~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol. 4!! ~*~

Onnea pikkumyyh!!! Ja Dsarial... vai onnittelinkohan mä jo... ei voi muistaa. :D

Jossu se haalari on tosi iso. Et sitten syksyllä varmaan hyvä vauvalle. Oli se ihana saada se äippäpakkaus, sit joskus kun saa toisen lapsen (optimismia) niin en varmaan ota... :) Vähän tylsiä vaatteita, aika isoja kaikki.. siis siellä on vaan muutama 56 cm body. Mut ihan hyviä vaatteita, ei vaan ihan mun makuun. :p Peitto on hyvä, harsot jee,... mut ihan kiva se on saada silti vaik en kaikesta tykännykkään. :)

dadde ei oo lemmikkejä. Villakoiria ei varmaan lasketa. :D

Zoe hienoja neuvolakuulumisia. Jaksaisinkohan mä kävellä huomenna hammaslääkäriin... täytyy kattoo jos on nätti ilma.

HanTa mut sokerirasituksessa sit ainakin selviää et miks sokrut on plussalla. Hyvä se on varmistaa.

(.) tänään kävin kaupungilla pyörimässä ja tarttui lastenvaatekirppikseltä taas vaatteita mukelolle. :D Raukka kohta hukkuu vaatteisiin... :LOL: Mamma on vähän sekopäinen kun näkee söpöjä vaatteita... :p

viime yönä ei sitten paljoa nukuttu. Ensin tuli ilkeän tuntuinen supistus (?) ehkä siis sellainen, sitten alkoi sattumaan selkään eikä mikään asento ollut hyvä. Sitten vauva piti bileitä monta tuntia... maha vaan hytkyi!! :eek:

huh. Joskus se on aika rankkaa tämä raskaana oleminen. Ihanaa, mut rankkaa.

EM ja Dodoliina 26+0 POKSIS!! :heart:
 
Hellou! En olekkaan koko päivänä jaksanut kirjoitella tai olla koneella.Kauheen väsy olo llut ja selkä kettuilee taas.Eilis illan jomotti ja tänä aamuna vielä,nyt taas ei jomota.
äippäpakkauksesta Olin tyytyväinen,ihania vaatteita ja kyllä mielummin sen pakkauksen ottaa kuin rahana.Läheskään niin paljon ei saa vaatteita jne sillä rahalla minkä kelasta sais pakkauksen sijaan.

G Meillä kisu varmaan suhtautuu ihan hyvin vauvaan,on onneks rauhallinen ja kiltti ja lapsiinkin tottunut.Koirasta vielä en osaa sanoa,kun on vasta 11vk vanha.Mutta on jo ollut lasten kanssa tekemisissä ja hyvin on pärjäänyt.Vielä opetellaan yleisiä asioita ja sitä ettei hypitä vasten jne jne jne. kaikkea siis täytyy opetella :heart:

Kiitos kommenteista joita sain nuihin kuviin :) Ihan mukavia on ommella,ja tosiaan silloin kun on yksin kotona niin on ihanan rauhallista paitsi hauva tykkää olla mukana touhussa liiaksi asti :LOL:

Nyt salkkarit.Sori jos en vastannut kaikkien viesteihin,kun en muista nyt mihin mun olis viel pitäny vastata.
 
pikkumyyh Mä soitin heti neuvolaan seuraavana aamuna ja sainkin nopeasti ajan, koska sanoin, että mulla on niin paljon kysyttävää. Olin jo 6+2 ekan kerran neuvolassa. Hermoilin kanssa ulkoista raskautta yms. niin paljon, että käytiin yksityisellä varhaisultrassa rv 8+4. Rauhoitti mieltä ja maksoi n. 80 e muistaakseni. Kun vielä epäilin, että voisin olla kuukauden pidemmällä. Edelliset kuukautiset kesti vain muutaman päivän ja oli tosi niukat. Neuvolasta ei saanut ylimääräistä ultraa sen takia.

HanTa Saat netistä tulostettua uudet paperit. Mä sain kanssa eilen ne, mutta odottavat vielä täyttämistä.

Hermoilusta mä luulin, että helpottaisi rv 12 jälkeen, kun suurin riski on mennyt ohi. Mutta mä keksin kyllä hermoilemista joka vaiheeseen raskautta ja nyt tuntuu, että itse omalla syömisellä, lepäämisellä yms. vaikuttaa siihen oloon niin paljon, että alkuraskauden hermoilu oli pientä tähän. Alkuraskaudessa kun sille ei sitten mitään mahda, jos vaikka keskenmeno tulee.

Omaa napaa Mä kerroin tänään vauvasta kerholaisille. Pojat oli vaan, että oliko muuta, saako mennä jo leikkimään. Muutamat tytöt kävi silittämässä mahaa ja kyseli, että minkäkokoinen se on? Kotiinlähtiessä yksi poika kyllä sanoi, että toivottavasti se on poika, tytöt on ihan tyhmiä. Ja yksi tyttö oli huolissaan, että tuleeko mulle sijainen vai tarviiko mun työkaverin pärjätä yksin koko kerhon kanssa :LOL: On ne lapset ihania :heart:
 
sompio meil ei oo tulostinta kotona... ja saman vaivan nää, kun käyn kelassa, se on tuossa parin sadan metrin päässä :)

olen samaa mieltä sompion kanssa, lapset ovat ihania...

juu ElinaMaria rasitusta odottaessa... hermot menee, hirveesti tekis mieli syödä ja juoda... mut pakko viel kärvistellä monta monituista tuntia... onneksi kohta saa puolilasia vettä juoda, kun otan ilta pillerin, ja menen nukkumaan...

nyt on meillä vauvalle, vaatekaappi ja lipasto kasattuna...
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/14903207
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/70121758
Ikean Aneboda, kaappi ja kolmen laatikon lipasto valkoisena...
tuo on kiva kun siihen saa sitten ostella myöhemmin esim, sängyn samaan sarjaan
minä jo vähän tuota sivupöytää katselin...
noh seuraavaksi sitten lapselle joskus tulevaisuudessa, on lelujen säilytys tila...
Mitään kovin isoa tänne ei mahdu... hirvee kun mä mietin pitkälle asioita, mutta mä nään tän vauvan huoneen "pienen" lapsen huoneena... lelut sängyn aluslaatikoihin ja yhteen "mappi"hyllyyn...
 
Mikähä mussa on vikana ku mä en hermoile juuri yhtään :D Sillo ku mytty ei liikuskellu juurikaan ni en hermoillu sillonkaa:Vähä alko mietityttää, et onkohan kaik ok, mut en siltikää sitä ajatellu jatkuvasti/hermoillu sen suuremmin. Ja alkuraskaudessakin oli jotenki tyyni olo, 5min. enne np-ultraa jännitti vähän. Sittemmin oli taas seesteistä. Mul o ollu nii helppo raskaus, et sitähä vois vaikka olla raskaana useamminki :LOL: No joo, täten manaan kaikki maholliset ongelmat itelleni, joten parempi koputella puuta :saint:
 
Hanta: Kivan näköset kalusteet. Mä en oo nyt yhtään innoissani laittamassa vauvalle huonetta, kun tiedän että vuoden päästä sitten muutetaan pois tuosta... Niin jotenkin ei sit viitsi "turhaan" laittaa. Mutta sinne uuteen asuntoon olen kyllä jo suunnitellut vaikka mitä :D Ja pitäähän mun tietty kalusteet ostaa jo tähänkin asuntoon, mutta siihen nyt on vielä niin aikaa että ehdin sen tekemään. Ikeassa on kyllä moniakin kivan näkösiä kalusteita, pitänee päästä käymään :D

Suukkis: En mäkään kovin hirveästi hermoile...en hermoillu alussakaan. Kyllähän nyt joskus käy mielessä, että toivottavasti kaikki on hyvin, varsinkin nyt kun varasin rakenneultra ajan niin jännittää vähän sinne mennä, mutta uskon ja toivon että vauvalla kaikki hyvin :heart:
 
Hermoilusta Ennen rakenneultraa mä valvoin sen yön ja hermoilin. Varsinkin, kun silloin edellisenä päivänä selvisi, että menen yksin sinne kun mies ei päässyt töistä lähtemään. Sitten se jännitys laukesi odotushuoneessa itkuna, kun soitin ultran jälkeen miehelle. Muut varmaan luuli, että mä olen saanut tosi huonoja uutisia, mutta mä itkin varmaan 5 min vuolaasti ennen kuin sain itseni tasaantumaan. Ja siinä vaiheessa padot murtui ihan täysin, kun mä soitin miehelle, että tyttöä lupasivat. Hän kun niin sitä tyttöä kanssa toivoi :heart:
 
Huomenta :flower:
Täällä herätty tunti sitten,siihen kun oikeasta jalasta veti suonta ihan tajuttoman lujasti! :eek:
HanTa Ihanan näköiset kalusteet vauvalle :heart:
Tässä massu päivitystä tänne kans eli 27+0


Sannya ja Nuppu 27+1 :heart:
 
heips kaikille...

suukkis mitäs teitin valmennuksessa oli???

terveisiä sokerirasituksesta hermo oli karata, hirvee nälkä ja jano... jostain syystä myös todella etova ja oksetus olo... ja vielä joutui tunnin odottaa ennen ensimmäistä putkea verta... ja sokrulientä...
Juon mielummin tuota rautavalmistettakin :LOL:
mutta muuten meni mukavasti... nukuin ensimmäisen ja toisen veriputken välisen tunnin, ja viimeisen tunnin luin kirjaa B)

Kävin äsken KELAssa kääntymässä, ja viemässä kaikki lomakkeet... Kerrankin oli kiva KELAsetä... 16.4.09 on sitten maaginen päivä kun alkaa äippäloma... ainut mitä ihmeteltiin oli että maksaakohan kunta mulle palkkaa siihen saakka kun soppari loppuu vai ei!

Soittelin äsken pomolle joka ei tänään ollut niin kiva kuin eilen...
Yritti painostella mua huomenna töihin... ennen iltapäivän lääkäriä.
Sanoin etten tule, en uskalla selän puolesta tulla... jos lääkäri ei jostain syystä kirjoita huomista saikuksi, olen sitten palkattomalla tai jotain... sijaisista vissiin pulaa... luulisin.
Lupasi tuo onneksi selvittää palkka kysymyksen.

Nyt syömään hirvee nälkä, vieläkin... ja on nuo aamupillerit vielä ottamatta...

rasituksentulokset pitäis saada huomenna :heart: viimeistään perjantaina. =)
 
mukavaa neuvolakäyntiä Suukkis, nyt sitä varmaan jo odottaaki uuden terkan kanssa =) ja Sannyalle antoisaa valmennusta! Kiva, että on paljon esikkoperheitä, ties vaikka sais tuttuja sitten joiden kanssa vaihtaa kuulumisia äitiysvapaalla. Ja ompeluksista piti sanoa, että kiva on nähdä toisten töitä, voipi saada lisäideoita =)

mä olenki sitte saanu itelleni uuden vaivan, nimittäin närästys. :kieh: huomaan, että se tulee aina ku oon saanu itelleni mahan täyteen, ja ihan älyttömistä jutuista, esim ku syö pihvin ranskalaisil (rasvaa) tai tuoretta ruisleipää. eilen join illalla kaks samarinia ku eka ei oikeen auttanu (pidin jokusen tunnin väliä ottamisissa).

hermoilusta mä oon kyl aina vähän väliä hermoillu tässä raskaudessa. ja useimmiten sen saa aikaan ihmisten harmittomiks tarkoittamat kommentit ja kysymykset (onko pahoinvointia, tunnetko liikkeitä). oon semmone ihmine kenel on aina kaikki ohjat ja piuhat hyppysis ja on ollu vähän opettelua siihen, ettei kaikkea voikaan hallita, jos joku tietää mitä tarkoitan. sitten ku kaikki on uutta ja noita kysymyksiä sataa jokaselta vastaantulijalta, ni tuppaahan siinä hermostumaan. nyt rakenneultran ja voimistuneiden liikkeiden ansiosta oon ollu aika rauhalline viimisen viikon ajan. pian voi jo luottaa siihen, että pikkuinen selviytyisi, vaikka syntyisikin etuajassa. mut katsotaas parisen viikkoa eteenpäin, mikä mun hermonaihe silloin on :p

Zoe taas ahkeroinut. =) mä olin eilen ihan :eek: ku mies tuli ajoissa töistä, jo kahden aikaan, ja kysyin et lähdeks testaa uusia sisäkenkiäs salille mun kanssa. sanoi ettei jaksa, hän voi vaik imuroida sil aikaa ku mä oon salilla :eek: :eek: :eek: ois varmaan pitäny mitata siltä kuume.. :D
 
Zoe niin varmasti onkin, pitäis googlettaa vältettävät ruoka-aineet. mä vaan jotenkin yhdistän närästyksen semmosiin isoihin lihaviin miehiin, jotka syövät itsensä ähkyiksi seisovassa pöydässä ja vetävät niitä kaikkein rasvaisimpia ruokia. ku mun mielestä noi ranskalaiset ei ees ollu mitään maailman rasvaisimpia, ja lehtipihviki oli "kevyen" olone. ja tuntuu myös kurjalta, et tuore ruisleipä pitäis laittaa pannaan. :(
 
Talvis talvivauvoja ei saa viedä siksi heti ulos, koska niiden keuhkot on vielä niin pienet että kylmäilma ei oo heti hyväksi. (kesävauvat saa viedä heti ulos, koska ilma on huoneilmanoloista). Ja sen 2 viikon jälkeenki pikkuhiljaa totuttelemalla ulos, että keuhkot tottuu...

Tulin vain kurkkimaan... :p :wave:

vauvis ja "peppana" 4vk tasan :heart:
 
Meil perhevalmennukses oli eka aihe synnytys, sit käytii synnäril tutustumas toisel kertaa ja selittivät synnytyksest enemmä. Kolmas aihe oli imetys ja lapsenhoito, neljäs parisuhde. Kuta kuinkin noin :)

Neuvolakuulumisia (siel oli myös opiskelija, joka mittas verenpaineen, tunnusteli miten päin vauva on ja kuunteli sydänäänet. Se oikee neukkutäti sit kahto vierestä ja tunnusteli viel vauvan asennon uudestaan varmuuden vuoks):

Rv 30+5


Pissa puhdas
Turvotus -
Paino 70,6kg (500g/vko) eli yht. alkupainoon tullu +4kg!!
RR 131/86 , oma syke 86
Vaavin syke 165
tarjonta: RT
hb: 117 (hieman laskusuuntainen)
Sf: 27cm (mittaaja vaihtunu ni heitto voi olla siitäkin johtuvaa, sillä kaks vkoa sitten mitta oli sama)

Eli kaikki hyvin :) Tuo pieni painonnousu tuntuu kyl kivalta ku ei sillai älyttömiä oo humpsahtanu. Mut eihä se ny nii just ois vaiks tuliski kauhee määrä. Mut kivempi näin päin :) Voiha se olla, et ny ku pieni alkaa enempi kasvamaan ni painoaki alkaa tulla iha eri lailla. Mut sen näkee sit myöhemmi :heart:
 
Herranjestas miten ne viikon menee mulla poksuu huomenn 14+0 :O Juthan mulla oli jotai 5+ :D Kauheeesti oottte kirjotellu ja luin silleen melkeen kaiken. :)

Huomenna kokopäivä töihin tuuraamaan englannin kieliseen leikkikouluun... Toivottavasti menee hyvin. Tulin vaan päällisin puolin onnitteleen uusia ja ilmoittamaan että olen vielä elossa. :D
 
SuukkoSuulle JOtenkin mäkin odotan tuota perhevalmennusta.
oispa se pian. Lähinä mua kiinnostaa se sairaalassa vierailu.ois niin
mukava nähä mihin sitä sitten joutuupi... mukavia neuvola kuulumisii.
Sinulle tuota painoa ei paljoa kerry. Mullakin oli jo 5kg tulla tupsahtanut
neuvolassa rv25+6 vaikka eihän sekään nyt kauhean paljoa oo...


TinyAngel & Pikku Pirpana 27+6
 
HanTa muakin janotti ihan hirveesti kun ei saanut
juoda mitään 12tuntiin. menikin sitten se litku tosi nopsaan
oli niin kauhee jano! mutta juomassa taitaa olla tosiaan eroja
koska minulla se juoma oli kokiksen väristä ja vähän sen ma-
kuistakin...
 
mulla kasvaa vatsa tohon eteen pallomaisesti, mut en ite menis poikamahaks sanoo... vaik ei takaa päin katsottuna näy sivuilta vatsa.

mies toi töistä karkkia.. :p ajattelin sikailla, ku viikonloppuna ei tullu älyttömiä mässättyä!
 

Yhteistyössä