~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 3.0~*~

Zoe-F En ollut kuullut sun tarinaa. Kiva kun kerroit. Kätilö sanoi että on myös vaaratonta vuotoa olemassa. Vuoto on taas muuttunut sellaseksi tuhruksi. Nyt tänään on vuotopäiviä tasan viikon verran. Kyllä mä haluisin kanssa uskoa siihen myöhäseen hedelmöittymiseen. Se ois ihan mahdollistakin kun kierto on ollut niin sekasin. Mutta jos nyt kuitenkin ois mennyt kesken niin oon kyllä siihenkin ihan tyytyväinen et huomattiin jo nyt eikä vasta 12 viikolla ultrassa. Noita aikoja tuulimunaraskaudet tulee itsestäänkin ulos. Hyvässä lykyssä voin olla jo sillon uudelleen raskaana. Mutta toivotaan että siellä joku kasvattelee itseään jo nyt. Kiitokset kaikille halauksista.
 
Zoe-F
Mansikkatee Mulla vuoto kesti vähän yli viikon, runsaantu koko ajan ja muuttu punasemmaks. Mut ei silti ollu kirkasta, eli "vanhaa" verta jostakin. Ja myöhemmin tuli kyllä hieman kirkastakin, mutta sitä lääkärikin epäili, että olis istukasta vuotanu rasituksessa.
nibbler Vanhemmassa vauvalehdessä tulevat isukit päivitteli, etteivät olleet ollenkaan varautuneet sellaisiin hormonimyrskyihin *tsih* :D Tunnustan että voin olla aika kamala välillä.
vilmav ja jos johonkin ultraan kuitenkin haluat niiden lisäkis mitkä "kuuluvat" asiaan, niin säästä vaikka hmm. olikos se 4D:hen. Sieltä taitaa saada cd:n mukaan yms.
 
Chamorphis
veiled tohon turvotukseen on monia apukeinoja... Jalat pystyyn vaan aina kun mahdollista, tukisukat (tosin mulla turpos sillon sielä allakin!), ananas ja muutama muukin ruokalaji jota en muista saattaa auttaa.... google saattaa tietää! :D... Juu ja sitten mahdollisimman paljon juoda vettä! 1,5 - 2 litraa vettä vuorokaudessa... välillä tuntee olevansa kameli ku juo niin paljon! :LOL:
vauvis etköhän sä poksahda ennen mua kuitenkin! :D Kun toivees kuitenkin olis, että vasta ens vuoden puolella syntyis... Jännittää hiukka se ensviikon sisätautipolikäynti et mihin suuntaan ne proteiinit on menny... Tai no noussu ne luultavasti on, mutta kuinka paljon! :eek:

Chamorphis ja Nasu 34+4
 
Painaakohan kasvava kohtu jo mun rakkoo täs vaiheessa? Ku etenki aamulla veskikäynni jälkee sattuu sillai kovasti iha kuin ei ois saanu rakkoa tyhjennettyä. Vaikka siis usein käyn veskissä. Yölläkin siis kerran pari.. Mut onneks se kipu ain hellittää sit vähän.
 
Oikeen suuret onnitelut DD:lle ja isille :hug: :heart: :heart: vihdoin teijän prinsessa suostu tulee poijes..hei,ootko jossai ulkomailla, kun kellonaika wri kun suomen? oon pudonnu kärryiltä.. :whistle:

Täällä taistellaan oksetus oloo vastaan :kieh: hermot menee ja väsyttää pirusti..töissä on tuskasta..koiranpentu valvottaa öisin ja kauhee kusi paska ruljanssi on kotona :headwall: ihanaa =) Ootan et tää paha olo loppuu ja pääsen treenaa salille ja elämää taas "normaalisti"..kauheesti syyhyttäs kertoo muillekkii ku 3 parhaalle kamulle, että meille tulee vauva kesällä =) mutta ei vielä tohdi...miehen sisko otti ihanasti meijän uutiset,oli menny iha sanattomaksi,melkee itkeny ja tärissy vaa..oli onnellinen meijän puolesta.

toiviksella on jo kiva pallo :D ootan et oma pötsi rupee kasvaa.. :whistle: vielä on ihan tavis,jos ei lasketa ilta turvotuksii mukaa,joita tulee aika ajoin. Jänskättää se ensviikon neuvola, joka siis on 19.12 eikä 19.19 :LOL:
 
Zoe okei.. Mul ei semmosta kipua ole koskaa ollu paitti ku on virtsatientulehus ollu. Mut sillon oli kyl muitaki kipuja eikä pystyny pissaan aina, joten tuskimpa tää sitä on, ku kuitenki asiat hoituu tuol veskis iha kivuttomasti. Eli josko se sit kummiski ois sitä ku kohtu painais.
 
ääh, koko päivä mulla mennyt päivystyksessä, kun ei tää flunssa yskä mene millään ohi, eikä saa lääkkeitäkään niin aloin pelkään jos ei ookkaan normi flunssa. No odottelin eka kaks tuntia lääkärille pääsyä ja onneks oli tosi mukava lääkäri joka otti ihan asiana kyllä vaikka sanoin että voihan tää olla vähän turhaa kun ei kerran saa flunssa lääkkeitä syödä. No siellä selvis että mulla on ollut pitkittynyt flunssa, jonka seurauksena olen saanut korvatulehduksen joka nyt pitkittää tätä yskää... :eek: Ei kun antibiootti kuurillevaan. Onneks kävin.

Hirveesti tekee mieli lettuja...jaksaiskohan mies mulle tehdä... :D
 
Suukkis mulla tuntuu aina kans välillä kipua alavatsassa pissaamisen jälkeen. tai siis semmone hassu tunne, et ihan ku mahassa oikeesti tilaa tulis enemmän ku sai tyhjennettyy rakon. mut mul onki kaikkii hämärii tuntemuksii tullu alavatsalle, ne kävelykivut yms. :D

illalla meen kaverin synttäreille :heart: on varannut ravintolasta pöydän jonka jälkeen ei-mahankasvattajat siirtyvät baariin ja minä ajelen kotiin. :) on kumminki niin myöhä jo siinä vaiheessa, ja oon menossa tonne opiskelupaikkakunnalle ku kaveri asuu siellä, ni matkaa on klo 22-23 aikaan se 50km...

isäki soitti aamulla.. oli saanu mun "hyvää joulua ukki" -kortin... ja innostuski sit ainaki yhdelle siskolleen juoruamaan kun onnitteluviestiä pukkas.. :D

hääräsin joulua keittiössä tänään... :) tein piparitaikinan itse heti aamusta ja sit väsäsin riisipuuroa ja sekahedelmäsoppaa, ja sitte vielä tehtiin ne piparitkin :heart: huomenna poksuu, Hikka-Heikki 13+6 :heart:
 
Talvis onkin jo pitkällä! :D Hassua kun on vähän aikaa pois niin ei tajua että viikot menee muillakin eteenpäin eikä vaan itsellä.... =) Sähän ootkin ollut ahkerana!

kukkis toivotaan että antibiootit auttaa ja saat flunssan kuriin! :hug:

londiliina mulla on ainakin kyllä tullut jos jonkinmoisia jomotuksia pitkin raskautta etten mä enää jaksa niistä huolestua... eli aika monet kuuluu asiaan!

(.) kävin tänään sellaisissa joulujuhlissa jossa pienet lapset esiintyi!!! Nuorin tais olla alle 3-v. ja VOI miten ne oli suloisia!!! Kun laulettiin yhteislauluna joulupuu on rakennettu ja ne lasten kirkkaat äänet kaikui siellä... mähän vollotin!! :D :'( :heart: :LOL: En paljon pystynyt laulamaan mukana... :whistle: Kävin pikkujouluissakin. :) muut läks baariin ja minä kotiin. Ah. Tääl on paljon kivempaa ku baarissa. :D

EM ja Dodo 18+4

ainiin.... huomenna ikeaan. :p en mä mitään isoa meinaa ostaa mut katotaan nyt mitä löytyy... :whistle: ;)
 
toivova Täällähän minä nyt oleskelen.
Londiliina Toi jatkuva pissahätä johtuu näin alussa hormoneista kuulemma (luen ahkerasti tota mun raamatun paksusta mamma kirjaa :D )

Tänään sai anopit tietää raskaudesta. Taitaa kutimet paukuttaa koko yön vauvan villasukkia tuplamäärin. :D
Toivotaa että mansikkateelle tulis parempia uutisia myöhemmin. :)
 
Ei oo vauviksella enää pitkää aikaa, enää enintään noin 4 vkoa :heart: :heart:

Miulle tul äske inspiraatio ni siivosin pöydän laatikoita turhista papereista (haa! Meni siin samalla joitain valokuviakin jostain entisistä tapailuista, joo'o.. Mä en turhan usein kaappeja raivaa kunnol :D) sekä tiskasin äsken myös kattilan ja pannunkin =) Onneks asutaan päätyasunnossa, ni ei sen pitäs kauheesti häiritä naapureit :p ja jos jostai syystä yläpuolel asuvia haittaskin ni saa haitata.. Ne o mölynny parina yönä iha kiitettävästi :D

energinen SS & mytty 23+2
 
Nii ja mie oon muute miettiny ny vähä simmosta, et onko tää ny iha normaalia? Ku ok, istukka on etuseinämässä, eli se vaimentaa potkuja. Mut ku tuntuu et tunnen niit liikkeit tosi vähän. Eli aamulla ja illalla ja sillonki aikas vähänlaisesti. Ei tunnu yhtään terävinä, eli neki vähät liikkeet tuntuu tosi vaimeilta.. Miul kummiski on jo 24. vko menossa ni eiks niide pitäs jo kohta kunnolla vahvistua istukasta huolimatta?
 
Suukkishan on yökukkuja. :) Tiskailee ja kaikkea... ja sit tietty pohdiskelee yöllä tuollaisia: mä uskon et kaikki on ihan hyvin Myttysellä. :hug: Mut jos sua huolettaa niin soita ihmeessä neuvolaan asiasta. Mä tunnen liikkeet tosi selvästi, mut ei ne viel mulla ainakaan oo mitenkään voimakkaita. Silloin jos vauva kierähtää tai tekee jonkun voltin niin sen kyllä tuntee ja siihen herää, mut muuten ne on pieniä muksasuja. Mut en osaa sanoa et kuinka paljon sit se istukka vaikuttaa... :/ Soita neuvolaan, ne on varmaan vähän viisaampia kun me täällä palstalla. :p tai en tiiä onko. :D

baby b musta on kans niin hienoa että säkin oot täällä. :)

vauvis iiiiks! kohta se murunen sieltä tulee teidän syliinne.... :heart: Voi miten jännitävää ja ihanaa!!! :D Mä en malttais oottaa että saan tämän tyypin syliin täältä masusta.. :heart:

EM ja dodo 18+5
 
EM en mie viihti soittaa :| Ku mu neukkutäti o semmone, et se sanoo miltei kaikkeen, et on normaalia :ashamed: Eli iha turha soittaa ku tiiän mitä se sanois. Ku se AINA ku soitan ni puhuu sillai hirmu nopeesti ja vältellen, eli ikäänkuin haluis, et lopettasin puhelun mahd. pian. Sillonki ekas raskaudes ku soitin, et tuunko lääkärikäynnille ku nyt on alkanu vuotaa. Ni sit se oli vaa hetken, et "voiiiii" (siis sillai voivotellen, et voi ku ei menis kesken). Mut sit ku sanoin, et ei vie kauheesti vuoda ni se et joo joo, no sit tuut vain lääkärille, lääkäri kahtoo. Ja täs raskaudes ku sanoin, et alussa on tullu vuotoo ni oli vaan et jooo, se on normaalia. Se sanoo sen kaiken aina sillai tosi välinpitämättömästi.. Eli ok, tiedän et on normaalia, mutta :ashamed: :snotty: Vois sitä silti ees esittää olevasa myötätuntoisempi toisen huolille.

Ja ny eilen mytty pitikin pienoista jumppailua sillo kolmen mais yöl :p Ja ol ne hitusen kovempia liikkeit ku yleensä. Mut silti vaa kummastuttaa, ku luulis mytyn olevan jo sen verta iso, et kunnol tuntuis istukasta huolimatta. Mut nooh, ehk mie murehin sit vast jos todetaan, et ei ois kaik kunnos =) Ärsyttää vaa, ku näin unenki yks pvä et mytty olikin vain 90grammaa ja se oli iha liian pieni ja heikko ja sit annettii jo tosi huonot mahollisuudet sille siin unes :( Mut onneks nuo o vaa unia..
 

Yhteistyössä