~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol. 4!! ~*~

Zoe-F
tyty86 Panacod on ihan hirveetä myrkkyä (ainakin mulle) mutta sitä kuulemma voi käyttää samoten kun Panadoliakin. Sitten oli niitä kipugeelejä, niin jos lääkäri määrää niin ok käyttää.
 
Zoe joo toi panacodhan vetää joillain nupin ihan sekasii..minuu rupee vaa vähä väsyttää :p oon niin pitkän linjan pilleristi et meikällä pitää olla hevosen lääkkeet et tehoo :LOL: pitää kysyy tosta panacodista, mutta aijon tosiaan ottaa särkylääkettä vasta ku itku tulee..koska sit jos vauvalle tuleeki jotai ni syytän kyllä siitä vaan itteeni ja särkylääkkeitä :snotty: ja semmosta taakkaa en tahtos kontoilleni :(
 
tyty86: Itse olen sairaslomalla iskiaksen takia... siis tänään eka päivä ja kävin aamusta lekurilla niin nyt antoi lääkkeeksi paracetamolia ja paikallisesti voiteena mobilatia kun olen jo sen verran "suurilla" viikoilla. Kauan etsi koneelta tuota mitä voidetta voi käyttää ja sit päätyi tuohon. Toivottavasti auttaa.
 
johanna83 nyt ihan uteliaisuuttani... mihin siirsitte työnhuoneen, siis oliko ylimääräsiä huoneita, vai uusia tilaratkaisuja???

Meillä toistaiseksi pysyy tämä työpiste täällä vauvan huoneessa, ja kun aika koittaa siirtää pinnasänky pois makkarista, tehdään tilaratkaisu, ja siirretään työpiste pinnasängyn paikalle...

Asuntoa kun ostettiin puhuin sen 3 makkarin puolesta vähän kauempaa keskustasta... mutta enpä saanut tahtoani lävitse... silloin oli vielä ajatus että ei niitä lapsia nyt ihan heti tule...
mutta toisinpa kävi.

lastenhuone mitä värejä olette ajatelleet käyttää???
En itse lähde vaihtamaan värimaailmaa... nätti näinkin, vähän erilainen... työhuoneeksi tämä tosiaan suunntieltiin... on suklaan ruskeaa, kerman beikeä ja vihreää...
Lisään vain vauvaa varten vihreää ja punaista... niin nätti tulee :heart:
 
HanTa Meillä on vaaleansininen tuo huone, johon nuppu sitten muuttaa. Toistaiseksi olen sitä mieltä, että ei remontoida. Mutta saa nähdä, että mieli voi muuttua, ja tarvii saada prinsessahuone :D Onneksi tapettien vaihto ja maalaus ei nyt niin järin suuri homma ole. Yksi hylly jää sinne näistä vanhoista huonekaluista ja on tammen värinen. Hoitopöytää ei ole vielä ostettu, mutta kai sekin tammea ostetaan. Siis kun tarkoitus jättää se lipastoksi sinne sitten myöhemmin.
 
Hanta: työhuone siirtyi ns. vierashuoneen paikalle joka on kooltaan pienempi. väreiksi olen ajatellut seiniin mahdollisesti jotain todella vaaleaa utuvihreää ja meinasin taiteilla lasyyrimaalin kanssa pystysuoria raitoja tehosteseinälle. pitäiskin mennä hakemaan tukku värilastuja rautakaupasta ni vois alkaa mallailemaan ;)
 
Tulin vain pikaisesti työn lomassa kertoilemaan ultra kuulumisia..

Rakenne ultrassa käyty ja kaikki on niin, kuin pitääkin. Vauveli vastasi viikkojaan ja paino arvioiksi saatiin 350g (hurjan pieni vielä :) )
:heart: äänet + syke oli 150
Liikkeet ++ (ei malttanut oikein pysyä paikallaan, kuvattaessa :D)

- Ihan onnen kyyneleet pääsi, kun näki taas oman pikkuisen :heart: Ja utelijaita, kun oltiin niin sukupuoltakin piti kysäistä. Ja tyttöä lupailivat kovasti :D :heart:
minä salaa toivoinkin, että tyttö olisi, vaikka minulla oli vahva poika olo. Nyt tämä odotus tuntuu vieläkin todellisemmalta, kuin ennen ja rakkaus suureni taas suurenemistaan tätä pientä kohtaan, kun hänet taas näki. Aivan malttamaton olo, niin kova halu olisi päästä jo kunnolla tutustumaan omaan pieneen, mutta matkaa on vielä jäljellä. :heart:


Daadeli & vauvatar 21+0 (poks) :heart:
 
Ihana kun suunnittelette lastenhuoneita täällä! Mä suunnittelen vain kalusteet. Muutetaan uuteen taloon kun vauva 1v niin en tänne tee hänelle omaa huonetta. Nukkuu kuitenkin meidän huoneessa ja lelut on varmaan joka tapauksessa olkkarissa... :whistle: Pinnasänky hommataan, ehkä joku lipasto vaatteille jos ei nykyisistä mikään liikene. Muuten meillä on siskolta saatu vaatteita tosi paljon jo...sekä tytölle että pojalle :LOL: Ja niiltä saadaan myös hoitoalusta.

Daadeli: Ihana tunnelma tuli tuosta teidän rakenneultrasta! Meillä on se 5 viikon päästä...ui ui.. :heart:

kukkaiskeiju & Mykerö 17+3
 
Ihan kysyisin mielenkiinnosta, että kuinka monen vauva nukkuu syntymästä lähtien omassa huoneessa? Mie kun oon jotenkin aatellu, että vastasyntyneet nukkuu automaattisesti vanhempien huoneessa tuon yösyötön takia. :O Kaikkea sitä oppii :D

Mie en tosiaan tiedä kuinka meidän pieneen komioon saadaan kaikki vauvantarvikkeet mahtumaan, kun nytkin on jo niin täynnä tavaraa tämä kämppä! Tosin nyt on miehen "pakko" luopua sen jättisuuresta olohuoneen pöydästä, joka täyttää kaiken lattiatilan olohuoneesta, ettei liikumaan mahdu (jes, tästä olen haaveillut niin kauan kun tässä ollaan asuttu!!!)... Mutta onneksi on lokakuulle asti aikaa miettiä, että mistähän sitä luopuisi... :) Niin ja onhan meidän tarkoitus tämä kämppä myydä pois ja rakentaa oma, kunhan ensin saadaan vauva tähän maailmaan...

Hei täällä taitaa olla muitakin migreenistä kärsiviä: Onko teillä ollut raskausaikana migreenin kanssa ongelmia? Miulla on kuukautiskiertoon lliittyvää migreeniä, joka esiintyy vielä aika pahana. Jännittää ajatella, että kuinka tuon migreenin kanssa käy, kun tässä mennään eteenpäin...

DsariaL ja Pieni salamatkustaja 4+1
 
no vähän veikkaan ettei kenenkään vauva nuku omassa huoneessaan muutamaan kuukauteen syntynmänsä jälkeen. =)

kiva kuitenkin kun lastenhuone on valmiina, niin voi jo viedä pikku torkuille sinne omaan pinnikseen opettelemaan. meille on siis tulossa makuuhuoneeseen ensisängyksi jaloilla oleva kehto/vaavisänky tms.
 
moikka...

daadeli onnea tyttö lupauksesta, ja hyvistä uutisista...

nukkuma paikka vauvasta kuin haaveiltiin, olin ehdottomasti sitä mieltä että omassa huoneessa on ja pysyy... noh toisin kävi... vauvan sänky on kasattuna meidän sängyn jatkona...
Epäilenpä vain että vauva löytyy meidän välistä nukkumasta...

kirppari kierroksella ollut muutkin...
minäkin kävin tänään, ostin parit pussilakanat ja vaunuihin sen leluketjun... (etteköhän tiedä)
ja huimat 8 euroa tuli tuhlattua...
netistä ostamani bodyt tuli tänään... toisessa lukee "pikkuhurmuri" ja pienen vauhtikaverin kuva... ja toisessa "äiti ei jaksa, eikä isi osaa"

vielä viikko pitää ainakin lepäille... ensi torstaina yritetään sitten töihin mennä, tai uudelleen lääkärille...
 
Dsarial Meillä aluksi nuppu nukkuu meidän makkarissa pinnasängyssä. Mutta hoitopöytä menee heti alusta asti nupun tulevaan huoneeseen ja kovasti jo muutenkin tekisi mieli sitä sisustaa :)

Mä olen kärsinyt migreenistä, mutta kertaakaan ei ole vielä raskauden aikana ollut migreenikohtausta (*koputtaa puuta*). Tosin viimeinen vuosi muutenkin mulla on ollut helpompi migreenin kanssa. Mäkin kärsin eniten juuri kuukautisviikoilla.

HanTa on läytänut kivoja bodyja :D

Ihanaa, mies tulee huomenna reissusta kotiin. Tosin joutuu sinne vielä ensi viikoksi ja lähtee jo sunnuntai-iltana :(
 
Hanta ihania bodyja löysit!! saaks udella, että mistä :p

Dsarial no meil ei oo kamalasti vaihtoehtoja ku tässä 59,5 neliön kaksios asustellaan ainaski vuoden loppuun :D ja makuuhuoneesta tulee sopivan ahdas, kun pinnasänky ahdetaan meiän 180cm leveen sänkymme viereen. :LOL:

Daadeli olipas teidän tyttö ( :flower: :flower: ) pieni. =) meiän oli viikoilla 20+1 383g. taikka sai painonki puolesta 2-3 pvää lisää ikää. oiskohan meiän sitten poika, niinku oonki veikannu, tai sitten vaan tulee mun sukuun :p

tyty saitkos apua selkääs... :(

Suukkis ja Hanta oli masukuvia laitellu. voisin minäki huomenna taas kuvailla, ni näette millane pallo täällä on rv 21. mielestäni ei kauheesti Hantan masusta jää, vaik voihan se kuvassa erilaiselta näyttää.

hempan mittautin tänään koulussa ja oli 124. :( voi ei, pitää taas napsasta jokune raskausvitamiini, ku on päässy niiden syömisessä laiskistuu.. viimeks reilu 2vko sit hemppa oli 141 siis. kamalan nopean laskun tehny, tai sit siin laittees oli joku vika. mitään väsymystä en oo kyllä itessä huomannu, päinvastoin!!

nyt akku loppuu, pitää rientää suihkuun. huomenna jalkahoitoon, jonka sain mieheltä joululahjaksi :heart: jaksaiskohan sitä taas innostua salille menee, tänäänki jäi taas NIIN hyvä mieli.

Talvis ja jompikumpi 21+4 :heart:
 
Chamorphis
Ajattelin tulla ilmoittautumaan vielä kerran tälle puolelle ennen kuin siirryn tuonne synnyttäneiden puolelle. Synnytyskertomus on sitten aika karua luettavaa pieni varoituksen sana... Eli olin siis viime torstaina äitiyspolilla yliaikakontrollissa ja sain käynnistysajan jota ei sitten tarvittu. Perjantaina oli supistuksia ollut silloin tällöin pitkin päivää ei niin säännöllisesti... Illalla yhdeksän aikoihin niitä alkoi tulemaan 7-10 minuutin välein ja olin ihan hermona kun ei muutu säännölliseksi. Yö meni valvoessa supistusten kanssa kun ne oli niin saakelin kipeitä. Kolmen aikoihin yöllä supistukset rupes tuleen tosi tiheesti välillä ei ollu ees kahta minuuttia välillä ja siinä vaiheessa jo itkin kivusta ja sanoin miehelle, että nyt mennään... Kotoa lähettiin tasan neljältä ja oltiin sairaalassa n. klo. 4.20. Ajattelin et kotiin ne takas laittaa kun tuskin oon auennu vielä senttiäkään. No leuka loksahti pikkasen kun kätilö totesi mun olevan neljä viisi senttiä auki. No siirryttiin siitä sitten synnytyssalin puolelle ja supistukset oli todella kipeitä ja pyysin epiduraalia. No sitä odotellessa kiskoin ilokaasua naamaan minkä ehdin. Epiduraalin saatua ah sitä autuuden tunnetta... No reilu tunnin päästä rupes supistukset taas tuntuun ja piti ruveta ottaan ilokaasua lisäksi. Lisäannoksen aikana todettiin et katetri oli lähteny irti ja sit tuli lääkäri laittaan mulle kohdunkaulanpuudutteen. Ei paljoa auttanu. Aukeeminen stoppas aamulla kaheksan yheksän aikana kun olin auki 7-8 senttiä. Kohdunkaulalla oli reuna jota yritettiin hieroa pois mutta tuli aina takasin. Täs vaihees mulla ei ollu vielä hajuakaan, mutta siinä sitten ruvettiin hakeen instrumenttia jos toista avuksi... Eli poika olikin kasvot ylöspäin tulossa maailmaan ja siinä sitten tarvittiin imukuppia avuksi. Ensimmäisellä imukupilla ei tapahtunut juuri mitään, mutta toisella kerralla lapsi tuli ulospäin aika hyvin, mutta ei tarpeeksi. Sitten otettiin pihdit avuksi ja lopulta klo. 11.50 saatiin ulos kovalla työllä ja tuskalla maailman ihanin poikavauva. Isä ei saanut leikata napanuoraa ja mä en saanu poikaa rinnalle, kun vauva vietiin lastenlääkärin tutkittavaksi ja siitä lämpökaappiin. Mä repesin tosi pahoin ja sitten mua ruvettiin kiikuttamaan tunnin päästä leikkaussaliin paikattavaksi. Olin vuotanut reilu litran ja revennyt sulkijalihasta myöden. Neljä pussia verta sain kaiken kaikkiaan. Itse pääsin kotiin eilen, mutta poika on ollut keskolassa reilu vuorokauden ikäisestä. Valohoitoon joutui toisen kerran eilen illalla keltasuuden takia. Poika on todella väsynyt eikä jaksa imeä vielä. Pullostakaan ei mene joka kerta, joten nenämahaletkuun joudutaan ruokkimaan. Olo on kertakaikkisen hirvee kun ei ole saanu poikaa vielä kotiin... Tuntuu niin pahalta aina kun lähtee pojan luota kotiin... :'(
Kaiken kaikkiaan kuitenkin kokomuksesta en vaihtaisi mitään pois vaikka synnytys olikin rankka molemmille. Poika on kertakaikkisen suloinen! :heart: :heart: :heart: Painoa pojalla oli 3495 g ja pituutta 52,5 cm. Äiti ja isi on ihan totaalisen myytyjä pojasta! Ja voi sitä rakkauden määrää mitä poikaa kohtaan tuntee! Se on ihan uskomatonta!!! Ja mieheenkin parisuhde on vain parantunut ja rakkaus meidän välillä voimistunut.
Kaikille tsemppiä loppuraskauteen! Palkinto on aivan uskomaton! :heart: :heart: :heart:

Chamorphis ja poika 5 vrk
 
Mite nii pieniä painoarvioita? Miu mielest meil oli just passeli ku vkolla 20+6 oli 335g, ainaski ultraaja sano et kasvaa kuten pitääkin.. Ja ny viimeks ultrassa vkolla 29+3 oli 1308g :heart:

Niin tuosta panacodista.. Itse en kyllä uskaltais riskeerata. Sillä esim. sen vuoksi on yksi vauva kuollut kun äiti käytti panacodia vähän pidemmän aikaa ja imetti lastaan.. Oli hidas metaboloija ja siten ainetta kertyi elimistöön liiaksi. Siks en riskeerais ja kahtois, et kuulunko kenties niihin harvoihin hitaisiin metaboloijiin, joilla sitä elimistöön kertyy.

Mulle on kaiketi tulossa masuun linea negra!! :eek: mut eiks sen pitänykään alkaa tuolta navan alapuolelta ja sieltä nousta? Ku mulla tuntuu et on jo jonkinmoine hento viiva, joka alkaa navasta ja jatkuu yläpuolelle.. Mieski sen näki ni kaiketi siin jonkimoine viiva on :p

SS/mytty 30+6
 
talvis saa udella... huuto.netin tuotteita ovat... uusia, tai ainakin täysin uuden veroisia... todella hyväkuntoiset bodyt... olen tyytyväinen ostokseen... vaikka riski on aina kun netistä ostaa.

sompio pidä miehestä kiini, varsinkin jos aikoo kohta karata uudelleen...

Chamorphis :flower: sylin täydeltä onnea, pojan johdosta.

panacodista itse en pelkää käyttää... mutta kaipa lääkkeestä voisi lääkärin kanssa jutella, kun seuraavan kerran näkee.
Meillä vauva heiluu tavanomaisen paljon, vaikka lääkettä olen tässä jonkin aikaa jo käyttänyt.
Tosin en kyllä niin paljoa mitä ohjeistuis antaisi myöten.

suukkis tämä on oma mielipiteeni ja arveluni... mutta luulisi sen viivan voivan tulla masuun myös toisin päin, jos voi tulla toisin...
Mä en ole täysin varma että onko viiva vai eikö ole viivaa... välillä näyttää hailakalalta pikmenttimuutokselta viivanmuodossa... mutta kyllä se on myös navan yläpuolella... melkeen tissiin saakka... välillä tuntuu ettei näy mitään...
mutta ehkä vahvistuu jos on vahvistuakseen.

migreenistä olen kärsinyt useita vuosia ennen raskautta... ja yhden pitkittyneen kohtauksen raskauden aikana... tuon pitkittyneen kohtauksen päälle sain estolääkitykseksi verenpaine lääkkeet.
Ovat pääsääntöisesti auttanee... mitä nyt välillä vähän huiputtaa ja huimailee... hiukan tykyttää... mutta suurempaa migreeniä tai muunlaista päänsärkyä ei ole tullut.
Onneksi...
 
Cham Onnea :heart: Taidan lukea huomenna ketomuksesi. Ettei tule uniin :whistle:

HanTa Ei mieskään ole innoissaan, kun joutuu ainakin ensi viikonkin olemaan pois. Ehkä seuraavankin. Mutta sielläkin on yt-neuvottelut menossa ja jos nyt kieltäytyy lähtemästä, niin voihan se olla, että silloin olisi lähtevien listalla. Tai sitä listaa kun ei vielä tiedä. Sanoin kyllä, että voisi lomauttaa itsensä hiihtolomaksi, kun minäkin olen silloin lomalla =)
 
chamille onnea ja paranemisia :flower:
Suukkis munkin mielestä on tosi ihmeellistä että jotkut lääkärit sitä panacodia määrää kun multa kiellettiin kokonaan buranaa myöden ja migreenilääkkeetkin. Pelkkää paracetamolia... Panacodista tosiaa sanottu että sillä on haitallisia vaikutuksia raskauden aikana. Ja linea negra voi tulla rinnoista napaankin. :)
 
Ei se nyt niin kamalalta kuulostanut Chamin kertomus :heart: Onnea vielä :heart:

Kättä särkee :'( Illalla jo pikkuisen särki, mutta nyt olen valvonut pari tuntia, kun särkee niin hemmetisti. Äskn otin Panadolin ja odottelen, että se alkaisi vaikuttaa. Tuntui, että oksentaa kivusta, kun särky oli niin voimakas. Illalla jo töissä hieman särki, mutta en käsitä mistä tämä yhtäkkiä alkoi. Yritin sitä hieroa ja venytelläkin.
 
Daadelille, onnea hyvästä ultrasta :heart:

Charmophis, onnea pojasta :heart: :flower: Kuulostaa kieltämättä aika rankalle. Toivottavasti saatte pojan pian kotiin teidän luokse :heart:

ON: Mä alan olla ihan tosissaan huolissani tästä mun räiskähtelystä. Tuntuu, että suutun aivan hallitsemattomasti aivan mitättömistä asioista. Eilen illalla mies jäi ylitöihin ja ilmoitti siitä kyllä, mutta ei kertonut kuinka pitkäksi aikaa. Siltä oli loppunut akku ja joskus 9 aikaan (normaalisti se on neljältä kotona) aloin olla aika paniikissa. Kun se sitten vihdoin tuli kotiin niin mä vaan itkin ja tärisin, hyvä kun henkeä sai :ashamed: Kyllä mä olen aina ennenkin reagoinut asioihin voimakkaasti, mut nyt tää on ihan mahdotonta...

Vilma ja Elma 13+0 POKS!
 
vilma Mun räiskähtelevä luonne taas on tasoittunut raskauden aikana :D Itken kyllä tosi helposti, mutta en äksyile tai saa raivopuuskia niinkuin ennen. Mieskin sen on huomannut ja sanoi siitä tässä joku viikko sitten.

Panadolin voimalla sai nukuttua aamuyön, mutta taas tota kättä särkee. Mikä ihmeen hermo nyt puristaa sitten kädessä vai mistä tämä kipu yhtäkkiä tuli?
 
Onnea pojasta Cham!!! :heart: :hug: :flower: :flower: Eikä se munkaan mielestä nii rankka kertomus ollu ku ennakkovarotusten vuoks ajattelin.. (mut iha hyvä et varotit ku mie en oo se herkimmästä päästä oleva:D) Mut hyvä, että vaavi kuitenkin voi hyvin ja saa hoitoa ja pian varmaan saatte hänet kotiinkin =) Ku eihän se keskonen sentää kummiskaa oo et sen vuoks tulis kuukausia ainakaa olla sairaalassa. Eli jospa se pikkunen pian sieltä kotiutuis reippaana :hug: Toivotaan näin! Ja paranehan siekin pian! :heart:

Juu tuo panacod on mulle jotenki niin vastenmielinen aine.. En oo sitä tosin koskaa ees ottanu. Ku muutenkaan en särkylääkkeitä syö juuri koskaan. Oon syöny ainoastaa sillo ku on pitäny mennä töihi ja on ollu vaikka iha armoton päänsärky tai menkkakipuja. Muutoin en niitä syö. Eli en oo joutunu syömää ku erittäi harvoin ku harvemmin mä töissä oon ollu ku ei noit kipuja muutenkaa usein oo :D Mut sillo ku on ni ilman meen yleensä. Ja jos jotai syön ni se on ibumaxia ollu yleensä. Ja tosissaa ku tuosta panacodista ei tiedä miten paljon se vaikuttaa ja kuin pieni määrä voi jo olla haitallista ni ikinä en uskaltas kyllä sitä raskaana/imettäessä käyttää.

Oonko mä muute unohtanu päivittää listasta jotain ku o iha semmone tunne? Oliko se johannan poikalupaus vai mikä? (ku en muista oliko se varmana poikalupaus eikä vain et kutsuu prinssiks..:ashamed:

SS/mytty 31+0
POKSSSS!!! Mihin tää aika menee!!!? :eek:
 

Yhteistyössä