Onnea mammalomasta
vauvis! :heart:
EM juu energiansäästölamppuja pitäs kyl hommata!! Ny ku kuluttaa noi aiemmat, ni pittää miehelle sannoo, et sit ei osta uusia tuommosia vaan nimenomaan niit energiansäästölamppuja :xmas:
Kestoilusta vielä, mie siis todellakin oon sitä mieltä, et kukin tekee tavallaan. Mutta en vain ymmärrä sitä, miksei yrittäis ees jos kerran sillä säästäis niin ison rahamäärän sekä luontoa niin paljon. Kuitenkin, kun lukee kestovaippainfo.fi:n sivujen keskusteluita, niin kaikkialla sanotaan, kuinka kestoilu on paljon helpompaa! Ja se on vaa ennakkoluulot lähinnä, mitkä estää useimpia kokeilemasta. Ja tähän lisään vielä sen, että mullakaan ei lähipiirissä ole ketään joka kestoilis. Tai miehen serkun perhe kyllä, mut ei sillai usei olla yhteyksis. Mut sen innostuksen saa ku lukee hyvistä käyttökokemuksista sielt kestovaippainfon keskusteluista =) Eikä kuuntele niitä ennakkoluuloisia, jotka ei oo ees koittaneet kestoilua/eivät oo yrittäneet tarpeeks pitkään tai ahkerasti et onnistuis, vaan ovat het luovuttaneet.
Itse ku kuulin kuukautiskupista ni olin iha et hyi että, mite joku voi semmosta käyttää. Sit luin siittä enempi ja enempi ja sit rohkaistuin. Aattelin, et no voihan sitä ees koittaa. Ja ikinä en vaihtais takas siteisiin/tamponeihin!! Kuppi on sata kertaa parempi ja kivutkin on helpottanu. Toki sit ku on synnyttäny, ni pitää uudelleen kahtoo, sopiiko kuppi. Ja sit ostaa vaa isompi jos ei sovi. Mut siinäki säästää luontoa sekä myös kukkaroa.
Ja toki, jos yrittää kestoilla ja kokeilee todellakin monen monituisia juttuja ja ongelmia ilmetessä kysyy aina kestovaippainfosta neuvoja ja jos pitkän yrittämisen jälkeen vielä sanoo, et ei oo mun juttu. Niin ok, ei siinä mitään. Mua vaan jotenki nyppii ihmisten ennakkoasenteet. Ja eikös kestovaipat muuteski oo suunnillee vanhempi keksintö kuin kertikset?
Zoe, juu eihä sitä välttämät huomaa
Mut su pitäs aina laittaa vaikka perinteiseen säästöpossuun se noin 4-5? kun oisit muutoin ostanu tupakkaa sillä. Siten sen säästön ainaki huomaa, ku ei käytä sitä vaan esim vuoden pääst kahtoo, et ohops! Ompas palijo rahhaa
Ihanaa! Sain tänään pesupähkinät!! Het laitoin koneen pyörimään ja kokeilen niit
Tänää ku tein lähtöö töistä kotiin, ni kahtoin iha ihmeissäni, et mitä mun masulle ja rinnoille o tapahtunu!! Iha ku ois yhessä yössä masuki tullu iha mielettömän isoks sekä rinnat paisunu
Mut ehk turvotti vaan sillo... tai jotain.
SS & mytty 18+5 :heart: