~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 3.0~*~

Hei vaan!!! Taas on jäänyt hurjan vähille käynti täällä! Joulu hässäkkä painaa päälle, ettei oikein edes kerkeä hengähtää paikoilleen!!
Pika luvun suorittaneena huomasin, että DD oli saanut suloisen tyttövauvan! onnittelut syntymän johdosta koko perheelle :heart: :hug:

Ja nyt röyhkeästi siirryn omaan napaan
(.): Tänään käytiin sitten vihdoin ja viimein kauan odotetussa ultrassa. Ja massussa on kaikki kunnossa. Niskaturvotusta ei meinannut saada kunnolla mitattua, kun tirriäinen halusi nukkua kyljellään. Eikä meinannut suostua kääntymään, vaikka kilpaa lekurin kanssa sitä muksittiinkiin :D
Mutta lopulta suostui äidin mieliksi ja tulokseksi saatiin 1,2
liikkeet ++
ja pikkuinen sydänsykki hurjaa vauhtia.

Niin ja raskausviikkoja olisi menossa jo 13+6 12+4 sijaan.. eli LA muuttuu 18.6

Daadeli 13+6 :heart:
 
Ne tekee siel polilla painoarvion (mikä mulle tehtiin 3viikkoa sitten) jos joudun käymää viel ens viikolla ä-polilla...en tiiä...tuntuu vaan nii mahottomalta tässä vaiheessa enää alkaa syynäämään, jos vauvalle on annettu normaali painoarvio 3 viikkoa sitten... :ashamed:

Maanantaina sitte taas neuvolaan, ja saa nähä tuleeko ä-polilta mitään ku on nuo pyhät tossa välissä...meinaan, jos meinaa postia laittaa...ehin jo synnyttää enneku ehtii posti tulla perille :LOL:

Tuntuu vaan jos järellä ajatellaan, että antais nyt vaan olla, ja mä saisin nyt keskittyä tuohon tulevaan synnytykseen ja jouluun....
 
Dodii, neuvolakuulumisia...

ei oo mittää hiviä, kuppaa sun muuta ylimäärästä :D
paineet 119/83 (tässä varmaa viel lääkärijännitystä hitusen )
sykkeet 162 ja liikkeet ++

painoa oli tullu vaa 40g per viikko josta oli niin terkka ku lääkärikin vähän huolissaan. tai sanoivat, että huomaa kyllä et pahoinvointi jatkuu ja kyselivät kovasti pystynkö syömään.

terkka varotteli kovasti myös jouluruuasta. kaikille muillekin tiedoks, et pitää syödä kuulostellen kun saattaa tulla koviakin vatsakipuja huonosti sulavan ruuan vuoksi.

Daadelille ja vauvikselle
myös onnea hyvistä kuulumisista =)
 
kiitoksia kun jaksoitte vastailla. Ihmetelly tätä pohjatonta väsymystä ja tosiaa tota pääkipua! :)

Nibbler toi Suuri ÄITIYSKIRJA On mun mielesgtä tosi hyvä. Ostin sen Suomalaisesta kirjakaupasta ja maksoi 49,90 :) Siinä o ihan kaikkee ja siitäki viel kun vauva jo syntynyt. :) Jos siis kelailit ostella jotai kirjaa.

Mansikkatee NONNI! Onneksi olkoo! Mehän sanottii et kaikki on hyvin. :)

Daadelille, vauvikselle ja johannalle onnittelut hyvistä kuulumisista. :)
 
Voi että mansikkatee onnea hienoista kuulumisista!!! Ihanaa!!! :heart: :flower:

zoe mä muistan kans sen tittelintuure-sadun. Siinä kuninkaan tai jonkun piti arvata sen oikea nimi että sais tyttärensä takaisin jonka se tittelintuure oli kidnapannu tai jotain.... :p

Dadde onnea kovasti!!!! Ihania ultrauutisia!! :heart: Ja missä vaiheessa sä muka oot jo tollasille viikoille kerinny?! Vaikka vähän pomppaskin eteenpäin mut silti!!!

Vauvis höh... :| Ei kai siinä sit auta kun mittailla... Mut aattele nyt sun odotus alkaa kutakuinkin kohta olla OHI!!! Ja mulla on vielä monen monta kuukautta!! Miten mä muka maltan!! :D

Siivottiin ja tein lasagnea. :D Nam. oli hyvää... B)

EM ja Dodo 19+1 :heart:
 
Sitähän mä tässä nyt koitan EM ajatella ja ittee tsempata sillä, että tää on milliä vaille paketissa...vauva ku voi periaatteessa syntyy hetkenä millä hyvänsä! :heart: ...

Pitää yrittää olla stressaamatta nyt...*helpompi sanoa ku tehä*...

Hmmm...lasagnea.... :p :p
 
vakuutusasioita tutkineena täytyy sanoa, että hyvin rajaa yhtiöitä pois tuo kotivakuutuksen ottaminen samasta firmasta. enkä mä ole vielä bongannu kun kaks syntymättömälle lapselle olevaa vakuutusyhtiötä. ääh ku nää on hankalia miettiä!

kivat massukat oli muutes TA:lla ja EM:lla!
 
Vauvahaaveita: Onpas hassua että vielä pitää sun seurailla sokereita kun musta jossain vaiheessa ohjeet oli että vaikka olis joutunu koko raskausajan seuraan sokereita niin sen voi lopettaa viikoilla 36 jos on ollut suht kunnossa, ettei siis insuliineja ole joutunut käyttämään... Nauti loppuraskaudesta, pian se on ohi!

Nibbler: Mullakin on tuo suuri äitiyskirja, ostin sen miehelle isänpäivälahjaks :whistle: Tykkäs kovasti ja ehkä oli omakin lehmä vähän ojan puolella...

Mansikkatee: Hienoja kuulumisia! Ihan mahtavaa!

).( Juuri kun meni jo monta päivää hyvän olon kanssa...no melko hyvän olon kanssa niin ajattelin että nyt alkaa helpottaan ja sitten se iski! Oksennus kuin salama kirkkaalta taivaalta... Ei olis pitäny miehen ostaa hesburgerista hampurilaista... :wave:

Kukkaiskeiju ja pömppis 10+1
 
jossu kiitti. :D Aika plöts pallukka se on mut se johtuu vaan kuvakulmasta... ;) :p Vois huomenna käydä vaa'alla aamusella kattomassa että montako kiloa on tullut lisää.. lähiaikoina on nimittäin tullut vähän herkuteltua... :snotty:

ja meinaan jatkaa samaa linjaa: kohta otan jäätelöä mansikoilla ja meen kattomaan greyn anatomiaa!!

EM ja Dodo 19+1
 
Hei kaikille, tulin nopsaa kertomaan kuulumisia. :)

Ensinnäkin, SS halusi masukuvaa :D Joten tässä lasketun ajan kunniaksi "40+0" -kuva, joka vaihtuikin sitten 6 päivää jälkeen synnytyksen kuvaksi:

Painoa on tippunut jo 9kg, ja maha on ihan "kireä", eli ei löysää nahkaa tai läskejä :) Kohtu vielä pullottaa, mutta se kai painuu takaisin lantioon lähiviikkoina. Hassua, että pelkäsin niin paljon millanen läski musta tulee raskauden jälkeen, mutta oon kyllä laihtunut tosi nopeesti. Kilo päivässä lähtenyt nyt sitten kotiintulon :eek:

Vauvan kanssa menee mahtavasti, tyttö on ihan enkeli. Niin selkeesti elehtii nälkäänsä, ettei itkeäkään ehdi kun huomaan jo että tissi maistuisi :) Imetys sujuu siis hyvin, 1-2h välein saa olla syöttämässä. Sinappikakkaakin tulee joka syötön jälkeen, joten eiköhän tyttö saa ihan hyvin ruokaa :D Tarkistus oli toissapäivänä, paino oli tippunut 7%, mutta mulla ei vielä ollut alkanut kunnolla tulemaan maitoa, joten ei oltu huolissaan. Nyt se on noussut, ja likavaippojen määrässä kyllä huomaa... Lonkat oli hivenen löysät, että sitä tarkistetaan sitten seuraavalla käynnillä 26.12. Sijoiltaan ne ei kuitenkaan ole, hieman naksuu. Lääkäri uskoo että korjaantuu ja johtuu vaan synnytyshormoneista, joten ei olla kovin huolissaan :) Mutta niin, ollaan isukin kanssa ihan lumoissamme tytöstä ja todella onnellisia. Melkein kinastellaan kumpi saa pitää sylissä, mut se ratkeaa yleensä siten että ryhmähalitaan :D Tyttö mun kainalossa ja me molemmat sitten miehen kaikussa. :heart:

TA oli käynyt ultrassa, onnittelut oikeanlaisista rakenteista ja söpöstä kuvasta :flower:
Mansikkateetä säikyteltiin, mutta onneksi kääntyikin sitten parhain päin. Eli onnea sullekin :heart:
EM alkaa olemaan jo komea massu, ja viikkoja jo vaikka kuinka! Onnea, onnea :hug:
Vauvikselle jaksuja sokerisyynäykseen, hyvä kuitenkin että seuraavat vauvan vointia vaikka se varmasti välillä hiukan ärsyttääkin :hug:

Enempää en ole jaksanut lukea, ymmärrätte varmaan että on vähän väsy :ashamed:

DD ja potkurineiti 6pvä :heart:
 
Hienoa DD, että on kiltti tyttö ja kaikki sujuu mallikkaasti :heart: Sie selvisit vähällä kyllä mitä painoon ja kropan muutoksiin tulee :D Hieno juttu! :heart:

Täällä mytty jo potkiskelee ain vaa enempi. Huomen mennää mu porukoita ja kamuja kahtomaan ni siin meneeki sit kokonaine pvä, koska suuntaansa sinne ajaa 220km ja 4 paikkaa ois missä käydä :D

SS & mytty 23+5
 
SS, oikeassa olet. Tosi onni käynyt kun on näin ihana pieni tyttö, eikä se oman kropan takaisin saaminenkaan ollenkaan harmita :p :heart: Ihana kuulla myös että teidän mytty ilmoittelee olemassaolostaan entistä useammin. Nauttikaahan molemmat siitä :) :heart:
 
Zoe-F
DD Kiva kun kerroit kuulumisia :wave: Toivottavasti itselläni häviää tuo maha kanssa reippaasti. Pelottaa että minkähän kokoinen se on sitten viimesillään, kun nyt jo ottaa tuo kuula hermoille. Oon kyllä kattonnu, ettei mitään ylimääräsiä näin raskausaikana tulis, täytyy sitten vaan pikkuisen ja koiran kanssa vaunuilla paljon. Täällä on onneks kaikki suht siedettävien välimatkojen päässä, että on jotain innostustakin käydä vaikka kärrien kanssa kaupassa.
 
bbmä itseasiassa luulen että mulla on se kirja :) tai äitillä on se :D onnea poksumisesta ja tsemppiä ultraan. varmasti kaikki on hyvin siellä :)

DD hienostihan se on lähteny madaltumaan :) kiva kun kerroit kuulumisias

SS ajakaa varovasti! :wave: siellä on luikasta.
 
Mukava kuulla DD että kaikki menee hyvin ja oot päässy noin hyvin kuntoon :D
ja BBlle onnea ultraan..kaikki siel on niinku pitääkin :heart: :hug:

Ja tänne ei erikoisempaa...ensimmäinen sokerimittaus otettu, nyt syön aamupalaa ja siitä puoltoista tuntia ja uus mittaus...yhteensä 5 mittausta päivän aikana...

Huonosti jotenki tuli nukuttua yö..ei millää saanu unta...vielä joskus 1 aikaa yöllä katoin kelloa, ja nyt aamulla olin ylhäällä joskus puol7 aikaa... :eek: saa nähä kuin sitä väsähtää päivällä sitte....

vauvis neiti 38+4
 
kiva kun DD jaksoit kertoa kuulumisia! teillähän menee siel sitten oikein hienosti :heart:

(.) sunnuntaihin asti töitä ja sitten odotettu viikon joululoma! mä oon nyt päättäny, että jos tuon loman aikana tää mun pahoinvointi ei muuksi muutu, niin sitte alan jo terkalle valittamaan tosissaan. eihän tästä mitään tule muuten :/
 
Ihanaa DD lukea teidän kuulumisia :hug: :heart: Nyt taas ei millään malttais odottaa oman syntymää :ashamed: :heart: Painosta ei kyllä tosiaan tarvi olla vielä huolissaan, alussahan se laskeekin jonku verran, ku taas lähtee mukavaan nousuun =) Eikä niistä lonkistakaan, asia kyllä korjaantuu =)
Ja hui ku sul on maha pienentyny :D Totta tosiaan =) Toivottavasti itellä ois yhtä hyvä tuuri :D Ihana toi ryhmähali... :heart: :heart: :heart:

BBlle onnea poksuista ja tsemiä ultraan. Kaikki on varmasti hyvin :heart:

Täälläkin poksuu: 36+0 :heart: ( nvla 36+5 ) ja 14.40 ois synnytystapa-arvio =)
 
huoh.. tulen merkkailemaan, että pysyn kärryillä..

on taas niin paljon ollut touhua että.. tämäki aamu meni piloille, ku alkaneen joululoman kunniaks menin vielä kattoo koulun sähköpostin.. siellä oli mm. viesti että yks kirjallinen työ tulee täydentää (kivaa lomatouhua) ja koulutuspäälliköltä vastaus mun kyselyyn, kun mennään ensi tammikuussa harjoitteluun 9vko.

normi viikko meillä on maanantait koululla ja ti-pe harjoittelussa eli 4-pväne harjoitteluviikko. yks kouluviikko tulee olee sellane, et keskiviikkona ollaanki koululla "ylimääräisesti", eli jää ma-pe akselille 3 harjoittelupäivää. tuo keskiviikko joka on ylimääräinen, johtuu harjoitusyritysmessuista (kyllä, terveydenhoitajaopiskelijatkin on pakotettu semmoseen paskaan!!). mutta kyseinen poissaolo pitää korvata harjoittelupaikkaan. ja koskas muulloinkaan kun viikonloppuna.

arvatkaa mitä teen viikonloppuna? teen sitä mun sovittua 9h kaupalle!!

koska mä lepään??

koulutuspäällikön mielestä ois muutenki ihan inhimmillistä tehdä 6-pvänen viikko, eli 2 pvää koululla ja 4 harjoittelussa. kysyin, että voisiki messut skipata esim. jonkin aiheeseen liittyen tehtävän teolla, koska pitää mulle jäädä aikaa mennä omiin töihin ja levätä, ni vastaus oli että jotkin asiat tulee asettaa tärkeysjärjestykseen.

eli tässä nyt mietin että oonko sittenkin ensi kevään poissa koululta :ashamed:

anteeksi omanapaisuuteni mut nyt ei paljoa muuta päässä liiku.. itkettää ja vituttaa....
 
ON: Varasin huomiselle yksityiselle ultran (vko 6+0) koska tuo tuhruilu ei nyt lopu. Neuvolassa sanoivat vaan, että ei voida tehdä mitään. Minä en tällaista kestä vaikka kuinka normaalia olisi. Onneksi on heti klo.11 niin ei tarvii kauaa odotella.
 
Vilmav toivottavasti saat mielenrauhan siellä ultrassa :hug:

Talvis :hug: jaksamisia. kyllä sä jaksat ku otat sen pään :)

ON: että mä inhoon yövuoron jälkeistä päivää! tänään pitäs muka jaksaa mennä pikuveljen joulujuhliinkin.

miehen isältä tuli tänään joululahja ja arvatkaa vaan tekeekö mieli avata :D sit tuli itku ku mietin että koska kukaan mun perheessä ei tiiä että meille tulee vauva niin vauva ei saa joululahjoja, vaikka se on ollu tosi kiltisti. jollaki vissiin vähä tunteet pinnassa :D

eipä täs muuta. nyt taisteleen huonovointisuutta vastaan.
 

Yhteistyössä