~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol. 4!! ~*~

Noista masuista niin laitanpa omia pari eli joku 14+0 tais olla näissä kuvassa. :) Viikonpäästä otetaa uus kuva :) Kuvakulma on eri niin siks näyttää tossa toisessa pienemmältä kun se tuntuu kasvavan nätisti eteenpäin. :D




Ja vilma kaikissa neuvoloissa ei laieta sitä sykettä neukku korttii vaan ja ainoastaa +. Meillä on laitettu ultrassa syke korttii ja neuvolassa. Saatii itte kattoo siit doppleristaki että paljo se näytti. :) Ja etkös sä kuullut ne sykkeet siel neuvolas? Kun ne kuuluu kaikki on hyvin. :) Rauhotuhan nyt nauttimaankin siitä raskaudesta. :)

ARI tehän ootte saanu hyvii kuvii! Meillä oli niiiin VIKKELÄ ettei meinannu turvotustakaan ensin saada eikä saatu kasvokuvia tai sillee sivuprofiilia. Vauva tykkäs näyttää enempi takalistojaan! :D

Rakenne ultra on 25.3... Tekis mieli kysyy sukupuoli kun oon ihan varma et poika tulee... :) Mut sit tekis mieli jännää loppuun asti. :D Vaikee päätös. :)
 
Iltapäivää!Täällä juuri parin tunnin shoppaus takana.Ja nyt on selkä ja jalat jumissa.Ei pysty liikkumaan oikein.Ja väsyttää vietävästi :ashamed: Päätettiin sit miehen kanssa,että tänään ei mennäkään valmennukseen.
vauvis Aivan ihana nappisilmä :heart: :heart:

Enenpää en jaksa kirjoittaa,menen makoilee. :|
Sannya ja Nuppu 28+1
 
Minut saa ainakin poistaa listalta,eipä vain tuu kirjoiteltua,johtuu ehkä siitä et ympärillä niin paljo ystäviä,tuttuja ja sukulaisia joiden kanssa aiheesta puhuu et ei sit täällä enää jaksa..Hyvää jatkoa teille kaikille,sekä ihanaa vauvantuoksuista arkea sitten lähitulevaisuudessa! Täällä mennään jo loppumetreillä,rv 35,kohta saamme rakkaan tytön syliimme.:heart:
 
Zoe, kun sulle tulee tuollainen hetki niin ilmoita, voin tulla teille maalaamaan :p :D

BB, kaunis maha :) Kyllä mä nykyisin osaan jo välillä olla ihan rauhassakin, tuppaa vaan edelleen se alun hankaluus kummittelemaan mielessä vaikka ei olis syytä :/ Kyllä tämä tästä :)

Meillä on muuten aprillipäivänä rakenneultra :LOL:
 
Neuvola käynneistä:
Mulla oli eka neuvola rv8+5 seuraava kerta oli lääkäri/neuvola rv 12+1,
sitten neuvola rv16+0,rv19+0, rv22+5, neuvola/lääkäri rv25+6

seuraavan ajan mun ois pitänyt ottaa jo kahden viikon päähän,
mutta sain puhuttua sen neljän viikonpäähän.
Eli seuraava neuvola on vasta rv29+4
eli n.3-4 viikon välein on ollut neuvola...ja
nyt sitten alkaa olemaan sen 2viikon välein.


TinyAngel&pikku pirpana rv28+6
 
iltaa kaikille.Täällä ilta alkanu päin persettä.Meillä ollut jo tässä jonkin aikaa kinaa miehen kanssa sen juomisen suhteen,ja sekin selittää kun en ole paljon täällä ollut.Noh tänään sitten mies käytti koiran iltalenkillä,kun pyysin.Viipyivät sen 45min.Ihan hyvä lenkki,mutta jos mukaan ei lasketa sitä,että tää on nähtävästi käyny kaljakaupassa tai sit juonu kaljansa jota ostanu aiemmin tänään salaa.Mulla menee niin totaalisesti yli hilseen.Kohta ei enää jaksa tätä vehtausta,oon niin monet kerrat joutunut huomauttamaan asiasta.Tuossa jo yhden kerran heitin miehen pihalle,sen tössäilyjen takia.Mutta takasi sen halusin,koska kuitenkin rakastan häntä.Ja haluan olla tukena.Mies vielä sanoi mulle että antaa mulle mukamas valtuudet sen juomisen suhteen.Ensinnäkään siitä ei tule mitään,ku yks juo salaa,ja toisekseen en mie voi aikuista miestä olla vahtimassa koko ajan. :/ Tää ei ole enää yhtään kivaa,koko ajan joutuu olemaan alla päin ja itkemään.Mietin vaan koko ajan sitä että millainen tulevaisuus vauvalle tulee.jos tuo juominen jatkuu samaan rataan. :'(
Anteeks,tällä kertaa vain omaa napaa.
 
Voih :/ Ikävää kyllä Sannya tuo miehen juominen.. Mutta toisaalta, eipä hän ehkä ole vain kypsynyt vielä siitä juomisiästä yli.. Mutta alkoholisti juurikin juo salaa/kieltää ongelmansa. Ja lapsen tultua voi kärjistyä entistä enemmän kun on muutoinkin stressiä ja unettomia öitä.. Kurja tilanne kyllä :| :hug:
 
Juu tuntuu tulevan kahteen kertaan. Mutta eiköhän se tästä taas :)

Jaksuja Sannya :hug: Meilläkin oli yhteen aikaan vähän samantyylinen tilanne, mutta raskautumisen myötä mies on onneksi jättänyt kaljat tosi vähälle. Mutta mullakin meni hermot. Tosin ei niin pahasti, että oltaisiin oltu eroamassa.
 
sanya :hug: kyllä se siitä... koitakaa nostaa kissa pöydälle...
mutta yritä ymmärtää myös se miehen puoli asiasta...

minä olen innoissani pessyt tänään 3 konetta pyykkiä...
Hei oikeesti, meillä toimii pyykkikone, johan tässä oltiin monta kuukautta ilman konetta...
vaikka ei se niin kivuttomasti sujunut... luultiin jo että koko kone oli mennyt rikki... mutta ei onneksi... ihmemies sai korjattua koneen :D
 
Ny mua kovasti kiinnostaa tuo Hantan kommentti.. et ymmärtää miehen puoli asiasta.. Mitä siitä pitää ymmärtää? Se et mies on keskenkasvuinen sekä ehkä jopa alkoholisti? Niin no, ainahan sitä ymmärtää voi mut se on eri asia pitääkö sellaista sietää. Kyl mäkin sillo muinoin ymmärsin alkoholisti -äitini ongelman, mutten kyl hyväksyny sitä et se joi joka vloppu. Kaks täysin eri asiaa. Tosin sittemmin hän on ollut kuivilla jo 8vuotta, muttei se muuta sitä tosiasiaa, et mu lapsuus ois voinu olla parempikin.
 
Mie kans jäin vähän ihmettelemään Suukkiksen tavoin Hantan kommenttia. Ei kai tuossa miehen puolessa ole kovin paljon ymmärrettävää; juo avovaimoltaan salaa ja keskellä viikkoa? Orastavan alkoholistin juomista ei missään nimessä pidä alkaa ymmärtämään, tai vähättelemään. Ja ilmeisesti heillä kuitenkin on nostettu useampaan otteeseen kissa pöydälle, on vain aika ehkä Sannyan miehen ymmärtää ongelma... (mutta tilanteesta enempää tietämättä, en mene puhumaan tämän enempää )

Sannyalle paljon voimia inhottavaan tilanteeseen.

Anteeksi vähäinen kirjoittelu, mutta vielä mennään niin alussa, että keskustelujen aiheet ei oo hirveämmin itseä koskettanut... Täällä orastavaa iltapahoinvointia ja kunnon tunnemyrskyjä. Vahva sisäinen tunne sitä kohtaan, että kaikki pienellä on hyvin. =)

DsariaL ja masukki 5+0
 
DsariaL sit su pittää rohkeesti vaa alottaa ite joku keskustelu jostai siuta koskevasta aiheesta =)

Ja tuosta alkoholismista vielä.. Eli sehän on sairaus ja sinänsä mä ymmärrän sellaista ihmistä. Eli miks se esim. ostaa ja juo salaa, miks valehtelee yms. Mut se ei vain sitä tarkoita, et pitäis hyväksyä. Jos useasti on asiasta puhunu ja toinen tasavarmasti tietää mitä mieltä toinen on (johan sekin jo kertoo, et jos salaa juo ni varmasti tietää Sannyan kannan siihen juomiseen) ja haluaa silti satuttaa toista ni siinä ei juuri erikoista ymmärtämistä ole. Siinä on tasan se ymmärtäminen, et joko se satuttaa tahallaan tai sit on sairas. JA sairaudesta eroon pääsyä ei ole jollei itse sitä lopetuspäätöstä tee ja itse ongelmaansa myönnä. Ikäviä juttuja, mut alkoholismi on aika kavala sairaus ja paljon tuhoa se parhaimmillaan saa aikaan.
 
Sannya, olen pahoillani tilanteesta :hug: En voi edes kuvitella kuinka pahalle susta tuntuu.

Oman tulevan työni kautta on sen verran pakko laittaa lusikkaa soppaan, että niinhän se vain on. Parantumisen ja muutoksen halu täytyy lähteä ihmisestä itsestään. Muuten ei voida saada aikaan mitään kovinkaan kauaskantoista.

Joka tapauksessa, Sannya tarvitsee paljon voimia :hug:
 
suukkis yrittää ymmärtää miksi hän näin tekee... silloin pystyy auttamaan... jos autettaa on...
Mikäli sikäli kyse on alkoholismista, ymmärtää että sitä auttamis mahdollisuutta ei ole, jos toinen ei sitä halua...
minulla myös alkkari äiti... kesti vuosia, ymmärtää, että hänen juomisensa ei ollut minun syyni (vaikka näin hän väitti) yhtälailla kesti aikaa ymmärtää että ei äitiä voi auttaa eikä ymmärtää ennen kun hän siihen mahdollisuuden antaa, ja suuntaa elämänsä suuntaa muuhuin kuin alkoholiin...
nämä asiat tajutessani, tajusin myös etten voi luottaa kyseiseen ihmiseen yhtään. valitettavaa.
mutta tuosta sanyan tilanteesta... jokin syy siihen miksi mies tekee tämän salaa on oltava... ja se syy pitää ymmärtää...
ja tehdä sitten ne radikaalit ratkaisut...
onko syy juominen on kivaa... siks kun sä et ois antan... siksi kun sä olisit huutanut...

voi olla että selitän tarkoitustani hankalasti... mutta näin minä sen ymmärrän...
 

Yhteistyössä