~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol. 4!! ~*~

suukkis kyllä pojasta puhumme, ja puhun minäkin yleinsä...
Enkä suuremmin toivo sitä prinsessaa, kun tärkeintä on terve lapsi.
Pieni kipinä on silti vielä olemassa... Mutta poika on tärkeä tärkein, kaikista, kunhan ehjänä ja terveenä ajallaan saapuu syliini.

unissa pelottaa se, että nään jatkuvasti keskosunia...
Onko se vain pelkoa, että vauva syntyy liian aikaisin... vai mitä keho yrittää viestittää en tiedä.
Mutta kyllä tärkeintä viimeyönä oli että vaikka vauva oli niin pieni, niin se iloisesti potki sängyllä ja naureskeli :D
minulla oli vain se hätä, että ei sen vielä pitänyt tulla.

Sanya onko sulla jotain kikkoja, jolla olet oman selkäsi saanut rentoutumaan???
Mulla työkaveri ehdotti lattialla makaamista ja jalat ylösnostettuna, esim sohvalle...
selälle tuntui hyvältä, mutta tuntui että happi loppuu...
Hengitys kulkee muutenkin huonosti tän tukkoisuuden takia...
 
Kuumeilija ONNEA!! :hug: :heart: :heart: IHANAA!! Tervetuloa ja hirmuisesti vauvaliimaa matkaan mukaan!!!!

Tyty ihana pieni pömppis. Siitä se lähtee. :D Ja ompas nätit pikkupöksytkin. Mulla on kaikki ihan hirveessä kunnossa.. pitäisköhän mennä ostamaan uusia... :LOL:

HanTa mä näin viime yönä verenvuotounta... :whistle: se oli kaameeta. :x Onneks vaan uni. Huh.

(.) siis kärsin toissailtana maailman kamalimmasta närästyksestä!!! Poltti ja sattui ihan saa****sti!!! :headwall: Ei auttanu renniet eikä maito eikä mikään... :( En muuten enää syö lohta tämän raskauden aikana. :x Onneks eilen ei enää ollut. Se oli TUSKAA!!

Muuten täällä voidaan hyvin. :D

EM ja Dodoliina 25+6 :heart:
 
Mulla selkäsärkyyn auttaa niinkin pieni kikka kuin suorassa istuminen. Eli kun istun ni työnnän mahaa ulospäin ja jotenkin se auttaa selän asentoon niin, et kipu usein poistuu. Eli eihän se kai ihan suoraks tuu ku tulee pien notko siihen mut kummasti on auttanu ainakin :)
 
zoe joo no toi kyllä tuli heti ruuan jälkeen.... ja se tuntui selässä asti. Mut oon kuullu muiltakin ettei aina rennie auta... et joillain ne ei vaan toimi. Oon saanu jo vinkkiä että Gaviscon on paljon parempi lääke... no toivotaan ettei tuu enää uudestaan. Täytyy mainita siitä neuvolassa perjantaina sit.
 
zoe tjaa.. no voihan se olla... :/ mut samat ruokavalio-ohjeet taitaa liittyä närästyksen hoitoonkin. Ei kyl tosiaan auttanu piimät tai renniet tai mikään... mä mainitsen perjantaina neuvolassa ja lääkärillä, ehkä ne osaa sanoa jotain. :)
 
Täällä oli ilmeisesti jo meitä plussanneita huhuiltu... Ehkä mie nyt uskallan liittyä joukkoon. Tänä aamuna tein kolmannen testin, josta siis oli plussa jo aikaisempia helpommin näkyvillä. Sillä jo vakuutettiin mieskin siitä, että raskaana tässä tosiaan ollaan. :) Nyt jännäillään tuonne lokakuulle, LA nettilaskureiden mukaan 14.10.

http://www.aijaa.com/v.php?i=3514926.jpg

Tuossa vielä kuva testeistä. Ensimmäinen testi siis tehty lauantaina 31.1. kp 23/27, seuraava 1.2. kp 24/27 ja sitten alimmainen testi tänään 2.2. kp 25/27. Kaikissa silmin havaittava plussa, vaikkei siinä ylimmässä testissä kuvassa plussa näykään...

Hieman ehkä voisin esitellä myös itseäni (kaikki ei varmaankaan muista tuolta esikoishaaveiden puolelta) eli olen 20-vuotias opiskelija, mies on 24. Nyt siis esikoista (yllätysyllätys :D ) odotellaan. Yhdessä ollaan oltu nyt 3 vuotta, omassa pienessä rivitalo kolmiossa asustellaan.

Teille kaikille onnea odotukseen!
 
zoe ei varmaan oo mikään sappikohtaus... (kävin vähän lukemassa) mulla se kipu tuntu selkeesti tuossa keskellä tissien välissä, just siinä kohtaa missä menee ruokatorvi. Ei missään oikealla... Et kyl se vaan tais olla pahimmanlaatuista närästystä...

DsariaL onnea ja tervetuloa!!! :heart: :flower:
 
Kiitos kaikille onnitteluista, vaikea uskoa tosin, että täällä vihdoin ollaan :heart: Ja DsariaL, tervetuloa myös minunkin puolestani! :)

Hassua ajatella kuinka pitkällä EM ja Suukkiskin jo on, tuntuu että te juuri vasta plussasitte ja nyt ootte jo melkein loppusuoralla :D Ja että DaylightDancer sai jo oman nyyttinsä.. Menispä se aika hyvissä merkeissä nytkin nopeasti lokakuuhun asti :D

 
Heipä hei kaikille!! kaippa minäkin nyt uskallan siirtyä tänne plussanneiden puolelle :) juuri tuossa tein taas kolmannen testin, voi minua :), ja vahvaakin vahvempaa kahta viivaa näytti..vielä jäi yksi testi vaikka huomiselle :) josko sitten uskoisin minäkin..eli netissä laskurit kertoo mulla nyt olevan raskausviikko 6. Kai sitä tarvis jo neuvolaan tällä viikolla soitella...milläs viikolla täällä kaikki ovat?? :)
Ja onnea kaikille tasapuolisesti :heart:
 
uusille onnea vauvauutisista!! :flower: :flower: :flower: Kuumeilija siit ei oo kauaa ku sua ajattelin, että oletko vielä palstoilla mukana, ite en tapaa kauheesti vauvakuume-puolta enää lueskella.. mutta olet täällä nyt :flower:

vauvalla on varmaan joku kasvuspurtti taas menossa. eilen aamulla heräsin kl 6 koiran kans kuselle ja oli pakko syödän jugurtti ku nälätti. 8.30 piti sit vetästä lautaselline muroi ja klo 11 omena ja juotava jugurtti. klo 12 taas väänsi ja murisi vatsa.

tänään aamulla taas 5.30 muroi lautaselline ja klo 10 toine lautaselline. klo 12 olin koulussa nälkäisenä lounasjonossa, söin soppaa, salaattia ja leipää. klo 14 omena+mehu, klo 16 taas vatsaa vääntää tyhjyyttään. söin äsken yli puolet ruisoskari-leivästä, ja varmaan enempiki menis, mut tarttee pitää vähän taukoa... :p

Talvis 21+1
 
Onnea muillekin plussaajille! Meitähän olikin ihan useampi, ainakin pikkumyyh85 ja kuumeilija!

Huomasin ensimmäisen selvän raskausoireen; tunneherkkyys. Katoin viime torstaisen Meidän häät ohjelman nauhalta ja meinasin koko ajan pienellekin asialle itkeä. :eek: Varsinkin kun siinä soitettiin sellaista herkkää pianokappaletta, niin voi hyvänenaika kun oli hankala pidätellä itkua! :LOL: Ja eihän noita viikkojakaan ole vielä edes neljää...

Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista! Kyllä tänne pääsystä ollaan jo jonkin aikaa haaveiltu
=)

DsariaL ja pieni Pillipiiparinen 3+5 (pitkä tie vielä edessä!)
 
Hellou! Ja tervetuloa kaikille plussanneille :heart:

HanTa Selkä särystä,mulal toi jomotus on aina tuossa pepun päällä ala selässä.Tai miten mie nyt sen selitän,mut ite aina menen sohvalle makaamaan seliltään ja nostan sen puoleisen jalan selkänojalle,siinä oon huomannu että se rentoutuu :D lötkön lötkön.

Mie oon ommellu koko päivän ja sain aikaiseksi meille ja äipälle vessa paperi telineet. ja pari sydän koristetta.Toi eka wc paperi teline on meidän ja näyttää oudolle,mut mie pätkäsin noi mustat kohdan pois edestä ja sidoin narulla vain noihin naulakkoihin yhtenään. =) Edelleen näyttää aika härskille. Ja samoin noi sydämmet seinällä :LOL: Ja vika on mammalle sit.





 
Sannya, kiitos hoitotaso infosta :) Oletpas väkrännyt ihanat telineet :heart:

Onnea plussista Kuumeilija ja Dsarial :heart: Tervetuloa joukkoon :wave:

Talvis, mulla on ollut pohjaton nälkä koko pienen ikäni ja oonkin ihan ihmeissään kun ekaa kertaa elämässä täytyy hieman miettiä, että mitä syö :LOL:

Tyty, ihana masu! Mulla alkaa olla aika samaa luokkaa :) Ihan nyt hetkessä tuntuu, että on maha pompannut esiin :)

ON: Nyt kaikille kivet käteen: me ei menty tänään perhevalmennuksen alkujakson psykologin luennoille :kieh: Oltiin kumpikin itkua vaille valmiita kun kotiuduttiin ja päätettiin, että jäädään kotiin. Ei sillä, ei me mitenkään valmiita tähän vanhemmuuteen väitetä olevamme, mutta jos jotain akuuttia tulee niin eiköhän neuvola anna apua myös tulehtuneeseen parisuhteeseen. Ja lähempänä La on kuitenkin sitten pienryhmä juttuja, joissa varmaan käydään myös kaikenlaista läpi. No joo, mulla on huono omatunto, mutta en vaan olis millään jaksanu :(

Vilma ja Elma 12+3
 
joo olis ne ollu niitä kookospalloja. sillä nimellä niitä pitää nykyään kutsua mut me kotona sanotaan neekerinkuuliks tai palloiks. mut ei niin että muut kuulee. sillä nimellä ne on mun isosiskon aku ankka reseptikirjassaki vuodelta herne. :)

Sannya voi että ku ihania! mä tykkään kauheesti tuon tyylisistä jutuista mut en osaa ite tehä noita ollenkaan :)

Tervetuloa taas uusille!ja onnea plussauksesta! tuttuja nikkejä kaikki :)
mistä muuten nyt kannattaa ostaa se kotidoppleri? nyt mä päätin sen viimein tilata, mut kuulin että sitä ei kannata tilata ihan mistä vaan.
 
ElinaMaria mullakin oli melkein koko viime viikon närästystä.
HUH! Tällä viikolla ei oo enää näkynyt. Mullakaan ei joka päivä rennie
auttanut ollenkaan. mulla närästys on vain kamalaa poltetta kurkussa, inhottavaa!
 
tyty86 söpö pieni massun alku.:heart: minulla noilla viikoilla
alkoi koko maha leviämään joka puolelle tasaisesti niin että se näytti enemmän
lihomiselta kun raskausvatsalta.Sanoinkin sitä hylje mahaksi. :D :heart:
 
Onnea plussasta DsariaL ja kukas se toinen olikaan.. (ei jää mieleen nii hyvin ku en pistäny listalle..)! Toivotaan, et kaikki menee hyvin!!Eli tarrasukkia molemmille pikkusille! :heart: :hug: :flower: *muoks aa! Pikkumyyhän se olikin :)

Ja mie en listalle laita jos niitä tietoja ei osata antaa..
Haa! Sain purkaa ärsytykseni! Johan ny jo menee paremmin.. :D Eli niin, ei pidä sit ottaa henk.kohtasesti :) Mutta tästä lähin mie vaa sit en pistä listalle enkä jaksa aina jokkaiselta tietoja erikseen karhuta jos niitä ei osata omatoimisesti antaa. Kiitos ja kumarrus..
 
uusille plussailijoille ihan mielettömästi onnea! :flower:

myös noita synnytyskertomuksia on ollu mukavaa lueskella.

(.) täällä voidaan paksusti ja alkaa tosiaan itteään hirvittää tuo painonnousu... perjantaina sain muuten ensimmäisen raskausajan hermoromahduksen! huh, onneksi jo parempi ja tasainen mieli taas. viikonloppuna noudettiin se pinnasänky ja kasattiinkin se jo :heart: on nätti :heart: ikeassa tuli katsastettua kaikki kamppeet, mitä sieltä täs kevään kulues viel lapsosta varten haetaan. lastenhuoneen matto kyl jo ostettiin :whistle:

oletteko muuten olleet tyytyväisiä äitiyspakkaukseen? (te, ketkä olette sen jo saaneet)
mä täs kovasti pähkäilen et ottaako pakkauksen vai rahan. oon katellu kuvista sitä sisältöä ja vaatteitten kokoa ja joku siinä mua tökkii/vaivaa. kuitenkin moni tuntuu olevan sitä mieltä, että on hullua ottaa vaan se raha. ehkä se on niinkin, mut mua jotenkin vaivaa, että mitä jos niitä kaikkia kamppeita ei sitten tuu käytettyä. -ainakin ulkohaalari jää käyttämättä mein kesävauvalta :/

Jossu & prinssi 21+3
 
ÄP:stä, mie olin ihan tyytyväine. Siin kummiski suurin osa ees oli semmosta, mistä tykkäsin. Ei mitään kovin ihania värejä, mut minkäs sille tekee. Siltikin mu mielestä se on tyhmää ottaa se 140? ku sillä ei juuri mitään saa siihe verrattuna mitä kaikkee äp:ssä on. Mut saa nähä miten paljon noista tulee käyttöön :)
 

Yhteistyössä