~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol. 4!! ~*~

Mullaki oli se pari vkoo ku tuntu, ettei potkinu/liikkunu juurikaan. Mut sithä sain sen ultra-ajan ni johan alko tuntumaan liikkeitäki paremmi :D Tosin sen ultran jälkeen vasta o alkanuki tuntua! Nykysi maha oikee heiluu ku mytty vähä jumppaa! Eli siittä ainaki tietää kaiken olevan ok :D
 
Sompio taisi kysyä että mitä migreeniin mulle on määrätty niin miranaxia oon saanu ja mun migreeni kohtaukset on tosi rajuja kun tulee et taju on pois ja vertakin saattaa nenästä vuotaa.. ja se on perinnöllistä kaiketi äidillä ja siskolla sama ongelma. ja Miranaxin pakkaus selosteessakin lukee "Miranax saattaa vahingoittaa sikiötä. Miranax-tabletteja on vältettävä raskauden aikana, ellei lääkärisi pidä lääkkeen käyttöä erityisen tärkeänä."
Eli sitten kärvistelen noiden panadolien kanssa. Kohtauksen pystyy sietämään jotenkin järjissään kun ajattelee että se menee ohitse kuitenkin joskus. Ja OKSENTAAKO täällä muut migreeni kohtauksen kourissa kun on raskaana? Mulle se on tullu nyt et oksennan kun sattuu tarpeeks kovin kun normaalisti niin ei ollut ennen raskautta... :/

Vilmalla varmaan hyvin siellä neuvolassa. Jos huolettaa niin suosittelen kyl tota Angelsounds Doppleria meillä on se ja on kyllä niin ihana kun kuulee ne sydän äänet. :):)

Meilä on kans eka neuvolalääkäri nyt tiistaina. Edellinen neuvolassa käynti oli 29.12... :O
 
BB Mä oksensin ennen migreenikohtauksessa lähes aina. Yhteen aikaan käytössä oli täsmälääke peräpuikkona, pistona tai nenäsumutteena, koska suun kautta ei ehtinyt vaikuttaa kun oksensin sen pois. Mutta nyt tosiaan ei ole ollut yhtään kohtausta (*koputtaa puuta*). Tuota miranaxia mulla ei ole ikinä ollut, vaikka jouduttiin tosi monta täsmälääkettä kokeilemaan ennenkuin löytyi tehokas lääke.
 
Zoe Ei tässä stressia olla otettukaan.Kunhan ajattelin vain sitä että muilla alkaa tulemaan nopeammin muilla ei.Ja eihän se sitä meinaakkaan että välttämättä koko raskauden aikana sitä maitoa tulisi vaan vasta sitten ku vauva on syntynyt. ;)
Suukkis Ihanaa :heart:
 
johanna siis tuntuiko sun vatsa vaan semmoselta kovalta ja "oudolta"? mä olin tänään taas salilla ja siinä aloitellessa treeniä kuntopyörällä vatsa tuntui välillä kovalta möykyltä, mut vaan alavatsalta. jatkoin vaan polkemist iha normaalisti, ku ei mitenkää sattunu. joskus jotkut vauvan yksiön uudelleensisustukset tuntuu samanlaiselt häröltä, ni ajattelin sen nytteki mylläävän siellä. enkä taatusti sanonu miehel ku se kumminki kieltäis multa noi salireissut :eek: aina se vinkuu jos en liiku ja sit ku liikun ni se vinkuu siitä

noista lääkkeistä, mitä lääkäri määrää, suosittelisin kysymään esim miksi jos pakkausselostees on et ei raskauden aikana tai keskustele lääkärin kanssa. mulle määrättiin sillon alkuraskaudes tommosta voimakasta antihistamiinia (kolmiolla varustettu) ihon kutinaan, koska mun tai miehen nukkumisest ei tullu mitään. siinäki luki, että ei käyttöä raskauden aikana, mutta lääkäri oli ollu alalla sen verran pitkään, että tiesi tekstin pakkausselosteessa lisätyn vasta viime vuosina, johtuen lääkefirmojen pelosta oikeusjuttuja vastaan. lääkettä kuulemma käytetty vuosikymmeniä odottaneilla ja pikkulapsilla, eikä näyttöä sen vaarallisuudesta. tuli vaan mieleen Sompion kertomasta neurologin määräämästä lääkkeestä.

rv 22+0 :heart:
 
Talvis: mulla on koko vatsa ihan pinkeenä, just sellanen kova ja outo :D
Oi mie oon ihan kateudest vihreenä ko pääsette 4-d:hen! Täällä ku tuo ylellisyys maksaa 300? :eek: joo, luit aivan oikein! ihan sikamainen hinta... niin meidän osalta se valitettavasti jää :'(
 
Mä olin aivan varma, että haluan mennä sinne 4D-ultraan, mutta nyt kun sitten oikeasti on sellaisessa tilanteessa, että sinne voisi mennä niin en enää halua :p Ehkä asiaan vaikuttaa se, että ei mitenkään erityisen paljon haluta tietää sukupuolta. Ja mulla sanokaa mitä sanotte (oon härö tiedän) on sellainen olo, että haluan säilyttää vauvan "anonyymiyden" loppuun saakka. En tiedä osasinko selittää ollenkaan järkevästi :D
 
Talvis Sitä ne veikkasi apteekissa, kun kysyin, että onko oikeasti sallittu vai ei. Että kyllä neurologeilla on se viimeisin tieto ja että lääketehtaat on lisännut lähes joka lääkkeeseen tuon kiellon. Mutta onneksi ei ole ollut niitä migreenejä, niin ei tarvi pähkäillä, että ottaako vai ei. Mulla on jäänyt niitä kaappiin ennen raskautta, että tarvittaessa niitä sitten löytyisi ihan kotoakin.

Kävin äsken viemässä miehen työmaalle ja lähtivät taas ajamaan Itä-Suomeen. Yksinäinen viikko edessä :'( Mies suunnitteli mulle kaikkea, mitä voisin tehdä, mutta toivottavasti tämä masennus yksinolosta menee huomiseen mennessä ohi. Antoi mulle hallilta parkettiakin, että voisin tehdä nukkekotiin lattian :D
 
Talvis ja Johanna kyl noi kuulostaa just niiltä harkkasupistuksilta... mulla on niitä aika paljon. Tänäänkin KOKO päivän on massu vetäny ihan kovaks. huh. Mut ne on vissiin normaaleja. Ainakin perjantaina oli paikat vielä ihan kiinni et ei ne ainakaan mitään oo availlu mulla.

(.) siis viime yö meni valvoessa.. koko ajan harkkasupistuksia! Ja siippa oli reissun päällä ja enhän mä saanu nukuttua kun koko ajan odotin et milloin se tulee kotiin... :ashamed: voi miten mun sit käy kun oma lapsi menee joskus sit kaupungilla!! :LOL: Kyllähän mä tiedän et se muru sieltä kotiin tulee mut sitä on vaan niin levoton ja nukkuukin jotenkin kevyesti kun odottaa et milloin kuulee oven käyvän.. :) Noh, menköön nyt kun kohta se meneminen loppuu. ;) Ei vaan, aika hässäkkää tässä ollu, tilanne rauhoittuu ehkä vasta huhtikuun puolella...*huokaus* Koko ajan kaikkea menoa, ei ees ikeaan meinaa keritä vauvalle sänkyä ostamaan... :eek:

valivali... hyvä et on murulla töitä.

EM ja tänään rauhallinen Dodoliina 26+5 :heart:
 
Neuvolassa käyty ja hyvin meni =) vauvan sydän löi 140-150krt/min, painoo tullu 1,3kg :eek: apua en uskonu et yli kilon mentäs! Mutta sitten huonot uutisit, eli miun HB oli vaan 99 laskenu vaa:( et joudun vissii tutkimuksii..neukku täti juttelee lekurin kaa ja soittaa huomen/ylihuomen. Oon syöny jo kuukauden rautaa..mutta eipä meikällä nouse nuo arvot,huoh!Katottii rakenne ultran aikakii..se ois 13.3 :heart: sitä ootellessa! Nyt lähen äitin luo junalla ja palailen varmaa keskiviikkona :wave:
 
Neuvolasta:

Tärkein juttu ensin, eli sydänäänet kuultiin tänään ekaa kertaa! Löytyi helposti ja vahvasti jumputti :) Suuren suuri helpotus! Voiko enää enempää leijua? :D

Paino: -1kg

Hemppa: 130

RR: Oli neuvolassa korkea, mutta kotimittauksella lukemat on hyvät, eli ei huolta.

Sain myös lapun fysioterapiaan, jossa harjoitellaan lihasten käyttöä muiden mammojen kanssa. Osallistuttiin myös sellaiseen liikunta ja ravitsemus projektiin, joka jatkuu koko odotusajan ja sitten lapsenkin kanssa :)

Onnea tytylle neuvolakuulumisista :heart: Toivottavasti syy raudan tippumiseen löytyy!

Terveisin iloistakin iloisempi Vilma ja Elma 13+3
 
Tyty: jospa saisitte hb:n kuriin.. ja ei enää olis laskusuunnassa. Onnittelut muuten hyvistä ultra kuulumisista. :heart:

EM:
Täällä kans viimeyönä kärsittiin harkkasuppareista. Harkka supistusten loputtua päätti pienokainen aloittaa jumppatunnin jota kestikin aamunpikku tunneille asti.
Niiden vuoksi sain ravata vessassa koko ajan. Ai, että virtarakkoon kohdistuvat potkut tuntuuvat kipeiltä :| Mietin siinä valvoessani, että minkähänlaisilta potkut tuntuu sitten, kun vauvaliina on vahvempi :D Pissaan varmaan housuuni :LOL:

Viikonloppuna kohtasin ensimmäiset "vatsantaputtelija-mummot" :D Oltiin miekkosen kanssa tuossa meidän lähikaupassa käymässä ja puolitutut mummot olivat ahkerasti taputtelemassa mahaa ja kyselemässä vauvan laskettua aikaa.. Tunsin tilanteen erittäin tukalaksi. Nämä kyseiset mummot, kun eivät normaalisiti edes tervehdi, niin nyt olisi pitänyt antaa niiden silitellä mahaa ja kertoa omia yksityisasioita. :eek:
Illalla olinkin sitten enemmän kuin mielissäni asiasta. Tai oikeastaan vaan sen takia, että massuni alkaa olemaan jo sen verran "iso" että kaikki saavat tietää minkälaista aarretta kannan mukanani.
Ihanaa olla ylpeä omasta massusta kerrankin. :heart: :D

Daadeli 21+4
 
Onnitteluja vilmalle ja tytylle hyvistä neukkukuulumisista! Toivotaan tyty et se hemppa lähtee siitä nousuun! Ei ihme jos oot ollu väsy.

Mulla on nii hyvä vointi ollu koko raskauden ajan et oikee hävettää :D Enkä mie viihti kyl selkäsäryistäkään koskaa valitella, tosin nyttemmin neki o vähentyny huimasti.. Eli miul ei vaa oo mittää kerrottavaa. Neuvolaki o sit vast 20. pvä seur. kerra.. Eli seesteistä täälpäin :)

Tosin asuntoasiat men mönkää ku meil on oman kämpän myyntiehto. Eli se mitä kateltii ni se taitaa mennä toiselle. Tosin ois meil tähän jo ostaja katottuna (mut ei kiinteistönvälittäjän kautta). Eli sit muutetaan vuokralle ja kahtotaa parempi kämppä myöhemmin ellei ny sit löydy mitää toista :)

SS/mytty 31+3
 
vilmalle onnea neuvola kuulumisista :heart:
tyty Onnea sulle myös,ja toivotaan että tuo hemppa lähtee nousuun :hug: itselläni oli myös pikkaisen alhaalla.Mutta onneks ei kauhean alhaalla.pitää taas seuraavan kerran sanoa että mittaa,on taas alkanut tulemaan pyöryttämis kohtauksia ja päässä kuumenee sekä huono olo myös tulee. :|

Ja omasta navasta sen verran,täällä ei kummosia,vauva piti tänä aamuna huimat esitykset massussa,maha pomppi kuin trampoliini :LOL: pitäisi ihan joku päivä ottaa videota muistoksi :flower:
Pitäisi kauppaa ja apteekkiin mennä.ostamaan Jepelle matokuuri,tehoste rokote olisi 19päivän tienoilla =)
Voikaa hyvin ja lellikää massua :heart:

Sannya ja Nuppu 27+6
 
tosta 4D ultrasta niin meillä kans oli tarkoitus mennä ensin siihen mutta mieitttiinpä ihan uudestaa kun maksaa täällä Helsingin Femedassa ainakin 200 kelan korvauksien jälkeen ja tutkimusaika on 15-20 min ja sillä saa dvd:n mukaan myös... mun mielestä on ihan törkee hinta! Vois olla ees puoli tuntia toi aika niin vois harkitakin... Vissiin On ultraajalla tuolla femedassa kova tuntiliksa kun noin kovaa hintaa penäävät...

Huomenna on neuvolalääkäri ja edellinen neuvola oliki sitten seittemäisen viikkoo sitten. Muilla tutuilla äideillä jotka odottavat jo TOISTA niin on ollu neuvoloita näin alussa parin viikon välein. Mä aion todellakin kysyä että missä mättää. Jos on vaan ruuhkaa tuol neuvolassa niin kysyn voinko vaihtaa neuvolaa. En muutekaa tykkää kun tuolt neuvolasta o vaikee tavottaa ketää ja aikoja on hankala saada jos sairastuu niin korvaavaa aikaa ei tahdo saada...
 
johanna ja babyb on ihan hyvän hintasia 4D-ultria löytäny. me mennään varsinais-suomen lääkäripalveluun kaarinaan, 30min tutkimusaika, saa DVD:n ja muistaakseni kuviaki. hyvää olen paikasta kuullu ja omavastuuksi jää 135e, luki nettisivuilla. että todellaki mennään, ku noin "halvalla" saa hyvää.

Zoe voin kuvitella nolostuksesi :D mä yritän viedä max 2 pss pulloi kerral, ku en saa muuten kannettua niit kerralla sisään ja sit nolottaa jos pitää viel uusintareissul lähtee
 
Sannya se mahan hytkyminen pitäis tosiaan saada nauhalle joskus :D on aika mielenkiintoista katseltavaa =)

Daadeli voi yäk ku tylsää, ne mahantaputtelijat siis. meillä työpaikalla alkaa jo asiakkaat huomata mun mahan kans ja odotan vaan, koska ensimmäine tulee lääppimään. yritän pitää kyl semmose tasaisen tuiman ilmeen jos joku näyttää tuijottavan mun vatsaa, ettei erehtyis lähemmäs. :D
 
tyty harmi kun se hemppa ei tahdo nousta. :( mut loistavaa kuitenkin, että asialle aletaan tehdä jotain, eikä vaan käsketä syömään lisää rautaa.

Sompio jaksuja viikko-leskeyteen. :hug: ihana mies, ku yritti kovin keksiä erilaista tekemistä sinulle ettet riutuis rakkaudesta =)

koirallamme alkoi ilmeisesti juoksu. uuh ihanaa. onneks on tommone pieni, ni ei suttaa paikkoja. pieniä veripisaroita voi ekan viikon ajan olla jossai lattialla, mut yleensä siivoo ne ite pois. tosin tänä aamuna tahkos persettään eteisen ja makkarin mattoon, ja makkarin vaaleanbeige matto odottaaki nyt sit taas pesua :/
 

Yhteistyössä