*~ ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET~* vol 2.0

Mulla taasen mies passaa ja jos sanon vaiks, et tahtoo tsatsumaaaaa(sillai vaavimaisesti:D).. ni sit se et, äh! Justha mä toin. Sit mä et nii, mutta tahtoo lisää. Ja sit se, et no jos et ois paksuna ni hää ei kyl passais noi paljoo, mut jos nyt sit tuo viel ku paksuna oon :LOL: Ei tota ehk voi tajuta sillai ku ei oo meidä suhteen sisällä eikä tajua meidä tapoja, mut meil o ain tapana hassutella ja sillai leikkisästi höpistä kuin lapset :saint:

Ja mie en ny HanTa oikeen tajunna tuota siu juttuu, et miks mies lähti ovet paukkuen.. Eli siekö et ny voi auttaa sitä ni sit se sotki sun auton? Ja toki miesten tulis ymmärtää, et ei raskaana kaikkee voi tehhä/kykene välttis mihinkää. Tosin ei sais sitä sit kauheesti käyttää hyväkseenkään.. Ainaskii miula o taipumus et no mie oon raskaana ni en mie voi. Vaikka iha hyvi voisin :LOL: B)
 
Chamorphis
Zoe ompas sulla ollu raskasta! :hug: Kyllä raskaana ollessa pitää saada hellyyttä ja rakkautta. Ja vielä enemmän ku muulloin. Ja tiedän täysin sen tunteen kun ei kauhee "rankkitynnyrin" suutelu houkuttele! Alkuraskaudesta meinas totaalisesti lentää laatta kun mies oli yhen saunakaljan ottanu. Nyt se ei enää onnex haittaa se saunakaljan haju mua... Mut toivottavasti miehes tajuu mitä menettää jos ei muuta käyttäytymistään! Sanotaanko näin, että lapsi pärjää kyllä ilman isää mutta isä menettää paljon jos ei oo lapsensa elämäs.
HanTa voi ystävä hyvä jos miehet meitä joskus ymmärtäis niin eihän meillä olis mitään hätää!! :D

Omaa napaa... En malttanu oottaa sen isyyspakkauksen kans tätä päivää vaan annoin sen jo eilen illalla. Voi vitsi kun oli ihanaa nähä miehen ilme kun se avas sen paketin. Oli kyllä niin yllättyny! Tänään oltiin miehen vanhempien luona syömäs niin anoppi rupes sanomaan, että meidän lapsukainen syntyy jo tämän vuoden puolella!!! Ja anoppi on ollu monis "ennustuksissaan" oikees... :eek:

Chamorphis ja Nasu 29+5
 
Siis hän meni autotalliin tekemään jotain... ja sanoin että tule hakemaan jos/kun tarvitset apua...
Seuraavaksi hää tuli karjumaan sisälle, että kun mua ei saa kiinni puhelimella (tiesi kyllä että mulla kännykkä ollut koko päivän kiinni)
että nyt on maalit auton konepellillä...
Puin kiltisti päälle ja lähdin pihalle katsomaan tilannetta, niin hän tuli vastaan ja jotain möykkäsi... tultuani sisälle, hän ilmoitti että "tee mitä tahdot, hän lähtee nyt" ja katosi ovesta ovi vain paukahtaen kiinni.

Kyllä mä teen kaiken mitä jaksan ja pystyn... mutta kaikkea ei vain jaksais kantaa... ja väsymys on oikeesti voittamaton, taas viikontyöputken jälkeen... En tiedä mutta nykyään mielelläni en nousisi sängystä sunnuntaisin lainkaan... On sellainen tarve ladata akkuja kunnolla...

En tiedä mistä hän kiukuttelee tällä kertaa, kun asuntoa ei saada kuntoon... miten se olisi mahdollista saada jos hän on 6 päivää viikosta muualla???

Mutta tämä on nyt tätä...

Hän on vissiin oppinut äitinsä tavan, että MINÄ en voi olla väsynyt, en huonovointinen, eikä varmasti pää voi olla kipeä... mutta se on jo toinen juttu kokonaan...
 
Chamorphis
HanTa no huh huh... Kunnon pikkupoika! Hieman turhaa kiukuttelua. Kokeilis ite kantaa lasta mahassaan yheksän kuukautta ja kaikkine vaivoineen sun muuta niin ei se ihan niin helppoa oo! :kieh: Toivottavasti kans pikkuhiljaa rupee ymmärtään missä mennään! :hug:
 
Zoe-F
HanTa Mulla työharjottelun arvioinnissa sano arvioitsia (nainen siis) mun opettajalle (molemmat tietää et oon paksuna) että kun Hän oli raskaana ja Hän kävi töissä niin silti Hän tuli ajoissa töihin.
Ei voinnu niinku yhtään ymmärtää että toisilla saattaa olla vähän hankalampaa, kun tuntui ettei löydä ees ovelle kun pyörryttää niin pahasti aamuisin.
Toiset ei vaan yksin kertasest tajuu ettei kaikki raskaudet oo samanlaisia.
 
Niinhän se valitettavasti on :| Mulla on ollu hyvin oireeton ja helppo raskaus tähän mennessä, mut yhtää en kyl väheksy teidän muiden rankkojakin oireita. Pitää omaa jaksamistaan kuunnella, eikä välittää muiden ilkeistä kommenteista.

Mäki esim. teen ny ne pari tarjoilijakeikkaa vielä, mut sit en kyl siel enää oo. Se on iha liian rankkaa työtä ja saattais tulla vatitarjoiluakin. Ja ne vadit ei oo mistään kevyimmästä päästä. Eilen ku olin siel töissä, ni onneks mulle ei nakattu sitä vatitarjoiluhommaa vaan sai viiä valmiit annokset pöytiin omalle asemalle (eli tarjoilualueelle). Mut siinäki kyl oli tekemistä ku ei käsivoimat oo häävit ees kolmen lautasen kantoon. Mut siinähä käsivoimat sit paranee ko saa lapsen ja sitä kanniskelee koko ajan :LOL:

Ja ny sit alotan hyllyttämishommat lähel olevas apteekis. Onneks ei oo kaukana se työpaikka =) Ei siit kummosesti palkkaa saa, mut ees jotain. Ku kotona istumisest en mitää saa ku miehen tulot liia suuret, et sais ees työttömyystukea.
 
Zoe niis on kyl nii älyttömän pienet ne tulorajat millon et saa mittään ku puolison tulot vaikuttaa.. Etsin tuon Kelan esitteen just. Eli:

Lapseton pariskunta: 1384? jonka ylityttyä alkaa tuet vähentyä, 1878? niin ei makseta mitään.
1 lapsi: 1490? ja 2184? ni ei makseta mitään.

Eli JÄRJETTÖMÄN pienet tulorajat. Oikeen naurattaa...
 
Zoe riippuu iha miehes tuloista. Eli jos noi tulorajat ylittyy mitkä merkkasin ni et saa. Sossustaha ain voi pyytää mut niil en yhtää tiiä miten puolison tulot vaikuttaa. Tuo on kyllä mu mielestä niin väärin, et vaikuttavat. Entä jos mies on nii kitsas, ettei antais mitään? Millä toinen sit eläis? (Näin ei meil kyl todellakaa ole, mut mietin siis vaa noin yleisesti =))
 
Zoe et oo mihkää oikeutettu mun mielestäni... Sossusta siis en tiedä, saako sielt rahaa. Mut aika kitsaasti ne mitään sielt yleensäkään antaa jos antaavat. En oo ny tietonen ku en oo sielt kyselly. Mut siis pitäs töihi mennä et jotain sais.
 
Zoe-F
Suukkis Niimpä, ärsyttää vaa seki, et harvempi ottaa töihin, jos on paksun, paitsi jos on jotaa määräaikasii työsuhteit. Nyt noin äkkiseltää ei löytyn työkkärin sivuilt mitää, mut täytyy alkaa haravoimaa tarkemmin kohta.
 
zoe juu harvoin ne ottaa.. Mullaki ny tulee toki määräaikanen pesti ku meen hyllyttämään. Mut muutenkaa niil ei ollu tarjota kuin tälle kuulle ja helmikuulle jottain. 5.3 jään sit kummiskii mammalomalle ni siihe loppuu seki pesti. Mut pääasia et on ees jotain ku muutoin ei sais yhtää mittää ja sitä opintolainaaki o jokunen tonni.
 
Zoe-F
Suukkis Nii no mulla sitä opintolainaa on kuus ja puol tonnii, ja siihen päälle ku laskee viäl tän kämpän velat. Hitto, mitähän sitä ja sit tekis seuraavat pari kk, kyllä ottaa kaaliin taas.
 
heh, pakko mainostaa, että meilläpäin kyllä palkataan raskaana olevia.. :LOL: :LOL: meillä on töissä täl hetkellä seittemän. sit talossa on kirjoilla kolme äitiyslomalla/hoitovapaalla olevaa. yhdellä on laskettu aika maaliskuussa ja sai just vähän aikaa sit sopparin 2011 asti. katotaan milt pomon ilme näyttää ku mä kerron raskaudesta :D joo ja sitte meillä on kaks työkaveria jutellu kuin kiva ois vauva... :heart:

tämmöstä.. en jaksa nyt kommentoida paljoa kenellekään, kun oltiin koko päivä sukuloimassa ja oon aika väsyny. masuki iha turvoksissa ja pissal käynnin jälkeen sattuu, siis niinku kohtu varmaan painaa tai jotain.... :ashamed:

pian alkaa 10.s viikko tai oikeastaan on varmaan jo alkanut :heart:
Talvis ja hurjasti kasvava Pallero 8+5 :heart:
 
ai niin, mä näin yks yö unta, et tyty86 plussas ja tuli tänne puolelle... :heart: ja sit viime yönä näin unta sairaalassa vauvan imettämisestä mut siit ei meinannu tulla mitää ku vauva keinus kyljelt toisel nii paljon et meinas tippua sängystä ku isäntä ei saanu viritettyy laitoi ylös :LOL:
 
Talvis mut onks ne siis kaikki uusia työntekijöitä? Ei kai..? Ku useinkaan ei kyl oteta töihi ku määräaikaseks jos hakee sillo ku on raskaana jo.

zoe mullaki pari satkuu alle kuus tonnii opintolainaa. Paitti, et koht tulee koronlisäys ni se humpsahtaa varmaan taas sinne kuuteen tonniin.. Ehanaa! Noh, kyl se siit pikku hiljaa lähtee laskuun.. 360? tulee palautuksia ni vois niistä aika ison osan pistää kans toho lainaan. Ja sit muuteski pistän siihen joka kuukaus nyt 150? kun saan miehelt "kuukausirahaa". Ja se palkka menee myös siihen lainaan. Et josko se joskus sit ois maksettu :)
 
Zoe-F
Suukkis Mun täytyy kanssa ruveta kohta miettii noitakin lyhennyksiä, nythän mulla siis ei ole eikä varmaan tule mitään tuloja, jos en töitä löydä.
Mutta kyllä sitä varmaan jotaa pientä keksii että saa nekin maksettua. Aina tästä jotenkin selvitään :D
 
Juu selviää selviää =) Ja mullaki tolla maksutahilla ei mee ko rapiat kolme vuotta ton maksamiseen. Ja voi olla, että äippärahat sun muut tuet menee siihen myös siinä alussa, siis sillo ko vaaviin ei viel kauheesti rahaa mee. Ko saa lahjotuksena aika paljon kaikkee eikä tarvii ruokaa viel sillo, ellei sit imetys epäonnistu ja joudu ostaan korvikkeit.
 
Zoe-F
Suukkis Mullakin on jo melkein kaikki, jotakin vastaavaa kuin pikkututti, rasvaa, muutama harso ja paljon vaippoja puuttuu, mutta kalusteet on ja kaveri pakkaa vielä lisää vaatteita ny kun sukupuolikin selvisi.
 
zoe :heart: Se o hyvä ku on kaikenlaista jo hankittuna. Mie aion kestoilla vaavin kans, ni sit ei vaippoihinkaa mee rahaa juurikaan. Koska anoppi varmaa tekee suurimman osan. Ja huom! DD mie tilasin niit pesupähkinöit sekä sitä tahrasuolaa! :D Eli pesuaineisiinkaan ei sit mee suuresti koska 15? vuodessa on melko vähän :)
 
Zoe-F
Suukkis Minuu muuten kiinnostaa ne pesupähkinä jutut, oman atooppisen ihon ja varsinki sit sen vaavin takii ja muutenki. Mitä se tahrasuola on? Ja miten ne sit toimii?
Miä varmaa kokeilen sit kestoiluu kans, saa sit nähä mihin sit päätyy. Vaik mielelläähän sit säästäis sit rahaa ja luontooki. Miä ajattelin tutustuu sit äippäpakkauksen kestovaippoihin ja kokeilla niillä jos ne vaa sopii naperolle. Paljon on kaikkee mikä kiinnostaa, mut ihan ekaks nyt täytyy mennä ettii ittelleni sopivan kokonen tukivyö.
Ja muuten, nyt on rauha maassa täällä päin ja jonkin näköistä sovintoakin tehty ;)
 

Yhteistyössä