~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol. 4!! ~*~

Nii ja on mullaki isot murheet.. Siis toi mu ärsytyksen purkautumisjuttu vaan :D Ehk mul menee nii mainiosti muutoin ja raskausaikaki o ollu nii seesteistä, et pitää jostai keksii kiukuteltavaa :LOL: Eli joo'o. Ei kannata miu höpötyksistäin ain välittää B)
 
SuukkoSuulle: enpäs ollutkaan tajunnut kaikkia tietoja laittaa, eli synnärinä on PKKS. :)

Ei hemmetti, kun mistään ei tuu mitään, haluan vain katsella ja ihastella kaikkia pieniä vauvantarvikkeita ja vaatteita ja jaja... Ajatukset on kokonaan meidän (toivottavasti mukana pysyvässä!) lokavauvassa! Ehkä tämä tästä vielä, kun sisäistää ajatuksen pienestä nyytistä....
 
HanTa Mulle kanssa fysioterapeutti antoi tuon selän rentoutukseen, että lattialle makaamaan ja jalat 90 asteen kulmaan sohvalle tai tuolille. Mutta mun selälle ei ole hyvä asento. Tuntuu, että menee jumiin entistä enemmän ja ei pääse lattialta ylös. Olen kokeillut alle myös jumppapatjaa, mutta ei tunnu sen mukavammalta. 15-20 min joka päivä pitäisi siinä asennossa olla.

Synnytyssairaalaksi mulle voisi vaihtaa VAS. Päätin sitten mennä Vammalaan synnyttämään ja neuvolasta tänään tekivät lähetteen pelkopolillekin.

Onnea Onnea kaikille plussanneille :heart: :heart: Teitä olikin iso joukko =)

johanna Meillä LA on 30.5. ja oletan, että käytämme äp:n haalaria ensimmäisen talven. Ainakin kaverini käytti, jonka poika syntyi huhtikuussa. Olisiko ollut maaliskuuta, kun haalari jäi pieneksi, mutta sitten riitti ulkona nukkuessa vanupuku. Mä ainakin uskon, että meillä äp pakkaus tulee käyttöön kokonaisuudessaan. Tosin en ole itse sitä vielä edes hakenut, saatikka sellaista nähnyt livenä missään.

(.) Mies lähti työreissuun ja tulee vasta perjantaina takaisin :( En tykkää olla yksin kotona.

Hemppa oli laskenut aika paljon ja rautaa sain tänään neuvolasta mukaan. Josko se vähän auttaisi tuohon väsymykseen.
 
Taisin unohtaa eilen yhden plussanneen: Onnea Pikkumyyh ja tervetuloa :heart: :wave:

Mä olisin tykännyt tuosta 2008 äitiyspakkauksesta juuri niiden värien takia. Tykkään kirkkaista väreistä ja siinähän niitä oli :D Toivottavasti 2009 pakkaus olisi myös kiva kun kyllä me se kuitenkin otetaan juuri tuon syyn takia mitä suukkis sanoi :)
 
Kiitokset taas kaikille onnittelijoille :)

Ja kyllä se plussa tänään olikin vahvempi, että oikeasti tässä taidetaan pieniinpäin olla :heart: Hullua ettenkö sanoisi :)

Mies jo kovasti murehti, että mistä saa kaikkiin mopoihin ja mikroautoihin sitten rahat :LOL:

Nyt taidan menä tuota testiä tuijottamaan ja koitan pukea jos tärisevät kädet sen sallii :LOL:
 
onnea kaikille, uusille plussanneille

äippäpakkaus me otamme pakkauksena... mielestäni tuo 140 euron korvaus ei ole raha eikä mikään, siihen nähden että jos haluat ostaa pakkauksen pakkaus maksaa n. 250 euroa sinulle.
Se mitä ei ehdi käyttää ei ehdi, sille ei voi sitten mitään...
Mutta ajatelmana, voihan sitä pakkausta käyttää seuraavalla lapsella ja ottaa sitten rahallisen korvauksen
B)
Minää pidin jotenkin tuon 2008 pakkauksen värimaailmasta, vaaleaa beigeä...
Nyt jännityksellä odotettaan, 2009 värejä... ja että kumpi pakkaus sieltä postista tulee ajallaan.

neuvolaan taas tänään... nyt saisi jo vihdoin ne kelapaperit sieltä...
ja pitänee sitä tohtoriakin hätyytellä... et josko ei viel torstaina tarvitsi mennä töihin... tässä koneella istuminenkin tuottaa jo liki kyyneleet silmiin...
Autolla ajaminen on tuskaa (työmatka on 30-45 minuttia autoilua / suunta)
inhottavalta myöntää... mutta ainakaan nyt en koe itseäni työkuntoiseksi... vaikka haluaisinkin töihin mennä... :'(

Viime yönä ei heräty taas montaa kertaa, mutta vaikutus taisi olla särkylääkkeen, joka unohdutti selkäkivun... ja tainutti uneen.
 
HanTa Sairaslomaa sitten vain ihan hyvällä omallatunnolla, jos kivut ovat noin kovat ja jos et jaksa. Mä ainakin päätin viime yönä valvoessa, että yritän tuonne hiihtolomaan asti jaksaa. Sitten on viikon talviloma. Ja jos sen jälkeen on aina vaan väsynyt ja selkäsärky taas pahenee tms., niin mä olen omasta mielestäni yrittänyt tarpeeksi ja sitten haen saikkua. Ja aion sitten olla viimeset kaksi kuukautta sairaslomalla ja keskittyä vain nupun hyvinvointiin.
 
Hemmetin palsta! En sit kirjottele mittää... Ku tää heitti ton valkoseks mu viestin jälkee ja yleensä mu viestit o silti tullu mut ny se hävis kokonaa.. hianoa.. Nooh, koht meen jo töihinki et ei sinällään väliä :D Mukavaa pvää kaikille! :wave:
 
mulla myös tökkinyt sivusto kiitettävästi, viimeisen parin päivän aikana.

sompio ajattelin näin, että musta on enemmän hyötyä työpaikalle, jos en mene raajarikkoisena töihin...
Jos hetken vielä parantelen... niin ehkä se siitä sitten... ja taas voisi yrittää töitä tehdä...
maaliskuun puolivälissä alkaisi mulla lomat ja sitten äippäloma... joten pitkään ei olisi työtaivalta kyllä enään edessä...
Mutta olen vain valmis amputoimaan tällä hetkellä selän pois.
 
Huomenta :wave: ja kiitti masu kehuista..eilen piti käydä ostaa toiset mamma housut, se oli semmoi heräte ostos. Menin vaa kahtoo vaatteita ja sit silmää sattukii kivat housut :p noh sit tarttu myös matkaa uudet alusvaatteet ku eihä nää tissit enää mahu entisii liiveihi..koolla kasvanu :/ Ens maanantaina olis neuvola aika..pelottaa et paljokoha oon lihonu :eek: kotivaaka näyttäs et ois tullu joku 1-1,5kg kääk!Ja kyllähän sen huomaa et oon lihonu..huoh.. :snotty: mut sehän kuuluu asiaan..mutta välillä kiukuttaa vaan ku turpoo mualtakii ku mahasta :$ Ja siis eilen sain tietää et miulla jatkuu duuni vielä toukokuun loppuun saakka..jipii..sit jos sais viel kesäkuun olla duunissa ni vois sillo pitää kokonaisen kesäloman,tai jos ei oo töitä ni jään jo koko toukokuuks lomalle.

pikkumyyh ja DsariaL onnea plussasta :heart:
sanya ihania vessa pidikkeitä oot askarrellu =) oikeen hempeitä!
 
Huomenta päivää kaikille!

Oikein paljon onnea uusille odottajille: Pikkumyyh, Dsarial ja Kuumeilija paljon tarrasukkia vauva limaa mukaan odotukseen :hug: :heart:

Täällä taitaa olla yleisenä vaivana selkä särky, josta minäkin sain kärsiä.. Vaivana muistuttaa aika paljon Sannayn kipua. vasemman pakaran yläpuolella tuntuu kipu, joskus se äityi niin pahaksi, että jalka oikein puutuu.
Sain fysioterapeutille ajan ja hän suositteli minulle vesijumppaa- ja juoksua ja siitä on todellakin ollut apua.
Nyt olen kuukauden ajan käynyt 2x viikossa uimahallilla ja tulokset jo näkyvät. Aamuisin ei tarvitse enää herätä selkäkipeänä. Suosittelen näitä muillekin, minulle ne ainakin ovat tehonneet. Ja samalla saa hyödyn ja huvin irti. mieli virkistyy ja kunto kohenee. :D

Äippäpakkauksestakin olitte puhuneet. Me kanssa hommataan se pakkaus mielummin, kuin että otettaisiin rahana. 140 eurolla, ei taida ihan saada itse hommattua samanlaista pakkausta kokoon. Ja kuvia, mitä olen käynyt katsomassa pakkaksesta niin suureen osaan olen itse ainakin tykästynyt. Mutta miks noissa pakkauksissa ei ole tutteja ja tuttipulloja? Minusta niillä voisi korvata joitain tavaroita.

Olikohan vielä jotain muuta, mitä meinasin kommentoida. :|

Torstaina 5.2 olis rakenne ultraan meno. Jännittää kovasti jo. Suostuukohan pikkuinen vilauttelemaan haaruksiaan? :heart:

Ja viimeiseksi voisin koiran ja muidenlemmikkien omistajille laittaa gallupin pystyyn! ( totta kai muutkin voivat vastata)
G: Oletteko miettineet, kuinka teidän lemmikit tulevat ottamaan uuden tulokkaan vastaan?

Daadeli 20+5 :heart:
 
Niiin huomenia vaan kaikille :) ja joitain onnittelujakin tuolta vielä bongailin, että kiitos ja kumarrus :) Kertokaapas nyt tyhmälle, eli mitä tietoja minun nyt pitäs antaa?? siis tuo listalle pääsy juttu...eli siis LA olis näillä näkymin 2.10.2009 ja synnäri K-HKS...Riittäneekö?
Itse täyttelen tuossa kuukauden päästä 24 vuotta ja mies samanikäinen...kummatkin vakituisessa työssä...kerron kyllä lisääkin kun kerrotte vaan mitä pitää kertoa :)
 
Ja sitten vastaankin omaan galluppiin:

Eli siis meillä on kotosalla 3 mäyräkoiraa. Ja enemmän olen huolissani vanhimmasta herrasta, osaa nimittäin olla joskus aika mustasukkainen minusta. Ja on vieraille koirille ärhennellytkin, jos ovat sattuneet hänen mielestään liian lähelle tulemaan.
Nyt on todellakin alkanut mietityttämään alku taival vauvan kanssa.
 
galluppia
Meillä kyllä ei ole enään koiraa...
Mutta kyllä olin hyvin huolestunut joskus aikoinaan, kun mietin kuinka koiramme ottaisi vauvan vastaan jos sellainen nyt tulisi.
Meidän karvakorvamme, ei hyväksynyt pieniä ihmisiä lähelleen lainkaan.

Tästä aiheesta joskus eläinlääkärin kanssa juttelin, ja hän antoi vinkkejä ja neuvoja, kuinka koiran kanssa sitten tulisi joskus toimia. Joka helpotti omaa oloa.

Jouduimme koirasta allergian takia luopumaan... Tällä hetkellä, neitimme on hyvinkin suvaitsevainen, pieniin ihmisiin... perheessä ei ole vauvaa, mutta perheen tyttärellä on kohta vuodenikäinen mönkiä... Jonka kanssa Karvakorva on pian vuoden ollut...
Epäilenkin että pelko pikku-ihmisistä on johtunut enemmänkin leikki-ikäisten asiosta, jotka haluavat helliä ja lelliä ja juoksevat koiran perässä huutaen ja hihkuen... eivätkä tiedä että koiraa pelottaa...
 
voi tätä vapaapäivää, roikkunu vaan netissä koko aamun :) kai sitä tarvis lähtä tonne aurinkoiseen ulkoilmaan vähän kävelylle..jos sitten pesis vähän pyykkiä ja sit saakin jo ruveta värkkään ukolle murkinaa, kun hän saapuu töistä..jos tekis makaroonilaatikon ja jotain hyvää salaattia ja vaikka pannarin :) nam...
Te kaikki jotka ootte muuten alle 10 raskausviikolla, niin ootteko jo soitellu ekaa neuvola aikaa? en jaksa odottaa et pääsen kattoon että tää oikeesti on sitä itteensä, mitä jos onkin kohdunulkoinen raskaus tai jotain...hirveetä...kaikkee sitä pyörii mielessä...
no mulla tuolla laatikossa vielä yksi raskaustesti tikkunen, jos teen sen ja tuun taas paremmalle mielelle kun nään ne kaksi viivaa, heh...
ei vais, nyt pihalle...
 
Gallupiin:
Meillä on mäyräkoira neiti, nyt puolivuotias pentu. Hieman jännittää kyllä, että kuinkahan tuo neiti sitten sopeutuu uuteen tulokkaaseen. Lähinnä siis pelkään sitä, että tuo meidän neiti ei osaa "jättää" rauhaan pientä, kun neiti on niin innokas ja touhukas. Ei siis todellakaan ole pelkoa siitä, että olisi mustasukkainen tai 'ilkeä', mutta luulenpa ettei neiti oikein ymmärrä, jossei vauva sitten silitäkään ja leikikään hänen kanssaan...

Kouluun lähteminen kävi tänä aamuna ongelmaksi. Ensin skippasin yhden luennon ja seuraavalle kun olin lähössä, niin auto päättikin, ettei se tänään lähdekään minnekään. Oli akun joku johto lähtenyt irti/huonosti kiinni. Tänään ei ois ollukaan muuta, kuin nuo kaksi luentoa, niin tuli ylimääräinen vapaapäivä... No, onneks ei mitään läsnäolopakkoa ja nyt sain hieman lisäaikaa lukea huomiseen tenttiin (josta ei tule yhtään mitään, kun NyyttiNuppunen vain pyörii mielessä)...

Pikkumyyh85: yritä nyt vain olla murehtimatta mitään turhia etukäteen. Työnnä vain väkisin kaikki tuollainen nyt pois mielestä... Tällä hetkellä jos jotain pahaa tapahtuu, niin niihin kun ei voida vielä itse juuri vaikuttaa...
Ja siitä neuvola-ajasta, en oo vielä soitellu. Ajattelin soitella loppuviikosta tai ens viikon alussa. Kuitenkin suhteellisen ajoissa, että saan koulupäiviini sopivan ajan. Miulla kun koulu on toisella paikkakunnalla, niin en voi kesken koulupäivänkään tulla käymään täällä neuvolassa. Jännää... :D Mie oon kyllä niin yli-innokas kaikesta mitä tähän odotukseen nyt vielä liittyy. Kaikki kun on ihan uutta ja jännää... Jopa pahoinvointia odotan täällä innolla! :LOL:
 
Gallup, meillä on kaksi sisäkissaa. En usko, että tulee mitään ongelmia. Liian uteliaita voivat olla alkuun, mutta koska eivät hirmuisesti kovista äänistä perusta niin ekan parkaisun jälkeen varmasti ymmärtävät pysyä loitommalla :)

Zoella oli mukavia neuvolakuulumisia. Sulla on kyllä ihan ihanteelliset verenpaineet. *kateellinen* :D
 
Ja sitten alun hermoilijoille. Uskokaa pois niin minä ymmärrän. Olen vieläkin ihan hermoraunio, vaikka pahimat ajat kai pitäisi olla jo ohi. Päivä kerrallaan, raskaudesta iloiten kannattaa kuitenkin mennä. Ikinä ei voi tulevasta tietää, mutta se tulee sitten ajallaan. Kaikkia piruja ei kannata seinille maalata. Paljon voi raskauden aikana tapahtua pelottavan tuntuisia asioita, mutta tosi usein ne on kuitenkin normaaleja ja asiaan kuuluvia. Minä jos joku tiedän sen, että ihan ekasta (eikä toisestakaan) inahduksesta kannata heittää kirvestä kaivoon. Pienet ihmiset on yllättävän sinnikkäitä. :heart:

Terveisin Vilma ja kovasti vanhempiaan säikytellyt Elma 12+4
 
Zoe, mulla on sukurasitteena verenpainetautia ja tosiaan tuo leposyke on mulla aika korkea, vaikka en mä ihan huonokuntoisimmasta päästä edes ole. Huolettaa pikkuisen, kun en itsekään saa mitattua enää kovin alhaisia lukemia, eli toisin sanoen ei voi olla edes valkotakkikammoa.. Noh, toivottavasti pysyisi edes siedettävänä.
 
neukkulassa käyty... taisi zoella olla paremmat kuulumiset...
sokrut plussa samoin joku toinen arvo :( ja se just unohtu...
Kuitenkin tehojuomista pitää harrastaa...

rauta edelleen allakanttinen 109, mutta verenpaineet oli pitkästä aikaa hyvät... ja painokaan ollut noussut kuin n. 500g per viikko... eipä valittanut täti aiheesta tällä kertaa.

kelapaperit sain ja heti kirjoitin ne mönkään :( täytyy kelasta hakea huomenna uudet =) ja jos vaikka jättäiskin sinne kelaan samalla...

sokerirasitukseen huomenna, eli jännittää kovasti, sokeri arvot oli tänään 4.5 kaksi tuntia syömisen jälkeen... johon oli myös kuulunut jäätelöä... et ei mitenkään huiman korkeat vaan ihan normaalia...
Joten enpä tiedä mitä se täti nyt niitä sokruja haluaa vahdata :(

lääkäriä mennään tapaamaan torstaina, ja katsotaan kuinka pitkään ollaan kotosa...
töihin soittelin ja juttelin pomon kanssa... pomotus vähän arveli, josko enään töihin tulen takaisin :( tylsä veikkaus, mutta ei sitä tiedä... käski vain pyytää tarpeeksi pitkän saikkulin eli reilu pomo meillä vieläkin :)

alkuhermoilijat kyllä se olo helpottuu jossain vaiheessa, sitten aletaan hermoilemaan muita juttuja... täällä puhuu edes hermoheikko keski-odottaja...
 
Dsarial on ihana lukea ihmisten innostuneita tekstejä =) sitä vaan piti sanoa, et mä ainaki kuuluin niihin onnekkaisiin, ketkä ei kärsi raskauspahoinvoinnista, mut oli siinä alkuvaiheessa kaikkea muuta kyllä...

pahoinvoinnista muuten... voi että et muuten jurppi, ku AINA, SIIS AINA ihmiset jaksoi/jaksaa kysellä oliko/onko pahoinvointia. tuskailin kerran aiemmin ku aina multa kysytään 1) koska on la 2) mites sun amk-opinnot nyt sit. nyt voin lisätä 3) onko pahoinvointia ollu. mulla ainaki stressas alussa se ku tost pahoinvoinnist jauhettii, ja aloin jo epäillä oonko jotenki outo ja onkse vauva varmasti kyydissä. :/

Suukkis mulle terkka sano et neuvolalääkärikäynnil rv 28 ruvetaan jo varmaanki arvuuttelee miten päin vauva tuolla on. en tie koittaako terkka sitä ite sit aiemmin/myöhemmin.

(.) salilla taas tänään 1h 15min, jei. =) ens kerral ajattelin ostaa jäsenyyden tosta, ku on kuitenki ainaisjäsenyys... :]

Talvis 21+2
 
G:onhan se tosiaan käynyt mielessä kuinka meidän
kissa suhtautuu vauvaan. Varsinkin kun kaikki muut sitä
ihmettelee...meillä kissa kun ei tykkää lapsista eikä juuri
muistakaan vieraista ihmisistä...mutta en halua miettiä
asiaa enempää vaan katsotaan sitten kun vauva taloon
tulee. toivon kuitenkin että kaikki sujuisi hyvin.
 

Yhteistyössä