*~ ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET~* vol 2.0

zoe hieno juttu et sopu syntyi! :heart: Ja pesupähkinöit mietin jo pitkään ja DD:n kans enempi viel niist höpisin ja sit aattelin et no jos yrittäs :D http://www.biona.tv/Suomi/pesupahkina.html tuos esmeks linkki mist voi lukkee niist. Ja riittää siis vuodeks tai enempikin ja voi yhtiä kuoria käyttää kahestikin. Tahrasuolan kuulin DD:ltä ja se kirkastaa valkosia vaatteita. Ja kestiksii kyl aion koittaa ja käyttää vaavilla, vaikka kuin vaikeeta ensi ois ni uskon, et kokeilemalla sit löytyis se oikee:) Ja nauhavaippoi mul on muutamia, useampiakin ehk hankkisin ku ne on oikeen passelit =) Ja villikset siihi päälle ni eiköhä pärjää :heart:
 
Zoe-F
Suukkis Täytyykin lukasta ihan ajatuksen kanssa. Noilla kaupan tahnoilla kun ei saa muuta kuin koneen haisemaan, vaikka kuinka tuulettais, ja pahimmillaan kunnon kutkan ittelleen :/
Nyt kun mulla on aikaa, niin ajattelin ommella tilliäiselle imetystyynyn ja nukkumapesän, ja ehkä kantoliinan.
 
Huomenta :wave:

Täällä ollaan jo herätty, klo 9 olis neuvola käynti, ja sit pitäs jaksaa viel iltaan mennä töihin :ashamed: ...*hokee* "ei oo enään ku 3 päivää töitä, ei oo enään ku 3 päivää töitä" :whistle:

Tänneppä ei muuta erikoisempaa...neuvola kuulumisia kertoilen kunhan sieltä palaan =)

vauvis neiti 33+1
 
No huh, olipa kirjoitusta.

Zoe Hyvä, että olette saaneet sovittua. Meillä kanssa mies ottaa usein viikollakin sen 2-4 kaljaa. Olen siitä monta kertaa sanonut, että en halua olla lähellä kun on juonut. Jo ennen raskautta. Mies ei ennen ottanut alkoholia juurikaan. Mutta koko ajan ottaa enemmän ja useammin. Olemme siitä puhuneet, mutta hänen mielestään olen nipo. Saa nähdä miten menee. Eilen taas kun käytiin kaupassa, niin otti 6 kaljaa. Tosin niitä 0,33 ja joi niistä neljä. Mutta mun mielestä ei tarvitsisi varsinkaan nyt, kun olen raskaana. En ennen raskauttakaan juonut itse montaa. Aikanaan kyllä join ja siihen mies aina vetoaakin. Mutta mulla vaan on totaalisesti kilahtanut hermot tohon juomiseen. Mutta ei siitä tässä pinossa enempää, kirjoittelen jo siitä toisessa pinossa.

Kerrottiin miehen äidille ja miehen pojalle viikonloppuna raskaudesta. Ihan hyvin poikakin sen otti :) Tosin hänen äidillään on jo uuden miehensä kanssa 5-v. poika, joten on jo joutunut sopeutumaan pikkusisaruksiin.

Huomenna on ultra. Jännittää :heart:
 
Hyvää huomenta kaikille...
Ihanaa kun jollain on hyvä työpaikka... joka ymmärtää eikä pelkää pitää odottavia äitejä töissä...
Täällä meni käytännössä vasta vakkari sivu suun... pomo totesi vain että "täytyy olla työkuntoinen" noh nähtävästi olen sitten todella sairas kun raskaana olen...
Lyhyesti kuvio lähti liikenteeseen siitä että vaihdoin firmaan lupauksella, vuoden sijaisuuden jälkeen vakinaistetaan... Mutta mikäs siinä, luotan että meille lähihoitajille on töitä myös sen jälkeen kun äippäloma on pidetty...

ZOE on mukava että on sovittu, ja rauha on taloudessa...
Kyllä tuo meidänkin mies sitten illalla hipsi viereen... onneksi...

nyt meni ohi, kuka olikaan laittanut linkit noihin paitoin... aivan loistavia... mä haluun tuon ultra paidan :D täytyy kysellä voisiko joulupukki laittaa sen konttiinsa :D
 
dodii..neukku kuulumisia: :wave:

rv 33+1

paino: Pysyny samassa ku viimekerralla :eek:
RR: 133/80
pissa: puhdas
Hb: 130
tarjonta: RT
Syke: +134
Liikkeet: ++
SF: 30.5

Seuraavalla kerralla olis sitte viimenen lääkäri käynti, ja sen jälkee aletaa neuvolassa käymää viikon välein :D
 
IHANAA!!! Mies soitti äsken, että pääsee huomenna mukaan ultraan :heart:

Mun aika on tyhmästi kesken työpäivän ja muita aikoja ei ollut. Mutta onneksi pääsee, paljon mukavampi mennä kahdestaan :)

Mun pomo muuten sanoi, että työaikana ei saa mennä lääkärille. Ei tiedä vielä raskautumisesta. Oli aikaisemmin jo antanut luvan olla pois töistä sen pari tuntia, mutta perjantaina sanoi, että ei sitten enään työajalle varata mitään lääkäreitä. Sanoin, että en saanut muuta aikaa. Mutta ei kuulemma vaikuta asiaan, työajalla ei mennä. Teenhän toki ne tunnit myöhemmin takaisin. Ja meillä on sellainen työ, että meitä on kaksi, joita tarvitaan aina paikalla. Ei siis pysty vaihtamaan työvuoroa. Että joillakin oli onneksi niitä ihania työnantajiakin, mulla ei :(
 
kyllä sompio lääkärille on päästävä työaikana jos ei muuta aikaa saa. Näin ainakin meidän alalla lukee muistaakseni ihan TES:sissä. Ei se voi pakottaa sua töihin sillon. Jos miettii just sellaisia työntekijöitä joilla työaika 8-16, nii miten ne käy lääkärissä päivystysaikaan... :/ ...Nyt vaan alat lukeen oman alan TES:ssiä tai mitä nyt läytättekään ja katot sanotaanko siellä mitään asiasta.
 
Vauvahaaveita Ja kun mä pyysin toisen kerran vapaata omien lääkärimenojen takia. Eka oli neuvolalääkäri pari viikkoa sitten ja nyt tämä ultra. Ja kolmatta vuotta olen töissä. Että liiaksi ei menoja ole ollut. On vaan niin kärttyisä pomo. Meillä on KVTES, täytyy sitä myöhemmin lukea.

Sanoin, että otan sitten tälle päivälle lomapäivän ja hommaa mulle sijaisen. Mutta ei käynyt sekään. Nuputti vain, että tämä oli sitten viimeinen kerta.

Jos en itse ymmärrä KVTES:ä, niin täytyy ottaa sitten yhteyttä pomon esimieheen tai luottamusmieheen. Kyllä mä yritän hoitaa lääkärimenot omalla ajalla, mutta kun niitä vapaita aikoja ei niin vain aina ole.
 
mun mielestä työnantajalta törkeää käytöstä, jos ei lääkäriin päästä :kieh:

Mulla on se hyvä puoli ku on vuorotyö, nii voi vaihtaa vuoroo, jos sattuu että käynnit ajottus huonosti, tai ei oo muistanu ilmoittaa työnantajalle, että laittaa sellaisen vuoron sille päivälle, silleen että pääsee hoitaa noita juttuja....
 
Heipä hei!
mites täällä kulkee?
soitin neuvolaan tänään ja sain ajan jo tälle perjantaille, mulla silloin vasta 5+0 (tai muutama enemmän) onko liian aikaista? kun ei ne kysyny mitään ja mä en tajunut siihen mitään sanoa :ashamed: mitä siellä ekalla kerralla tehdään, olisko parempi mennä myöhempään kun on enempi viikkoja?
nyt tulee vaan omaa napaa, anteeksi! onko tähän pahoinvointiin mitään poppakonsteja? syöminen ei auta aina, eilen oli niin huono olo koko päivän että meni isänpäivä vierailu kylmän nihkeässä hiessä :$
 
Helou =)

eka neuvolakäynti takana! kiva täti ja sain sylillisen lehtiä/esitteitä sun muuta mukavaa. verta ei onnistunut ottamaan, joten täytyy käydä labrassa piikitettävänä. varmistui sitten, että pääsen synnytystapa-arvioon pienen kokoni vuoksi.

Laskettu aika muuttui päivällä, eli nyt 12.6.

Paineet ol 105/79 ja hemppa 155! :eek:

Nyt vaan odotellaan sitä ultrakutsua.

jossu 9+3
 
Ai niin!

Eilen oli tosi ihania ilmeitä anoppilassa, kun viimenään tajusivat meidän "vaari" ja "mummi" -mukien pointin! ne eka luuli sitä vaa meiän huumoriksi, mutta sitte mun mies kuiskasi siskolleen asian laidan ni johan kirkastu appivanhempien ilmeet! :D

olivat tosi innoissaan ja lupasivat ostaa meille vaunut!

mun isä alko eilen pelotteleen mua kaksosilla! meil suvus yhet kaksoset ja sen lisäks mun mummo on toinen kaksosista.... :eek:
 
Heti alkuun pieni purkautuminen: Tulin juuri yliopistolta. Ette uskokaan millaisia EPÄIHMISIÄ tämä maapallo päällään kantaa! Istuin ystäväni kanssa luentosalissa penkkirivin reunassa, siis siinä aulan puolella. Yks jätkä halus päästä sitten meidän ohi siitä keskemmälle sitä riviä, ja toki noustiin päästämään. Ja tämä isokokoinen kaveri pamauttaa täysillä selkänsä mun mahaani! :eek: Ihan oikeasti niin että tuli kyynel siitä kivusta. Voitteko kuvitella mitä tämä kaveri sit tekee? KÄY VAAN TYYNESTI ISTUMAAN SIIHEN VIEREEN :kieh: Siis sanomatta yhtään mitään! Teki ihan mielettömästi mieli vetää sitä ****päätä turpiin |O Nyt jälkikäteen itseasiassa kaduttaa etten nostanut siitä suurempaa haloota.

Koitin taas lukaista nopsaa, katsotaas mitä muistan...

Zoella ja HanTalla oli miesprobleemia. Hyvä että saitte kuitenkin molemmat tahollanne sovittua! Zoelle nostan hattua siitä, että taistelee lapsensa oikeuksien puolesta. Hänellä on tosissaan oikeus omistautuvaan, rehelliseen ja esimerkilliseen isään. Ja jos ei miehestäsi sellaista kuoriudu, vaikka yrität tukea ja tarjota mahdollisuuksia parannella tapojaan, on ero ainoa ratkaisu. Toivon myös että HanTan mies aikuistuisi, aikas lapsellista käytöstä nimittäin! Jaksamisia teille molemmille, jospa ne miehet tulisi järkiinsä ennemmin mieluummin kuin myöhemmin :hug:

Jossulle onnittelut kivasta neukkutädistä! Korjaan tuon sun LA:n listaan, vaik varmaan ekan ultran jälkeen korjataan uudestaan viel :) Mites sä oot voinut?

Sompiolla on kyllä törkeä pomo. Ei voi olla laillista kieltää menemästä lääkäriin, ihan niinkun vauvis sanoi. Selvitäppä oikeutesi ja katso ettei niitä turhaan poljeta maanrakoon! Jaksuja keljun työnantajan kanssa :hug:

Toivovalle myös apinanraivoa pahoinvoinnin kanssa selviämiseen :hug: Raskasta se nimittäin on! Kuten Zoe tuossa vinkkasi, b-vitamiinista on apua. Kannattaa myös pitää huolta että saat levättyä tarpeeksi etkä ylirasittamalla pahenna tilannetta. Oksenna silloin kun siltä tuntuu, sillä se helpottaa hetkeksi. Syö myös mitä vain mieli tekee, ja jos tuntuu siltä ettei mikään pysy alhaalla, elä epäröi ottaa yhteyttä lääkäriin.

Sori jos ja kun nyt jotain jäi kommentoimatta, pitää mennä laskemaan noi matikan harkat. Palaillaan paremmalla ajalla!

DD ja potkurineiti 34+5 :heart: (ensi viikon lauantaina lähtee lento! :D)
 
Ai mä sain näköjään Suukkiksen tilaamaan pesupähkinöitä! Jes :) Se onkin mahtava ekoteko! Kerro ihmeessä miten ne teillä toimii sitten =)

HanTalle
korjasin myös tuon uuden LA:n listaan. Sanoit synnäriksi HUS, eli pk-seudulla synnytät? :) Onks se sit tarkemmin kättäri, naikkari vai jorvi?
 
DD: kylläpä oli ääliö miessukupuolen edustaja!! jotkut ne vaan ei välitä mistään mitään :kieh:

-ja kiitos kysymästä, vointi on alkanut hiljalleen paranemaan. pystyn jo aamuisin syömään ihan kunnon aamupalan. tuleehan niitä kuvotusoloja vielä välillä, mut valoa on tunnelin päässä :)

Sompiolla on tosiaan ihan outo bossi. muistanko väärin, vai oliko se niin, ettet vielä raskaudesta uskalla hälle kertoa? kantsii soittaa vaikka liittoon, nehän hoitaa kyl tämmösiä asioita ja tarvittaessa muistuttaa työnantajaa työntekijän oikeuksista. Onnea huomiseen ultraan! :heart:
 
Ootteko te muutes osallistuneet siihen veriseulaan? Mie siihen nyt lupauduin kun juteltiin tuon miehen kanssa, että parempi tietää mahdollisista poikkeavuuksista aikasemmin kun myöhemmin.

Voihan se tietenkin aiheuttaa myös turhaa huolta, mutta parempi näin.
 
SompioKyllä meillä töissä noi on neuvola ja raskauteen liityvät lääkärikäynnit, ihan palkallisia, joita ei tarvi korvata. Hammaslääkärit ym joutuu tekemään takas.Kysymys niille joilla on elukoitaMiten ootte raskausaikana ja vauvan tulon jälkeen järjestäneet nukkumiset? Meillä kolme suht isoa koiraa nukkuu makkarissa meidän sängyssä ja puolisko ei ainakaan ikinä suostu niitä siitä pois komentamaan. Mites muut ootte toimineet? Onko säännöt muuttuneet lasten jälkeen?
 
DD: tuollaisissa tilanteissa menee jotenkin niin hämilleen ja lukkoon toisen törkeästä käytöksestä, ettei tahdo saada sanaa suustaan, mitä sitten jälkeen päin harmittelee, miksi "antoi" kohdella itseään noin avautumatta itse asiasta kunnolla. Ainakin mulle käy valitettavan usein juuri noin.

Omaa napaa: tänään oli neuvolalääkäri. Kauhisteltiin mun tippunutta ja edelleen laskusuhdanteessa olevaa painoa. Sain lähetteen labraan, missä selvitetään laajemmin, missä kunnossa olen. Kovasti kyseli, haluanko saikkua, mutta jaksan kerta tehdä työt (enkä oikeastaan mitään muuta) ja tykkään siitä älyttömästi, joten luulen, että tulisin aika nopeasti hulluksi yksin kotona neljän seinän sisällä tämän oksetus-fiiliksen ja pöntön halailun kanssa. Nyytillä sentään on kaikki hyvin, onneksi, varmasti kuolisin jos sille tapahtuisi jotain. Mies on ollut kyllä aivan mahtava apu, tuki ja turva tässä <3.Olemme arponeet tässä, lähtisimmekö Thaimaan-matkalle joka on varattu ajat sitten. Mun edelleen jatkuva pahoinvointi pistää vain miettimään, uskaltaisiko lähteä. Olemme käyneet samaisessa kohteessa vuosi sittenkin ja kaikki meni hyvin. Joskus vain noi vatsavaivat voinevat olla aika ärhäköitä siellä, eikä paikallisten sinänsä nopeasti tepsiviä antibiootteja uskalla ottaa.
 
Hei vaan pitkästä aikaa! :wave:
innostuttiin n. pari viikkoa sitten remontoimaan asuntoamme ja sen tiimoilta onnistuimme hajottamaan tietokoneen (tippui lattialle :headwall: :D )
Töissäkin on ollut niin hemmetin kiirus hyvä, et just kerkeä istumaan pieneksi hetkeksi.
Kirurgit koittavat, purkaa oikein urakalla leikkausjonoja enne joulua. Joten tämän takia olen ollut poissa vähän aikaa...

Viimeviikolla kerroin töissä raskaudestani tai siis oikeastaan "jäin kiinni"
Meillä töissä käytetään töissä toisinaan röntgenlaitetta ja juuri sinä päivänä olisi ollut minun vuoro käyttää sitä. Joten jouduin kieltäytymään ja kaikkihan sen arvasi, et minkä takia.
Kaikki olivat todella iloisia puolestani. Ja itsekin olen helpottunut, ei tarvitse enää salailla ja piilotella, jos pahoinvointi sattuu yllättämään.

Olo on ollut mitä mahtavin... Pahoinvointia on ollut silloin tällöin, jos en ole muistanut/kerennyt syömään. Pientä väsymystä on myös havaittavissa, muuten olen oma energinen itseni :D

Kerroimme muuten eilen vanhemmilleni raskaudesta ja meidän molempien äidit olivat arvanneet jo aikaa sitten, vaikka emme olekaan ollut, kuin puhelimitse yhteydessä. Heille oli vain tullut sellainen "tunne" että saattaisin olla. Hassua :eek: :)

olitte kirjoitelleet niin ahkerasti, etten jaksa kommentoida/lukea kunnolla teidän juttujanne.
nopeasti vain silmäilin, kuulumisenne.

Joten, annan kaikille yleisen voimahalin :hug:
Ja toivottelen uudet tervetulleeksi :heart: :flower:

Daadeli 7+3 :heart:

(kylläpäs aika rientää nopeasti tuntuu, et vasta plussasin :eek: :D :heart: )
 
pikaisesti kommenttia, tarttee lukee tenttiin, huomenna heti aamusta :kieh:

Zoe oon siis kaupan alalla. töitä riittää niin kauan ku ihmiset viittii syödä =) ja hyvä että saitte miehen kanssa rauhan taloon, ja hän lupas muuttua...
Suukkis joo no ne kolme lomilla olevaa ovat vakkareina talossa. mutta tää ketä saa lapsen maaliskuussa ni sai sopparin v. 2011 asti, ja pomo kyllä tiesi raskaudesta tätä sopparia tarjotessaan. tosin ei toi kai toistaiseks voimassaoleva ole, määräaikainen ainakin mun silmään? ja mul on vakkari 9h/vko soppari.
DD miehet... :headwall: onneksi sulla ei oo mun temperamenttia, mä oisin jo tossa tilanteessa ensijärkytyksestä toivuttuani alkanu huutaa niin et kaikki luentosalis olleet ois kuullu. toivottavasti masu ei sattunu kauaa :hug:

veriseulasta en tiedä mitä tarkottaa. vähän epäilyttää se touhu. kertoisko joku tietäväinen? meil on puolentoist viikon päästä eka nla mut ois kiva tietää täs odotelles.

tänään on omaa napaa turvottanu tosi paljon. tässä sohvallaki löhötessä läppäri sylissä jää väliin pieni kumpu. :eek: rupean pian julkaisemaan masukuvia... ja tänään on nälättäny koko ajan ja välissä yököttäny. päivät on välillä kyl niin erilaisia!!

Talvis 8+6 :heart:
 
Jossu, ihana kuulla et "jo" helpottaa :) Toivottavasti muutaman viikon sisällä katoaisi kokonaan!

Zoe: ymmärrän kyllä hyvin sun tunteesi tuon asian suhteen. On täysin luonnollista että raskaana sitä haluaisi läheisyyttä ja ihan vaan sitä että mies olisi paikalla. Varmasti miehessäsi on kuitenkin paljon hyvää, ettehän te muuten näin kauaa yhdessä olisi olleet ja perheettä perustaneet. Uskon myös että nuo puutteetkin korjautuvat, kun mieskin saa aikaa tottua muutokseen. :hug: Kiitos myös tuestasi tuon ikävän "tapaturman" suhteen. Vauva voi kyllä hyvin, liikuskellut ahkeraan. Mut eihän tuommoiset töyssyt hyväksi ole, ja kuka tahansa vähääkään tervejärkinen ihminen kyllä pysähtyisi pahoittelemaan ja kysymään miten voin. Mut ei voi kauhalla vaatia jos on lusikalla annettu :kieh:

Hienoa että Dadden uutiset ovat saaneet hyvän vastaanoton niin kotoota, anoppilasta kuin töistäkin! Kummasti nuo vanhemmat ihmiset aavistavat raskaudet.. munkin vanhempi mieskolleega äkkäsi että odotan rv 5 :D

Talvikselle tsemppiä tenttiin, toivottavasti saat luettua ja olet eduksesi :) Mullakin on aikamoinen temperamentti, mut en mä kesken luennon viittiny ruveta huutaan. Olisivat kaikki muut 200 ihmistä juosseet karkuun paksua hormonihirviötä :LOL:

Veriseulasta jossu kyseli ja Talviskin halusi tietoa :) Eli siinä kartutetaan riskejä vauvan kehitysvammaisuuteen ottamalla äidistä verinäyte. Siitä yhdessä np-ultrasta saadulla turvotuslukemalla muodostetaan sit riskiluku. Me kieltäydyttiin seulasta siksi, ettei mikään kehitysvamma saisi minua tekemään aborttia. Ajattelimme, että jos lapsi on niin pahasti vammainen ettei mitenkään selvisi elämästä kohdun ulkopuolella, sen huomaisi sitten kyllä np- ja rakenneultrista. Sen ennusteen olisi kuitenkin pitänyt olla 0% mahdollisuus normaaliin elämään, että olisin kyennyt keskeytykseen. Sitten kun np-ultrassa ei kuitenkaan turvotusta ollut juuri nimeksikään, niin tuntui turhalta tuo. Kannattaa siis ensin pohtia että miten ne seulatulokset vaikuttaisi omiin ratkaisuihin, ja sit vasta mennä sinne. Voi (ja usein onkin) kuitenkin olla ihan turha hälytys, ja jos se ei saisi keskeyttämään, niin parempi varmaan kun ei tiedä =)
 

Yhteistyössä