millä viikoilla mennään. =) niinku oon täälläki varmaan moneen kertaan todennu, et oon ollu iso vauva (52cm 4120g) ja mieski jotai samaa kokoluokkaa, hiukan pienempi, ni vauva on varmasti kans semmone sopivan kokone. :D

Cham onnea prinssin syntymästä =) :flower:

mä en oo onneks joutunu noita särkylääkkeitä pahemmin napsii. jokusen kerran raskauden aikana oon parasetamolii nappassu. jos joku selkäki särkee, ni menee "luonnon" keinoil ohi eli levol+sopival liikunnal, venyttelyl, tai sitten miehen hieronnalla tai kuumassa suihkussa/saunassa.
 
Talvis söpö masu! :heart:

Ja mullaki alussa aina johki puolee väliin oli niiin tyttöolo ku voi olla. Sit näin pari poikaunta ni se tyttöolo karis aika hyvin. Et saa ny nähä kumpi tulee. Ny on vaa semmone olo et jompi kumpi tulee :D
 
Suukkis no mä en kans enää tie mitä ajattelisin, kumpi on tulossa. mä oon sanonu alusta et poika ja mies on veikannut tyttöä. nyt, ku toi mun vatsa kasvaa pallona eteenpäin eikä näy takaa ni on alkanu satelee poikaveikkauksia. ite taas ajatus on alkanu kallistua tyttöön, koska (mun on nyt pakko paljastaa) siellä ultrassa lääkäri sanoi, ettei hän näe pojan vehkeitä, mut ei mitään muutakaan, että ei anna tyttölupaustakaan. että "jompikumpi" on tätä nykyy yks meiän tekonimistä :p :D
 
helou...

voi ihana mikä maha talvis...

ajatus ihan seis... en sitten saanutkaan viikon sairaslomaan vaan kahden... kävin äsken hakee todistuksen neukkulasta... lääkärin oli kerralla laittanut enemmän... Ihan kiva ;)

rasitukset tuli...
paastoarvo oli 5.5 eli 0.2 yli sallitun...
seuraavat arvot oli viitekehyksien sisällä...
Joten pääsinpä sitten tarkkailuun... suoranaista raskausajandiabetestä ei ole... mutta ruokavalio muutoksia pitää tehdä...
Ihan outoa... oon kuitenkin syönyt pääsääntöisen normaalisti ja hyvin koko raskaus ajan... joten ei mene jakeluun...
Toivottavasti ei kehkeydy suurempaa vaivaa

suukkis hyvää työpäivää :D tai iltaa...

kohta olisi uunista tulossa makaronikanapestolaatikko... nami :D
 
MOIKKA!

Mitähän mun piti kommentoida.... :whistle:

CHAM!!! Varmasti oli aikamoinen kokemus tuo synnytys... kaiken sitä kestää kun tietää mikä palkinto on. :heart: ONNEA KOVASTI! :hug:

Daadeli onnea hiensoista ultrakuulumisista!

Suukkis mulla oli pitkään se linea negra vaan navasta tisseihin. :LOL: Nyt se menee jo navasta alaskin päin. :D Mä oon joku friikki.... :D Ja onnee poksuista!!!!

Talvis söötti massu. Aika lailla samannäkönen ku mulla oli tuossa vaiheessa... tai sit mä nään omiani. :D

Mielialoista... siis mulla ei mitään. :eek: Mä oon ihan samanlainen ku ennen raskauttakin. En kiukuttele yhtään enempää enkä saa raivokohtauksia enkä itkeskele... :) Hassua.

**********************

Neuvola-lääkärin kuulumisia:

Paino 54.6 (+525g/vko)
Paineet 118/74
hemppa 121
sf-mitta 24
sydänäänet +140
liikkeet ++
kohdunsuu pehmeämpi kuin ennen mutta kiinni ja 3 cm.

***********************************************

Et kaik hyvin. :)

EM ja Dodoliina 26+3 :heart:
 
Onnea Cham! :flower: =)

ihanaa todellaki et on viikonloppu. ei niin raskas eka työviikko takana ja voisin melkeen sanoo pitäväni uudesta työpaikasta. varsinki ku tietää että se ei kestä nyt ekaks ku sen kolme viikkoo ja sitte on hetki vapaata.

ihanaa tietää että ei tartte mennä viikonloppuna töihin. :) entisessä työpaikassa oli joka vapaapäivä pelko persiissä että koska ne soittaa et joku on sairas ja pitää tulla sinne.

hei arvatkaa mitä mä teen nyt ekaa kertaa elämässäni? mä katon näyttöä ku mä kirjotan! en siis näppäimiä! mä en tienny että mä osaa :LOL:

ihana masu talvis innolla ootan koska omani tulee. isä kyllä huomas että olin mä vähän kasvanu mut töissä ne ei tienny jotkut ku niille sanoin... no nyt tietävät :)

no nyt neulomaan villapöksyjä :) kävin ostamassa autoon semmosen raskausvtyösysteemin ja siellä myytiin ruskovillan tuotteita ja lankaa. ostin heti kaks kerää ku halvalla sain. mut siis yllättäen tuli vastaan pyörä ja autovehe kaupassa, siellä alakerrassa oli vauvaa oottavan taivas! kaikkee ihanaa vauvanhuone kamaa ja rattaita ja kaikkee! sekosin!

muut käsityötaitoset hoi! mitä mä teen väärin kun neulon niitä hahtuvavilliksii, ja kun huovutan ne, niin se joustoneulos leviää?! eli niistä tulee paljon leveemmät ku ite housut on ja ei jousta yhtään, ja oon koittanu välttää niitten kohtien huovuttamista... mä kait joudun tehä niihin jonku kuinauhaviritelmän nyt, mut jos parit viimeset pöksyt sais pelastettua jos jollain ois jotain vinkkiä.
 
Onnea tosiaan Daadelin hyvistä ultrakuulumisista!

Cham: lämpimät onnittelut pojasta! -mua jäi mietityttää tossa sun synnytyskertomuksessa se, että millainen tunne sulla oli heti synnytyksen jälkeen? onko sitä aivan hajalla fyysisesti vai voiko se onnen tunne pikku nyyttiä kohtaan viedä pahimman tunnon taisteluvammoilta? vai vieläkö puudutteet toimi jälkeenpäin?
nim.merkillä noviisi kyselee :D

Ja juu, kyl sie Suukkis voit sen poikalupauksen päivittää. vaik tokihan se kätilö sanoi, ettei se mikään varma ole mut kyl mie olen ajatuksissani prinssiin valmistautunut :heart: meillähän oli nimi valmiina jos ois tienny tyttöä, mut olenpa täs viimein keksinyt pojallekin nimen :heart:

HanTalle jaksuja sinne sairaslomalle. Hyvä että sait kunnon pätkän :)
Sompiolle toivon käsikivun hellittämistä :hug:
Talvis: sulla on niin kiva pikku massukka :) -mulla on ihan rantapallo :ashamed: ihan pelottaa, et kuin iso täst viel tuleekaan. voihan tuo olla et se tuntuu vaan oman pään sisässä tuo masun isokokoisuus :D
Nibblerille onnea uudesta duunista :flower:

Jossu & poksuva prinssi 22+0
 
jossulle onnea poksuista :heart: Ja kiitos, käsikipu hellitti sitten ihan yhtäkkiä kuin tulikin. Mistä lie johtunut.

Mies tuli eilen kotiin ja tuolla se nukkuu vielä :heart:. Mä en saanut nukuttua pidempään. Tosin huomenna illalla lähtee taas ja ei vielä tiedä, että meneekö sitten vielä seuraavalla viikollakin vielä tuonne hommiin :(
 
Täällä taas kurkin... :wave: ..en pääse eroon tästä.... :ashamed: =)

Sieltähän taas jonku kuukauen päästä alkaa porukkaa tippuun toiselle puolelle..osalla jo viikkoja sen verta paljon :heart:

Jossu tossa kyseli chamilta noista tunnelmista, ja voin omalta osaltanikin vastailla, että tunnelmat synnytyksen jälkeen oli helpottuneet, ja varsinki sen jälkeen ku kuului se ensimmäinen parkaisu vauvalta :heart:
Varmaan riippuu suurimmaksi osaksi synnytyksen kulusta, mitkä fiilarit sen jälkee on. MÄ olin helpottunut ja väsynyt. En heti ollut niin vauvan perään alussa, ku oma pääki oli viel vähän pyörällä koko touhusta ja väsymyksestä. Mutta ku alko kaikki oleen kunnossa, saatiin kahvit saliin, ja saatiin rauhassa miehen kanssa salissa olla ja jutella niin voi sitä rakkauden ja kiinnostuksen määrää mikä kasvo pientä kohtaan :heart: :heart:

Se on niin yksilöllistä miten kukainenki asian ottaa...ja tosiaan, kuinka synnytys menee. Mutta rakkaita ne pallerot on jokatapauksessa :heart:

vauvis ja "peppana" Tänään tasan 1kk :heart: (4vk+3pvä)
 
Heippa! Anteeks,en ole kerennyt käymään,ollut tohinaa päällä.
Cham Onnea onnea,kiva oli kuulla synnärikertomus :heart: :heart:
Talviksella Söpö massu jo :heart:
Suukkis Sulla on kans ihana pömppö :flower: :heart:

Täällä ei kummosia,viikonloppua yritän viettää mahd.rennosti.Oli "kiva" herätys,koiran pentu oli repiny olkkarin pöydältä miun vaavi neuleen ja purkanu sitä vähän matkaa,sit oli pätkässy usb johdon jolal siirän kuvat koneelle.Ja toisesta johdosta en tiedä missä on.Noh mies varmaan korjaa ton johdon.On tässä korjaillut monet johdot hauvan aikana :LOL:
Hmm,mitähän muuta.Noh mä menen syömään ja lueskelen myöhemmin lisää :) Hyvää viikonloppua neideille! :flower:

Sannya ja Nuppu 27+4 :heart:
 
onpas tänään ollut hiljainen palstapäivä...
Missäs kaikki ovat???

Itse sain äsken puuskan, siivosin keittiön, lattiasta katton... ja jokaisen kaapinkin...
Nyt odottelen makkara keittoa saapuvaksi.

Olen vahvasti sitä mieltä, että tämän päivän työt on tehty, ja loppu päivän voi pyhittää selän lepuuttamiseen :D
 
Käytiin kaupoilla äsken ja piti ostaa miehelle töihin sopivia vaatteita. Ei löytynyt, mutta mulle löyty pari paitaa ja nupulle tietenkin pari vaatetta :D
Täytys alkaa kyllä pikkuisen hillitä tuota ostamista. Varsinkin kun kattelen niin vahvasti tyttövaatteita, että mitäs sitten jos on poika :whistle:
 
Mie täällä vaa pesen harsoja sun muita sopivaan imuun. Kun se pieni sit syntyy, ni ei siitä ainakaan kestoilun onnistuminen jää kiinni :saint:

nibbler kiva et on miellyttävä työpaikka! =) Mieki oon omastani tykänny mut työpäiviä ei tosin ole jäljel enää kuin noin 16 :eek: Ku miul on 4 pvää vkossa, 6h kerrallaa. Oikein sopiva sinänsä, mut tuo äippäloma vaa tuntuu tulevan vastaan hirmuse nopeesti..
 
zoe mä tiedän kyllä mitä siinä on vaikuttavana aineena kun sitä olen syönytkin... mutta sanoinkin vain että siitä on kiistelty paljon saako vaiko eikö sitä ottaa... Eri lääkäreillä on erimielipiteet ja ne aina perustuu johonkin..
 
Jep, mut jos kiistattomasti on todistettu, et yks lapsi on kuollut äidin panacodin käyttämisen vuoksi ni en kyllä yhtään ymmärrä miks uskaltais riskeerata. Toki useimmat onkin nopeita metaboloijia, mut sitä kun ei varmaks suurinkaan osa voi tietää mihin ryhmään itse kuuluu. Mut toki kukin ottaa omat riskinsä ja määrittelee sen, onko jokin omasta mielestään riski vaiko ei.
 

Yhteistyössä