*~ ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET~* vol 2.0

Mä ainaki olen erittäin onnellinen, etten kasvanu pumpulissa ja koin raskaitakin juttuja elämässä. Nyt ku asiat on hyvin, ni osaa paljo paremmin arvostaa hyviä ja pieniäkin juttuja elämässä :heart: Keskenmenokin oli hyvä juttu, vaikkei toki silloin siltä tuntunutkaan kun sen koin. Mut näin jälkeenpäin ajateltuna se kasvatti mua paljon ja teki musta taas yhden askeleen vahvemman ihmisen. Ja oon kyl onnellinen kaikista vaikeuksistakin :heart:
 
puheenaiheen kevennys :p arvatkaas mitä mä teen :) sitruuna vanilja rahkaa mis on persikan ja mandariinin paloja :p kauhee himo tuli niin oli ihan pakko lähtee kauppaan.. ja sitä luultavasti tulee taas liikaa kun en ikinä muista et mies ei tykkää mistään tuollaisist herkuist.
 
joo mä pyydän anteeks et toin tän aiheen tänne meiän ihanimpaan pinoon. :headwall: tosiaan, Chamin ja monien muidenki tapaan munki lapsuudenperhees oli alkoholi tuttu vieras ja jouduin jo lapsena "pitämään perheen pystyssä" ts. huolehtimaan pikkusiskosta ja sunnuntaisin polkemaan pitkän matkan tallille kun äiti ei krapulasta johtuen kyennyt rattiin. ja mulla on sama ku Suukkiksella, ei nähny kohtuukäyttöö vaan tota naama ruvella seuraavana päivänä -meininkii. omalt puolisolt oon saanu kitkettyy "yks olut illassa" tavan pois, oon sanonu ettei viikolla tartte juoda et ottaa sit viikonloppuna. vaikeudet on tehny musta sen mitä mä oon mut ois välil voinu helpompaa olla.

nanakuu kuulostipas herkulliselta :)

Zoeta piti eilen onnitella vielä poikauutisista. meniks pasmat pahastikin sekaisin? =) ja vielä onnea ammattiin valmistumisesta!! (eikö?) ja tosta tupakkajutusta vielä että kunnioitettavaa on, että sait lopetettua niinkin nopeasti ja yritit todella. :heart:

(.) sain viikonlopuks onneksi sairaslomaa. en millään jaksa mennä töihin, oon ihan uupunut. ja mun toinen rinta on viel kaikeks huipuks muuttunut ihan kovaks toiselt puolelt. on muuten tosi kipeä. eilenki nukkumaan mennes nieleskelin kyyneleitä kun jyskytti oli missä asennossa tahansa. ja sitten vielä tulee suvulta koko aika huonoja uutisia. tuntuu melkeen ironiselta että kun kerron jollekin sukulaiselle raskaudesta, niin saan huonoja uutisia vastapainoksi. viikolla kuulin 13-v serkkuni sairastuneen autoimmuunisairauteen. :'( :'( hiukset kuulemma lähtee ja hoitaa ei voida..

Talvis ja oma rakkain Pallero 8+3 :heart:
 
Nasu-85
Ei oo taas kerenny millään koneelle töiden lomassa van nyt alko viikonloppu... :) Pikaseen lueskelin nuita tein juttuja...

Zoe-F Onnittelut valmistumisesta... Ma oon kans autonasentaja oikeelta ammatiltani ja lukenu myös autosähkömekaniikkaa, kiva ku on muitaki.. =)

Mein porukat on eronnu ku olin 12w ja sen jälkeen ei hirveemmin olla yhteyksissä oltu, sil on ny vissii uus perhe... Ja ihan omasta tahdostaan... Ukki ajaa isän paikan kyl kirkkaasti mulla.. :heart:
 
Täällä närästää... :x sain mitäsnytin puolelta kotikonstivinkkejä - vissyä. Sitä tässä nyt lipittelen katotaan toimiiko. :saint:

Surullista kuulla zoe , Jive, Talvis ja suukkis että lapsuudessa olette joutuneet alkoholistin kanssa elämään. Se on varmasti ollut vaikeaa... Ymmärrän nyt Talviksenkin voimakkaan reaktion asiaan. Mulla siis vanhemmat juo joskus liikaa (no niin kai moni muukin silloin tällöin) , mutta ei todellakaan ole alkoholisteja. Niin, elämä tekee meistä sitä mitä me ollaan. Aika vahvoja naisia täällä meidän pinossa on. :hug: :hug: :hug: :hug:

nanakuu mun herkkua on mansikkarahka... :p pakkasessa kun on marjoja niin niitä pitää aina laittaa rahkaan. :D

Talvis kylläpä on surullista että niin nuorella sellainen sairaus. :( Onko se siis kuinka vakava?

EM ja Dodo 13+3
 
Tilasin kaks masutuubia. :D mulla on nimittäin kaapissa paljon kivoja talvisia paitoja, joita haluaisin käyttää edelleenkin. Masutuubi on ratkaisu. kyllä mä haluaisin myös ostella uusia vaatteita, mut nyt saa masu kasvaa rauhassa vähän aikaa ja pärjään. Sit kun se on oikeesti iso niin sit mä ostelen uusia paitoja. :D
 
Hei!
Ompas täällä ollut keskustelut! En niitä sen kummemmin kommentoi kun että kyllä meidänkin neuvolassa sanotaan ihan tiukkaan sävyyn että "raskausaikana tippakaan alkoholia ei ole perusteltu, koska sen turvallista minimimäärää ei olla todennettu". Näin täällä.

:hug: teille joilla ollut noin rankka lapsuus alkoholistien kanssa... Itse kai olen kasvanut pumpulissa. Äiti aina meitä huolsi kun iskä oli töissä paljon, lopulta ne eros kun olin 8, mutta hyvät välit on kaikilla toisiinsa....pumpulissa siis edelleen...

Jokos te muistatte tulevaa isää jotenkin? Mä ajattelin ostaa miehelle sellasen vauva-kirjan, missä siis kerrotaan raskausajasta ja vauvan hoidosta, saa lukemista. Ja mä haluisin sen tietty kans, vaikka työn kautta moni asia jo tuttu onkin... En vaan löytäny sitä kirjaa kaupungista minkä olisin halunnu... :ashamed: Pitää jatkaa etsimistä.
 
kukkis se on sellainen kiva idea joka täällä on siinnyt... en tiedä mistä on alunperin lähtöisin. :) On kivaa antaa tulevalle isälle isyyspakkaus kun äitiyspakkaus on äidille... siihen jokainen voi kasata mitä haluaa. :)

Mut musta se äitiyspakkaus on vähän harhaanjohtava nimitys. Se on ennemminkin vauvapakkaus... :D

(.) siis mun maha pitää koko ajan ihan ihmeellistä meteliä!!! :LOL: Lorinoita, kurinoita ja vinkuu myös!!! :eek:

EM ja vinkumaha
 
Zoe-F
Nasu-85 Kiitos kiitos, miä en voi käsittää niitä sähköjä, tai siis teoriassa kyllä, mutta sitten käytännössä mun hermot ei riitä niiden kanssa raplaamiseen :) Nyt pitäis keksiä että mitä tekis seuraavaks :D
Suukkis Mulla melkein yhtä iso pallo jo kuin sulla tuossa kuvassa, vähän matalemmalla vaan :) Ja siis viikkoja hmm.. 22 tai jotain. Mulla ei enään näy kampanja.net:in raskauslaskuri, kun päivitin mozillan. Hermo menee kyllä kohta tän romun kaa :)
Tsekkasin ie:llä nyt on 21+0
kukkaiskeiju se on sellanen tulevan äidin kasaama "selviytymispakkaus" tulevalle isukille, esim käyttöohjekirjaa, kylpyankaa, korvatulppaa.
 
Nyt kyllä tulee omaa napaa, mut luen myöhemmin paremmalla ajalla noi sivut... :ashamed:
Eli ekana kuva ultrasta :heart:



Siellä se rakas köllii käsi poskella tai sormi suussa :heart: :heart: :heart:

Ja sit masukuva 30+0 *poks* :heart: :eek: :heart:

 
Itse omalta kohdalta voin sanoa, että alkoholia en ota edes sitä sallittua lasillista/ pullollista, en tavallista enkä alkoholitontakaan =) Eikä oo tehnyt mielikään =)
Mut niinku tääl on jo todettu; järjen käyttö on sallittua ja jokainen tekee niinku tahtoo =)

Mustakin toi oli EM selvä lupaus mieheltäsi =)
Mun mies ei polta enkä itse ole polttanut, et savuttomia ollaan =) :heart:
Mut aion pitää huolen, et ihmiset jotka polttaa, ei tule polttamaan lähelläkään vauvaa :/
ja esim. autossa on täysi tupakoimiskielto, hyi!

Meidän perheessä ei ole ollut kellään alkoholiongelmaa, onneksi =)
:hug: :hug: :hug: teille, jotka olette joutuneet sellaisen keskelle :hug:

Talvis, kovasti jaksu :hug: :hug: :hug:

Siitä se kasvu alkaa Suukkis =) :heart:

toivis ja perätilassa oleva poika ( ? ) 30+2 :heart: :heart: :heart:
 
Zoe-F
Toiveilija82 Meilläkin autossa ollut tupakointikielto siitä asti kun tulin raskaaks ja lopetin polttamisen. Pyykkäsin myös autosta kaikki tupakan hajut pois. Hyi :x
Parvekkeella ei tasan tarkkaan kyllä kukaan polta, jos vaavi on siellä nukkumassa.
Ja meillä mieskin onneksi lopetti sen röyhyttelyn.
Itse muuten olen juonut alkoholitonta siideriä. Joku tietty oli hyvää, mutta aika moni on muutenkin ällöä. Pomaccia onkin sitten mulla mennyt :D
Iso maha sulla :) Miekin taidan jossakin vaiheessa laittaa ultrakuvaa.
 
Minteneidille valtavat onnittelut ja lämpimät tervetulotoivotukset :flower: Sanoit ettet LA:sta tarkemmin tiedä, mut on kummiskin ilmeisesti heinäkuussa? Lisäilen sut sinne jonon jatkoksi, laitellaan niitä tarkempia tietoa sitten kun ne tietoon tulevat :)

Täällähän on ollut kipakka alkoholikeskustelu. Mie olen hyvin tiukka asian suhteen, eli siis täysin samaa mieltä kuin Cham ja Talvis esimerkiksi... Sen kuitenkin sanon, että mä en kertakaikkiaan pysty käsittämään miten mikään neuvola voi sanoa alkoholista muuta kuin tuon mitä kukkaiskeijun neuvolassa ollaan kerrottu :eek: Meilläkin ihan selkeesti puhuttu nollatoleranssista, juuri siksi ettei oikeasti ole olemassa turvallista määrää. Tietenkään en ketään moiti siitä että toimii niinkun neuvolassa ohjataan, mutta se ei tarkoita sitä ettenkö toivoisi kovasti että jokainen neuvola suomessa yhtenäistäisi tuon kannan ja kehottaisi kaikkia odottajia absoluuttiseen nollalinjaan. Mutta tästä asiasta on tässä pinossa ihan turha jauhaa, sillä kaikki ollaan jo raskaina ja toimitaan omien tietojemme puitteissa vauvojemme parhaaksi. Joten hyvä että saatiin rauha maahan (en tarkoita siis aloittaa riitaa uudelleen!) =)

Toiviksella hienot kuvat, ja mahtava poks :) :heart: Suukkiksella myös masu tulee esiin, mähän sanoin et tos vaihees se rupee varmasti jo hyppäämään esiin :D

Kukkaiskeiju kyseli isän muistamisista. Miehän annoin sen isyyspakkauksen tossa viikko takaperin, kun en saanutkaan sitä minnekään piiloon. Siellä oli kuitenkin liitteenä isänpäivälahjakortti vohveliaamiaiseen, lempi-illalliseen, kokovartalohierontaan ja hempeilyyn, voimassa 9.11.08 :p Mies onkin kuumeisesti miettinyt koko viikon mitä tahtoisi illalliseksi sunnuntaina, on kuulemma vaikea valita mikä mun kokkailuista ois just lempparia :D Eli näillä mennään.

Ikävä kuulla että niin monella on ollut alkoholiongelmaa perheessä :( Suukkikselle, Jivelle, Zoelle, Chamille ja Talvikselle isot halit. Musta on ihailtavaa kuitenkin, miten päättäväisiä olette sen suhteen että haluatte tarjota omalle lapsellenne täysin erilaisen lapsuuden. :heart:

Zoelle
onnittelut hyvistä rakenneultrakuulumisista ja poikalupauksesta! Ei kai se poika nyt oikeasti pettymys ole :D Yhtä ihaniahan ne vauvat on, oli kumpaa sorttia vain.

EM kärsii myös närästyksestä, se vasta onkin kurjaa.. mullakin nousee aina öisin vatsahapot kurkkuun, ja se polttaa ja tuntuu kamalalle :/ Tilasin noita multitabs raskaus närästystabuja, ja ne on ainaki mulla auttanut onneksi ja on varmasti turvallisia raskausaikana. Vissystä en tiiä :p

Kävin neuvolassa eilen, ja siellä oli kaikki ihan hyvin:

rv 34+2
Painoa +100g/vko (yht 10kg, edellisestä kerrasta olikin aikaa kuukausi :/ )
RR 116/79 (miks ihmeessä se täti ottaa tuon verenpaineen heti kun tullaan? ei taida näyttää oikein..)
pissa puhdas
Hb 130
SF 31cm (nätisti keskikäyrällä)
lapsivettä normisti
:heart: 136-148
Liikkeet +++
RT

Mä en kyl tykkää tosta neuvolatädistä. Kyselin että haluaako meitä vielä sinne ennen matkaa, että kahden viikon päästä lähdetään. Sanoi, että no joo, voitaishan sitä tulla. Hälle ei kuulemma ole aikoja mut kolleegalle. Sit kyselin, että mites toimitaan sitten kun tullaan takaisin matkalta vauvan kanssa. Soitanko hänelle ja sovitaan käynneistä, vaiko miten. Tää oli ihan monttu auki että "Tuutteko te sieltä takas jo TAMMIKUUSSA? Luulin että muutatte pysyvästi, sen vielä ymmärsin...noh, YRITÄN YMMÄRTÄÄ, mutta.. outoa...". Mitähän se sen röörejä kaivelee? :eek: Veikkaan että jos itsekin asuisi miehensä kanssa jossain ulkomailla, haluaisi tulla kotisuomeen synnyttämään, missä on perhe ja tuttu, luotettava sairaala. Ei kai se nyt niin epäinhimillinen kummallinen toive ole? Meinasin miehen kanssa tänään vähän keskustella, et jos vihjattaisiin tälle kolleegalle ens käynnillä et jos siirryttäisiin hänelle. Ollaan nimittäin käyty kerran ennenkin, ja tää oli tosi mukava. Reilusti nuorempi, ehkä siksi oli helpompi tulla juttuun. Tää vanhempi kun ei tosissaan nyt ekaa kertaa kritisoinut meidän ratkaisuja.

Hitsi kun on jännää, tasan 2 vkon päästä ois se lento. Ihanaa päästä kotiin :heart:

DD ja potkurineiti 34+3 :heart:
 
Daylight dancer: Ihana kun sä kommasit melkein kaikkia! Mä en ikinä saa niin selkeää kuvaa kaikista... :ashamed:

Nyt vaan pikaseen käväsen tässä, ajattelin lähteä tänään uudestaan kaupunkiin etsiin miehelle sitä vauvakirja tsydeemiä... Ihana olo kun ei ole etovuutta! Ainakaan vielä... :whistle:
 
Mäki haluisin vaihtaa neukkutätiä... Mut sit ärsyttää et jos ei voiskaan ja sit ilmottaa halukkuutensa vaihtaa ni jotenki vaivaantunutta käydä sit täl omalla jos se tietää, et en haluis siel käydä. Tosin jos tän raskauden ny menis tolla ja sit ku muuttaa ni seuraavat olis jollai toisella. Tosin toivottavasti sit ei mennä ojasta allikkoon :LOL: Koska meinataa muuttaa suht pienelle paikkakunnalle ni siel ei sit varmaa oo ku yks neukkutäti. Tosin en oo varma siit viel.
 
SuukkoSuulle vitsit sun masu on kasvanut nopeasti!! :eek: suloinen :heart: etkös sä just viikko tai kaks laittanu sen kuvan missä oli ihan pieni pömppö? =)

ElinaMaria juu no en mä viitsinyt kauheasti kysellä, kun tädille oli vaikeaa kertoa, ja tää on aika tuore juttu. mutta kun hoidosta kysyin niin sanoi ettei ole. ja siis kys. sairaudessa tapahtuu jotenkin niin että kehon omat puolustusmekanismit hyökkää omien solujen kimppuun tai jotain. serkun puolisiskolla on ms-tauti, et varmaan jotai perinnöllistä taustaa.. kiitos myös muille lohduttaneille :'(

DD olipas ikävä neukkatäti. pyydä ihmeessä siirtoa. tää on vähän niinku viitaten aiempiin keskusteluihin, mut en ymmärrä miks ammatti-ihmiset alkaa omia henk.koht mielipiteitään jakelee tai avautuu. *kiehuu taas täällä* :D

kukkis mä olen alkanut kans jo pikkuhiljaa mielessäni työstämään tota isyyspakkausta. ostin "maailman paras isä" -tyynyliinan, sitten varmaan laitan siihen energiajuomaa ku mies on kova niitä lipittää, ja vielä mietiskelen ostaisinko ammeen niinku lahjarasiaksi ja laittaisin kylpytarvikkeita joukkoon, koska mun toiveeni ois että siitä kylvetyksestä tulis sit isän ja lapsen juttu. mies tekee suht pitkiä päiviä ja haluan et heidän välille tulee vahva side. tämmösiä oon miettiny =) tääl odotuspuolel oli joku pinoki isyyspakkauksesta.

toiveilija ihana ultrakuva :heart: :heart:

Sannyaa huhuilen?? mites teillä miehen kanssa tilanne edennyt?

me käydään tänään miehen isovanhempien luona sukuloimassa. jee. =)
Talvis ja Pallero 8+4 :heart:
 
SuukkoSuulle meillä on todennäköisesti tuo tilanne... asutaan siis pienellä paikalla.. ja täällä on varmaan vaan tuo yks neukkutäti joka on varmaan jo 60v ja mua ei erityisemmin houkuttele. mut koitan nyt aatella niin et varmaan on ihan hyvä, kun eiks aika useat sano et parhaat hoitajat on niit viiskymppisii et nuoremmat osaa vaan papereita pyöritellä.

mut hetko... ootteks jonku kämpän löytäny?? =)
 
Talvis ei ko me vaa tiietään mihi suunnillee haluttai muuttaa =) Mut kämppäasia on iha auki viel. Kahtellaan täs vuos pari et jos tulis joku just passeli meille. Yks jo oli, mut se sauna/kylppäri oli liian pieni kyllä.. Ja juu, masu senkus kasvaa :D 15 vkol oli aika pien pömppis ja sit 17 vkol hitusen kasvanu. Mut turvottaahan se myös aika paljon :p Ja mie en ees muistanu kommentoida sitä siun läheistäs! anteeks! se o taas tätä ko mie mielessäni mietin et voi kuinka kurjaa ja halituksia ni sit unohtuu laittaa tähän ku on monta sivuu. Mut ny tulee paljon halituksia :hug: :hug: Kumpa siihe kuitenki ois joku paranemiskeino :ashamed:
 

Yhteistyössä