~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 3.0~*~

vilmav juu olipas sinulla ollut tosiaan tökerö neukkatäti.. sanoitko että se oli sijainen? jos oli ni onneks vaan semmone. :) ethän sä voi kun nauttia raskaudesta ja tulevasta vauvasta, ja toivoa kaiken menevän hyvin. :heart: hermoilulla kun ei mitää voita, ja tuleville tapahtumille ei itse mitään voi... ja väsymys, joo voi että se oli aivan käsittämätöntä!! hae ihmeessä saikkua jos tuntuu ettet jaksa. mäki olin pari viikkoa alkuvaiheessa :xmas:

nibbler mun kokemukset raskauden alun matelemisestä... viikot 4-8 meni NIIIIN hitaasti, ja sit viikot alkaa vaan humista korvissa!! et jos meinaat esim tehdä jotain raskauspväkirjaa oloista yms, ni kannattaa jo täytellä... sit aika alkaa mennä tosi nopsaan ja raskausdementia vaivata ni pienet asiat voipi unohtua.. :D

asiast kukkaruukkuun.. kuulin ku koira pieras hetki sit.. pieni "puff" kuulu olohuoneesta :LOL:

neuvolassa tänään rv 14+2
verenpaine 122/68
syke kuului hyvin
pissa ? ei tutkinut mun ollessa paikalla...
kohdun korkein kohta jo pikkasen navan alla :heart:
verikoetulokset eivät olleet vielä tulleet.. jännityksessä veriryhmän ja reesustekijän kanssa ku ei oo niistä mitää haisuu :|

Talvis ja Nappula
 
Kp, ihana koiruus :heart:

ON: Viisaat ja kokeneet: Neuvolan täti sanoi eilen että vuotoa voi tulla ja se on normaalia. Sanoi, että mikäli on kipuja kovasti ja vuoto kuukautisia runsaampaa niin sitten pitää ottaa yhteyttä. Vaikka tiedänkin jo suunnilleen vastausen tähän niin varmistan silti, että vaatiiko haalean ruskea (tosi vaaleaa, kytistän vaan niin pirun tarkkaan) vuoto, jota housuihin asti tulee, mutta ei esim. pyyhkiessä näy niin jotain toimenpiteitä? Kauanko voi jatkua, että pysyy vielä normaaliuden rajoissa? Kipuja ei ole normaalia enempää.

Kiitos :heart:
 
vilmav en usko et on vakavaa, varmaa vaa jottai pientä vanhaa verta. Ja niin vähänki ni suotta huolehit =) Sit jos runsastuu ja on tuoretta verta ni sit voi ollaki jotai pielessä, tosin eipä ole sillonkaan. Enkä muutenkaa ehk tekis mitään, km tulee jos on tullakseen, sitä ei oikeen millään voi estääkään. Toki sit jos km tuliski ni pitäs men tarkistuttaa, onks paikat ok. Mut en sinuna ainaskaa viel huolehtis olleskaa :hug:

Ja tuohon, et raskauksista puolet menee kesken ni niinhän se on. MUTTA niihi kuuluu kemiallisetkin, joten useimmiten naiset ei välttämät ees tiedä olleensa raskaana. Ja sanotaan toki, et miltei kaikki naiset elämäsä aikana km:n kokee, mut mitä sitä ny turhaan miettimään. Miettii sit ku on aihetta jos sillonkaa. Mille ei ite mitään voi ni sitä ei murehtiakaan kannata. Pää vaan pystyyn ja semmoset masentavat jutut toisest korvast sissää ja toisest ulos saman tie :heart:

KP ihana koiruus =)
 
Heippa kaikille!

Anteeksi hiljaisuuteni, mutta olen ollut koko ajan niin väsynyt että olen vaan vapaa-ajat nukkunut... Mahan kivistelyt jatkuvat, nyt olleet pari päivää vaan rauhallisempia. Viime viikolla kävin jo ekassa neuvolassa... Oli todella mukava neuvolatäti... Nyt vaan odottelen ekaa ultraa ja sit onkin jo lääkärineuvolan aika... Vitsi tuntuu et juurihan testasin ja kohta siitä on kaksi viikkoa.. Edelleenkin panikoin siitä onko kaikki hyvin.

Anteeksi suuri valitusvirteni ja omanapaisuuteni!

Ouska + pikkuinen rv7+1
 
HanTa kiitos, kiitos! :heart:

toiveilija82 onhan tässä tosiaan vielä aikaa laskettuun aikaan, että taitaapi
tosiaankin keretä kääntyilemään moneen kertaan.:heart:
onnea sinne synnytystapa-arvioon :heart: :heart:

vauvahaaveita se ultra täti sanoikin että useimmilla vauva on jo tässä
vaiheessa raivotarjonnassa, siksi kai hieman huolestuin...no eiköhän kerkeä vielä kääntymään.
:D :heart:


kukkaiskeiju kiitos, eiköhän sinullakin pahoinvointi pikku hiljaa
ala väistymään, toivottavasti:heart: :heart:


nibbler kiitos!kyllähän sitä rakastaa jo vaikka katkaravulta näyttää. ja
nyt ultrissa rakkaus vaan vahvistuu. ihana tunne kerrassaan.


SuukkoSuulle kiitos, toivotaan että olet oikessa ja Pirpana tajuaa
kääntyä viimeistään viikolla 34 :D :heart:

baby butterfly syntyyhän niitä tosiaan peppu edelläkin, tosin tuskin
minusta, kun oon niin pieni ja leikkaukseen en tahtois...jos suinkin saan valita....

Talvis mukavia neuvola kuulumisia . :heart:
hassua ettei kertonut pissan tuloksia, no taisivat siis olla Ok,
 
KP ihana hauvavauva!! =)

Vilmav mulla tuli kans ruskeeta haaleeta tuhrua alussa mut ei merkannu mitään. :) Et ei huolta.

Ouska väsymys on aikamoista alkumeterillä... kyllä se siitä helpottaa. :) Muistan nukkuneeni päiväunet jos toisetkin alkuviikoilla. :)

Kävin joululahjaostoksilla. :) Melkein kaikki on jo ostettu, enää muutama yhteinen lahja ostamatta. :D Vähän sain päänsärkyä tuliaisiksi... :( Täytyy varmaan pistää sauna lämpeemään, tehä lämpimiä voileipiä ja käpertyä sohvannurkkaan. :p

EM ja Dodo 19+0 :heart:
 
TA mun sisko synnytti lapsen joka painoi 4980grammaa ja mun siskon lantio on niin pieni et ihmettelin et miten helkkarissa se sieltä ulos tuli? :D sisko tyylii 160 pitkä ja painaa normaalisti joku 48kiloo... Ihmeiden aika ei oo ohitte viel :) JA se kyllä sieltä kiepsahtaa ympäri. Minä itte olin perätilassa kuulemma 3pv ennen laskettuu aikaa. :D Ja La olin oikeinpäin ja sitten taas PT ja synnyin kyl ihan pääedellä... Äiti kertoi et lääkärit vähä ihmetteli et miten ihmeessä mahduin viel kääntymään. :D
 
KP voi että miten ihana dogi! *virtuaalisilitys*

Vauvis hitto ku missasin pelin :D mä luulin että tulee vasta nyt illalla. no ehkä siellä on jo uus.

mulla on pala kurkussa :( tulkaa ottaa pois! ja tuntuu kuumeiselta.
 
Kiitos TAAS :hug: Arvelinkin näin, mutta jotenkin sitä kaipaa aina vakuutteluja. Oon vaan niin hysteerinen tutkimaan noita pöksyjäni, että huh huh. Kaikki ajallaan ja painollaan, nyt ei auta kuin odotella :) Pitää laittaa mustat kalsarit niin en voi kytätä kaikenmaailman värisävyjä kun se nyt tosiaan ei näy edes paperiin ja vaaleissakin alkkareissa näkyy vaan semmosta vaalean maitokahvin väristä. Kyllä sitä ihmisen maailma kapenee kovasti tässä tilassa :LOL:

Hyvää vointia kaikille :heart:

Vilma ja Kirppulainen 5+4
 
Juuri pääsin täällä hehkuttaa, et mahanipistelyt ovat rauhoittuneet... Oltiin äsken ikeassa ja voi hitto kun nipistää ja on huono olo... sellainen olo et kyllä kohta laatta lentää... Eipä ole ennen kävelystä tullut mut ehkä vaikuttaa se et syötiin juuri ennen lähtöä ja sit siel oli kaikenmaailman tuoksukynttilöitä.. tai sit vaan mulla alkaa oikeasti tuo ylöstulo nyt juuri....

Onks kellään kokemusta??
 
Ouska Mullekin on alkanut tulee pahaa oloa. Esim tänään meinas tullu muusit ja nuggetit takasin suuhun kun söin ja sitten sen jälkeen oliki paha olo ihan pirun kauan. Kuuma suihku helpotti kummasti pahaa oloa samoin ruisleipä,mut tuntuu kyl et paha kurkus kokoajan.

Onko kellää ollu migreeniä alkuraskaudessa? Mua vaivannut nyt kaks päivää putkeen pääkipu joka yltyy illalla ja yöllä järkyttäväksi migreeniksi ettei edes näe kunnolla eteensä sitten enään ja kipulääkkeistä ei ole MITÄÄN apua?

Vilma mullekin tuli kans reilu viikko sitten pikkareihi jotai ihan ihmeen ruskeeta limavuotoo... Mutta sitten soitin siitä tutulle kätilölle ja sanoi että se on ihan normaalia raskausaikana että valkovuodon koostumus ja väri voi vaihtua useastikin raskauden aikana. niin kauan kun ei ole runsasta tai kivuliasta vuotoa niin ei ole mitää hätää. Älä turhaan stressaa tekee vauvalleki hyvää ku otat ihan iisisti ja kaikki menee kuitenkin varmasti hyvin. :)
 
Ihanaa Suukkis :heart: Mä odotan vielä itse niitä ensimmäisiä liikkeitä... Ja siihen menee vielä pian monta viikkoa ja varsinkin siihen, että mies voisi ne tuntea...

Mä olen kanssa hysteerinen sen kanssa, että mitä housuihin valahtaa. Valkovuoto on lisääntynyt tosi paljon ja välillä kun tulee housuihin sellainen "tulvahdus", niin pakko mennä vessaan katsomaan mitä sieltä tuli. 9.1. on rakenneultra ja odotan sitä kuin kuuta nousevaa. Haluaisin saada varmistusta, että kaikki on hyvin.

Kummitytön lorukortit on hieman vielä kesken ja ne pitäisi vielä postissa ehtiä lähettämään. Pakko saada perjantaiksi postiin, kun en luota siihen, että maanantaina ehtisi enään jouluksi perille. Mahtuu tosin kirjeeseen, mutta joulun aikaan on varmaan niin paljon postia, että ykkösluokan kirje ei välttämättä mene kahdessa päivässä perille.
 
iih ku ihanaa SS ! :)

pakko munki tunnustaa että oon hysteerinen housutarkistelija :ashamed: onneks se menee siinä samalla ku ravaa vessassa erilaisissa toimituksissa :ashamed::ashamed: ja mulle ku luvattiin ummetusta ku on raskaana.juu ei oo ei.


yks etappi mitä odotan innolla on viikko 15 ku vauva alkaa kuulee :) oi kyl meillä menee aika reteesti ku kuunnellaan kaikki Dream Theaterit, Horrorpopsit, Stray catsit, Mad sinit ja Elvikset läpi :D
 
Kiitos babyb, Sompio ja nibbler :heart: Meki oltii nii innoissaa ku parisen kertaa mies oli missannu ne isoimmat potkut ku esim. kerran se oli puhelimes eikä tajunnu mitä tarkotin ku yritin vinkata sitä, et potkas nii kovaa et maha vähä hypähti :D Mut ny onneks tuntee. Kummiski näin isoilla vkoillaki ni joha se oli aikaki :p
 
Onnea Suukkis... ihanaa kun mieskin tunsi liikkeet!! Meillä siippa tuns viikko sit pari muljahdusta kun Dodo hetti voltin, mut ei sen jälkeen viel. Ei taida potkut olla viel tarpeeks voimakkaita meijän mukulalla että iskä ne tuntis... :D Ehkä tuossa muutaman viikon päästä, kun mun mielestä ne on aika voimakkaita potkuja mut mähän tunnen ne molemmilta puolilta... :p

Voin myöntää nibbler, sompio ja baby b että mä teen sitä eritteiden tarkkailua vieläkin! :LOL: Kai se on kai joku refleksi että pitää vilkaista siihen paperiin... :snotty: hih. B)

Ouskalle :hug: kaikenlaiset nipistelyt kuuluu asiaan! jaksamista pahan olon kanssa!!

Meillä siippa lukee sadun joka ilta meille, mulle ja Dodolle. :heart: Ajateltiin että sillä tavalla vauva oppii tunnistamaan isän äänen ja samalla käydään läpi satukirjat että voi niistä sitten rankata pois satuja jotka on kamalia... eilenkin tuli vastaan sellainen missä susi hyökkäsi hevosen kimppuun, repi sen mahan auki ja missä kettu kuoli kun hevonen potkaisi sitä! :eek: Nää oli siis jotain kansansatuja jostain venäjän aroilta... Mut aika hurja satu. On siellä paljon ihaniakin satuja mut välillä tulee eteen noita hurjia...

EM ja Dodo 19+1 :heart:
 
Mä en oo eritteide tarkkailua tehny ku sillo iha alus ku tuli tuhrua :D Sittemmin se jäi het jo unholaan.. B)

EM olipa kiva satu :D No mut tuo on kyl kiva juttu, et lukee sit kaikkee =) Mieki yritän patistaa miestä jutteleen pikkuselle sit, mut vastahan se alko kuulla ni ehtiihä täs viel :)
 
SS mäki luulin että se ois paljon myöhemmin, mut growing peoplen sivuilla oli et rv.15. ja se oli tosi hyvin selitetty siellä niin...
mut voihan ne siellä olla väärässäkin, tai sit jotain.... se on muuten hirveetä miten eri kaikki tiedot on eri sivuilla. :/ pitäs ostaa joku kirja ja päättää et kaikki mitä siinä lukee on totta, ja ei uskois mitä muilla sivuilla sanotaan ku siitä menee vaan sekasin.
 

Yhteistyössä