~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol. 4!! ~*~

Zoe meiän hauvalla on tossa tumman kulmasohvan päädyssä oma peitto jonka päällä saa makoilla. mut pomppii usein pitkin koko sohvaa ku mies on opettanu sen siihen (tähän kohtaan hymiö minkä päästä nousee savua). saatiin just ihana villashaali miehen porukoilta ja tämän päällä toi mylläs tänään ku tulin koulusta kotio. äkkiä pelastamaan se, ku siinä on hiukan valkoistakin :(
 
helou kaikille...

Mä en oo päässyt päivään tänne, kun on tökkin...
ja nyt on niin paljon lukemista... että silmät pyörii päässä...

Yritän illalla lukea ajalla teidän juttuja :D
Nyt siivoomaan... hirvee siivous vimma tullu... vissiin se kuuluisa pesän rakennus vietti...
Selkä ei vain ole samaa mieltä tän vimman kanssa :(

HanTa ja Poika-Möntti 25+2
 
Jahas, oli sit huoltokatkoskin täällä.. Jep jep..

babyb, neuvolas ei kyl koskaan alussa käydä parin vkon välein. Yleensä se on iha alussa montakin vkoa.. Mullaki esim. eka neuvola oli vkolla 7+3 ja seur. oli 16+3. Eli eipä tuo mitenkään ihmeellistä tuo 7 vkon tauko siin ole :) Tosin tos välissä oli sit np-ultra toki. Mut jos neuvolasta vaa puhutaan, ni väli oli tuo. Sittemmin kk välein. Nyt kahden vkon välein ku on rv 30 jo. 35 vkon tienoil alkaa se kerran vkossa käynti mu ymmärtääkseni. Eli elä suotta murehi :heart:

SS/ mytty 31+3 (ihan pian +4)
 
Kannanpa korteni kekoon neuvolakeskustelussa. Mulla on neuvola kuukauden välein. Itseasiassa päivälleen tasan kuukauden välein oon onnistunut saamaan aikoja :) Riippuu varmaan ihan paikkakunnasta. Kuulema sitten 30 vko kieppeillä tihennetään. Mun mielenterveyden kannalta hyvä, että on kerran kuukaudessa, koska oon niin pelokas, mutta esim. eilenkin meillä meni vajaa puoli tuntia siellä niin en usko, että tiheämmille käynneille riittäisi edes juttua :)

Jos sua BB huolettaa tai haluat muuten tiheämmäksi niitä käyntejä niin soita ihmeessä sinne :heart:
 
Huomenta!

Tää tyty ois lähössä hammaslääkäriin ihan kohta.Nuista neuvola jutuista,mie kävin näil viikoil alussa 7+1,9+1,13+1(ultra),15+2,20+3(Ultra),23+1 ja 26+1.Kaikki muut on neuvola käymisiä paitsi noi mis lukee ultra :)

Mut eipä tässä muuta,mie kirjoittelen ehkä myöhemmin.Ota yhteyttä sinen neuvolaan BB jos sinua huolestuttaa se =)

Sannya ja Nuppu 28+0 POKS!!
 
En ole sunnuntai-iltapäivän jälkeen päässyt lukemaan. Aina kun olisi aikaa, niin ei ole palsta toiminut.

Onnea hyvistä neuvolakuulumisista :heart: Mulla on parin tunnin päästä neuvolalääkäri =)

Mies tulikin eilen illalla kotiin, kun sillä oli issias (?) vetänyt paikat ihan jumiin. Ei pääse tällä hetkellä sängystäkään ylös. Ei ollut eilen aamulla päässyt töihin ja työkaverit oli vienyt sen lääkäriin. Junalla raukka tuli kotiin, mutta onneksi pääsin asemalta hakemaan autolla. Eilisestä matkasta rasittunut ilmeisesti niin, että jäi yöllä pissareissukin tekemättä, kun ei kertakaikkiaan päässyt ylös. Nyt nukkuu särkylääkkeen voimalla ja täytyy ennen töihin lähtöä kärrätä sänkyyn kaikki mahdollinen, mitä se päivän aikana tarvitsisi. Onneksi on lyhyt päivä ja olen kerrankin illan kotona.

Neuvolakäynneistä Meilläkin on käynti kerran kuussa. Nyt tulee tiheään käynti, kun viime viikolla olin neuvolassa ja tänään menen neuvolalääkärille. Pelkopolille menen ensi viikolla =)
 
:wave:

neuvolasta.. meilläkin on vielä kerran kuussa, tai no 4-6 viikon välein, miten milloinkin osuu kohille. Nyt vielä 4 viikkoa ja sit alkaa 2 viikon välein. :)

baby b mut se voi tuntua ihan tooossi pitkältä ajalta varsinkin silloin ennen puoliväliä kun ei ole alkuraskauden oireita eikä vielä tunne liikkeitä... tuntuu et onks kaikki kunnossa jne. Mut kyl yleensä neuvoloihin pääsee sit kuuntelemaan sydänääniä jos huolettaa. :) Paitsi et oliks sulla se dobbler kotona?

Sompio voi kuulostaapa ilkeältä tuo issias... :( Hyvä että pääset hoivaamaan toista.

(.) Dodoliinalla oli aamulla hikka.... :heart: voiiiii... ekaa kertaa tunnistin. :)

EM ja Dodoliina 27+0 POKSSSSS!!! :D :heart:
 
huomenta kaikille...

voi sompion miestä *parane pian*
neuvolaa viimeksi kuin kävin, olin valmis vuokraamaan huoneen neuvolasta...
Ja hämmästyin täysin että ai, eiks mun tarvii tulla kahden viikon lääkärin jälkeen kuin vasta kuukauden päästä takaisin :D
täällä ollaan pahimmillaan ravattu kerran viikossa, tai kaks kertaa viikossa neuvolassa... vuoron perään tädin ja lääkärin luona...
Mutta mulla tämä raskaus onkelmat on olleet kurjat...
migreenilääkäriä, lonkkalääkäriä, selkälääkäriä, kipu tätiä jne jne.

joten baby b omalla kokemuksella, sanoisin... soita neuvolaan, ja kerro huolesi... ne varmasti ottaa sut sinne käymään ja tarkistamaan tilanteen

Minä eilen taas vimmastuin... siivosin keittiön, olkkarin ja eteiset...
tänään vois alottaa makkarilla... (niin meillä tämä remontti siivo menossa ja muuton jäljiltä vieläkin tavaroita laittamatta kaappeihin (osa syy... kaikki kaapit eivät valmiina)...)
 
Hammaslääkärissä käyty,paikkasivat yhden hampaan,seuraava aika olisi 2 viikon päästä. :) Hitsi,mie pelkäsin sitä puudutus piikkiä,mutta kas kummaa,nyt en ees tuntenu koko piikkiä ku lykkäsivät sen :LOL:
ElinaMaria Onnea poksuista :heart: Mie kanso len pariin kertaan tuntenut kun Nupulla ollut hikka,on se jännää.Eka kertaa kun tunsin rupesin miettimään että mikä vaavil on ku pomputtelee :D
Zoe Meillä on huomenna valmennus.Aiheena vanhemmuuten kasvaminen =)

Nyt menen syömään jotain,onpa kiva syödä kun toinen puoli suusta ylhäältä puuduksissa :kieh:
 
meillä ei käydä alkuun neuvolassa melkein ikinä. mulla on seuraavalla neuvola kerralla jotain 20+ niitä viikkoja ja se on kolmas kerta kun sinne menen, ja edellinen oli neuvolalääkäri, eli ei terkka pahemmin mulle puhunu. Kysy miten oot voinu ja kun sanoin että oksentelen jatkuvasti (rvk 15) niin sano vaan että no kuuluu asiaan?! hyvä ettei selkään tuupannut että menehän siitä. Mutta hyvin olen pärjäillyt ilmankin, ei sen puoleen. ja oksentelukin alkaa hellittää pikkuhiljaa. heh, sellanen neuvola meillä...
 
vilmaa piti eilen onnitella sydänäänten kuulemisesta :heart: :flower:

hampaista hui mä en uskaltais varmaan kokeillakaan mitään hampaan muokkailua/paikkailua ilman puudutteita. :D mulle hammaslääkärikäynnit on aina ollu mieluisia, tai siis ei oo mitää kammoa, mut en kyl haluukaan mitää kammoo. =)
 
hei hanit! :wave:
tulin moikkaamaan enneku lähetään etelään. eli oikeesti tampereelle :)

W0h00 Roadtrip! :D

Hammaskeskustelusta tuli mieleen ku luin tänään aftonbladetissa että pieni tyttö oli kuollu hammaslääkärikammoon. siis epäsuorasti mutta otsikossa luki niin :(
siltä oli neljävuotiaana hammaslääkäri viiltäny kieleen ja siitä hyvästä sitte oli hammaslääkärikammo, ja se oli syöny sitte karkkia kun sen yks hammas meni katki. hammaslääkäri päätti sitte että lapselta otettiin nukutuksessa hammaspois. ja sitte se keksi että ottaa kaikki kaheksan jäljellä olevaa maitohammasta pois ettei sen tarttis enää käyä läpi samaa. sit sille lapselle tuli niin kauheekammo että se ei enää suostunu syömään niin se kuoli kahen viikon päästä siitä leikkauksesta :(

vaikka mun näkemyksen mukaan se oli kyllä enempi vanhempien syytä vaikka tässä hoitovirhe tapahtuki. en minä ainakaan antas lapsen olla kotona vaan ja hiljaa kuihtuu pois :( olisin menny ensiapuun ja huutanu ja kiljunu että sais jotain apua. ne ei vissiin ollu saanu muutaku psykiatrin numeron ne lapsen vanhemmat.... käsitin näin...

hui puistatus...
 
miks ihmeessä ottaa terveitä maitohampaita pois?! sairasta. :eek: milläs se raukka sit syö kun puolet hampaista puuttuu? Ehkä se lopetti syömisen sen takia.... ei menny jälkiuunileipä enää ku ei ollu hampaita. :whistle: "kovaa kuin elämä"

huonon huumorin päivä tänään... sorry. :D

Mä suhtaudun näihin tälläsiin tarinoihin aina lievällä epäilyksellä.
 
Vilmalle onnittelut sydämensykkeistä :heart:

Neuvolasta: se huoletti että aika niin pitkä kun väliä noin 2 kuukautta ja kaikki tutut joilla on samoihi aikoihin la käyvät kerran kuukaudessa 3-4 viikon välein. Kysyinkin siitä omalta neuvola tädistä kun viimeksi oli sijainen niin sanoi että oli vaan laittanut jonnekin np-ultran jälkeen sen ajan ja nyt ruvetaa käymää kerran kuus. Ennen rakenne ultraa ja rakenne ultran jälkee seuraavat kerrat. :)

Painoa ei ollu tullu GRAMMAAKAAN lisää mitä ihmettelin vähän. Hemppa ja verenpaineet kaikki hyvät ja kohtu oli suurentunut niinkun asiaan kuuluu ja kohdunkaula ok. Sydän äänet sitten sai isi ettiä kun lääkäri ei tuntunut löytävän aluksi ja sanoi sitten että haluaako isä koittaa kun kerrottiin että on kotidoppler. Isukki sitten löysikin heti melkeen ja tutut sykähdykset ja syke 153 Olikos se nyt sit se poika syke? Me kyllä ootellaan ihan poikamielillä :)

TOsi ihana käynti oli tällä kertaa paljon parempi kun ekasta ei jääny mielee kun hoitajan tympeä asenne ja ei vastannut ees kysymyksiin... =)

Fysioterapiaan sain kans lähetteen et pitäis käydä keskusteleen ja yksityis käyntei jos toi pahenee toi selkä kipu..

Onnellinen babyb & Toukka 14+5 :heart: (aika lentää siivillä! :xmas: )
 
Kiitos BB, pitääkö mun nyt huolestua kun mulla ei noita sykkeitä laskettu vaan laitettiin vaan korttiin +? Tosi nopeasti se omasta mielestä löi, mutta enhän minä niistä mitään ymmärrä. Olisi kai mulle sanottu jos jotain häikkää ois?
 
vilma ei niist kannata huolestua, kyl ne sit sanoo jos jotain häikkää on. Ja jos ne on siis sydänäänet kahtonu et on ok, ni itsekin voi kysyä paljonko syke on jos ne ei tajua sanoa :)

Vai että tyttö kuollu hammaslääkärikammon aiheuttaman syömättömyyden vuoks.. Aika sairaita vanhempiakin jos eivät vieneet lastaan lääkäriin ja sitä myöten tiputukseen.. Kyllä sitä ravintoa saa syömättäkin jos haluaapi.. Eli eipä se kuollu ois jos vanhemmat ois välittäny..

Mie ostin erisanin colour -pesuainetta.. meinaan tehhä pesukoneelle kunno puhistuksen sitruunahapolla ni pittää olla kuulema jauhemaista pesuainetta (mulla aina pesupähkinät käytössä ni outoo käyttää nyt tota jauhemaista). Oottelen vaa, et pesen eka tuolla ja laitan myös huuhteluainetta ku sitä on jääny vajaa puol purkkia.. Sit ku se huuhteluaine on käytetty ni voikin sit vetää sen puhdistusohjelman läpi ni ei enää tarvihe huuhteluainetta käyttöö :)

Jopas osaa väsyttää.. Ja jalat o tapansa mukaan myös iha poikki ku koko pvän kävelly ja kyykistelly.. Mahaanki otti tuos ku kaupasta tulin.. Nooh, onneks ei pahasti =)

SS/ mytty 31+4
 
suukkis on kyllä reipas kun jaksaa töissäkin vielä olla. :)

sykkeistä ei oikeesti voi sanoa mitään. Neuvolantäti kumosi sen väitteen ihan 6-0. :) Se on niin sattumaa että miten on... meillä sykkeet on aina ollu 140-145 ja tyttö tulossa.

VilmaV mäkin ekalla kerralla silloin kysyin et paljokos se oli, kun ei merkannu ylös. Mut sanoi se sit kun kysyin. :)

Kilpasille Sannyan kanssa, mulla on selvästi laajempi pöltsi vaik viikon vähemmän. Ou nou. :D :D :LOL: ;)



tsih. mut ihan käyrillä menee. :)

Kultamuru leipoi mulle suklaa-appelsiinimuffinsseja nimpparin kunniaks. Nam. Olipas hyviä. :D
 
Suukkis ja EM, kiitokset vastauksista. Näin vähän arvelinkin, mutta pitipähän taas kerran pillastua. Onneksi neuvolan täti sanoi, että psykiatrisessa hoidossakin olevat ihmiset saa pääsääntöisesti terveitä lapsia, eli ehkä mä en ole kuitenkaan pahin mahdollinen tapaus kaikkine vainoharhaisuuksineni :D

Ihanat masut Sannyalla ja EM:lla :heart: Mä otin tänään kans ekan mahakuvan, kalpenee kyllä teidän rinnalla :LOL:
 
Hmm, vilman kuvan kuvakulma on aika erikoinen.. :p mut kaiketi siit jotenki selvää saa millane se masu on, jokseenkaan ei hirmu hyvin. Mut niin, kyl siu kannattaa vaa ny kaikki stressaukset sun muut pyyhkäistä mielestä ku ei se raskaus sen paremmin tai huonommin mee vaikka ressaisitkin :) Koitahan siis rentoutua ja nauttia raskaudestas :heart:

EM ai kiitos :D Musta taas tuntuu, et tää ei oo viel mitään ku näi vähä vast vkoi ja jotkut jaksaa olla raskaassakin työssä aina sinne 35 vkolle asti. Tosin niinhä mieki meinaan kyl jaksaa. Ja onha toiki kyl rankkaa ku koko ajan pitää seistä, kävellä ja kyykistellä. Mut on se sillai helpompaa ku joillain ku ei oo ku se 6h pvässä :) Ihana masu siula! :heart:
 
hammaslääkäristä olette puhuneet kovasti...
minä en mene hammaslääkäriin jos ei ole ihan pakko... kärsin koko lapsuuteni ja nuoruuteni hammaslääkäristä ja raudoista... varsinkin hammaslääkärien valituksesta kun oikohoito ei onnistu... lopputulos, leukaluut kakkana... oli pahimmillaan kolmet eri raudat suussa :(
Mutta saatiin suorarivi...
Nyt pitäis hommata ne puru tuet, kun järsin hampaitani öisin...
mulla oli jo yhdet, mutta söin nekin, ahneuksissani rikki... vaikka niin ei pitäisi pystyä käymään :(

ihania masuja täällä vilmav2, ElinaMaria, Sanya

suukkis mitä teet työkses... olen utelias :D
en vain muista, oonko kysässyt joskus aijemminkin.
 

Yhteistyössä