~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 3.0~*~

Kiitos viesteistä :heart: Toivotaan, että kaikki olisi hyvin. Onneksi mulla ei ole juurikaan kipuja, sitten huolestuisin kyllä todella. Voi olla, että ylireagoinkin, mutta näin ensimmäisen raskauden kohdalla ei voi millään tietää mikä on normaalia ja mikä ei. Haluan tarkistuttaa asian ennen joulua, koska ollaan lähdössä sitä kotiseudulle huomenna iltapäivällä viettämään. Siellä saa sitten olla jo kunnon hätä, että tutkittavaksi pääsee, tuskin tuhruilun takia lääkäriä joulupöydästä hälytetään....

Toivoen parasta, peläten pahinta..
 
Vauvis: Mulla saattaa olla vielä samanlainen sokerinmittaus ihan lopussa edessä, ellen selviä kahdesta paastosokerin mittauksesta. Sokerirasituksessa viimeksi se paastoarvo oli vähän koholla, joten nyt joudun vielä kuukauden välein mittauttamaan paastosokerin. Joo, ei oo kivaa, ei.

Mansikkatee: Hienoa, että kaikki oli hyvin :)

Mä ajattelin laittaa ensimmäistä kertaa masukuvan, kun kerrankin sain otetuksi :D

http://www.aijaa.com/v.php?i=3251525.jpg

Veiled & Pötkis 30+4
 
Ja taas pikaisesti...
Eli, paino edellisestä -100g, rr 125/80, pissa puhdas, ei turvotuksia, hemppa 122, liikkeet ja sykkeet hyvät :heart: Sit ultrassa selvisi, että lapsi on mennyt taas kääntymään PERÄTILAAN :eek: Voi ryökäle :heart: Tänään tai huomenna yrittävät sit kääntää :eek: Niin, ja vauvalla painoa n. 2421g, et ei ole isokokoinen vauva tulossa...
Ja kohdunsuu pehmeä... :eek:
 
veiled :hug: :hug: ..voi meitä "sokerisiskoja" :LOL: :LOL: ...kukaa täysjärkinen terkka ei enään loppuajasta alkais säätään näiden sokereiden kanssa, koska siitä ei enää yksikertaisesti oo mitää hyötyä...kato vaan, nii pistävät mut vielä insuliineille :LOL: :LOL:

toivis Voihan ryökäle sun ipanan kanssa :D ...toivottavasti vielä pyörähtää toisin päin :hug:

..pitääki lähtee kattoo posti, jos sattuu että poli on onllu ripsakka ja sieltä on tullu jotain... :ashamed:
 
Käännytystä yritetty, mut istuu niin tukevasti tuolla alhaalla, et ei edes yrittäny kääntyä :whistle: :/ :eek: =) Nyt sit miettiä, et haluanko synnyttää ihan normisti alakautta, ku ei kuitenkaan ole mikään isokokoinen vauva tulossa, vai sektio :/ Teki lähetteen Oysiin, mistä kutsuvat sit käymään ja katotaan tilanne uudestaan :/
Voi poitsu minkä teki :heart:
 
Heippa!

Toivis voi minkä vauva teki!!! Toivottavasti kääntyisi vielä itse...

Vimav toivottavasti ultrassa kaikki hyvin! :hug:

zoe lahjojen ostaminen on antajan päätös. :) Mä en ainakaan valitse lapselle kummeja sen mukaan kuka kinuaa tai haluaa, vaan sen mukaan et kenet MÄ katson sopivaksi. :) Siipan pikkusisko on kysyny että tuleeko siitä kummi mut mä sanoin et ei olla vielä valittu. Mikä on ihan totta. Ei se kummius oo mikään sellanen meriitti... musta on tosi hassua tuollainen...

Nyt on tullu tarjouksia vakuutusyhtiöiltä... Pohjantähti vaikuttais parhaimmalta. :/ jaa, jaa... Kaikki joululahjat ostettu!! :D Jei! Nyt ei tarvii enää mennä joulukuhinaan. Käytiin kattomassa Carenan vaunuja, oli tosi kevyet ja hyvät, vähän oli pieni tavarakori mutta kuinkakohan tärkeä se loppujen lopuksi on kun kauppareissut tehdään kuitenkin autolla...?

EM ja Dodo 19+2 :heart:
 
Kiitos taas kaikille ihanista toivotuksista. Ja kaikista onnitteluista, joista hajamielisesti unohdin kiittää viime viestissä. Oon mäkin tohelo! :D

Voi Talvista, kuulostaa kyllä rankalta :hug: Tiedän itsekin millasta on yrittää jaksaa opiskella raskaana, ja mitään ylimääräistä siihen ei kyllä tarvitse. Jaksuja sulle, muista kuunnella omaa vointia ja mennä sen mukaan!

Zoe-F: Älä pode syyllisyyttä siitä ettei ole rahaa lahjaan, vaikka toinen kiusallaankin sellaisen hommaisi. Jos itse haluat muistaa, niin löytyyhän siihen keinoja rahattakin. Jos oikeasti susta välittää eikä vain lipitä peräpäätä, on kyllä iloinen itsetehdystä kortista tai vastaavasta sydämellä annetusta lahjasta :)

No voi minkä önkimönki meni nyt tekemään, toivis ! Just kun ehdittiin huokaista että oikeinpäin olisi. Paljon kääntymissäteitä nyt sinne, että itse vielä noin sirona mahtuisi kiepsahtamaan epäonnistuneesta kääntöyrityksestä huolimatta. Miltäs susta tuntuu sen sektion suhteen? Asiaa täytyy varmasti miettiä pitkään, mut etköhän sit lopulta tiedä, mikä susta tuntuu oikealta
:hug:

Vilmalle jaksuja tuhruilun kanssa, kuulostaa munkin korvaan harmittomalta. Tietysti säikäyttää, raskaus kun muutenkin herkistää ja huoli oman vauvan voinnista on valtava. :hug:

Koitas nibbe jaksaa pahoinvoinnin kanssa, se ei ole mitään mukavaa. Sitku pitäis viel jaksaa mennä ja touhuta niinkun ei mitään, vaikka olo on kun perseestä kaivetulla perhosella. :hug:

Täällä neiti voi yhä paremmin ja paremmin. Mun tissit tosin ei, maitoa kun tulis enemmän kun mitä mimmi jaksaisi syödä ja sit on rintamus pinkeenä ja arkana. Noh, onneksi on pumppu. Kyllähän tuo syö kovin ahkerasti, yölläkin aikas tasaisesti 2h välein, mutta silti ehtii tissit vuotamaan solkenaan välissä. Ja oon tietysti ihan Dolly Parton, mun isoimmat mahdolliset Carriwellin imetysliivit ei mee enää, ja omat F-kupin rintsikat näyttää ihan säälittävän pieniltä. G/H-kuppi, here I come... :kieh:

DD ja tyttö 1 vko :heart: (onks mun ihan pakko lähtee tästä pinosta? :eek:)
 
Chamorphis
Vauvis kiva kuulla et neuvolas kaikki hyvin, Harmi vaan kun joudut niitä sokereita kollaan niin usein.
Toivis voi toivottavasti vielä ehtii poju kääntyä itekseen oikeinpäin.
DD jestas millä tahdilla sun paino putoo! Sä pääset takas omiin mittoihin hyvin nopeesti!! :D
Suukkis se oli kyllä ihana tunne sillon kun mies tunsi liikkeet ekan kerran! Onnittelut siitä! =)
Ja kaikille muillekkin onnittelut hyvistä uutisista!
Vilma tsemppiä ultraan! Kuulostaa toi tuhruttelu tosiaan harmittomalta. Sit jos muuttuu kunnon vuodoksi voi olla jotain pieles eikä välttämättä sittenkään...

Omaa napaa: Olin tänään sekä neuvolas että sisätaudeilla...
RR 114/69
Hb 116
:heart: 144
liikkeet ++
RT
paino - 1,5 kiloa viime viikon äitiyspoliin verrattuna ja -400 g edelliseen neuvolaan! :eek:
SF-mitta 31 cm
mun proteiinit oli pompannu kuukaudessa reilu gramman ylöspäin, mutta ei kuulemma ole vielä hälyttävät, kun ei ongelmia turvotuksen ja verenpaineiden kans. Niitä nyt seurataan, et joudun parin viikon päästä uusiin kokeisiin. Mä en vaan ymmärrä et miksi ne ehdoin tahdoin haluu odottaa laskettuun aikaan asti ja kattoo jos mulle vaikka vielä kehittyis raskausmyrkytys ja sitten käynnistetään synnytys, kun kuitenkin muutaman viikon päästä olis jo turvallista käynnistää!!! :( No tosin mulla on viimesen parin päivän aikana ollu aika paljon supistuksia tänään enemmän ja tiheemmin et jos vaikka tulis ite ajoissa! :D Tosin nää varmaan on vaan valitettavasti niitä harjotussupistuksia... :/

Chamorphis ja Nasu 35+2
 
chamorphis: Koita vaan malttaa odotella että vauva olis täysiaikainen, jos vaan sun kroppa sallii hänen kasvaa. Varmasti alkaa jo olla malttamatonta, mutta vauva kehittyy vielä hurjasti parissa viikossa. Ja fakta on että käynnistetyisä synnytyksissä tulee enemmän komplikaatioita kuin itsekseen käynnistyneissä, ehkä hekin noilla perustelevat ja varmasti käynnistävätkin jos vauvalle vaaraa. Oot jo niin pitkällä että enää ei voi kovin pitkiä aikoja mennä :wave: Voi ihanaa, en voi kuvitellakaan että koska itsellä on noin paljon viikkoja...pitkä aika edessä mulla... :D

Toivis: Voi että, jospa vielä hoksais itse kääntyä... Mitä mieltä itse muuten olet tuosta synnytystavasta tällä hetkellä?

).( Mua ärsyttää kun oon ihan opparileski ollut jo monta päivää...mies koko ajan tekemässä sitä niin joudun oleen yksin kotona :( No saapahan sen tehtyä sitten pois alta...

Kukkaiskeiju & Leppäkerttu 10+2
 
toivis voi vitsi minkä teki! :D

Varhaisultrassa käyty ja mieheltä pääsi melkeen parku kun pikkunen sydän siellä sykki. La muuttui ja se on nyt 10.8 et oliki viikkoi sit noin 6+3 eikä 7. :) Näin vähän meinasinkin. :) huolenaihe on sitten se että rääpäle oli tosi alhalla ja lähellä kohdunsuuta ett lääkäri varoitti suoraan että se voi sieltä lähteä valumaan sitten... :/ Mutta sanoi että sille ei voi tehdä mitään ja toivottavasti ja normaalisti ne sieltä ylemmäs kapuaa..
 
baby butterfly no toivottavasti ehtii kääntyä, vaikka onhan se tosiaan mahdollista synnyttää perätilassa olevia lapsia.Jos siskosikin on pystynyt. mä oon kyllä niin pieni, etten tiiä pystynkö, mutta sittenhän sen näkee. en aijo sitä vielä sen enempää murehtia...tai ainakin yritän olla murehtimatta.

Onneksi olkoon varhaisultrasta. onhan se mieletön kokemus tuo ultra. Varhais ultrassa en käynyt, mutta
varmasti sekin yhtä ihana kokemus kuin muutkin ultrat :heart: :heart:
Eiköhän se pikkuinen ala sieltä nousemaan :heart: :heart: :heart:


Tinyangel & Pikku Pirpana 21+0
 
Zoe-F
Baby Butterfly Ei mulle kyllä kukaan puhunu mitään että vois "lähtä valumaan" tms. kun napero oli alun alkaen ihan siinä kohdun suun sivulla. On kyllä kiivennyt ylemmäksi.
 
DaylightDancer
kiitos ultra onnitteluista :heart:

nätti pikku massu sinulle on palautunut, ja eiköhän
tosta vielä pienene kunhan se kohtu painuu.
Onnellista perhe elämää sinne suuntaan.
On varmasti ihanaa olla Äiti!!

:heart: :heart: :heart:
 
toivis kyllä önkimönki on tosiaan tempun mennyt tekemään :| toivottavasti vain kiusaisi hiukan ;) mut varmaan mahtuu vielä kääntymään toisinkin päin, kun on aika hoikka kaveri!! ehtii monet kuperkeikat heittämään. moni on kysellyt ja minuakin kiinnostaa, mitä ajattelet synnytystavasta nyt?

kiitos kaikille tsempanneille. huominen on vielä aikaa "priorisoida" kun opettajatkin aloittavat joululoman virallisesti.
 
BB kiva kuulla, että siellä pikkuinen oleili ja eleli :heart: Toivotaan nyt kovasti, että pikkuinen pysyy mukana, ja varmasti pysyykin! :hug:
Ja kiva kuulla meidän tuoreesta äidistäkin DDstä.... :D ...

Käytiin tänään katsoo 3 viikkoa vanhaa pikku miestä... :heart: :heart: ...Oli niiiiin ihana!!!...
Nyt sitä oottaa kahta kauhiammin tätä omaa ulos tuolta :D

klo23 viimenen sokerimittaus tälle päivälle...huomena jatkuu..*huoh* Onneksi ei tartte mittailla ku nää kaks päivää...

Jokohan sitä pääsis v-loppuna vauvanhaku reissulle... :whistle: :D

vauvis neiti 38+4
 
DD paljon kiitoksia. kyllä tää menee ohi ja tulee takasi koko ajan, mut se on nyt vaan kestettvä ku kerran tätä just halusin :D

huono olo, kipeet tissit, paisuneet jalat, väsymys, ärtyneisyys ja itku/naurukohtaukset on se mitä mä syvällä sielussani kinusin koko sen 18 kiertoa. se on nyt tässä ja silloinkin kun "puhuu norjaa arabialaiselle" naama on :D

niin muuten DD mun kaveri on TOSI isotissinen ja etenki imetyksen aikaan sillä oli aika bautat tissit. se laitto yöks vauvan vaipat tisseihin. oli kuulemma paras mahdollinen keino ettei ainkaan lakanat ja yöpaita ois epämielyttävän märät. ehkä vähän outo neuvo, mut niin minäki varmaan tekisin jos ois tarvetta :)
 
Vauvis toivon täällä sormet ja varpaat kippurassa että pääset vauvanhakureissulle nyt vihdoin ja viimein. :) Tulihan DD:nki vauva etuajas niin voi sunki tulla. :)

TA Eiköhän se käänny. Toiviksenki vauva vetää vaikka mitä volttii siel masussa. Ja itte olin 24h ennen syntymistäni perätilassa ja lääkärit tosiaa ihmetteli kun olinki sit ihan oikein päin kun aloin sieltä tulemaan. :D Äiti on kertonut tätä stooria monta kertaa kun olin lääkäreiden mielestä pikkuihme? :D
 
hyvää huomenta kaikille...

kyllä te ootte tekstiä saanut aikaan...
kaikkea ei pystynyt sisäistämään... mutta onnea DD jos en vielä onnitellut ollut...
samoin kaikille ultra ja neuvola kuulumisille :D

pitäis lätheä töihin ensimmäistä kertaa viikkoon.... ei vain huvita yhtään...
viikon maannut oksupoksukuumetaudissa kotosalla... eilen oli jo hyvä päivä, ja toissa päivä siedettävä...
jotenkin tuntui että äsken peilistä katsoi kummitus... mutta jos se nyt olisi vain ulkoilun puutetta :D

potkutuksia on tuntunut nyt vähän joka päivä tai joka toinen päivä potku tai pari... yksi ilta villiintyi potkuttelemaan...
ei vain mennyt jakeluuni alkuun... kun sanottiin ettei näin aikaisin voi ensisynnyttäjä potkutella... mutta...

enään keskimäärin vain 155 päivää pahoinvoinnin loppumiseen :D

Mukavat päivät kaikille....

HanTa ja Möntti-Öttiäinen 17+6
 
Hei kaikki!
Eli kävinpä minäkin nyt sitten taas ultrassa ja vaavi oli kovinkin vilkkaalla päällä siellä poukkoilemassa :D Kasvua oli tapahtunut hyvin, viimeksi siis oli vain 1,3cm ja nyt sitten 3,2cm! Kädet näkyi ja jopa silmien aiheet! Vähän ihanaa! Laskettu aika muuttui päivällä eli se on nyt sitten 13.7.09. Meillä on vuosihääpäivä 12.7... :whistle: :heart: Laitanpa ton kuvankin vaikka on vähän epäselvä kuva nyt tolla kameralla...



Sompio ja Hanta: Uskokaa vaan, kyllä ne potkii, varmaan kyllä uskomattoman tuntusta! Musta tuntuu että hirmusen monet ensaritkin tuntee jo noilla viikoilla potkut...luulen että sanotaan vaan ettei tarvi tuntea ettei joku huolestu jos ei tunne...

Kukkaiskeiju ja pöppis 10+4
 

Yhteistyössä