~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 3.0~*~

vilmav juu, ei meistä varmastikaan ketään ajattele, ettettekö välittäisi :hug: tulee mieleen omat ajatukseni elokuussa :(

Unu tervetuloa!!

hmm... pitäisköhän mun vielä hetkeks uppoutua noiden vaippakankaiden pauloihin.. :LOL: sit pitänee jo neljän maissa mennä suihkuun ja valmistautua illan pikkujouluihin. pääsee ravinteliin syömään :heart:

 
Suukko mulle sais muuten laittaa synnärin kohdalle tekstin SAS/TYKS. SAS eli Salon aluesairaala. päätetään myöhemmin kumpaan mennään, vauvan terveydentilasta riippuen. TYKS ei tällä hetkellä kyllä nappaa, siellä on niin kamalat ruuhkat, että pelottaa sinne mennä synnyttämään. kätilöillä ei aikaa kun heitä liian vähän, odota siinä sitten yksin ja ihmettele mitä tapahtuu mitä pitää tehdä. 2 pv saat olla osastolla ehkä käytäväpaikalla ja sit pihalle jos kaikki ok. SAS vaikuttaa turvallisemmalta, ainakin äiteen mieleen :)
 
Unu tervetuloa! :flower: :hug: Kovasti onnitteluita plussasta! :heart:

Talvis juu miepä muokkailen listalle tuon =) Kiva saada listaan täytettä.. Jää nii ikävän näköseks jos jollain ei jotai tietoa siel ookaa:p Vaik sullahan tuo TYKS sentää tuol jo ol. Ja kyl mieki varmaa parempana pitäsin sit tuota SAS:aa. Ja ihanaa ravinteli/pikkujoulu humputusmeininkiä illalle!! Ihana ku pääset tuulettuun!

Ja juu, mie noista kestoista oon aatellu lähinnä sisävaippa +villavaippahousut yhdistelmää. Se tuntuis helpoimmalta ku usein sanotaan, et villiksien kanssa ei ohivuotoja juuri tule. Eikä niitä tarvihe lanoliinottaa/pestä ku ehk kerta kuussa/sit ku alkaa haista =) Ja voipi olla, et VVV:tä ei sit jaksakaan kokeilla, mut se pitää sit katsoa mikä olotila on sit ku vaavin saa B) Miu anoppi niit kestoi varmaa tekee nii paljo ku on tarvis.. Tosin on mulla nyt jo noit joitain imuja (parhaimman kuvan oon saanu bambuimuista) ja sit sisävaippoja pari. Lähinnä kestovaippainfon keskustelujen kautta oon yrittäny lahjotuksena hommailla. Oon muutaman kerran kyllä huutiksestakin uusia hankkinu :heart:

vilmav voi kurja :'( No mutta sitten kun siltä tuntuu, että ootte valmiita uuteen koitokseen ni toivon, et pian pääset tänne takaisin! Miula tuo masis -kausi kesti noin pari pvää ja sit alakulo noin vkon. Sit 10 pvän päästä ku oli jo vuoto loppunu, ni oli kummasti virtaa uutta kiertoakin varten jo =) Mullahan meni sillon kesken vkolla 8+5 (neuvolan mukaan). Jotenki itse tunnen sen helpommaksi käsitellä aikaisemmilla viikoilla, vaikka toki se sillonkin vaikeaa on. Mut jotenki ite aatttelen aina, et sen on tarkotus mennä niin. Itse ku kummasti uskon kohtaloon/siihen, et asiat joiden on määrä tapahtua ni ne myös tapahtuu. Mutta kovasti voimia! Ja oikein ihanaa Joulua!! :hug: :hug: :heart:

Ouska eiköhän siellä masussa kaikki hyvin ole =) Ei kannata niitä uhkakuvia/huonoja kokemuksia juurikaan lukea. Niitä toki tulee ja onha se sillai hyvä tiedostaa, että elämään mahtuu noita huonojakin kokemuksia. Mutta ne vain onneksi vahvistaa. Ja ny kun kummiskin kaikki on hyvin, ni mitä sitä suotta aatella pahinta :hug: Saa oman mielen paremmaksi ku aattelee vaa sitä ihanaa pikku nyyttiä minkä sit syliinsä saa. Mulla itselläni tosin ekassa raskaudessa oli aika vaikea iloita niin paljoa ku alko tuntua, et ei musta äitiä sillo marraskuussa tule. Kummasti sen vaistosi. Mut vaistokin on eri asia kuin pelot. Mut toivotaan, et pääset nää kolmisen vkoa eteenpäin suht selväjärkisenä :D
 
Nyt on lääkärille soitettu. Hän sanoi, että tällainen tulee yleensä ihan kuukautisina pois eikä vaadi toimenpiteitä. Jos vuoto on rajua, kivut kamalia tai vuoto kestää normaaleja menkkoja pidempään niin sitten gynepolille kaavintaan päivystyksenä. Mutta ei uskonut tuohon vaihtoehtoon näillä viikoilla ja raskausontelon koon perusteella.

Luonto hoitaa nyt hommaansa ja minä yritän sitä kunnioittaa.
 
vilmav no mut hyvä jos ei kaavintaan tarvitsisi mennä. Parhainhan se niin olisi, jos tulee itse pois. Kaavinta kun ilmeisesti rasittaa limakalvoja paljon enemmän. Toivon, ettei kovin suuria kipuja tulisi vaikka toki henkiset kivut on myös osa km:ää :'( Mutta sie nouset tuosta ja itke jos se helpottaa. Itke niin paljon kun sinusta tuntuu, se usein auttaa ajan ohella. Paljon jaksamishaleja :hug: :hug:
 
vilmav iso voimahali :hug: sinne ,mutta älä ihan vieläkään heitä toivoo hukkaan. Kaverilla millä viikkoo aiemmin La kun mulla alkoi reilu vuoto ja kivut ja meni sitten lääkäriin niin KAIKKI oli hyvin. :) Et niinkin voi käydä...

Vauvis Hui ku mua jänskättää su puolesta! jänskättääkö synnytys paljon?

Sitten kerron omat huonot uutiseni... Työpaikkaa minulla ei enää ole... jouduin olee tämän pahoinvoinnin takia nyt viikonlopun pois ja aiemmin oli tosi paha virtsatientulehdus josta tuli munuaisaltaan tulehdus. Poissaoloja kun ei näköjään sallita LÄÄKÄRIN määräyksestäkään niin tänää sitten sain potkut... Kun kysyin syytä pomoni kiersi sen silleen ,kun ei tietenkään voi potkuja antaa sairauden takia että "en näe tämän olevan oikea työpaikka sinulle" Oon hoitanu vieläpä työtehtäväni moitteettomasti ja en ole saanu edes yhtää varotusta... Liittoon käynti maanantaina koska toi irtisanominen ei oo mikään kauheen järkevä saatika onko edes laillinen... Sinne meni kaikki haaveet sitte häistä sun muista kun tuli tällänen pommi. JA suukkis tietää varmaa kuinka hankalaa raskaana on saada töitä...
 
Vilmav Voimia ja :hug: . Voihan siellä kaikki olla vielä hyvin. Älä vielä luovuta, vaikka hyvähän se on henkisesti alkaa varautumaan.

BB Ota liittoon tosiaan yhteyttä. Mullekin esimies sanoi, että pitää käydä naapurikunnan neuvolassa, kun neuvolalääkäri on aina paikalla mun työaikana, että joudun oleen töistä pois. Otin siitä sitten selvää, niin saan tottakai mennä ja ei tarvi tuntejakaan tehdä takaisin.

Zoe Täälläkin on siivottu. Paitsi kenkäeteinen. Se on enään sitten pieni homma. Ei meilläkään tehty kuin normaali perusteellinen viikkosiivous. Tai siis ei joka viikko näin perusteellisesti siivota, ehkä kerran kuussa. Paitsi mies pesi saunan ja käsitteli laudesuojalla. Mutta onneksi siivottiin kahdestaan, niin ei siinä niin montaa tuntia mennyt.

Keittelin samalla riisipuuroa. Ostettiin höyrykattila ja kokeilin ennen joulua, että ei sitten jouluna tarvi temppuilla puuron keiton kanssa. Hyvin onnistui ja lisättiin vielä kermaa ja voita, niin hyvää tuli :p Oikein terveyspuuroa...

Tervetuloa Unu :heart: :flower:
 
Voi että vilmav :'( :hug: :hug: Kovasti voimia teille kaikille :hug: :hug: :hug: :hug:
Ihanaa joulunaikaa myös teille, vaikka mieli on varmasti maassa :hug: :hug:
Ja toivotaan, että pääset pian takaisin tänne odotuspuolelle :hug:

Tervetuloa Unu, ja onnea roppakaupalla :wave: :flower: =) :hug:

bb, no johan on törkeetä :kieh: :kieh: Eikä varmasti ihan laillista :/ Kyllä kannattaa tosiaan olla liittoon yhteydessä :/

Ouska, peesaan suukkista =)

toivis & :heart: 36+2 ( nvla 37+0 POKS :heart: )
 
Zoe-F
Sompio Täälläkin oli vaan tällänen perus kuukaussiivous, plus vähän järjestyksen vaihtoo kuustakin ajatellen. Mut parast täs on se, että ku oma koti on siisti, ni tiistai päivän lähtää mun porukoille, ja sotketaa siellä ja tullaa sit takasin omaa siivottuu kotii :D
 
Mitäs kuuluu Jive-:lle, Juli05:lle, haidi84:lle, Genetille, xAnnax:lle, melishalle, Uneksijalle, Markka84:lle, la bebelle, pinkkimielelle [/b]ja minteneidille???? Ku aikoihi ei oo mu mielest tullu mittää tekstiä tänne.. Sujuuko raskaudet ok? Entä kaks ensimmäistä, joko tuntuu synnytys olevan lähellä/supistuksia paljon?
 
Hello kaikki =) mä kuulun tonne haaveilevien puolelle =) Anteeksi tunkeilu mutta tarvisin vähän kokeineimpien apua!!! Kertokaa oliko teillä ennen plussausta HIRVEITÄ PÄÄNSSÄRKY kohtauksia??? :'( Mä en ole vielä testiä tehnyt, mutta aika vahva tunne että masussa joku asustaa... Mulla klassiset paha olo, väsymys, itkukohtaukset, mielialan vaihtelut, väsymys, oikean puolen munasarjan tylppä vihlominen(ei satu), menkka kipujen tyylisiä kipuja, lämmön nousu(37,2), runsas valkovuoto olisko ollut kaikki.. =) kiitos etukäteen avusta!! kaikille onnea ja :hug:
 
Onhan noita päänsärkyjäkin joillain ollu :) Toivotaan, et pääset tänne puolelle Hooyo jo tässä kierrossa! Mut elä suotta ihmettele jos negaa pukkaiskin.. Sillä etenki ekas kierrossa voipi tuo mieli tehä tepposet.. Mut kyllähä nuo oireet toki lupaavilta kuulostaa :) Toivotaan parasta! b=)d
 
Juu toivotaan, et plussa tulis =) Tulee vaa nii paljo mieleen oma fiilis sillo ekas kierrossa :D Naurattaa vielki ko mie olin olevinaa niiiiiii varma raskaudesta ku oli kaikki (kuvitellut) oireet sekä menkatki myöhässä. Noh, sit en ollukaa ovuloinu olleskaan ja menkat tuli 37 kierron pvänä. Onks sul ollu sit mikä ehkäisy ennen ja monesko yk menossa?
 
Suukkosuulle
No ei ole ollut minkäänlaista ehkäisyä, ja kyllähän sitä nyt on useampi kuukausi yritetty =)
Melkein naurattaa jos ei näillä 'yritys' kerroilla ei ole tärpännyt... :) mua niin jännittää ne menkat, yleensä aika säännölliset. Monta kertaa oon luullu et nytkö jo alko kun tuntuu että housut ihan märät mutta se onkin ollut vaan valkovuotoa..Ja jotenkin on muutenkin sellainen olo että kaikki ei ole niin kuin ennen =) Tai sit oon niin luulosairas :LOL:
Kuinka nopeesti sulle sitten onnistu ja teitkö testin vasta kun menkat oli myöhässä??
 
Olis kiva kuulla muidenkin plussanneiden oireet ja missä vaiheessa testin teitte?
Ja vähän kummissani olen siitä testistä minkä voi tehdä ennen kuukautisten alkua??(ei tavallisia apteekin testejä)mistä niitä saa ja minkä hintaisia?
 
hooyo88: Esim clear blue on sellanen testi jonka voi tehdä jo 3 päivää ennen menkkojen oletettua alkamispäivää, mutta tietty varmempi tulosa jos on yhtään pidemmällä nuo päivät. En kyllä muista yhtään mitä makso...hain vaan heti kun jäi menkat pois :D meillä tärppäs yk3 myös.

EM: Hih, mä kun näytin siskolle plussatestiä niin se kaivo samantien laatikosta mulle "vauvalahjan", bola-korun, jonka oli ostanut siinä toivossa että pian tulisin raskaaks kun yrityksestö tiesi :D

).(Jouluostoksilla on käyty ja vähänsiivoiltu, mutta sen osalta varsinainen ruljanssi alkaa huomenna!

Kukkaiskeiju & Pööpöti 10+5
 
Zoe-F
hooyo88 Lopetettiin ehkäisy ja olin varma että bongasin oviksen jo yk1. Oli mahan nipistelyä ja viiltelyä väsymystä, palelua ja kahvin juonti loppu ku seinään. Testasin kp27 Gravidan:illa ja selkeä haamu tuli. Ja samalla tiellä ollaan edelleen.
 

Yhteistyössä