~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 3.0~*~

zoe, sompio toiveilija ja suukkis mä tykkään koruista muutenkin niin paljon niin musta se ajatus on aika kiva siinä korussa... ja se on nätti! :D Et oli siitä jotain hyötyä vauvalle tai ei niin ainakin siitä on äitille iloa. :D

Zoe-F
EM Mun mielestä kans ne korut oli nättejä, katselin jotakin kuvia netistä joskus, ja ajattelinkin että sellaisen hommaisin, mutta jäi ostamatta, kun oli niin paljon muuta, ja ajattelin, että niin paljon musiikia yms kuulee että tottuu. Ja varmaan on tottunut jo näppiksen naputukseen xD

Pitäiskö jo ostaa nupulle valmiiksi sellainen muumi-tietokone, vai mitä niitä nyt on tänä jouluna hittejä. Saisi äiti olla omalla koneella ja nuppu omalla.

Taas univaikeuksia... Ja jalkaakin särkee tosi paljon. Taitaa olla mun selkäsärky issiasta :(

Heipä hei! :wave:

Vielä täällä....
Tuli eilen Oyssista lähete ä-polille...29.12. Toivottavasti oon jakautunut jo sillon :D
Lapussa luki, että synnytyslääkäritutkimus,Ultraäänitutkimus...saa nähä mitä meinaavat tehä tuolloin. Pitää neuvolassa kysyä maanantaina asiasta....
Tänään olis sitte synttäreille meno....kummitytön 1 vuotis synttärit :heart:

Paljon :hug: tarvitseville!!

vauvis neiti 38+6(Huomena poksuu!!! ja toivottavasti ens viikolla sitten isommasti! :D )

Zoe-F
Huomenta päivää!
Tääl on herätty jo kuuden aikaan lämmittelemään ukolle puuroa ja pullaa aamukahvin kanssa puputettavaksi ja ajoin sen sitte maailmalle tienaamaan rahaa, että mä saan siivota rauhassa :D
Lakanat onki jo pyöriny, en viitti vaan vielä ripustaa kun alan imuroimaan, en kehannu aikasemmin =)
Tänään pitäis sitte saaha vielä pestyä lattia ja uuni ja pyyhittyä pölyt. Ja ahkerasta siivoomisesta saa kiitokseks käydä suihkussa ja samalla kiillottaa vessan.
Illalla on parasta ku pääsee puhtaitten vällyjen välii vetämää sikeitä.
Että sellanen siivouspäivä tiedossa.

Meillä on ihan alussa siivouspäivä. Kumpikin nukuttiin huonosti ja notkutaan tekemättä mitään.

Pitäs pölyt pyyhkiä, imuroida, lattia pestä, sauna pestä ja käsitellä illalla yms. Itse olen niin flunssainen, että tekisi mieli vain vetää peitto takaisin korville. Ihanaa asua väljästi, mutta siivouspäivänä 92 neliötä on liikaa :kieh:

HUOMENTA!

Heräsin aamulla tosi hyvällä mielellä. :) Sain nukuttua tosi hyvin taas pitkästä aikaa. :D Aamulla kun makoilin sängyssä ja kokeilin masua niin se korkein kohta oli ihan kova!! Olikohan mussukan pylly tai pää siinä ihan hollilla? Tuntui hassulta. =)

zoehan on reipas - mä en meinaa tehä mitään joulusiivousta. :p Normaali siivous saa riittää meillä. Ehkä joudun keittiön lattian pyyhkäisemään kun se näyttää niin kamalan likaiselta. :)

Voi VAUVIS mä niin jännään sun puolesta et milloin on teillä lähtö!!! :D Pakko varmaan käydä täällä jouluaattonakin tarkistamassa ettei vaan tulis joulutonttu sieltä sun massusta!!! :LOL:

sompiolle jaksuja kipujen kanssa. Mulla on kanssa iskias, selkään pistää ja se säteilee välillä koko jalkaan... toivon että se menisi ohi eikä pahenisi. Nytkin jo välillä tekee niin kipeetä...

EM ja Dodo 19+4 :heart:

Zoe-F
EM Mä en teekkään joulusiivousta, vaan perus kuukausisiivouksen. :D
Kerran kuussa mä puunaan tarkasti kaikki pölyt nurkista ja hyllyiltä yms.
Ja yritän muistaa ainakin kerran viikkoon imuroida, vaikka meillä kyllä pitäis imuroida kaks kertaa ton koiran takia. Itse sitä ei vaan meinaa muistaa millään, kun ei noita villakoiria nää kun rillit tai piilarit päässä :D

Sompio
Meilä 80neliötä, ja mä olen täällä jo puolet melkein tehnyt :D Tosin alottelinkin eilen, ja tänään siihen puoliväliin päästäkseni ei tarvinnu tehä muuta ku laittaa lakanat koneeseen ja imuroida :D Lattiaa täytyisi alkaa pesemään, mutta en taaskaan osaa päättää millä sen pesisin. Laminaatti lattia, ja mulla on parkettipesuainetta (käytetään laimennettuna laminaatille) ja varmaan kolmea erilasta muuta..

Milloinkohan mä olisin tehny oikein "Kunnon" siivouksen... hmmm... mä teen kyl ehkä aina sillai pikkuhiljaa. Siis lattiat pesen ehkä kerran tai kaks kuussa, pölyjä mä pyyhin joka viikko mut en kaikilta hyllyiltä... ne aina silloin ku jaksaa. :LOL: Meijän lapsi ei ainakaan elä sit liian steriilissä kodissa... :D

Mä oon niin sokee ilman laseja tai piilareita et niit on pakko pitää koko ajan.. mut aika hyvä! Mä tykkään tällei joulun alla olla aina hämärässä. :D silloinkaan niitä pölypalloja ei nää! :LOL:

Zoe-F
EM No on kyllä, kun paijaa koiraa, niin se heiluttaa häntää.. Tarkoitan siis että jo ekalla yrityskerralla menee taputtelemaan oikeaa koiraa, niin on mukavaa :D
Tosin toi oma koira ei varmaan tän päivän puolella heiluttele häntäänsä. Murjottaa tuolla pimeässä vessassa edelleen :( Koira on keväällä kolme, eikä vieläkään ymmärrä, ettei imuri ole mikään loukkaus, vaikka se kaikki ne pikkukaverit viekin.
Sain just lattiankin pestyä, ajattelin tässä kohta kun lattia kuivuu, niin muuttaa vähän olohuoneen järjestystä.

ootaps sä zoe ollut ahkera :D ..Tuu tännekki siivoomaan! :LOL:
Toivottavasti EM jouluna olis tämä ipana ulkona...mutta pahoin pelkään :ashamed: ...No siitä voi olla sitte varma että oon sairaalassa jos en kahteen päivään oo käyny täällä :LOL: ..tai yhteen kokonaiseen päivään...tulee jotenki kummallisesti joka päivä täällä käytyä :whistle: :whistle:

Heips kaikille!

Toiset jännittelee kovasti täällä vauvan syntymää.

Itse hermoilen täällä onko masussani kaikki ok? Olen varmaankin kuullut kaikkia juttuja nyt ihan liikaa.. Mun pitää varmaan eristäytyä ulkomaailmasta seuraavaksi kolmeksi viikoksi.. Ehkä maltan rauhoittua hermoilujeni kanssa ekan ultran jälkeen, paitsi että juuri kuulin että yksi tuttu oli kuullut alkuviikosta että hänen vauvansa oli kuollut kohtuun rv:llä 17 ja joutui sen nyt sitten synnyttämään. ELi hermoilen varmaan seuraavat 30 viikkoa :ashamed:

Anteeksi itsekeskeinen viestini, mutta olette niin ihania täällä... jokainen jossain vaiheessa ollut samassa tilanteessa...

Ouska + pikkuinen rv7+5

Tuttu tunne Ouska :hug: ...eikä nämä nettijutut sun muut "tietolähteet" auta asiaa, muistan itsekki kuinka paljon hermoilin...Luulin että ku plussa tulee testiin, nii kaikki huolet häviää, mutta ei todellakaan ole niin...niitä alkaa vaan tulemaan enemmän....
Surullista, että sun kaverille oli käynyt noin :'( :hug: ..Ja vielä noin suurilla viikoilla...

Mutta usko pois, kyllä sulla kaikki on hyvin ja vauva siellä kasvattelee itseänsä :heart:

Kiitti Vauvis! Itse ajattelin ihan samalla tavalla, et kun saan sen kauan odotetun plussan, niin alan vaan elämään elämäni parasta ja onnellisinta aikaa, ja nyt kun niin kävi niin täällä itku silmässä koko ajan mietin miten kaikki on, onko kaikki ok?

Hei kaikki.

Minut voi nyt poistaa listoilta. Eilen alkoi kipu ja tänään vuoto, jonka en usko olevan normaalia. Juttelin äidin kanssa (onneksi on tukijoukot lähellä kun kotona jo ollaan joulun vietossa), että koska kivut on kohtuuden rajoissa niin annan tämän päivän vuotaa ja otan rauhassa, huomenna sitten soitetaan tutulle lääkärille, joka saa sanoa, että mitä tehdään. Niin alussa oli tämä homma, että tuskin kaavintaa tarvitaan vaan lääkkellä onnistuu.

Mieli on surullinen, mutta myös helpottunut. Ei tarvinnut luulla odottavansa lasta tämän kauempaa. Ja kun sitä lasta ei edes ollut, kun se tuulimuna taitaa olla kyseessä. Emme jaksa uskoa, että suunta tästä olisi ylöspäin, vaan veikkaan, että kohtu tyhjentyy...

Kiitos teille kaikille myötäelämisestä :hug: Mukavaa odotusaikaa ja parempaa onnea. Me nuolemme nyt ensin haavamme ja toivumme tästä kunnolla, sitten on aika miettiä uutta yritystä. Mahdollisuus varmasti on, siihen uskon, koska nuoria ollaan ja kaikki oli minulla gynen mukaan reilassa.

Ihanaa joulunaikaa :heart:

voi vilmav :hug: :hug: ...Oikein paljon jaksamisia ja voimia teille!!...Hyvällä asenteella oot ainaki ottanu asian :hug: ...Pieni toivohan vielä on olemassa, mutta jos surullisesti käy, nii onnea uuteen yritykseen ja toivottavasti pääset pian takaisin tänne :heart: :heart: ..Rauhallista ja lämpöistä joulua!! :xmas:

Ouska ja Vauvis: Toivottavasti kirjoituksestani ei saa kuvaa ettemme välitä. Itse vain jotenkin jo varauduin tähän ja siksi ei tullut shokkina. Vaikka kyllähän se kirpaisi kun pönttö hulahti verta täyteen. :'(

Minua helpottaa ajatus, että emme menetä lasta. Esimerkiksi keskenmeno myöhäisemmillä viikoilla olisi ollut paljon kovempi pala. Mutta jokainen käsittelee nämä asiat omalla tavallaan ja uskon, että tästäkin voimme selvitä yhdessä, tiiminä :heart: Ollaan kuitenkin hyväosaisia kun meillä on mahdollisuus saada lapsia, eikä meidän ole tarvinnut kauempaa elää epätietoisuudessa. Kiitollinen olen myös, että tämä tapahtui täällä. Sama lääkäri joka on tuttu lapsesta saakka voi hoitaa tämänkin.

vilmav :hug: :hug: tulehan välillä kertoilemaan itsestäsi ja kuulumisista :hug:

babyb tuohon kokoeroon... meiän vauva oli viikoilla 6+3 7,9mm :D oikee jörkäle! vaikka tossa np-ultrassa olikin sit jo "niin iso" etten ihan usko tohon alkuraskauden viikkoihin. mentiin np-ultraan rv 11+6 (laskettuna ekan ultran mukaan), neuvolan mukaan tuolloin viikkoja 12+1, ja siellä sitten sanottiin että vastais 12+4. tosin mä tiedän et toi 12+4 on ihan paskaa, on vaan sattunu sit just olee joku kasvupyrähdys tms, koska mä tiedän mistä kerrasta meiän vauva on saanu alkunsa. ei ollu sillon paljoa seksiä harrasteltu, koska odottelin menkkoja alkavaksi :p

mitäs muuta. Suukkis oli äitiyspakkauksen saanu, kivaa :) etkös säki meinannu niitä kestoja + vvv? minkälaisia kestoja oot miettiny/hankkinu? mä oon iha innoissani täällä noista, ompelukone kököttää tossa keittiön pöydällä ja kauhee pyyhe/flanellilakanaläjä tossa odottamassa leikkausta ja ompelua :p kuoria huutelen netistä ja hahtuvavillat on joulun jälkeen tulossa postissa :D

Zoe-F
vilmav :hug: Paljon voimia teille. Toivon silti, että teilläkin olisi pikkuinen ihme vielä mukana, niinkuin minullekkin kävi, kivuista ja vuodosta huolimatta. Mutta jos niin ei ole, niin toivottavasti palaat tänne nopeasti takaisin.

Yhteistyössä