~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 3.0~*~

Luin kaikki viikonlopun viestit ja en muista yhtään mitä piti kommentoida...

Oltiin anoppilassa ja miehen äiti on ihan hulluna nuppuun. Ei muusta puhunutkaan ja mä en olisi saanut kantaa edes kauppakassia. Anoppi on 70-v ja ehdottomasti olisi hänen pitänyt kantaa...

Eilen illalla miehellä ei tapahtunut mitään kun piti vuodesohvaa alkaa levittään. Otin leikilläni sohvapöydästä nostoasennon ja en olisi oikeesti nostanut kun se on tosi painava. Mies pomppas heti sohvalta ylös, että hän nostaa. On ne ihania :heart:

Onko teillä muuten minkälaisia vakuutuksia vauvalle ja missä vaiheessa olette ne ottaneet? Pitääkö se ottaa ennen syntymää?
 
babyb :LOL: Mie oon tääl aina, mie vainoon teit!! :D ei vaa. Mie kahton ain välil onks tullu mittää ja ny kahton idolsia ni tuun ain mainoksilla kahtoon onks mittää uutta :p Ja hyvä et perheet otti uutisen ilolla vastaan. Voisko häät pitää sit vaavin syntymän jälkeen? Tosin mul itelläni ol tärkeetä, et syntyy avioliittoon :)

Sompio me otetaa kai pohjantähdestä vakuutus ku muutki vakuutukset o siel. Tai saa ny nähä viel. Mut 3kk ennen tulee ottaa vakuutus aika useissa vakuutuksissa, jotta se ois sit voimassa jo het syntymästä lähtien :)
 
Sompio, tässä veritaksen sivuilta kopsattu: Vuonna 2009 syntyvälle lapselle varatun vakuutuksen vuosimaksu on 6 ensimmäistä vuotta 469 ? ja kuudennen vuoden jälkeen 260 ?.

Tässä linkki siihen: http://www.veritashenkivakuutus.fi/index.jsp?navi-main=hloasiakkaat&navi=henkijasairausvak&locale=fi&content=structure%2Fjsp%2Fnavi%2Flifeinsurance.jsp&mainmenu=junior&submenu=refund
 
Ja Veritaksessahan ei oo omavastuuosuutta. Pohjantähdel oli joku 360-370? vuosimaksu ja omavastuu oli 70? per sairaus. Eli pitää ny sit kahtoo miten tekee. Ku jos siel pysyy vuodest toisen tollasena ni sit se ois kyl varmaa parempi ottaa veritaksesta. Mut saa ny nähä.
 
Vaikka se onki kallis, korvaa kuiten melkeen mitä vaan :/ Ja toisekseen kyllä muissakin vak.yhtiöissä tulee sit hintaa, jos lapsi vähänkään sairastaa, et pitää maksella niitä omavastuuosuuksia :/ Silläpä se hinta sit pompsahtaakin :whistle:
 
Meki otettiin niitä tarjouksia yhdestä jos toisesta paikasta, paitsi ifiltä... Pohjantähdellä oli ainakin ihan törkeen kalliit vakuutukset, samoin tais olla turvassa :/ Tapiolaa ja veritasta mietittiin ja vertailtiin, ja veritakseen sit päädyttiin =)
 
TAAS mä kukun täällä.. Tosin otin mie tirsat viidest seiskaan sillo illalla :D Eli parempi näin. Sit ku nukkuu johki kahtee ni mies onki jo pari tunni päästä kotona. Tosin viel en tiiä tarkkaan millo se tulloo, mut huomen kummiski. 8 pvää erossa ja ny viimein näkee! Ihanaa!! :heart: :heart:

*muoks njahas, tuliki valvottua sit hituse pidempään.. Jumiuduin tonne Libero -kerhon sivuille täyttelemään odotuskirjaa :D Josko ny pääsis unelle.. (kello 3:57)
 
oisinkohan mä kauhjee kestovaippapetturi jos liittyisin tuonne liberon sivuille :D no ei vaan... muistaakseni sieltä sai lahjoja.

mä muistan kun mä köyhänä liityin sinne että mä saisin jonku lehen, niin ne lähetteli mulle sieltä joka kuukausi postia että "vauvasi on tänään niin ja niin vanha.." sit mä aina luin ne hirveellä mielenkiinnolla ja odotin odotuksen odottamista :)

tuota vakuutusta minäki oon miettiny. ainaki ifiltä luvattiin raskausajan vakuutusta, mutta mutta kun se oli ruotsinkielisessä vauvalehessä niin mulla ei oo hajuakaan että onko sitä suomessa? pitäs ottaa selvää.
 
suukkis se vaan yökukkuu... :D Ihanaa kun kulta tulee kotiin! :)

nibbler, käyppäs tuolla: http://www.vakuutusneuvonta.fi/pdffiles/lvve2007.pdf

Nonniin... laitoin nyt sitten tarjouspyynnöt Fenniaan, Veritakseen, Pohjantähteen, Lähivakuutukseen ja Turvaan. Katsotaan miten käy... Kerroin rehellisesti myös siitä edellisestä Potter-raskaudesta, saa nähdä miten se vaikuttaa vakuutuksen saamiseen. Inhottaa kun sitä asiaa joutuu väkisin raahaamaan mukanaan vaikka haluaisi jättää jo sen taakseen... :kieh:

Tänään olis siivouspäivä... ei innostais. :p

EM ja Dodo 18+6 :heart:
 
hulluksi tulen...

vakuutus asiat... ei ymmärrä lapuista hölkäsenpöläystä... if on varmaan kuitenkin varmin kuin talouden kaikki muutkin vakuutukset ovat siellä...

ketään muuta odottajaa kipeenä...

täällä taistellaan vatsataudin ja kuumelämpöilyn kanssa....
 
Zoe-F
Mie liityin vau-kirjaan, sieltä sai pienen lelun, vaaville kirjan, vauvakirjan (mikä on oikeesti aika nätti) ja semmossii tietoläpysköi.
Ainut miinus on se että joka kuu pitäis muistaa peruu se kirjapaketti erikseen, se voi kyllä olla, että mä kohta eroan siitä kerhosta.
Liberoonkin liityin, siihen pitää vissiin liittyä ennen kun napero on 3kk niin sitten saa jonkun paketin kun lapsi on puol vuotias.
Tenava-lehteenkin liityin, ei maksa mitään, ja sieltä tulee pien lehti, missä tais sitte olle jotain tehtäviäkin, meinaan että jos perheessä on jo lapsi/lapsia niin niille pari tehtäväsivua.

Mies löysi eilen romuistaan stetoskoopin, itse ajattelin heti että tuollahan on kätevä kuunella auton laakereita yms akseleiden ääniä, kun vaihtaa sen lätkän piikkiin, mutta mies olikin ajatellut, että se voi kuunnella pojan ääniä sillä :D Ja kyllä se kuuntelikin, kuulemma sydämen lyönit kuuluivat hetken, itse kuulin vain kohinaa :D

Käräytin koirankin taas aamulla sohvalta. Meillä on sellanen diili, että mä tiedän koiran nukkuvan sohvalla, mutta en tee sille mitään, kun mun ei tarvi sitä nähdä, eli se nukkuu joskus öisin. Mutta nyt oli kyllä jo ihan päivä, ja kyllä mä joskus kuulen että se tulee sohvalta alas just ennen kun mä avaan makkarin oven, mutta nyt se oli niin sikiunessa rankan viikonlopun jälkeen.
En tiennyt yhtään taas miten pitäisi reagoida oikein, häädin koiran sohvalta alas ja komensin sen eteisen pimeimpään nurkkaan ja myöhemmin vielä kielsin sitä menemästä omaan petiinsä kun sinne yritti.

Zoe ja Öttiäinen 26+3 :heart:
 

Yhteistyössä