*~ ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET~* vol 2.0

te ootte niin ihania. =) tulin paremmalle mielelle. :heart:

zoe mun siippa polttaa vieläkin. :x ja se haju on ihan kamala... oon sanonu että sais lopettaa ennen ku vauva syntyy, mut ei se mun sanominen mitään auta. Omasta halusta sen on lähettävä. Kyllä se on siihen malliin puhunu että lopettais ainakin niin ettei polta kotona ollenkaan eikä silloin kun on vauvan kanssa. :)

Isoja halauksia teille kaikille. :hug:
 
Zoe-F
EM No onhan sekin jo jos vähentää tai ei polta kotona ollenkaan. Voithan sä muistutella sille että sä haluaisit että se osallistuu kasvatukseen jo tossa kohtaan. Että näyttää hyvää esimerkkiä.
Tai muistuttelet että olis kiva jos sun miehes olis sun kanssa varmasti myös hoitamassa ja kasvattamassa teidän lasta, ettei tarvis syöpäosastolla teidän käydä häntä katsomassa.
Toi viimenen on kyllä aika julmaa, mutta miä en silleen paljoo sanonu miehelle. Kovast kiukuttelin enkä suostun oleen lähellä jos se poltti enkä sen jälkee ku hais niin pahalle.
 
Juu ja sit sekin et juu suunnillee tapat lapses jos syöt metukkaa palankin :headwall: Voi pyhä jysäys näitä neurootikkoja!! Koht varmaa joku keksii, et ei saa hengittääkää ku on kauheet myrkyt ilmassa ja sit siitäki tuomitaan. Pitää koht olla suunnillee jotkut suodatusnaamarit päässä 24/7 :kieh: :D
 
zoe mä sanoin yks päivä muka kyynel silmässä sille että lopetat tupakoinnin kun mä en haluu että sä kuolet.... se vaan sano et en mä kuole. :headwall: siis se tietää mitä mä haluan ja mä uskon että sekin ymmärtää tän pointin kyllä. Mut en viitti koko ajan tuputtaa että lopeta lopeta kun se käy vaan ärsyttämään eikä sillä saa mitään aikaan. Mä annan sille vähän aikaa sulatella tätä hommaa... viime raskauden aikana sillä meni jo tosi hyvin, mut sitten tuli se keskeytys ja se meni ikäänkuin siinä... :x
mut se haisee ja mä oon sanonu sille. se välillä näyttää vähän loukkantuneelta mutta mitäs polttaa mokoma. :D
 
Heipä hei! :) Ajattelin kirjoitella tänne nyt kun tämä vauvabuumi on minutkin tavoittanut, edellispäivänä tein sitten testin ja plussahan sielä! :heart: en osaa sanoa monellako viikolla olen tai La:sta mitään, tosiaa esikoinen tulossa ja huihai tosi on että on pää pilvissä! :wave:
 
Zoe-F
Suukkis Miä syön mitä syön. Ei sillä voi kuitenkaan sitä lasta tappaa, jos kuitenkin pitää huolen hygieniasta niinkuin normaalisitikin (listeria) ja raakaa kalaa ihan ymmärrettävästi välttelee (siis mä en ole edes tutkinut asiaa että miksi, mutta eiks sekin ollut listerian takia) mä en syö sitä muutenkaan kun pelkään kaikkia loisia.
Mä en ymmärrä niitä joiden päivät kuluu kodin siivoomiseen (siis normi siivoaminen tietenkin on ok). Mietin vaa et eiks ne nappulat tuu kipeeks sit jos menee johonki likasempaan kotiin.

minteneiti Paljon onnea ja iloa :flower:

EM Miä tosiaan möksotin ihan kybäl, vaik en sitä muuten teekkää. Muutin aina melkein viikoks toisee makuuhuoneesee jos sain tietää et on polttan tupakkaa :D En valittan tai mitää, olin vaa melkein normaalist. Mut kyl se toimi :)
 
Onnea minteneiti ja tervetuloa pinoon! :flower: :flower: :heart:

Mä välttelen kaikkee raakaa lihaa ja perushygienia on itsestäänselvyys. Enkä ravintola-alan työntekijänä voi sietää ristikontaminaatiota eli ruoka-aineiden sekoittumista :D Eli et raakaa ja kypsää lihaa leikkaa samal alustal tms. Ja mie kyl aion antaa lapsen ryömiä lattial vaikken varmaa kauhee usei siivoakaa. Se o vaa lapsen parhaaks ja saa kunnon vastustuskyvyn. Liika on toki liikaa ja perushygienia pitääki olla, mut liika on liikaa myös siivousasioissa ja ylihygieenisyydessä.
 
Ny o poksahtanu vkotkin! Ei hitto! Vähänkö mie hämmästyin ko kahtoin tuota meses olevaa henk.koht viestiäni ko siihe ain päivitän rv:t. Oikein kauhistuin mite monta vkoo jo kasassa! :eek: Koht jo puoles välissä.. Tuntuu, et viimekin vko meni iha noin vain hujahtamalla! :eek: :heart: :eek:

SS & mytty 18+0 POKS!!!
 
Huomenta :wave:

Täällä onki puhuttu siitä mitä ei sais ja mitä sais syyä ja juua. Itekki olen sillä kannalla, että kohtuus kaikessa ja maalaisjärkeä saa käyttää.
Onhan tuota tullu itsekki tuorejuustoa syötyä, ja pikku hörpyt kielen päälle miehen tölkistä...En pidä itseä kyllä neuroottisena, kuten olen joidenki kirjoituksia lukenu...muistaakseni palstalla oli joku pinokin noista "kielletyistä" jutuista :/ ...
Jokaisen tekee kuten parhaaksi näkee, ja en ala ketään tuomitsemaan, koska kukaan ei ole täydellinen, eikä kenestäkään ikinä tule täydellistä vanhempaa...ainoastaan hyviä vanhempia! :heart:

miteneidille paljon onnea plussasta ja tervetuloa mukaan :heart: :flower:

Tänne ei muuta...Maanantaina neuvola, ja enään 4 työpäivää jäljellä!! :D

vauvis neiti 32+5 :heart:
 
suukkis on kukkunut koko yön! :LOL: miten sä jaksat! :eek: Mä simahdan aina viimeistään kahentoista aikaan. :D Miten sulla voikin olla jo noin paljon viikkoja?! Hämmästyttävää. Meillä on noin 5 viikkoa väliä... tuntuu tässä vaiheessa ihan tosi isolta erolta 14. viikko ja 19. viikko. :)

Zoe, meidän tämän aamun keskustelu:
minä: muru milloin sä lopetat tupakanpolton?
muru: ai kauhee mikä kysymys! ai siis milloin?
minä: nii. milloin?
muru: no viimeistään sillon ku vauva syntyy.

:D sehän oli selvä lupaus, eikö ollutkin? :LOL:

minteneiti onnea ja tervetuloa!! :flower:

Sompio mukavaa anoppilareissua ja toivottavasti yllättyvät uutisesta!! :D

nii ja suukkis mäkin varon etten samalla laudalla leikkaa raakaa ja kypsää lihaa... tai siis samalla laudalla ehkä mut pesen sen siinä välissä. Meillä vaan on sellainen muovinen leikkuulauta, joka on täynnä sellasia veitsenviiltoja... mun on jo pitkään pitäny ostaa uus ja heittää se pois kun ei se kaikki lika varmaan lähe irti niistä viilloista. :snotty: tänään ostan uuden.

hygieniasta: joo mä en hirveesti mitään desinfioimisaineita käytä. :) tolu on aika hyvä jokapaikan pesuaine. :D imuroidaan noin kerran viikossa. Mut mä en siedä jos vessa on ällölikainen tai keittiö... :kieh: mä en voi kuvitellakaan laittavani ruokaa paskaisessa keittiössä. :) mut me suojellaan pölypunkkeja. :D raukat kun on kuolemassa sukupuuttoon. :LOL: perushygienia on must, mutta ei mitään sen ihmeellisempää. Ja sitäpaitsi, mä en ole varmaan kymmeneen vuoteen ollut sairas. Siis oksennustautia, mahatautia, flunssaa... en muista milloin olisin ollu niin kipee et olis pitäny jäädä sänkyyn. ilman mitään desinfioimisaineita ollaan pysytty terveenä. :) mut mä oon samaa mieltä, et ennemmin se lapsi kärsii siitä jos on liian steriiliä ja siistiä kuin siitä että on vähän leivänmuruja ja pölyä lattialla.

tulipas paasausta.... :LOL:

tänään olis muuten siivouspäivä. :LOL:

EM ja Dodo 13+3 :heart:
 
Chamorphis
Huomenta naiset! :wave:
Tjaa... vissiin pitää lopettaa omien mielipiteiden julkituonti, kun aina joku vetää siitä pussillisen herneitä nenäänsä! Ainakin Jive ja moni muu tuntui pitävän meikäläistä heti täydellisyyttä tavoittelevana äitinä kun en hyväksy tippaakaan alkoholia raskausaikana ja ihmettelin sitä, et miksi pitää lapsia hankkia jos ei pysty oleen juomatta... Kuten sanottu se oli MUN mielipide ja mielestäni olin lisänny vielä kommenttini perään olevani asiassa tiukkapipoinen... Sallittakoon se mulle kun olen kuitenkin kasvanu alkoholisti isän kanssa suurimman osan elämääni! Mulla ei mitenkään ollut tarkoitus ilmaista asiaa niin, että tuomitsen koko maailman juomisesta raskaana, joten olen pahoillani jos olen jotain loukannut...
 
Cham mulla vaan tuli vähän inhottava olo siitä teidän tuomitsevasta asenteesta... toki omia mielipiteitä saa sanoa ja pitääkin! Ja ymmärrän toki että jos alkoholi on ollut ongelma perheessä niin siihen yhteenkin lasilliseen suhtautuu eri tavalla. :) Kuitenkin jokainen tekee omat valintansa, mutta se että en tee asioita samalla tavalla kuin sinä, ei tarkoita että olen välinpitämätön lapseni terveyden suhteen. Ja vähän sellaisen mielikuvan sain teidän kommenteista... että ne jotka näin tekee on huonoja äitejä ja typeriä ihmisiä jne. Ei kinata. :hug:

:attn: Joka tapauksessa, jos pidettäisiin jatkossa nämä syömis/juomiskeskustelut noissa muissa pinoissa... tehdäänkö sopimus? :) Kun kaikki on aina eri mieltä asioista ja sitten niistä kinataan.

sovitteleva EM :wave:
 
Chamorphis
EM sori ei tosiaan ollu tarkoitus kuulostaa niin tuomitsevalta. Jokainen tekee mitä parhaaksi näkee. Kyllähän sitä itsekin on manannu muutamia kertoja kun saunan jälkeen olis tehny mieli ottaa se yx siideri, mutta... eikä kukaan meistä varmastikaan ole välinpitämätön oman lapsensa suhteen. Itsellä kans joskus tullut sellanen et mua pidetään välinpitämättömänä. Silloin vielä kun olin töissä ja ajattelin et kyllä jaksan sielä vielä olla vaikka kuinka kauan niin yhdellä ihmisellä oli otsaa sanoa että olen välinpitämätön lastani kohtaan jos jatkan töissä käyntiä. Enköhän tiedä itse paremmin miltä kropassa tuntuu ku toinen joka näkee hyvä jos kerran kuukaudessa... Mutta joo mielipiteitä on varmasti yhtä paljon kuin on ihmisiä ja me nyt vaan kaikki ollaan hormoneiden takia herkkiä raskauden aikana.
Mulle kyllä sopii et jätetään kinastelu tästä asiasta! =) :hug:
 
Zoe-F
EM No niin, ihan selvä lupaus. Hyvä juttu! Muista sitten olla tukena kun miehesi päättää että huomenna on se päivä kun ei polta.

Cham Mielipidehän on mielipide. Ei siinä mitään, mutta täällä ollaan jo kaikki raskaana, niin tässä vaiheessa "miks niitä lapsia pitää hankkia" tms, kommentit on aika ilkäviä
Mut on haukuttu kaksplussalla siitä että syön homejuustoa, tyyliin että mä olen vastuuton ja tapan lapseni ja oon murhaaja jne jne.
No se on jonkun mielipide, mutta toiset haluu luottaa siihen mitä koulutettu henkilö asiasta sanoo. En mä ainakaan suuttunut sun kommentistas, tosin herkällä päällä täällä aika moni, ja tässä vaiheessa on myöhästä perua sen takia että hörppäsi miehen lonkeroa tms.
Ja mä ymmärrän sun pointtis kyllä, mullakin alkkis "isä" (laitoin välit poikki, sellasta luuseria en elämääni tarvi) ja haluun että mun lapsi saa turvallisen kasvuympäristön.


JA Hei :wave: viimenen työharjottelu päivä. Neljältä mä olen virallisesti autonasentaja !!
 
Munkin lapsuuden kodissani alkoholi oli joka vkonloppuinen ongelma. Sitä meni ja runsaasti ja nyt ainakin äiti saa maksaa terveydellään siitä. Mulla oli pitkään, et jo saunakaljan juonti nosti mun karvat pystyyn, siis jos kumppani joi yhdenkin.

Nykyisin olen paljon suopeampi ku olen kypsynytkin. Huomaan, et ei se alkoholi ole ongelma jos sitä käytetään kohtuudella (lapsena kun en koskaa nähny kenenkään juovan kohtuudella, joko juotiin niin, että oli naama ruvella seuraavana pvänä tai sitten ei ollenkaan). Sen kohtuullisen käytön mä haluan lapselleni opettaa myös sitten kun syntyy. Et yks kalja vkossa parissa on ihan ok ottaa saunan yhteydessä. Ja siit mä olen kiitollinen vanhemmilleni, et opettivatpahan ainakin miten EI kannata toimia :kieh:
 
suukkis mä oon kans sitä mieltä että mun vanhemmat tai äiti juo välillä liikaa. Mulla on kans lapsuudesta muistikuvia kun oon nähnyt vanhempani humalassa. :ashamed: Ja sitä en halua et mun lapsi koskaan näkee. Siis omia vanhempiaan humalassa... no ehkä sitten kun on jo aikuinen. Mä haluan että lapsi näkee että alkoholia voi juoda fiksusti. Ilman että pitää olla humalassa....

Onnea Zoe viimisestä työharjoittelupäivästä! :wave:
 
EM niinpä =) Mun mielest se ei vaan ole sekkään kovi hyvä juttu, et ei mitään juotais (tietty jos ei muutenkaan juo niin mikäs siinä). Vanhemmistaan lapsi ottaa oppia ja esimerkkiä, miksei sit näyttäis lapselleen fiksua juomistakin.
 
Juu, munkin isällä oli alkoholiongelma, kuten valitettavasti taitaa olla monella suomalaisella miehellä :( . Joka viikko piti saada pullollinen alkoholipitoista (= viinaa) ja sain pienenä kuunnella, kun isä oksenteli ja lauloi ympäripäissään yöllä keittiössä tai kaatui suorin jaloin selälleen, kun oli yksinkertaisesti niin humalassa. Samanlaista mallia meidän lapsi ei todellakaan tule ikinä näkemään, ei missään tapauksessa.. eikä kännistä vanhempaa ylipäänsä. Mieskin on samaa mieltä. Meillä tosin käytetään alkoholia, mutta kohtuudella (eli mies ottaa yhden saunakaljan viikossa, minä nyt odotusaikana ilman, mutta raskauden jälkeen mullekin maistuu yksi siideri tai olut). Sellainen kammo tuosta on tullut, että erityisen paljon alkoholia käyttävää miestä en olisi huolinut.. eli jotain hyvää noissa huonoissakin muistoissa :) .
 

Yhteistyössä