*~ ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET~* vol 2.0

Mulla oli np-ultrassa pikkusen turvotuslukema 1,0mm eikä mulle veriseulasta ees sanottu mitään. Ja jos ois ehotettukin, ni en ois menny ku siinähän mu ymmärtääkseni on jonkinäkönen km riski vaikka onkin hyvin pieni? Mut turvotustakin ku noin vähän ni ei oikeen oo syytä mennä veriseulaan. Koska mäkään en tätä keskeyttäis ellei elinmahdollisuudet ois lähinnä nollassa.

DD olipas törkee äijä! Ois ny sietäny ees pyytää anteeks!:|

Olin tännää siis siel töissä, 6 tuntii vaan mut silti se kyl jalkoihi taas otti. Mut onneks on ees jotai vaikkei palkka häävi ookaan. Mut vähä ees tekemistäkin =) Tosin ei oo ko tän pari vkoo ja sit vast helmikuun kans ja sit onki mammaloma jo :heart:
 
Kiitos kaikille taas :heart:. Juu, Jossuko se kyseli, niin en ole vielä kertonut pomolle. Eikä tee mieli kertoakaan. Se on niin katkera vanhapiika, että varmaan olisi naama rutussa vielä enempi, jos tietäisi raskaudesta. Haluan ainakin huomisen ultran odottaa ennenkuin kerron kenellekään muulle kuin perheenjäsenille.

Olen ennenkin ottanut yhteyttä liittoon tuon pomon oudoista sanomisista. Silloin olin oikeassa ja sain parannusta kesäleirin työvuoroihin. Aamupäivisin olen vapaalla ja yritän saada kyllä seuraavat soviteltua aamupäivälle, jos vain mahdollista. Täytyy varmaan ajoissa jo varata seuraava neuvolalääkärikin, että saa aamupäivälle. En halua pomolle tehdä tiliä lääkärikäynneistäni ja raskaudestani. Vaikka sanoi se neuvolantäti, että pakko ei ole syytä kertoa, miksi on sen 3 päivää sairaslomalla omalla ilmoituksella tai sitten jos on lääkäri, niin syytä ei tarvitse kertoa.

Anteeksi omanapaisuuteni :ashamed:

Tulin äsken töistä ja on aika väsynyt. Syödäkin pitäisi jotain...

DD Meillä on kanssa kerhossa yksi lapsi, joka juoksee ihan tahallaan päin yms. Ei ole mitenkään erityislapsi tms., se vaan on vissiin kivaa. Olen yrittänyt opettaa, että toisia sattuu ja ei niin saa tehdä. Tottakai huolena on se, että ei nyt mun mahaan kovasti törmäilisi.

*muoks* Niin ja siksi pomo on varmaan niin nihkeä mun lääkäristä, koska joutuu tuuraamaan mua kerhoon siksi aikaa. Joutuu toimistolta lorvimasta "oikeisiin töihin"
 
Suukkosuu: Eikös veriseula oteta ihan vaan verisuonesta. Tuo mihin liittyy keskenmenoriski on lapsivesipunktio ja se tehdään vasta jos veriseula tai niskapoimu juttu hälyttää.

Pikainen ).(... Aika huono olo ollut...taidan palata paremmalla ololla...toivottavasti jo huomenna...!
 
Zoe-F
Pahasta olosta taas sen verran, että tänään oli, ja meni ohi jäätelöllä :D
DD Minust yks asia mikä lapsii hankkivien olis kans luvattava sen lisäks et ne lupaa hoitaa ja suojella lastaan, olis kans se et ne lupais opettaa käytöstavat.
Suukkis Mut eiks ne pesupähkinät ni kuitenki oo säästöö? Ku miä ymmärsin et maksaa vähemmän ku pesu ja huuhteluaineet vuodeks.
 
Zoe siis ainaskii sanotaan, et 50% ois säästöö. Ite en oo laskena et kui kauan joku omon pikkujätti ja joku huuhteluaine sit riittäis. Mut uskosin et kyl tossa säästää. Ku jos niit pähkinäkuorii käyttää esim. kahestiki ni luulis säästön olevan aika iso. Ja täysin luonnonmukainenki on ni ei rasita luontoa eikä konettakaan =)
 
Zoe-F
Suukkis Juu, miä puhuin tost miehelle, ja sit ku luin sille niit nettisivui, nii mies sano et tilataa kilo niit pesupähkinöit ja puol kiloo tahrasuolaa ens perjantaina ku sillä on tilipäivä :D Mut puhuin miä sille kestovaipoistki, ja siin se ei kyl ollu mukana, mut kokeillaa :)
 
Parisuhdeasioihin sen verran, että minusta taas helpolla ei kannata erota (varsinkin jos on lapsi tulossa) tai lähteä sillä uhkailemaan - suhteesta voi tulla ikävää valtataistelua. Pettymyksiä tulee ja harva on ihmisenä vanhempana täydellinen, mutta rajat jokainen vetää tietenkin itse sille, mitä kumppaniltaan "sietää".
 
zoe dodii!! Miekii just kilon niit pähkinöit ja puol kiloo tahrasuolaa tilasin miehen rahoilla ko sille niist puhuin =) Ja sit ne tullee varmaa tuossa huomen tai ylihuomen :) Ja seki o innoissaa kestoista ko oon kans puhuna niist. Ihana ku toinenki on samoilla mietteillä menos etiäpäin :heart:

Juu mun mielest ihmiset kyl eroo iha liia helpolla nykysin. Tosin tietty jos ei vaan toimi ni sit ei toimi. Mut kyl mie ainaki aattelen, et vuos pari pitää iha vähintää yrittää saada suhde toimimaan ja tehä kaikkensa sen eteen, varsinki ku lapsiakin saatu/ollaa saamassa. Eli parisuhdeterapiaa sun muuta mitä ny nykysin on tarjolla.
 
zoe ohopsans, luin pikasesti ni kahtoin, et mies on mukana ku sanoit sit et mut kokeillaa :D Mut niin, kyl se kannattaa koittaa sitä. Eikä todellakaan lannistua heti. Sillä esimerkiks äippäpakkauksen vaipat ei sovi kaikille. Ja ne kannattaa pestä ainaki pariin kolmeen kertaan enne ku käyttää, et ois imuteho mahollisimman hyvä. Mu ymmärtääkseni ei hajuhaittoja synny, jos pesee joka toinen pvä sekä antaa niide vaippojen suht ilmavasti olla enne pesua. Ja villikset on kans tosi kätevät ja nauhavaipat mu mielest kans. Toki sit käytön aikana huomaa, mikä omalle lapselle on se oikea vaippamuoto.

Mut ei kannata tuomita kestoilua het jos ei parinkaan kk jälkee onnistu. Siel kestovaippainfon sivuilla on tosi kattavasti tietoa ja sielt voi aina kysyä jos ongelmia ilmenee :heart: Kestoilussa kummiski lähinnä ongelmana on ihmisten asenne sekä ennakkoluulot, kuten myös se riittämätön halu onnistua. Eli ku pari kertaa ongelmia tulee ni heti ollaan, et juu kertikset o paljo parempia. Vaikka niin ei oiskaan. Eli kärsivällisyyttä peliin B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Jive- Samaa mieltä, mutta esimerkiks meidän tapauksessa kun mies ei muistanut taas laisinkaan mun olemassa oloa ja meni miten sattui, vaikka välillä onkin oikein hyvä mies, niin oli ihan paikallaan muistuttaa, että jos hän meinaa jatkaa samaa rataa, niin on parempi kirjottaa eropaperit, ja olla erillään onnellisia kuin se että mä olen yksin kotona suremassa olematonta yhdessäoloa ja pitämässä parisuhdetta yllä yksinäni. Nyt on kuitenki se hetki, kun pitää saada asiat toimimaan, vaikka vielä en odotakkaan, että toinen olis täydellinen isä, kun ei lapsikaan oo vielä syntynyt. Mutta kun syntyy, niin voi olla, että parisuhteen hoitaminen jää vähemmälle joten olis hyvä jos ei olis mitään vanhoja asioita hiertämässä enään.
Ja mä olen nykyään niin hellydenkipee että välillä käy omillekkin hermoille :D
.
Joo voin uskoa että varsinkin raskaana tuntuu pahalta, jos mies ei huomioi ja menee liikaakin omia menojaan.. olis siinä vakavan selvittelyn paikka varmasti monella, jos vastaavaa tapahtuisi. Ja siinäkin oot kyllä ihan oikeessa, että odotusaikana on hyvä puhua asioita selviksi (esim. mitä odottaa kumppanilta, mikä tuntuu pahalta jne .. ) . Mutta nykyään tuntuu että todella moni eroaa nimenomaan pikkulapsiaikana (eikös tuolloin ole itse asiassa suurin riski erolle, muistaakseni joskus luin ? ) ja ei tajuta että ei se arki ole välttämättä aina helppoa kenenkään muunkaan kanssa jne.. pistetään hirveän suuret odotukset toiselle ja suhteelle yleensäkin. Toki on sitten oikeasti pahoja juttuja (vaikka alkoholismi, joka tuhoaa koko perheen), jolloin jo lapsenkin takia on parempi erota ainakin siihen asti kunnes ongelma on ratkennut.
 
Voi kun täällä on monia, jotka haluavat ja aikovat kestoilla...
Itse en valitettavasti kuulu joukkoon... Tulin siihen tulokseen, että minulla on muutakin tekemistä kuin pestä vaippoja...Ja tästä ajatuksesta olen saanut kyllä kuulla...

Olisihan se egologisempaa ja ties mitä... Mutta silti jätän väliin... Mielenkiinnolla myös odotan kuinka tarhakestoilun tulee käymään... Hygienia syistä lopetettava jos kestoilijoita alkaa olee enemmän...
Meillä tarhassa ei tällä hetkellä yhtään kestoilijaa...

 
kestoilun minäkin aijon jättää väliin. eiköhän sitä mennä ihan noilla normi vaipolla ainakin tämä ensimmäinen lapsi :D

Kauheeta zoe tollainen perheväkivalta, itse en ole moiseen koskaan törmännyt, mutta voin kuvitella tilanteen. Onneksi äitisi kuitenki keräs rohkeutta, ja häipyi kuvioista :hug:

Tänne ei edelleenkää erikoisempaa..Eilen illalla iski tajuton 15-20 minuutin mittainen kipukohtaus tai jotain. makoilin sohvalla ihan tavallisesti, ja yhtäkkiä alkoi vaan pistämään vasemmalle puolelle alavatsaan, niinku puukkoja olis tökitty ja revitty :eek: Vitsi, että kävi kipiää...eka ajattelin että olisko se umppari, mikä siellä vihoittelee(kummalla puolella se muuten on? :/ ), mutta se meni sit tosiaan ohi, ja vaavikin on aamulla tömistellyt ihan normaalisti masussa, nii kai tuo oli sit ihan "normaalia" raskausajan kipuilua...kai...

Enään tämä ja huominen päivä, sit mä sanon "adios" työporukalle vähäksi aikaa :D :wave:

vauvis neiti 33+2
 
Yks päivä nettipimennossa (oli kaatunut joku lähetin - kaameet vierotusoireet :D ) ja kamalasti tekstiä!! :eek:

Suukkis, zoe ja DD mä oon käyttäny jo puol vuotta pesupähkinöitä!! :wave: toimii! :) Ei jää pesuainejäämiä vaatteisiin ja ne tuoksuu puhtaalle, ei pesuaineelle. Tykkään.

Sompio kyllä saa lähteä lääkäriin työaikana. Se on sitten työnantajan hommattava sinne sijainen jos ei ite mee siks aikaa. Pysy tiukkana etkä anna hyppiä tuollasten ukkojen varpaille (öö..siis oliks se ees mies... :) )

kestoilua harrastetaan jonkin verran, eli pyritään ainakin muutama vaippa päivässä korvaamaan kestoilla. :) HanTa höpsistä - jokainen tekee niinkuin haluaa. Ei meilläkään ole energiansäästölamppuja... :D siitäkin voisi moni sanoa jotain.

Ketkäs siitä huonosta olosta valitteli.... no mulla auttoi vesimeloni, satsumat, mehujää.... tai ne meni alas hyvin.

(.) tänne ei mitään ihmeempiä.... masu pullottaa. Vihdoin saatiin olkkarin kattoon lamppu. Eihän me ollakkaan asuttu tässä vasta ku puol vuotta kohta... :LOL: makkarissa ei oo vieläkään!!! Siellä on siis sellainen hehkulamppu katossa. Ilman mitään varjostinta! :LOL: No kunhan me se ikean reissu tehdään niin ehkä sieltä löytyisi lamppu. :)

EM ja Dodo 14+0 (POKS!) :heart:
 
Chamorphis
vauvis se umppari on oikeella puolella alavatsas...
Tosta eroomisjutusta... Meillä alko viime viikolla se valmennut niin oli mun mielestä aika törkee alotus kun ensimmäisenä rupes puhumaan siitä miten 50 % liitoista päätyy eroon! :kieh: Kukaan ei varmaan odotakaan et ku vauva syntyy et elämä olis sen jälkeen ruusuilla tanssimista, mutta toi oli vähän liikaa... Sit toinen juttu mikä ärsytti siellä kun oli lapsiperhe puhumas niitten arjesta jne.. niin se nainen korosti moneen otteeseen et synnytys sitten VARMASTI sattuu ihan HIRVEESTI!!! Joo no varmaan sattuu, mutta mun mielestä tollakaan on turha pelotella... Varsinkin ensimmäistä odottava jos ei tiedä synnytyksestä mitään eikä oo pelänny synnytystä niin varmasti ton pelottelun jälkeen pelkää! Ja siis kun siinä synnytyksessä nimenomaan 90 % kivuista johtuu siitä pelosta...
No jaa, mutta se tämän päivän purkautumisesta! :D

Chamorphis ja Nasu 30+0 *poks* :eek:
 
DD kiitos selvennyksestä veriseula-asiaan. kyllä mäkin lähtisin oletuksesta, että np-ultrassa ja rakenneultrassa sitte näkyy, jos ei elinmahdollisuuksia ole. ja kiitos tenttitsempeistä, ihan kivasti kait meni :D

vammais-asiasta en halua lähteä puhumaan, koska mulla on tosi ristiriitaiset ajatukset sen suhteen.

Cham ei niin mukava aloitus synnytysvalmennukselle... :/ toivottavasti meilläpäin oltais hienovaraisempia, koska mä saan sit yksin käydä valmennukses, äijä ei kykene tommosta kuuntele...

kyllä meillä oltais kiinnostuneita kestoista.. mies ei oo ihan vakuuttunut asiasta vielä. mutta se ei varmaan montaa vaippaa vaihtele ni jos se ei vakuutu ni ei haittaa =) kyl meil varmaan jokunen kertiski tulee menee... mut mahd vähän.. Suukkis onki pitäny pyytää sulta vähän semmosia mieheen vetoavia perusteluja!! esim se säästö verrattuna kertiksiin, paljos se olikaa? =)

Talvis ja Pallero 9+0 :heart: (oih kuinka vanha :heart: )
 
Juu no se onki eri asia, jos on väkivaltaa suhteessa tai alituista juopottelua ihan. Mut tarkotin ihan vaan, et jos on muita riitoja ni ei nii herkästi pitäs erota, ainakaan pikkuvauva -vaiheessa.

Ja tuli huvittava tunne tuosta HanTa:n jutusta, et on muutaki tekemistä ku pestä vaippoja.. Niin no jos on aikaa ja energiaa yhtä lailla raahata niit vaippoi kaupastakin ja viedä roskiin ni eiköhän se peseminenki siin ohessa mee :D Koska niit voi iha yhtälailla muun pyykin lomassa pestä.. Että näin. En siis sano, et pitäis kestoilla, kukin tekkee mitä tekkee ja mikä tuntuu hyvältä. Mut nuo syyt joskus vaa mua itteeni huvittaa :p
 
Mä en ole vielä oikein miettinyt, et aletaanko kestoilemaan vai raahataanko kertiksia kaupasta kotiin... Varmaan ainakin kokeilen kestoilua, kun eikös äitiyspakkauksen mukana nykyään tule muutama kestovaippa, vois niilla aluksi kokeilla ja jos tykätään hommais niitä sitten lisää.
Ja luulenpa, että saan miehen innostumaan kestoista. Hän oli meillä se joka ehdotti kierrätystä. Kaatopaikka jätettä, meillä tulee todella vähän.
Ja onhanhan Bio-energisti ammatiltaan, luonnonpuolesta puhuja :D
Hmmm.. nyt kun tarkemmin mietin asiaa, niin tuskin hän edes muuta mahdollisuutta antaa. Eli siis varmaan ruetaan kestoilemaan :LOL:

Täällä ollaan kohta vuodenpäivät käytetty pesupähkinöitä ja tykkään todella paljon. pyykki haisee puhtaalle ja ovat myös puhtaita. Suosittelen kaikille ja ovathan ne luonto ystävällisiä :wave:
 
Talvis no juu, kyllähän ne pitäs kai järestään 60 pestä, mut siinähä ne menis välillä lakanoidenki kans. Ja kuoriahan ei tarvihe ku kuivattaa, niit ei tarvii ees pestä niin kovin usein, ellei tahriinnu. Villiksii sitäki harvemmin, noin kerta kuukauteen riittää, eli sit ku alkavat haisemaan. Ja säästö on mun muistaakseni aika iso nois rahamäärissäkin. Ja sit ku ajattelee, et vaipat menee monilla (eli voi sisaruksilla kierrättää ), ni siinäki säästää.

Äkkiä googlettamalla löysin tämmösen:

http://www.mtv3.fi/uutiset/arkisto.shtml/arkistot/kotimaa/2008/10/729647
"Kestovaippayhdistyksen laskelmien mukaan vaihtamalla kertakäyttövaipat kestovaippoihin säästää vähintään 870 euroa vuodessa." Ja aiemmin oon lukenu tosi paljo kui iso säästö niis on, en ny vaa löytäny niit parhaimpia linkkejjä joissa kertiksiä ja kestoja vertaillaan. Eli siinä ois suuren suuri säästö niin kukkarolle kuin luonnollekin : "- Kestovaippojen käyttö vähentää kaatopaikoille päätyvää jätettä jopa 1 500 kiloa lasta kohden."
 
tuossa tuorein masukuva. Tänään otettu rv 14+0.



Kestot kannattaa varmaan huuhdella ensin ennen ku pesee muun pyykin kanssa.... jostain luin että päivän mittaan voi laittaa ämpäriin likoomaan jossa on vettä ja etikkaa. :) Sitten iltasella pyöräyttää koneen käyntiin. Tai käyttää vaipat ensin pesukoneen huuhteluohjelmalla ja sit lisää loput pyykit normipesuun.
 

Yhteistyössä